Přilby - diskuzní fórum
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přilby
Mario Andretti - Ferrari - 1972 Spanish Grand Prix, Jarama
James Hunt - Wolf-Ford WR7 - 1979- Elio de Maky
- 2011 S.Vettel
- Příspěvky: 849
- Registrován: 08 úno 2008, 18:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přilby
Ohledně přileb jezdců F1, jde o mnohem zajímavější téma, než se na první pohled možná zdá.
Už od poloviny šedesátých let se v užívání „otevřené“ závodní přilby utvořily dva hlavní tábory. Jedni dávali přednost firmě Bell a druzí firmě Buco. Mezi ty první patřil Gurney, Rindt, Hulme, McLaren a k těm druhým Hill, Stewart, Siffert nebo Elford. Jsou i jezdci, kteří přešli od jedné firmy ke druhé. Například Clark zpočátku používal Bellku, ale v roce 1965 už se objevuje s přilbou Buco. Jack Brabham nabral opačný směr od Buco přešel k Bellu. Po představení celoobličejové (integrální) přilby (od Bell) přechází postupně většina jezdců během let 1969 a 70 právě k tomuto typu.
Další zásadní změnu přináší až rok 1974. Hned od úvodní GP Argentiny nastupuje Clay Regazzoni s přilbou od firmy Jeb’s. V témže závodě představuje Merzario výrobek od firmy Vitaloni. Dizajn této přilby byl navržen u Bertoneho a helma nese název „Stratos“. Arturo ji pak používal až do konce své kariéry a byl také jediný z pilotů F1, kdo ji nosil (alespoň se mi nepodařilo najít jiného jezdce). Během Jihoafrické velké ceny se představuje další novinka. Graham Hill, Jochen Mass a Henri Pescarolo jedou v přilbách Griffin. Na tuto značku postupně přecházejí (nebo jí alespoň vyzkouší) i Migault, Redman, Hailwood, von Opel, van Lennep, Pryce, Stuck, Trimmer či Ashley. Hned v následujícím závodě v Belgickém Nivelles zkouší Jarier přilbu od GPA. Helmy od tohoto francouzského výrobce si oblíbí i Beltoise, Migault s Pescarolem (ti jí dali přednost před Griffin-kou), a od domácí (Francouzské) GP jí používá i Dolhem a Depailler. Trochu nejasno mám u značky AGV. V Belgii se na přilbě Emersona Fittipaldiho objevila samolepka s nápisem AGV helmet, ale zda se skutečně jedná o výrobek této značky, není zcela zřejmé. Fittipaldi ale nebyl jediný. V GP Velké Británie má na přilbě nápis AGV i Lella Lombardi, ve Švédsku Bertil Roos (ale pouze na zcela bílé přilbě během tréninku), a v Německu pak Larry Perkins. Němec Hans-Joachim Stuck si pro změnu vyhlédl značku Boeri sport (i když v několika závodech vyzkoušel i Griffin). Většina ostatních pilotů zůstává věrná Bellu. Takže sečteno podtrženo, během roku 1974 se najednou zjevilo hned sedm výrobců přileb!!! V následujícím roce 1975 patří k nejpopulárnějším Bell a Griffin. Druhou zmíněnou vyzkouší například Ertl, Wunderink, Wilds, Evans, Henton a dokonce i Brise při GP Velké Británie. U AGV zůstává Fittipaldi a Lella Lombardi a k nim přibude Brambilla s Niki Laudou (ten asi od GP Francie). U GPA je většina Francouzských jezdců. A s přilbou Jeb’s můžeme kromě Regazzoniho spatřit i Guy Tunmera v Jihoafrické GP. Na Monze se pak objevuje další nová značka. Renzo Zorzi zde totiž použil helmu Nava.
