sezona 2019

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#226 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 02 říj 2019, 16:46

Místo double Ferrari přišlo double Mercedesu. V Rusku vyhrál Hamilton
Ferrari závod v Rusku nepřišel. Po diskusích o tom, kdo má jít do vedení a odstoupení Vettela vyhrál Lewis Hamilton před Valtterim Bottasem. Leclerc se musel smířit se třetí příčkou.

Kvalifikaci na Velkou cenu Ruska Charles Leclerc, který všechny porazil o více než 4 desetiny. Chvíli to vypadalo, že Ferrari bude mít kompletní první řadu, ale Vettela nakonec těsně překonal Hamilton.
Druhá řada patřila Vettelovi a Bottasovi. Verstappen odstartoval po penalizaci za nadlimitní motor z deváté pozice.
Jezdci Mercedesu zvolili pro start závodu jako první z desítky střední pneumatiky.
Závod
Sebastian Vettel se po startu dostal před Hamiltona i Leclerca, což se Monačanovi vůbec nelíbilo. Podle něj byla dohoda taková, že Vettelovi pomůže na startu aerodynamickým pytlem. Vettel se ale dostal i před něj. Ferrari chtělo oba jezdce prohodit, ale to se zase nelíbilo Vettelovi, který začal na čele postupně Leclercovi ujíždět.Valtteri Bottas přišel na startu o pozici. Carlos Sainz se dostal na čtvrté místo a to ještě pokukoval po třetí Hamiltonově pozici.
Na trať musel hned po startu safety car. Ve čtvrté zatáčce se potkali Giovinazzi, Grosjean a Ricciardo. Po kontaktech skončil Grosjean v bariéře a ostatní dva jezdci museli do boxů. Ricciardo později také odstoupil.
Kimi Räikkönen měl na startu problémy, ulil start a dostal penalizaci průjezd boxy, což jen podtrhlo další tragický víkend Alfy Romeo.
U Ferrari probíhaly vášnivé diskuse, ale naštěstí pro scuderii oba rudé vozy postupně ujížděly Hamiltonovi. Leclerc si na něj vybudoval náskok asi tří sekund.
Max Verstappen si po startu z deváté pozice polepšil o jednu příčku a v následujících kolech se dostával pořadím nahoru.
Ferrari vymyslelo plán. Do boxů povolalo nejdříve Leclerca a to na konci 22. kola. Vettel stavěl až na konci 26. kola a propadl se za Leclerca. Radost Ferrari z vyřešení problému ale netrvala dlouho. Vettel musel svůj vůz odstavit kvůli technickým problémům. Na trati byl vyhlášen virtuální safety car, čehož využily oba mercedesy k zastávce. Leclerc se dostal mezi Hamiltona a Bottase. Hned po restartu boural v osmé zatáčce Russell a na trať musel skutečný safety car.
Leclerc zastavil pro měkké pneumatiky, ale stálo ho to další pozici. Propadl se za Bottase, kterého pak do konce závodu nedokázal ani s využitím DRS předjet.
Verstappen nedokázal držet krok s trojici jezdců před sebou a kroužil na čvrtém místě. Bojovalo se tak zejména za ním. Pěkné souboje předvedli jezdci Toro Rosso, ale bylo to mimo bodovanou desítku.
Alexander Albon se po startu z boxů dostal na páté místo. Úspěšný víkend zažil McLaren. Sainz dovezl osm bodů za šesté místo, Norris, který měl smůlu na safety cary, čtyři body za osmou pozici. Stáj z Wokingu tak posílila na čtvrtém místě v šampionátu.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#227 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 02 říj 2019, 16:49

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Dohodu s Charlesem jsme měli," přiznává Vettel.

SOČI, PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Double, ale ne takový, který by mnozí před závodem čekali. Ferrari patří třetí místo v podání Leclerca, Vettel kvůli technice odstoupil. Bottas za sebou udržel Monačana a Mercedes se tak může radovat, když pro vítězství si dojel Hamilton. Jak hodnotí dnešní závod v Rusku jednotliví piloti a představitelé týmů?


MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Je to neuvěřitelné dosáhnout dnes takového výsledku vzhledem k tomu, jak rychlá byla po startu Ferrari. Jen se jich udržet byl neuvěřitelně náročný úkol. Ale nevzdali jsme to a tlačili jsme na to. Upřímně se snažím nemyslet na šampionát. Postupujeme krok za krokem, nechceme zakopnout. Po delší době se to konečně povedlo.

Toto Wolff, šéf týmu
Dnes se opět ukázalo, že body se rozdávají v neděli. A že se nikdy nesmíte vzdát. Máme double, přestože jsme nebyli nejrychlejší. To je skvělý pocit. Začali jsme na střední sadě, důvodem byla flexibilita a délka prvního stintu, jako možná výhoda při safety caru poté, co Ferrari přezuje. Ale také kvůli využití měkkých v posledním stintu. Jeli jsme tedy dlouho, drželi se, a nakonec nám to vše vyšlo. Oba jezdci jeli skvěle. Lewis byl neuvěřitelný, držel se Ferrari a po zastávce si jel svoje. Valtteri už prokázal, že to na tomto okruhu umí, dnes mu na záda dýchalo Ferrari, a neudělal jedinou chybu, i když na něj Leclerc tlačil. I když se však radujeme z vítězství, nesmíme zapomínat, že sjme neměli nejlepší auto. Do Japonska vezeme novinky, ale v následujících dnes musíme zapracovat a pochopit, jak z auta dostat maximum, abychom byli silnější.

FERRARI
Charles Leclerc, 3. místo
Alespoň jsme celkem konzistentní. Je to fajn být opět na pódium, ale pro tým škoda, že tady dnes nemáme druhé auto. Z naší strany byl závod OK, Mercedesy jsou stále velmi rychlé v závodech mnohem rychlejší než v kvalifikacích. Týmu vždy věřím, ale podle dohodnuté taktiky jsem měl poskytnout aerodynamický stín, abychom na konci rovinky byli na prvním a druhém místě. To se povedlo, ale potom... Nevím. Musím si nejdříve promluvit s týmem, abych lépe poznal tu situaci.

