Dywa (1975)

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23107
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Dywa (1975)

#1 Příspěvek od Achard » 05 čer 2022, 16:00

Dywa Racing Cars Engineering
Dywa 001 Ford

Podařilo se mi objevit jednu fotografii, více o voze nevím.
Přílohy
Dywa 001 Ford.jpg
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12197
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dywa (1975)

#2 Příspěvek od alfa » 03 pro 2023, 12:27

Z Facebooku

Prvním vozem Dywa byl Formule 5000, který se objevil s velkou slávou v roce 1975. Neznámý Luigi Cevasco byl vybrán za pilota a auto bylo přihlášeno na několik závodů britského šampionátu F5000 této sezóny. Nikdy se neobjevil a nikde jinde nezavodil. Ale i když to bylo evidentně zbytečné, na tehdejších fotkách to nevypadalo tak špatně. Alespoň na auto té doby.
Ale Monguzzi se ještě musel dostat dál! V roce 1979 byl odhalen Dywa-Cosworth 008. Nemáte slov, co? Vzhledem k tomu, že tohle skutečně postavili, je těžké si představit, jaké asi bylo 002 až 007! Respektovaný řidič F2 Alberto Colombo, který se dříve neúspěšně pokusil kvalifikovat jak vozy ATS, tak Merzario na závodech mistrovství světa, byl zmíněn jako možný jezdec, ale auto už nikdy nikdo neviděl. Což bylo asi tak nejlepší.
Monguzzi však ještě neskončil. V roce 1980 nejen že vystavil Dywa-Cosworth 010 (co se stalo s 009? ) zděšené veřejnosti, ale ve skutečnosti se s ní objevil na Monze v závodu britského šampionátu Formule 1. A nejúžasnější je, že přesvědčil Piercarla Ghinzaniho (tehdy předního jezdce F3 a F2), aby tu věc řídil. Ghinzani, který se později předvedl v 76 Grand Prix, neuspěl v kvalifikaci Dywa o 37 sekund!
010 byl testován i dalším respektovaným jezdcem F2, Maurizio Flammini, ale už se nikdy neobjevil na veřejnosti, a zdálo se, že nepříjemnost, kterou byla sága Dywa, konečně skončila.
Ale počkej! O šest let později se bohatý, ale zřetelně nevýrazný jezdec F3000 jménem Fulvio Ballabio rozhodl vytvořit vlastní značku sportovních vozů Monte Carlo a chtěl, mít vlastní závodní auto. Výsledkem bylo hrozné Monte Carlo GP001. Monte Carlo se objevilo na několika závodech F3000, ale vzhledem k tomu, že Ballabio často bojoval o kvalifikaci, dokonce i v konkurenceschopném voze, nebyla to žádná sláva. Celou dobu vůz Monte Carlo, nebylo nic jiného, než jediná Dywa 010.
Přílohy
1975 Dywa 001 Formula 5000.jpg
1979 Dywa-Cosworth 008.jpg
1980 Dywa-Cosworth 010.jpg
1986 Monte Carlo GP001 aka the Dywa-Cosworth 010.jpg
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Nerealizované týmy (vozy)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host