Dále jen ve zkratce. S přilbou AGV se objevuje třeba Ingo Hoffman (1976), Emilio De Vilotta (1976), nebo Bruno Giacomelli (1978), s přilbou Griffin pak Larry Perkins (1976, 77), Boy Hayje (1976), Hans Heyer (1977), David Purley (1977), Michael Bleekemolen (1977, 78) či Divina Galica (1978), a Jeb’s použijí také Loris Kessel (1976), Conny Andersson (1976, 77), Renzo Zorzi (1977), Patrick Neve (1977), Vittorio Brambilla (1977, 78), nebo Lamberto Leoni (1978).
Tolik k mému pátrání v šedesátých a sedmdesátých letech.
Už od poloviny šedesátých let se v užívání „otevřené“ závodní přilby utvořily dva hlavní tábory. Jedni dávali přednost firmě Bell a druzí firmě Buco. Mezi ty první patřil Gurney, Rindt, Hulme, McLaren a k těm druhým Hill, Stewart, Siffert nebo Elford. Jsou i jezdci, kteří přešli od jedné firmy ke druhé. Například Clark zpočátku používal Bellku, ale v roce 1965 už se objevuje s přilbou Buco. Jack Brabham nabral opačný směr od Buco přešel k Bellu. Po představení celoobličejové (integrální) přilby (od Bell) přechází postupně většina jezdců během let 1969 a 70 právě k tomuto typu.
Další zásadní změnu přináší až rok 1974. Hned od úvodní GP Argentiny nastupuje Clay Regazzoni s přilbou od firmy Jeb’s. V témže závodě představuje Merzario výrobek od firmy Vitaloni. Dizajn této přilby byl navržen u Bertoneho a helma nese název „Stratos“. Arturo ji pak používal až do konce své kariéry a byl také jediný z pilotů F1, kdo ji nosil (alespoň se mi nepodařilo najít jiného jezdce). Během Jihoafrické velké ceny se představuje další novinka. Graham Hill, Jochen Mass a Henri Pescarolo jedou v přilbách Griffin. Na tuto značku postupně přecházejí (nebo jí alespoň vyzkouší) i Migault, Redman, Hailwood, von Opel, van Lennep, Pryce, Stuck, Trimmer či Ashley. Hned v následujícím závodě v Belgickém Nivelles zkouší Jarier přilbu od GPA. Helmy od tohoto francouzského výrobce si oblíbí i Beltoise, Migault s Pescarolem (ti jí dali přednost před Griffin-kou), a od domácí (Francouzské) GP jí používá i Dolhem a Depailler. Trochu nejasno mám u značky AGV. V Belgii se na přilbě Emersona Fittipaldiho objevila samolepka s nápisem AGV helmet, ale zda se skutečně jedná o výrobek této značky, není zcela zřejmé. Fittipaldi ale nebyl jediný. V GP Velké Británie má na přilbě nápis AGV i Lella Lombardi, ve Švédsku Bertil Roos (ale pouze na zcela bílé přilbě během tréninku), a v Německu pak Larry Perkins. Němec Hans-Joachim Stuck si pro změnu vyhlédl značku Boeri sport (i když v několika závodech vyzkoušel i Griffin). Většina ostatních pilotů zůstává věrná Bellu. Takže sečteno podtrženo, během roku 1974 se najednou zjevilo hned sedm výrobců přileb!!! V následujícím roce 1975 patří k nejpopulárnějším Bell a Griffin. Druhou zmíněnou vyzkouší například Ertl, Wunderink, Wilds, Evans, Henton a dokonce i Brise při GP Velké Británie. U AGV zůstává Fittipaldi a Lella Lombardi a k nim přibude Brambilla s Niki Laudou (ten asi od GP Francie). U GPA je většina Francouzských jezdců. A s přilbou Jeb’s můžeme kromě Regazzoniho spatřit i Guy Tunmera v Jihoafrické GP. Na Monze se pak objevuje další nová značka. Renzo Zorzi zde totiž použil helmu Nava.
Dále jen ve zkratce. S přilbou AGV se objevuje třeba Ingo Hoffman (1976), Emilio De Vilotta (1976), nebo Bruno Giacomelli (1978), s přilbou Griffin pak Larry Perkins (1976, 77), Boy Hayje (1976), Hans Heyer (1977), David Purley (1977), Michael Bleekemolen (1977, 78) či Divina Galica (1978), a Jeb’s použijí také Loris Kessel (1976), Conny Andersson (1976, 77), Renzo Zorzi (1977), Patrick Neve (1977), Vittorio Brambilla (1977, 78), nebo Lamberto Leoni (1978).