Sebastian Vettel, nedokončil
Co se toho puštění Charlese týče, nevím, co se přesně stalo. Měli jsme dohodu a před závodem jsem s ním mluvil. Bylo to jasné, ale... Nevím. Možná mi něco uniklo. Jsem si jistý, že si o tom promluvíme. Je to dnes hořké, protože jsme chtěli double, a teď je Charles třetí. Není to výsledek, který jsme chtěli. Víc o té dohodě sdílet nebudu a nechci potopit tým jen kvůli tomu, co kdo kdy řekl. Vím, že to není fér, protože lidé si zaslouží vědět, ale vlastně o tak moc nešlo. Já byl třetí, Charles první a mluvili jsme o strategii, abychom předjeli Lewise. Měl jsem hodně dobrý start a možností se objevilo několik. A jak jsem zjistil, získal jsem cenu jezdce závodu, z toho mám ale vážně radost.

Mattia Binotto, šéf týmu
Ideálně by Charles pomohl Sebovi na startu, abychom byli první a druzí, to by byla nejlepší pozice hlídat si závod. A bylo tomu tak, než se objevil problém se spolehlivostí. Pokud by Charles pomohl a Seb tak získal výhodu, prohodili bychom ideálně jezdce zpět. Ale Seb byl hodně rychlý. Takže si myslím, že ta rozhodnutí mohla být odložena. Požádali jsme o prohození, ale Charles nebyl dostatečně blízko, takže se to nestalo. Navíc, Sebastian se dostal velmi brzy před Hamiltona, takže vlastně výhodu možná ani nezískal. Oba si však mysleli, že jsou v právu.

RED BULL
Max Verstappen, 4. místo
Myslím, že to je maximum. Měli jsme i štěstí, když Seb odstoupil. Ale jsem spokojen s body, když vezmeme v úvahu penalizace a rychlost Ferrari a Mercedesu. Jinak se toho moc nedělo. Jakmile jsem odklidil střed pole, jel jsem osamoceně až do safety caru. Byli jsme pomalejší než vedoucí trojice, ale nakonec to na konci navíc bylo náročnější kvůli pneumatikám, když byli ostatní na měkkých. Víc to nešlo, ale chceme pódia a vítězství, takže nás čeká kus práce, protože ostatní jsou velmi silní. Těším se do Japonska.

Alexander Albon, 5. místo
Dobrý závod a myslím, že jsme získali maximum. Chtěl jsem se dostat vpřed a získat dobrý výsledek po té včerejší havárii a t o se podařilo, takže jsem spokojen. I když musím říci, že jsme se safety carem měli štěstí. Je to skvělý výsledek i pro tým, morálka byla v sobotu ponděkud dole. Nebylo to lehké, ale měli jsme rychlost a získali body. Užil jsem si zábavu, ale nechtěl bych, aby všechny závody byly takové. Mám rád i ty nudné, takže snad to v Japonsku bude klidnější. V prvním stintu jsem se trápil při předjíždění Daniila a Pierra, to mě stálo dost času. Ztrácíte za ostatními auty přítlak. Tady je to nastaveno skoro jako městský okruh. Byl to náročný víkend, jinak by stačilo na to šlápnout a dostat se do rytmu už na začátku. Ale to přijde, až si ještě více zvyknu. Kromě Abú Zabí pro mě budou následující okruhy nové, takže Suzuka bude těžká, ale já mám nové okruhy rád.

Christian Horner, šéf týmu
Byl to od obou jezdců dobrý výkon. Z devátého místa pro Maxe bylo čtvrté maximum. Předvedl pár pěkných manévru velmi brzy, aby se posunul. Rychlost byla slušná, ale ne dost na to, aby stíhal vedoucí trojici. A Alex jel skvěle, probojovával se polem, předjížděl a dojel pátý, což je působivé. Pro nás to je ten nejlepší možný výsledek. Těšíme se nyní to Japonska.

MCLAREN
Carlos Sainz, 6. místo
Skvělý závod. Bylo skvělé bojovat s Mercedesem, od té doby jsem si svůj závod kontroloval. Měl jsem dobré tempo i když jsem se nedokázal držet Red Bullu. Nebyl to pro nás jednoduchý víkend, ale zvládli jsme to dát dohromady a vzali si to nejlepší ze středu pole. Gratuluji všem.

Lando Norris, 8. místo
Dnes to byl dobrý závod. Pozitivní den a dobré body. Můj první stint byl dobrý, měl jsem solidní tempo. Ale pak věcmi zamíchal VSC po mé zastávce. Vyjela přede mě pomalejší aut z boxů, což mi znemožnilo tlačit, jak jsem chtěl. Zároveň jsem pak byl zranitelný vůči vozům s čerstvějšími pneumatikami. Bylo pak opravdu těžké udržet Renault a Racing Point za sebou. Celkově to byl ale dobrý závod s dobrými body. Je to odměna pro tým za jejich tvrdou práci.

Andreas Seidl, šéf týmu
Dnes jsme se vrátili k tomu, že jsme s oběma vozy dosáhli bodů. Je to skvělý týmový úspěch. Je to skvělý výsledek i z důvodu toho, že všichni kolem nás těžili oproti nám z virtuálního a klasického bezpečnostního vozu. Tyto body jsou pro nás důležité pro zajištění čtveré příčky v PK

Carlos i Lando dnes jeli skvěle. Měli dobré starty Oba parádně bojovali Měli jsme těžký pátek, ale s podporou domova jsme to zvládli otočit. Nyní se těšíme na Japonsko až poprvé od roku 2014 získáme v Poháru konstruktérů víc než 100 bodů.

RACING POINT
Sergio Pérez, 7. místo
Dnes to byl výborný závod. Maximalizovali jsme zisk. Byl to jeden z mých nejsilnějších závodů za dlouhou dobu. Měli jsme dobrý start a dělali jsme dobrá rozhodnutí. Měli jsme smůlu s načasováním VSC, ale zvládli jsme to a pak využili každou příležitost. Dnes jsme na všem tvrdě pracovali a nemohli udělat nic lépe. Dobré body

Lance Stroll, 11. místo
Byl to těžký závod. Je frustrující skončit těsně za body. Strávil jsem hodně času v provozu, nebyl jsem spokojený s vyvážením. Snažil jsem se udržet pneumatiky v optimálním provozním okně. Nedařilo se mi to úplně ideálně se zadními pneumatikami, takže mě při restartu předjel Hülkenberg. Vůz byl každopádně tento víkend konkurenceschopnější, takže tu jsou pozitiva, která si musíme udržet až do závěru sezony.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Dnes jsme závodili dobře. Maximálně jsme využili závodních podmínek, které se naskytly. Sergio i Lance měli dobrá úvodní kola, což nám pomohlo. Ale fáze SC udržela pole pohromadě a nabídla některým našim konkurentům uskutečnit druhou zastávku pro čerstvé pneumatiky. Například Hulkenbergovi. Načasování pro nás nebylo ideální, ale v posledních 20 kolech jsme ukázali dobré tempo. Sergio předjel Magnussena, Lance bojoval s Hülkenbergem a Norissem o poslední body. Vzhledem k vývoji celého závodu dalších šest mistrovských bodů bereme.

