Chapman Antony Colin Bruce (1928-1982)
Napsal: 28 dub 2009, 08:42
Chapman Antony Colin Bruce
19.5.1928-16.12.1982
S talentem stavět závodní podvozky se Chapman snad narodil.Konstruktérský věhlas získal již v 50 letech,kdy jeho rýsovací prkno opouštěla celá řada téměř flustrujících sportovně-závodních automobilů.Slovo geniální provází značnou část jeho života.Moderní doba není nakloněna jedincům.Jako jedinci nejsou schopni konkurovat a jsou pohlceni automobilovými koncerny.Chapman to popřel.dokázal dokázat svou individualitu a vládl svému království.Ačkoliv Chapmanových služeb využívaly giganty mezinárodního formátu,Chapman udržel Lotus ve svých rukou.Lotus představuje nejen automobilku a závodní tým,ale také prodejní organizaci a výzkumné centrum.Chapman ve své firmě zastává funkci ředitele továrny,šéfkonsrtuktora i šéfa závodního týmu.Za 54 let života strávil Chapman 35 let činností mezi automobily.Do světa F1 vstoupil v roce 1958 s vozem Lotus 12 a strávil v ní 24 let.Už před touto premierou připravoval podvozky pro tým Vanwall a působil jako poradce týmu BRM.Chapmanovi konstruktérské nápady hejbaly vývojem vozů a hlavně monopostů F1.Jeho konstrukce jsou vychvalované i zatracované.ale základy jeho nápadů,nebo dokonce celé přebírá většina konstruktérů vozů F1.Samonosná skořepina,uříznutá skořepina zakončená motorem,který tvořil nosný díl podvozku,auto ve tvaru klínu,podvozek ving-car a jiné, určovaly vývoj vozů F1.
Chapmanova éra ve F1 1958-1982
Vozy Lotus absolvovaly 302 VC a zaznamenaly 72 vítězství,8 dvojtých vítězství,84 postavení na čele startu a 62 nejrychlejších kol.
6x se stali jezdci na Lotusech mistry světa a 7x slavil C.Chapman vítězství v Poháru konstruktérů.
19.5.1928-16.12.1982
S talentem stavět závodní podvozky se Chapman snad narodil.Konstruktérský věhlas získal již v 50 letech,kdy jeho rýsovací prkno opouštěla celá řada téměř flustrujících sportovně-závodních automobilů.Slovo geniální provází značnou část jeho života.Moderní doba není nakloněna jedincům.Jako jedinci nejsou schopni konkurovat a jsou pohlceni automobilovými koncerny.Chapman to popřel.dokázal dokázat svou individualitu a vládl svému království.Ačkoliv Chapmanových služeb využívaly giganty mezinárodního formátu,Chapman udržel Lotus ve svých rukou.Lotus představuje nejen automobilku a závodní tým,ale také prodejní organizaci a výzkumné centrum.Chapman ve své firmě zastává funkci ředitele továrny,šéfkonsrtuktora i šéfa závodního týmu.Za 54 let života strávil Chapman 35 let činností mezi automobily.Do světa F1 vstoupil v roce 1958 s vozem Lotus 12 a strávil v ní 24 let.Už před touto premierou připravoval podvozky pro tým Vanwall a působil jako poradce týmu BRM.Chapmanovi konstruktérské nápady hejbaly vývojem vozů a hlavně monopostů F1.Jeho konstrukce jsou vychvalované i zatracované.ale základy jeho nápadů,nebo dokonce celé přebírá většina konstruktérů vozů F1.Samonosná skořepina,uříznutá skořepina zakončená motorem,který tvořil nosný díl podvozku,auto ve tvaru klínu,podvozek ving-car a jiné, určovaly vývoj vozů F1.
Chapmanova éra ve F1 1958-1982
Vozy Lotus absolvovaly 302 VC a zaznamenaly 72 vítězství,8 dvojtých vítězství,84 postavení na čele startu a 62 nejrychlejších kol.
6x se stali jezdci na Lotusech mistry světa a 7x slavil C.Chapman vítězství v Poháru konstruktérů.