Tolik k mému pátrání v šedesátých a sedmdesátých letech.
Re: Přilby
[attachment=0]thumbs up.png[/attachment]
- Přílohy
-
- thumbs up.png (2.93 KiB) Zobrazeno 3164 x
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přilby
F1.sk píše:Dnes (17.04.2016 - GP Číny) oslavuje zaujímavé jubileum aj technik japonskej firmy Arai, ktorá zabezpečuje prilby pre deväť jazdcov štartového poľa, Peter Bürger. Nemec absolvuje svoju 350. veľkú cenu v sérii! "Pekné číslo," usmial sa v rozhovore pre Bild am Sonntag. "Naďalej som tu veľmi rád a baví ma to." Bürgerova práca sa týka čistenia a starostlivosti o prilby, montovania priezorov či upevňovania napájacieho zariadenia. S prilbami od Petra Bürgera získali jazdci už desať majstrovských titulov, nosia ich napríklad Sebastian Vettel či Fernando Alonso. Ako dlho plánuje ešte pokračovať? "Možno ešte tri roky. Sám sa rozhodnem, kedy skončím..."
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přilby
FIA ohledně barevného provedení přileb v Monaku bude benevolentní
Ty tam jsou časy, kdy design přileb byl jednoduchý, téměř výhradně jednobarevný, takže bylo možné na dálku poznat, kdo v kokpitu sedí.
Ty tam jsou časy, kdy design přileb byl jednoduchý, téměř výhradně jednobarevný, takže bylo možné na dálku poznat, kdo v kokpitu sedí.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23113
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přilby
Osobně se mi změna barevného provedení závod od závodu (jak to dělal Vettel) nelíbí, přilba bývala "značkou", která k jezdci patřila. Na druhé straně považuji za nesmysl to zakázat. Pokud fanoušek nepozná svého jezdce, není to fanoušek, ale idiot.showstall píše:FIA ohledně barevného provedení přileb v Monaku bude benevolentní
Ty tam jsou časy, kdy design přileb byl jednoduchý, téměř výhradně jednobarevný, takže bylo možné na dálku poznat, kdo v kokpitu sedí.
Co mě ale šokuje, to je "benevolentnost" FIA. Není možné stanovit pravidla a pak je porušovat! Buď to platí, nebo se má zrušit, nejde to na jeden závod prominout. To je naprosto nepřijatelné.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přilby
... a ještě lepší
Jezdci dostanou žolíka, jednou mohou změnit design helmy
Od loňského roku mají jezdci pravidly zakázáno měnit v průběhu sezóny výrazněji design helmy. FIA nyní pravidlo zmírnila.
Jezdci dostanou žolíka, jednou mohou změnit design helmy
Od loňského roku mají jezdci pravidly zakázáno měnit v průběhu sezóny výrazněji design helmy. FIA nyní pravidlo zmírnila.
Jezdci v průběhu sezóny nesmí měnit design helmy. Cílem je, aby byl jezdec lépe identifikovatelný. Na druhou stranu byl na FIA ze strany jezdců vyvíjet tlak, aby pravidlo zmírnila.
V Monaku mají již někteří jezdci jiný design a FIA pravidlo skutečně zmírní.
„Dali jsme každému jezdci jeden žolík,“ uvedl mluvčí FIA. „Umožní jim použít jiný design helmy na jeden závod, třeba na domácí závod.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23113
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přilby - diskuzní fórum
Pokud budete také chtít vkládat přilby, prosím fotky (kresby) s určením konkrétního závodu, pokud to nejde, alespoň s rokem.
Vkládejte přilby z jednoho roku pod jeden příspěvek (byť by se jednalo o různé závody)
Díky
Vkládejte přilby z jednoho roku pod jeden příspěvek (byť by se jednalo o různé závody)
Díky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host