HAAS
Kevin Magnussen, 9. místo
Je to hloupost! Zatáčka dva je prostě hrozná. Je strašná a já nevím... dejte tam štěrk nebo něco. Nejsem odborník na bezpečnost, ani jím nikdy nebudu, ale myslím, že se to stalo takto: vyjel jsem mimo na pěkně špatný povrch a ztratil tam spoustu času. A za moji vlastní chybu jsem byl penalizován. FIA nemusela dělat nic, protože jsem projel zatáčku a ačkoliv to nebylo černo-bílé, penalizovali mě. Snažil jsem se jen udržet vše pod kontrolou. Ztratil jsem pozici, čas a zašpinil si pneumatiky a bylo by pro mě lepší nechat Checa projet a zůstat za ním. Přirozeně jsem byl potrestán, to chcete. Bylo mi řečeno, že ty kužely musíte objet oba a já to u jednoho z nich napůl neudělal. Je to šedá zóna a komisaři měli možnost volby, a rozhodli se pro penalizaci.

Romain Grosjean, nedokončil
Není moc co dodat. Záběry jsou jasné. Pracovali jsme tvrdě a měli konkurenceschopné auto, měli jsme na to získat body. Včera to byl velký tlak, abychom byli v kvalifikaci v první desítce, nevíme, jak často se ta šance naskytne. Bohužel potom byl náš závod pokažen ve čtvrté zatáčce. Neměl jsem šanci reagovat. Je to zklamání. Těžko se to vstřebává, protože cítím, že jsme měli na to získat dobrý výsledek. Být venku v prvním kole je těžké.

Guenther Steiner, šéf týmu
Bohužel Romain se dostal do incidentu v prvním kole a to byl konec, ale obešlo se to bez penalizací. Kevin ztratili pozici kvůli penalizaci, která byla podle mého zcela neopodstatněná. Nicméně, máme dva body, což je lepší než nic. Kevin tvrdě bojoval stejně jako celý tým, abychom tyto body získali.

RENAULT
Nico Hülkenberg, 10. místo
Je to frustrující, protože jsme si zasloužili víc. Vše, co se mohlo pokazit, se pokazilo. Špatný start, pomalá zastávka v boxech, nešťastné načasování virtuálního safety caru. Je to zklamání, protože tu byl potenciál. Cítil jsem se jinak dobře, takže jen bod je frustrující. Střed pole je hodně těsný a bude to tak až do konce. Musíme zamakat, abychom ze závodů získali maximum.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Bohužel jsme měli téměř po startu po závodě. Měl jsem poškozené auto, je to škoda. Byl to chaotický průjezd druhou zatáčkou a ve čtvrté jsem byl na vnitřku, myslel jsem, že to bude bezpečné, ale potom přišel náraz a defekt, poškození podlahy... Když to vezmu z větší perspektivy, tak kdybychom se kvalifikovali výš, byla by menší šance, že se tohle stane. Beru za to zodpovědnost. Ale co se toho incidentu týče, tam jsem byl jen pasažér.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Je to frustrující. Měli jsme od letní pauzy silné kvalifikace, oba vozy v první desítce. Ale v závodech (ve třech ze čtyř) se nám nedařilo a dnes tomu bylo opět tak. Kolize znamenala konec pro Daniela, zatímco Nico se potýkal s pomalou zastávkou a špatným načasováním, kde ztratil pozice. Je lehké tyto věci vinit, ale bylo by moc jednoduché, kdybychom s tím vždy jen počítali. Musíme prostě odvést lepší práci a nabídnou jezdcům lepší startovací pozice a čisté závody. Auto má rychlost, musíme se soustředit na to, abychom ji využili.

TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 12. místo
Měl jsem dobrý a silný závod. Bylo fajn startovat zezadu a skončit velmi blízko bodům. Svedl jsem několik hezkých bitev. Bojoval jsem až do posledního kola. Byla to dobrá neděle s ohledem na to, jaké problémy jsme měli v předešlých dnech. Jen škoda, že jsme nezískali nějaké body, tým by si to zasloužil.

Pierre Gasly, 14. místo
Bylo to pro nás docela náročné, neměli jsme rychlost k boji o body. Dělal jsem, co jsem mohl, ale zkrátka to nestačilo. S Kvjatem jsem měl dobrou bitvu, bojovali jsme o dvanácté místo, když jste tam blízko bodům může se stát cokoliv, a nakonec můžete skončit i v nejlepší desítce. Snažil jsem se dělat maximum, ale neměl jsem dost rychlosti. Musíme to analyzovat, abychom se v Suzuce vrátili silnější.

Franz Tost, šéf týmu
Po změnách na motorech startovali oba naši jezdci ze zadní části roštu. Start se nám vydařil, po prvním kole jsme byli na 13. a 14. místě. Oba jezdci jeli na odlišných strategiích. S Pierrem jsme měli trochu smůlu, protože jsme ho do boxů zavolali o kolo dřív, než vyjel SC kvůli odstavenému vozu Vettela. I tak však byl na rozumné pozici. Daniil zastavil ve fázi SC pro měkké pneumatiky a oba vozy byly po restartu vedle sebe. Zjistili jsme však problém s touto sadou pneumatik, takže jsme ho zavolali do boxů k druhé zastávce, která byla také během bezpečnostního vozu čili zdarma. Bohužel jsme na konci neměli dostatečnou rychlost, abychom předjeli Strolla a Hulkenberga a dojeli si pro body. Před Suzukou jsme každopádně optimističtí, těšíme se a věříme, že tam dosáhneme na body s oběma vozy.

ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 13. místo
Byla to moje chyba, i když jsme to nakonec dobře zvládli s pomocí safety carů a posunuli se. Bohužel chyběla rychlost. Mohli jsme se snažit stíhat Toro Rosso, dostal jsem se před Gaslyho, protože bojovali spolu a on vyjel mimo. Musíme se na to podívat a pochopit to. Poslední čtyři závody byly noční můrou a musíme zjistit, kde se to pokazilo a jak to napravit. Myslím, že z posledních závodů jsme měli rychlost jen ve Spa. V ostatních jsme s tím víceméně bojovali.

