Nová pravidla 2021
Moderátor: V.I.P.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23113
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: O čem se hovoří (2021 a další roky)
Formule 1 představuje pravidla pro rok 2021
Jedním z hlavních cílů je usnadnit předjíždění. Vozy mají za jiným vozem ztratit 14 % přítlaku, oproti současným 45 %. Tvorba přítlaku se přesune z předního křídla, které bude jednodušší, do oblasti podlahy. Zavedeny budou 18palcové pneumatiky, které bude možné minimálně do roku 2022 i nadále předehřívat.
Minimální hmotnost vozu vzroste ze 743 kg na 768 kg. Kromě změn v oblasti šasi a pneumatik se do hmotnosti promítne také větší hmotnost pohonných jednotek – v tomto případě je to jedno z opatření, které má zajistit snížení nákladů na pohonné jednotky. Dalším je třeba omezení možných materiálů pro jejich výrobu (jen na ty komerčně nabízené).
Dojde k omezení vývoje převodovek, který má být na pět let zmrazen.
Očekává se, že vozy budou po 3 až 3,5 s pomalejší na kolo než dnes.
Závodní víkend bude mít tři dny. Technické přejímky a marketingové povinnosti budou v pátek. Jiné změny (kvalifikace apod.) v plánu nejsou.
Týmy budou muset nově závodit se specifikací vozu, se kterou absolvovali technické přejímky. Nebude tedy možné na poslední chvíli přidávat jiné díly apod. Testovat v pátek díly, které budou nasazeny až v dalších závodech, samozřejmě bude možné. Kalendář závodů může mít až 25 závodů.
Finanční strop bude 175 milionů dolarů a to pro 21 závodů. Každý závod navíc znamená + 1 milion dolarů. Existuje ale velký seznam věcí, které se do rozpočtového stropu počítat nebudou: náklady na jezdce (plat, cestovní náklady, poplatek za super licenci), marketing, odpisy a amortizace, vstupní poplatek pro FIA, bonusy pro zaměstnance na konci roku, náklady na platy pro tři nejlépe placené zaměstnance atd.
Jedním z hlavních cílů je usnadnit předjíždění. Vozy mají za jiným vozem ztratit 14 % přítlaku, oproti současným 45 %. Tvorba přítlaku se přesune z předního křídla, které bude jednodušší, do oblasti podlahy. Zavedeny budou 18palcové pneumatiky, které bude možné minimálně do roku 2022 i nadále předehřívat.
Minimální hmotnost vozu vzroste ze 743 kg na 768 kg. Kromě změn v oblasti šasi a pneumatik se do hmotnosti promítne také větší hmotnost pohonných jednotek – v tomto případě je to jedno z opatření, které má zajistit snížení nákladů na pohonné jednotky. Dalším je třeba omezení možných materiálů pro jejich výrobu (jen na ty komerčně nabízené).
Dojde k omezení vývoje převodovek, který má být na pět let zmrazen.
Očekává se, že vozy budou po 3 až 3,5 s pomalejší na kolo než dnes.
Závodní víkend bude mít tři dny. Technické přejímky a marketingové povinnosti budou v pátek. Jiné změny (kvalifikace apod.) v plánu nejsou.
Týmy budou muset nově závodit se specifikací vozu, se kterou absolvovali technické přejímky. Nebude tedy možné na poslední chvíli přidávat jiné díly apod. Testovat v pátek díly, které budou nasazeny až v dalších závodech, samozřejmě bude možné. Kalendář závodů může mít až 25 závodů.
Finanční strop bude 175 milionů dolarů a to pro 21 závodů. Každý závod navíc znamená + 1 milion dolarů. Existuje ale velký seznam věcí, které se do rozpočtového stropu počítat nebudou: náklady na jezdce (plat, cestovní náklady, poplatek za super licenci), marketing, odpisy a amortizace, vstupní poplatek pro FIA, bonusy pro zaměstnance na konci roku, náklady na platy pro tři nejlépe placené zaměstnance atd.
Re: Nová pravidla 2021
Nová pravidla jsou čistý socialismus, říká Villeneuve
Chtěli jste něco do diskuze? tady je:
„Nemusíme jen zlepšovat show, jak se říká. Musíme zlepšit sport. Konkrétně musíme dát týmům více svobody.“
Lépe bych to neřekl.
Chtěli jste něco do diskuze? tady je:
„Nemusíme jen zlepšovat show, jak se říká. Musíme zlepšit sport. Konkrétně musíme dát týmům více svobody.“
Lépe bych to neřekl.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23113
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová pravidla 2021
Měnit pravidlo šachovnicové vlajky proto, že jednou zazlobila technika je pro mě nepochopitelné. Je to stejné, jako by chtěli zrušit DRS proto, že v Abu Dhabí bylo potřeba restartovat systém, aby fungoval...alfa píše: ↑05 pro 2019, 21:19Drobné změny pravidel: šachovnicový prapor a konec zakrývání vozů během testů
Až zase někdo blbě odmávne konec, budou to měnit zpět.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23113
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová pravidla 2021
FIA příští rok ořízne aerodynamiku o 10 %
Technická pravidla se mezi sezonami 2020 a 2021 měnit neměla, i pneumatiky měly zůstat stejné, aby byly týmy co nejméně motivované (či nucené) investovat do vývoje vozů. Původní plán se ale malinko mění - přibližně o 10 % přítlaku, který hodlá FIA vozům odebrat z důvodu obav o bezpečnost.
Technická pravidla se mezi sezonami 2020 a 2021 měnit neměla, i pneumatiky měly zůstat stejné, aby byly týmy co nejméně motivované (či nucené) investovat do vývoje vozů. Původní plán se ale malinko mění - přibližně o 10 % přítlaku, který hodlá FIA vozům odebrat z důvodu obav o bezpečnost.
Re: Nová pravidla 2021
Světová rada motorsportu schválila zákaz reverzního inženýrství (kopírování celých vozů a velkých částí) od roku 2021. Mimo jiné mají být zakázány 3D kamery, software, který převádí obrazová data na model atd.
Re: Nová pravidla 2021
Sportovní pravidla nově stanoví maximální délku závodu na 3 hodiny (předtím to byly 4 hodiny). V Bahrajnu po nehodě Grosjeana trval závod (s přerušením) 2 hodiny, 59 minut a 47 sekund. Přes 3 hodiny (těsně) měla GP Brazílie 2016.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti