1992 - Williams FW 14B
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23113
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
1992 - Williams FW 14B
Piloti: N.Mansell (mistr světa), R.Patrese
Nejúspěšnější rok Williamsu i smolaře Mansella. Ten několikrát sahal po titulu, tentokrát ho získal a to nečekaně suverénně. Byl nejrychlejší ve 14 trénincích, zvítězil v 9 závodech (JAR, Mexiko, Brazílie, Španělsko, San Marino, Francie, Anglie, Německo a Portugalsko) a 3x byl druhý. Získal celkem 108 bodů a druhého, týmového kolegu Patreseho, deklasoval o 52 bodů! Na konci sezóny se však nepohodl s Frankem Williamsem a odchází do Americké série CART, kterou hned vyhrává. Jeho týmový kolega Patrese s ním stěží dokáže držet krok a své jediné toho roční vítězství vybojoval až v předposledním závodě v Japonsku. Získává 6 druhých míst (vždy za Mansellem) a v šampionátu obsazuje se ziskem 56 bodů druhé místo.
Nejúspěšnější rok Williamsu i smolaře Mansella. Ten několikrát sahal po titulu, tentokrát ho získal a to nečekaně suverénně. Byl nejrychlejší ve 14 trénincích, zvítězil v 9 závodech (JAR, Mexiko, Brazílie, Španělsko, San Marino, Francie, Anglie, Německo a Portugalsko) a 3x byl druhý. Získal celkem 108 bodů a druhého, týmového kolegu Patreseho, deklasoval o 52 bodů! Na konci sezóny se však nepohodl s Frankem Williamsem a odchází do Americké série CART, kterou hned vyhrává. Jeho týmový kolega Patrese s ním stěží dokáže držet krok a své jediné toho roční vítězství vybojoval až v předposledním závodě v Japonsku. Získává 6 druhých míst (vždy za Mansellem) a v šampionátu obsazuje se ziskem 56 bodů druhé místo.
- enzo66
- 2 vítězství
- Příspěvky: 2417
- Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
- Bydliště: Koryčany
- Kontaktovat uživatele:
Tým/název: Canon Williams Team
Podvozek: skořepina z uhlíkových vláken
Motor: Renault RS3C/RS4 3,5 67° V10
Zdvihový objem: 3493 ccm
Otáčky: max.14400/min.
Ventilový rozvod: 4 ventily/válec DOHC
Výkon: 522kW/700k
Zapalovací svíčky: Champion
Zapalování+vstřikování: Magneti Marelli
Hmotnost motoru: 137 kg
Palivová nádrž: ATL objem 230 l
Palivo+maziva: Elf
Převodovka: Williams 6-rychlostní,poloautomatická
Spojka: AP
Brzdy: třmeny-AP Racing/disky + destičky: Carbone Industrie
Pneumatiky: GoodYear
Rozchod: v předu-1803 mm/v zadu 1676 mm
Rozvor: 2921 mm
Hmotnost vozu: 505 kg
Jezdci týmu 1992:
st.č.5 Nigel Mansell (GB)
st.č.6 Riccardo Patrese (I)
testovací jezdec: Damon Hill (GB)
Výsledky sezóny 1992:
Nigel Mansell: mistr světa - 108 bodů
Riccardo Patrese: 2.místo - 56 bodů
Pohár konstruktérů: 1.místo - 164 bodů
Podvozek: skořepina z uhlíkových vláken
Motor: Renault RS3C/RS4 3,5 67° V10
Zdvihový objem: 3493 ccm
Otáčky: max.14400/min.
Ventilový rozvod: 4 ventily/válec DOHC
Výkon: 522kW/700k
Zapalovací svíčky: Champion
Zapalování+vstřikování: Magneti Marelli
Hmotnost motoru: 137 kg
Palivová nádrž: ATL objem 230 l
Palivo+maziva: Elf
Převodovka: Williams 6-rychlostní,poloautomatická
Spojka: AP
Brzdy: třmeny-AP Racing/disky + destičky: Carbone Industrie
Pneumatiky: GoodYear
Rozchod: v předu-1803 mm/v zadu 1676 mm
Rozvor: 2921 mm
Hmotnost vozu: 505 kg
Jezdci týmu 1992:
st.č.5 Nigel Mansell (GB)
st.č.6 Riccardo Patrese (I)
testovací jezdec: Damon Hill (GB)
Výsledky sezóny 1992:
Nigel Mansell: mistr světa - 108 bodů
Riccardo Patrese: 2.místo - 56 bodů
Pohár konstruktérů: 1.místo - 164 bodů
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1992 - Williams FW 14B
Jeden z nejúspěšnějších vozů historie Formule 1 je nyní na prodej!
Vůz stáje Williams z roku 1992, který v tomto roce zaznamenal mnoho úspěchů a nakonec se stal šampionem celého ročníku, je nyní na prodej. Šťastný majitel dostane kromě historické klenotu Formule 1 mnoho dalších originálních zajímavostí.
Williams FW14B byl navržen samotným Adrianem Neweym (ten se v posledních letech proslavil zejména jako strůjce mistrovských vozů Red Bull) a v roce 1992 byl součástí boje, během kterého tým Williams vybojoval vítězství v šampionátu Formule 1. Tohle auto tedy bylo u toho, když na přelomu osmdesátých a devadesátých let skončila nadvláda týmu McLaren-Honda.
Vůz, který do aukce věnovala společnost Williams Collection, má šasi označené #10. Jedná se přesně o ten vůz, se kterým v roce 1992 Riccardo Patrese vybojoval vítězství ve Velké ceně Japonska, druhé místo ve Francii a třetí v Monaku.
Nový majitel tohoto legendárního kousku z šampionátu Formule 1 dostane krom samotného auta také plno historických fotografií, dokumentů, osvědčení o pravosti komponent a také osvědčení o samotném vítězství v japonské velké ceně. Na cenu se snad raději ani neptejte, více informací o prodeji tohoto unikátu naleznete na následující stránce.
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host