Od začátku to bylo těžké. Pokazil jsem start a věděl jsem, že přijde penalizace. Snažili jsme se snížit ztrátu, což se nakonec i díky safety caru podařilo, ale na víc než třinácté místo to nebylo. Musíme se vrátit na level, na kterém jsme byli ve Spa.

Antonio Giovinazzi, 15. místo
Nebyl to závod, ve který jsem doufal. Ale tak to chodí. Zasekl jsem se mezi Ricciardem a Grosjeanem, nevím, jestli Daniel věděl, že je tam Romain, ale nakonec jsem skončil jako v sandwichi. Snažil jsem se to zachránit, ale nevyšlo to. Musíme se podívat, jestli máme nějaká větší poškození, protože to byl velký náraz a auto od té doby nebylo nejlepší.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Bohužel to byl další závod, který se odvíjel od prvního kola. Antonio měl dobrý start, vypadalo to, že se posune vpřed, ale dostal se mezi Grosjeana a Ricciarda. Nemohl nic dělat a poškodil si vůz. Vyměnili jsme pneumatiky a nos, potom ještě znovu zajel do boxů pod safety carem, ale ztrátu už nesnížil. Kimi dostal penalizaci za špatný start, a ocitl se tak na konci, takže dostat se vpřed byl náročný úkol. Byl to těžký závod, takže na tom musíme zapracovat a najít lepší směr v posledních závodech.

WILLIAMS
George Russell, nedokončil
Velká cena Ruska byla zklamáním. Auto vypadlo dobře, ale po zastávce nastal problém a pak jsem skončil v bariéře. Je to škoda, že závod skončil, takto, protože naše tempo bylo slušné.

Robert Kubica, nedokončil
Tento víkend byl obtížný. Vždy se musíte snažit dosáhnout maxima s tím, co máte, a to jsem dělal. Po Russellově odstoupení se tým rozhodl zastavit moje auto a zkontrolovat části na voze. Není to jednoduchá situace, přičemž Japonsko je za rohem.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Bylo to těžké a velmi neuspokojivé odpoledne. Využili jsme bezpečnostního vozu, abychom Robertovi upravili strategii a on tak mohl dokončit závod na měkkých pneumatikách. George byl na trati dlouho, pak jsme využili virtuální safety car k „levné“ zastávce v boxech. Bohužel, krátce po restartu George zablokoval přední kola a skončil v bariéře. Poté jsme se rozhodli odstoupit i s Robertem, abychom zkontrolovali a ušetřili některé části na voze před dalekými závody, které končí sezonu. Je to velmi neuspokojivý způsob, jak ukončil dva týdny na trati.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#228 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 16:48

17 závod
13.10. Velká cena Japonska (Suzuka)
Japonská.png
japonsko.png
GetFile.jpg
bd537cd9f02443f613d22123f91a6536.jpg
GetFile (1).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#229 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 16:53

kvalifikace

1 Sebastian VETTEL Ferrari Ferrari 1'27''064 240.113
2 Charles LECLERC Ferrari Ferrari 1'27''253 0.189 239.593 100.217

3 Valtteri BOTTAS Mercedes Mercedes 1'27''293 0.229 239.483 100.263
4 Lewis HAMILTON Mercedes Mercedes 1'27''302 0.238 239.458 100.273
5 Max VERSTAPPEN Red Bull Honda 1'27''851 0.787 237.962 100.904
6 Alexander ALBON Red Bull Honda 1'27''851 0.787 237.962 100.904
7 Carlos SAINZ McLaren Renault 1'28''304 1.240 236.741 101.424
8 Lando NORRIS McLaren Renault 1'28''464 1.400 236.313 101.608
9 Pierre GASLY Toro Rosso Honda 1'28''836 1.772 235.324 102.035
10 Romain GROSJEAN Haas Ferrari 1'29''341 2.277 233.993 102.615
11 Antonio GIOVINAZZI Alfa Romeo Ferrari 1'29''254 2.190 234.221 102.515
12 Lance STROLL Racing Point BWT Mercedes 1'29''345 2.281 233.983 102.620
13 Kimi RAIKKONEN Alfa Romeo Ferrari 1'29''358 2.294 233.949 102.635
14 Daniil KVYAT Toro Rosso Honda 1'29''563 2.499 233.413 102.870
15 Nico HULKENBERG Renault Renault 1'30''112 3.048 231.991 103.501
16 Daniel RICCIARDO Renault Renault 1'29''822 2.758 232.740 103.168
17 Sergio PEREZ Racing Point BWT Mercedes 1'30''344 3.280 231.396 103.767
18 George RUSSELL Williams Mercedes 1'30''364 3.300 231.344 103.790
19 Kevin MAGNUSSEN Haas Ferrari -
20 Robert KUBICA Williams Mercedes -
foto-sebastian-vettel.jpg
foto-charles-leclerc.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#230 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 16:55

výsledky závodu

1 77 Valtteri BOTTAS Mercedes Mercedes 52 1h 21m 46.755s ( 225.586 km/h ) 25
2 5 Sebastian VETTEL Ferrari Ferrari 52 1h 22m 00.098s ( +13.343s ) 18
3 44 Lewis HAMILTON Mercedes Mercedes 52 1h 22m 00.613s ( +13.858s ) 16

4 23 Alexander ALBON Red Bull Honda 52 1h 22m 46.292s ( +59.537s ) 12
5 55 Carlos SAINZ McLaren Renault 52 1h 22m 55.856s ( +1m 09.101s ) 10
6 3 Daniel RICCIARDO Renault Renault 51 8
7 16 Charles LECLERC Ferrari Ferrari 51 15s penalty 6
8 10 Pierre GASLY Toro Rosso Honda 51 4
9 11 Sergio PEREZ Racing Point BWT Mercedes 51 2
10 27 Nico HULKENBERG Renault Renault 51 1
foto-valtteri-bottas.jpg
foto-sebastian-vettel.jpg
foto-lewis-hamilton.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#231 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 16:56

nejrychlejší kolo
Lewis HAMILTON Mercedes 1'30''983
foto-lewis-hamilton.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#232 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 16:58

průběžné pořadí jezdců po sedmnáctém závodě

1. L. HAMILTON 18 25 25 18 26 25 25 25 10 26 2 25 18 16 12 26 16 338
2. V. BOTTAS 26 18 18 25 18 15 13 18 15 18 - 4 15 18 10 18 25 274
The drivers below cannot be world champions anymore
3. C. LECLERC 10 16 10 11 10 - 15 15 18 15 - 12 25 25 18 15 6 221
4. M. VERSTAPPEN 15 12 12 12 15 12 10 12 26 10 26 19 - 4 15 12 - 212
5. S. VETTEL 12 10 15 15 12 18 18 11 12 - 18 15 13 - 25 - 18 212
6. C. SAINZ - - - 6 4 8 - 8 4 8 10 10 - - - 8 10 76
7. P. GASLY - 4 9 - 8 11 4 1 6 12 - 8 2 - 4 - 4 73
8. A. ALBON - 2 1 - - 4 - - - - 8 1 10 8 8 10 12 64
9. D. RICCIARDO - - 6 - - 2 8 - - 6 - - - 12 - - 8 42
10. N. HULKENBERG 6 - - - - - 6 4 - 1 - - 4 10 2 1 1 35
11. S. PEREZ - 1 4 8 - - - - - - - - 8 6 - 6 2 35
12. L. NORRIS - 8 - 4 - - - 2 8 - - 2 - 1 6 4 - 35
13. D. KVYAT 1 - - - 2 6 1 - - 2 15 - 6 - - - - 33
14. K. RAIKKONEN 4 6 2 1 - - - 6 2 4 - 6 - - - - - 31
15. K. MAGNUSSEN 8 - - - 6 - - - - - 4 - - - - 2 - 20
16. L. STROLL 2 - - 2 - - 2 - - - 12 - 1 - - - - 19
17. R. GROSJEAN - - - - 1 1 - - - - 6 - - - - - - 8
18. A. GIOVINAZZI - - - - - - - - 1 - - - - 2 1 - - 4
19. R. KUBICA - - - - - - - - - - 1 - - - - - - 1
20. G. RUSSELL - - - - - - - - - - - - - - - - - 0
foto-lewis-hamilton.jpg
foto-valtteri-bottas.jpg
foto-charles-leclerc.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#233 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 16:58

průběžné pořadí týmů po sedmnáctém závodě

1. Mercedes 44 43 43 43 44 40 38 43 25 44 2 29 33 34 22 44 41 612
The constructors below cannot be world champions anymore
2. Ferrari 22 26 25 26 22 18 33 26 30 15 18 27 38 25 43 15 24 433
3. Red Bull Honda 15 16 21 12 23 23 14 13 32 22 26 27 10 12 23 22 12 323

4. McLaren Renault - 8 - 10 4 8 - 10 12 8 10 12 - 1 6 12 10 111
5. Renault 6 - 6 - - 2 14 4 - 7 - - 4 22 2 1 9 77
6. Toro Rosso Honda 1 2 1 - 2 10 1 - - 2 23 1 8 - 4 - 4 59
7. Racing Point BWT Mercedes 2 1 4 10 - - 2 - - - 12 - 9 6 - 6 2 54
8. Alfa Romeo Ferrari 4 6 2 1 - - - 6 3 4 - 6 - 2 1 - - 35
9. Haas Ferrari 8 - - - 7 1 - - - - 10 - - - - 2 - 28
10. Williams Mercedes - - - - - - - - - - 1 - - - - - - 1
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#234 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 16:59

foto pátek
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
GetFile (4).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#235 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 16:59

foto sobota
GetFile.jpg
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#236 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 17:00

foto neděle kvalifikace
GetFile (4).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (2).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#237 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 17:00

foto neděle
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#238 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 17:02

V Japonsku vyhrál Bottas.
Ferrari zahodilo kvalifikační výsledek už v prvním kole. Závod vyhrál Valtteri Bottas před Vettelem a Hamiltonem. Mercedes má oba tituly. Mezi jezdci se už bude rozhodovat jen mezi Hamiltonem a Bottasem.
V Japonsku vyhrál Bottas. Mercedes si zajistil oba tituly.i
Víkend v Japonsku ovlivnil tajfun Hagibis, kvůli kterému byl sobotní program zrušen. Kvalifikace se odjela v neděli a za mírného favorita na první řadu byl až do třetí části kvalifikace považován Mercedes. Ferrari ale nakonec zůstává po letní přestávce neporažené. Jen na prvním místě vystřídal Leclerca Vettel. Druhá řada patřila na startu Mercedesu, třetí Red Bullu a čtvrtá McLarenu.

Závod
Sebastian Vettel měl špatný start, dokonce byl vyšetřován za ulitý start. Na první místo se dostal Valtteri Bottas.
Charles Leclerc měl v první zatáčce kontakt s Verstappenem, který skončil v hodinách a v pozdější fázi závodu musel odstoupit. Leclerc zůstával na trati, přestože jeho přední křídlo bylo značně poškozené. Z jeho vozu odpadávaly karbonové úlomky, které zasáhly vůz Lewise Hamiltona a připravily ho o levé zrcátko. Leclerc nakonec po čtyřech kolech zajel do boxů.
Dobrý start neměl ani Albon, který se propadl za oba jezdce McLarenu. Po pár kolech se pokusil dostat zpět, ale došlo k incidentu s Norrisem, po kterém musel mladík McLarenu do boxů a fakticky tak skončily jeho naděje na dobré umístění.
Sebastian Vettel zajel na konci 16. kola do boxů a nazul měkké pneumatiky, z čehož bylo patrné, že bude muset znovu do boxů. Bottas stavěl o kolo později a nazul střední pneumatiky. Hamiltona nechal Mercedes na trati déle – až do konce 21. kola.
Podruhé zajel Vettel do boxů na konci 31. kola. K mechanikům ale později zajel i Bottas a do vedení se tak dostal Hamilton. Také jeho však Mercedes povolal k druhé zastávce.
Hamilton ke konci závodu dojel Vettela, který se na rovinkách mohl spolehnout na sílu pohonné jednotky Ferrari a atakům Hamiltona odolal.
Leclerc se prodíral startovním polem. Na konci závodu zajel do boxů a pokusil se získat nejrychlejší kolo závodu, ale to se nepovedlo.
Nejrychlejší kolo závodu zajel Hamilton. Mercedes tím získal klíčový bod, díky němuž si zajistil šestý titul mezi týmy v řadě. Nakonec ale nebyl potřeba. Leclerc totiž dostal penalizaci a o jednu pozici přišel.
Mercedes také získal titul mezi jezdci, kde se ale ještě bude rozhodovat mezi Hamiltonem a Bottasem.
Na trati se odehrál také pomyslný pokračující souboj o čtvrté místo v Poháru konstruktérů. McLaren měl skvělé startovní pozice, ale renaulty se v závodu rozhodně neztratily a dostaly se na body. Sainzovo šesté místo přesto znamená, že si z Japonska stáj z Wokingu odveze více bodů.
V závěru závodu boural Sergio Pérez. Kvůli chybě s šachovnicovou vlajkou získal přesto body za deváté místo.
Po závodě byl Leclerc penalizován a přišel o šesté místo.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#239 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 17:04

PROHLÁŠENÍ po závodě: Bottas slaví, Verstappen se rozčiluje na Leclerca.
Jak piloti a zástupci týmů hodnotí Velkou cenu Japonska 2019, kterou vyhrál Valtteri Bottas s Mercedesem?
MERCEDES
Valtteri Bottas, 1. místo
Jsem moc spokojený. Měl jsem opravdu pěkný start. Rychlost byla hodně dobrá a mohl jsem si závod kontrolovat. Jsem pyšný na to, že jsem členem týmu. Šestý titul v řadě, to je opravdu působivé. Je to úžasný výsledek a zápis do historie. Měli jsme dobrou sezónu a využili většiny příležitostí, je to skvělé. Měl jsem dnes skvělý start, jeden z mých nejlepších vůbec. Čekali jsme, že budeme rychlí, ale hůř se tu předjíždí, takže jsme věděli, že se o to alespoň budeme muset pokusit a dostat se do vedení a jsem rád, že to vyšlo. Užil jsem si to. Novinky dobře fungovaly, auto bylo dobré a Suzuku mám moc rád. I když se mi to nikdy zvlášť nedařilo. Ale teď ho mám ještě raději. Už je to nějaký ten pátek, co jsem vyhrál naposledy a ten pocit mi chyběl. Jsem moc rád, že se mi to podařilo zrovna dnes, když jsme zvítězili v šampionátu.

Lewis Hamilton, 3. místo
Jsem moc rád za tým, je to skvělý výsledek! Šestý titul konstruktérů v řadě, to je úžasný výkon a trvalo to dlouho a stálo nás to kus tvrdé práce. Jsem moc pyšný, že toho mohu být součástí, opravdu to jen ukazuje naši sílu. Zasloužíme si to a díky všem za jejich práci a odhodlání. Valtteri dnes odvedl skvělou práci a zasloužil si vyhrát, gratuluji. Já udělal maximum a asi tu byla šance na double, takže se na to podíváme a zjistíme, co jsme mohli udělat lépe. Následující závody podle mě budou náročné, Ferrari je silné a má výhodu na rovinkách a je to tedy těžké je porazit v kvalifikaci, takže se musíme snažit v závodě. Ale je to alespoň vzrušující pro fanoušky. My dnes budeme slavit, zítra však budeme zase pracovat, stále nám zbývají závody.

Toto Wolff, šéf týmu
Když jsme se před lety na tuto cestu vydali, chtěli jsme vyhrávat častěji a bojovat o titul. A nyní, po šesti letech jsme získali náš šestý titul v řadě. Nikdy jsme nemysleli, že to bude možné a jsem moc šťastný za všechny, kteří se do toho zapojili. Není to vždy lehké, je to tvrdá práce, občas to bolí, ale vždy jsme se vyhrabali zpět. Nemohu jim všem dostatečně poděkovat. Chci tento titul věnovat Nikimu, který byl od začátku důležitou součástí a moc nám chybí. Každý den na něj myslím a stále nemohu uvěřit, že už tu není. Pořád si říkám, co by řekl on a nebo co by si myslel. Dnes by to asi bylo "Gratuluji, ale před sebou máte další sezónu. Dnes to bylo jako na horské dráze, ranní zklamání, protože jsme v kvalifikaci nebyli nejrychlejší, ale potom jsme vyhráli jak závod, tak titul. Těžko se to vstřebává.


FERRARI
Sebastian Vettel, 2. místo
To byl opravdu hrozný start. A potom to bylo náročné. Mercedes byl rychlejší než my. Bylo to těžké odpoledne, abych si udržel druhé místo, ale celkově to byl pozitivní den.

Charles Leclerc, po penalizaci 7. místo
Byl jsem dost nedotáčivý za Sebem pak jsme se střeli. Byla to zrádná situace. Bylo zřejmé, že závod bude po incidentu z prvního kola těžký,Alespoň jsem si při předjíždění užil dost zábavy, ale výsledek není to, co jsme chtěli.

Mattia Binotto šéf týmu
Gratuluji soupeřům a přátelům k dalšímu a zaslouženému titulu v poháru konstruktérů. Během sezóny prostě odvedli nejlepší práci a to přesně v našem sportu potřebujete udělat. Co se nás týče, rád bych zdůraznil pozitivní aspekt, především výkon auta, který byl dostatečně dobrý na první řadu v kvalifikaci a skvělý výsledek zde v Suzuce. Co se samotného závodu týče, to bylo zklamání, že jsme to nezopakovali. Velká škoda. Start nám pokazil zbytek závodu, i když musím říci, že soupeři byli velmi rychlí a my se víc trápili s opotřebením pneumatik. Udělali jsme chybu a musíme se na to zaměřit a zlepšit se.


RED BULL
Max Verstappen, nedokončil
Dobře jsem odstartoval, byl jsem vedle Charlese [Leclerca] na vnější straně, když se rozhodl do mě zabočit. Když se ohlédnu zpět, neudělal bych nic jinak. Pak jsem ztrácel hodně přítlaku.

Komisaři to nejprve vůbec nevyšetřovali, teď se to rozhodli prošetřit po skončení závodu. Nevím už, co víc by měl udělat, aby dostal trest. Má rád tvrdé závodění, ale tohle tvrdé nebylo - šlo o nezodpovědné závodění! Nic s tím nenaděláte. Seb se také pohnul před zahnutím světel, podle pravidel to nesmíte. Potrestán nebyl, nechápu, co se dnes děje s pravidly.

Alexander Albon, 4. místo
Tohle je v F1 mé zatím nejlepší umístění. Tento víkend si myslím, že byl s týmem můj nejlepší. Stále ještě nejsem úplně rozkoukaný, ale jsem se svým pokrokem a rychlostí spokojen. Dnes jsme udělali další krok kupředu.

Christian Horner, šéf týmu
Po dobrém startu se Max bohužel dostal do incidentu a kolize s Leclercem, nakonec musel odstoupit. Vypadalo to, že nechal dost místa, ale necháme komisaře, aby o tom rozhodli. Alex už neměl tak perfektní start, dostal se za McLareny, ale zabojoval a strategie díky jeho jízdě fungovala. Předjel Norrise, což byl tvrdý, ale férový manévr a brzy dojel Sainze, po zbytek závodu jel osamoceně a bez chyby a zajistil si zatím nejlepší výsledek. Odjíždíme zklamaní a to obzvlášť doma před fanoušky Hondy, kteří byli úžasní. Gratuluji Mercedesu k jejich šestému titulu konstruktérů.


MCLAREN
Carlos Sainz, 5. místo
Šlo to tu dobře. Zvládl jsem se na startu dostat před Red Bully a potom za sebou udržet Ferrari. Byl to dobrý pocit. Myslím, že páté místo je ten nejlepší možný výsledek, kterého jsme mohli dosáhnout. Gratuluji týmu, byl to solidní víkend!

Lando Norris, 13. místo
Frustrující den. Měl jsem dobrý start a předjel pár aut vnějškem. Potom tam byl přede mnou incident, úlomky na trati a roztočená auta. Musel jsem zpomalit, bohužel, a to mě stálo pozice. Musel jsem to vzdát ale i tak jsem byl myslím šestý. V tom chaosu jsem si poškodil kvůli úlomkům brzdy a musel brzy do boxů a pak to bylo jasné. Udělal jsem, co to šlo, ale ke konci jsem se trápil s pneumatikami a nemohl udělat víc. Pár pozitiv i pár negativ, ale Carlos získal pěkný počet bodů.

Andreas Seidl, šéf týmu
Vytěžili jsme dnes hodně, získali deset dalších bodů a navýšili náskok v tabulce konstruktérů. Carlos jel skvěle. Ale máme smíšené pocity, protože vysoko mohl dojet i Lando. Silně nesouhlasíme s tím, že soupeři nechávají auto s vážně poškozeným křídlem na trati. Pro ostatní je to risk. Poté, co to Leclercovo křídlo konečně vzdalo, měl Lando smůlu a poškodil si brzdy. Musel do boxů a měl po závodě. I tak do toho dal vše a předvedl skvělý výkon. Celkově si můžeme odnést spoustu pozitiv. Tým tvrdě pracoval a auta tu byla silná. Těšíme se na zbývající závody. A také gratuluji Mercedesu k zisku šestého titulu v řadě.


RENAULT
Daniel Ricciardo, 6. místo
Tým si dnes zasloužil dobrý výsledek. Po pár posledních závodech jsme byli trošku frustrováni, protože jsme nezískali body a tak je to dnes výborné. Měli jsme problém v kvalifikaci se zadní částí auta, ale kluci to zvládli opravit. Měli jsme dobrou rychlost a závod šel celkem bez problému. Start vyšel, měl jsem pár dobrých soubojů a vyhráli jsme. Využili jsme strategii, odjeli a nakonec si vyjeli zasloužené sedmé místo.


Nico Hülkenberg, 10. místo
Jsem moc rád. Daniel i já jsme na bodech. Bojovali jsme a snažili se, nakonec to vyšlo. Napravili jsme nepříliš dobrou kvalifikaci. Osobně jsem měl dobrý start, předjel pár aut a potom na to šlapal, abych měl co nejlepší pozici. Od té chvíle to byl boj. Celý druhý stint jsem byl v provozu a na konci to bylo hodně zajímavé, všem odcházely pneumatiky, bylo horko a byla to zábava. Jsem spokojen.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Byl to bizarní víkend, nejelo se v sobotu, takže dnes museli být vše perfektní. Bohužel nám začátek nevyšel a oba vozy měly v kvalifikaci potíže, ačkoliv rozdílné. I přes špatnou startovní pozici jsme to nevzdali a bojovali. Mechanici odvedli skvělou práci a to na to měli jen omezený čas. Oba jezdci měli čistý start a to po dlouhé době a začátek byl samá akce, hodně slušných předjíždějících manévrů od obou. Nico také zahrál týmově, což nám vyšlo a moc mu děkujeme. Odjíždíme s body a to s oběma auty, což je skvělá odměna za problémy, které jsme poslední dobou měli a to přesto, že auto mělo na to bodovat.


TORO ROSSO
Pierre Gasly, 8. místo
Dnes jsem opravdu šťastný! Měli jsme už dobré ráno, kdy jsem se kvalifikoval jako devátý. Přitom jsem nejel první trénink a třetí byl zrušený. Většinu závodu jsem se pohyboval na sedmém nebo osmém místě. Bylo to intenzivní. Renault a Racing Point tvrdě tlačily. Měli jsme několik intenzivních bitev. Nakonec jsme však získali body. Je to zvláštní před všemi japonskými fanoušky. Je to pro Hondu a celý tým. Těšíme se na zbytek závodů.

Daniil Kvyat, 12. místo
Dnes ráno bylo vše ok, až do posledního kola kvalifikace. Nevím, proč jsem v něm byl tak pomalý. Start ze čtrnáctého místa nebyl ideální, věděl jsem,. že to bude těžké. Navíc jsme v prvním kole ztratili několik pozic. Pak to ale bylo z mého pohledu velmi solidní a tempo bylo dobré. Budeme muset pracovat na zlepšení kvalifikace.

Franz Tost, šéf týmu
Po včerejší nepřízni počasí předvedli oba piloti v ranní kvalifikaci docela dobrý výkon. Pierre se kvalifikoval devátý, Daniil měl nějaké problémy v posledním pokusu Q2 a skončil na čtrnáctém místě. Oba jezdi měli dobrý start. Pierre řídil velmi silný závod. Dokázal zůstat před Strollem, skvěle se bránil. Pak jsme zjistili, že má problémy s odpružením, které mu komplikovaly řízení, musel být velmi opatrný, ale zvládl to. Daniil zůstal na trati v prvním stintu déle, než jsme plánovali. Předjel spoustu aut, na body to však nestačilo. Je každopádně pozitivní, že jsme svůj náskok na Racing Point navýšili o další dva body. Nyní se těšíme do Mexika a věříme, že v závěrečných závodech budeme bodovat.


RACING POINT
Sergio Pérez, 9. místo
Tempo bylo v závodě lepší než v kvalifikaci. Autem jsem si byl více jistý. Měl jsem dobrý start a tým odvedl skvělou práci se strategií. Naše tempo bylo dobré. V závěru došlo ke zmatkům se šachovnicovou vlajkou. Takže když mě Gasly předjížděl závod už skončil. Nechal jsem mu tam dostatek místa, nebylo nutné, abychom se dotkli. Je škoda končit závod takto, ale alespoň jsme přivezli pro tým nějaké body.

Lance Stroll, 11. místo
Měli jsme dobrý první stint. Ale můj hlavní dnešní problém představovaly pneumatiky. Strávil jsem většinu závodu za Gaslym, takže mé pneumatiky dostávaly zabrat. To se pak projevilo v závěrečných kolech, kdy mi chyběl přilnavost a nemohl jsem se tak udržet na osmém místě. Soustředili jsme se na strategii jedné zastávky, ale možná byla ta na zastávky dvě lepší. V závěru závodu vám totiž dává značnou výhodu. Dnešek budeme analyzovat, abychom pochopili, kde se příště můžeme zlepšit.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Bylo těžké vybrat mezi strategií na jednu a na dvě zastávky. Výsledky potvrzují, že rozdíl byl mezi nimi minimální. Lance odvedl skvělou práci a zasloužil si získat body, odrazil Renaulty, ale v závěru se jejich pneumatiková výhoda projevila. Sergio přešel na strategii dvou zastávek a v závěru využil čerstvého obutí. Viděli jsme dnes také skvělou a rychlou práci mechaniků. Kredit patří i Mercedesu za šestý titul v Poháru konstruktérů. Neuvěřitelný úspěch.


ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 14. místo
Je to zklamání. Vždy děláme maximum, abychom získali dobrý výsledek a auto bylo dobré, když jsme přezuli na tu poslední sadu pneumatik. Jeli jsme o tři nebo čtyři sekundy rychleji, než předtím, ale tou dobou už bylo pozdě. Nemohli jsme však najít správné vyvážení v prvních dvou stintech na daných pneumatikách, nefungovalo to a ujížděla mi přední část auta. Musíme projít data a podívat se na to a napravit to, abychom měli výkon jako v poslední části závodu pořád.

Antonio Giovinazzi, 16. místo
Bylo to pro nás náročné. Podmínky kvůli větru nebyly ideální, ale je to stejné pro všechny, musíme se soustředit na naši práci. Naše rychlost se ukázala být lepší v kvalifikaci než závodě, když to srovnáme se soupeři a musíme pochopit, proč tomu tak bylo. Potenciál máme, ale musíme se dál zlepšovat a odvést tu nejlepší možnou práci.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Doufali jsme v body, ale nebyli jsme schopni o ně bojovat. V závěru jsme ukázali mnohem lepší rychlost, na měkké sadě, na to se musíme podívat a zajistit, abychom takový výkon měli během celého závodu. Je to těsné a proto je třeba vytěžit z auta maximum, jinak budou soupeři na koni. A to se dnes stalo.


HAAS
Romain Grosjean, 15. místo
Zkrátka to nebylo tak dobré, jak jsme chtěli. Měl jsem šílený start - nevím proč, každopádně jsem se ocitnul až za Kevinem, což ukazuje, jak špatný start byl. Pak bylo těžké vrátit se do závodu. Měl jsem dva opravdu dobré předjížděcí manévry na Russella a Giovinazziho, ale tempo nebylo dobré, byla to trochu hanba. Budeme dál pracovat a uvidíme jestli pro nás bude další závod pozitivnější.

Kevin Magnussen, 17. místo
Začal jsem poslední a dostal jsem se až na dvanácté místo takže jsem byl docela šťastný ale pak to bylo hrozné s pneumatikami a dalšími věcmi. Kdybych začínal, tam, kde jsem chtěl a předvedl start, který jsem měl, byli bychom v lepší pozici. Každopádně jsme dnes neměli tempo

Guenther Steiner, šéf týmu
Romain se dnes ráno dostal do Q3, což bylo dnešním vrcholem. Kevin měl rozjeté rychlé kolo, ale bohužel havaroval. Auto má rychlost na jedno kolo, ale v závodě se trápíme s pneumatikami. Vypadneme z provozního okna a nemáme tempo, což je velmi frustrující, ale ne nečekané. Ve zbytku sezony se z vozu pokusíme dostat to nejlepší a také ho pochopit, aby se stejné chyby neopakovaly příští rok.


WILLIAMS
George Russell, 18. místo
Kvalifikace byla opravdu složitá. Bylo to nepředvídatelné, ale dal jsem do toho všechno a celkově jsem byl spokojen. Závod byl opravdu obtížný.Měli jsme pár problémů s brzdami.. Byl to pro nás rozhodně jeden z těžších závodů sezony. Mám smíšené pocity, ale můžu být spokojen. Dnes ráno jsem se cítil svěží a odvedl svoji práci.

Robert Kubica, 19 místo
Nebyla to kvalifikace v kterou jsem doufal.Co se týče havárie byla to velká cena za poměrně malou chybu. Ztratil jsem zadní část a zeď už pak přišla celkem rychle. Ale chlapi z týmu odvedli s opravou opět skvělou práci, to nejen dnes, ale během celé sezony. Je to skvělý tým lidí a není snadné závodit v našich podmínkách. Závod byl těžký, celkově je pro nás neděle zklamáním.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Kvalifikace se odjela za suchých, ale poměrně obtížných podmínek.V důsledku toho byl Robert prvním ze dvou jezdců, kteří způsobili červeno vlajku v Q1 .Mechanici však odvedl parádní práci s opravou jeho vozu, takže Robert mohl nastoupit do závodu. Byla to skvělá ukázka týmové práce. George odvedl dobrou práci. Jde o jeho první zkušenost se Suzukou, kterou zvládl velmi dobře.

Závod se odehrál za klidnějších podmínek než kvalifikace, přesto byl obtížný. Většina jezdců jela na dvě zastávky, s Georgem jsme však zvládli strategii jedné zastávky. Roberta jsme zavolali do boxů dvakrát, protože měl díky tomu lepší pozici, s lepším výsledným časem. Oba piloti odvedli velmi dobrou práci.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: sezona 2019

#240 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 říj 2019, 17:05

Japonští kreativní fanoušci
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile (6).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (1).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Zamčeno

Zpět na „2019“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host