Zajímavosti první řady - národy

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Zajímavosti první řady - národy

#1 Příspěvek od showstall » 02 zář 2016, 18:36

Velká Británie

- jako jedna ze tří zemí získala první řadu hned v úvodní GP Velká Británie 1950, spolu s (Itálií a Argentinou)
- zároveň to v ročníku 1950 byla i jediná první řada, kterou získal Reg Parnell
- v dalším ročníku 1951 žádnou první řadu pilot z Velká Británie nezískal
- od ročníku 1952 až do roku 1978 se v první řadě alespoň jednoho závodu objevil britský pilot
- v letech 1979 a 1980 se statistika opět neplní, přestože nejlepší Brit v celkovém pořadí Watson obsazuje 9. resp. 11 příčku v MS
- ročník 1981 zachraňuje právě Watson druhým startovním místem v GP Francie a navazuje na poslední britský úspěch (opět) z GP Francie 1978, kde sám získal PP
- ročníky 1982 a 1983 jsou bez získání první řady
- přichází Mansell, který jako jediný jezdec drží šňůru 54x první řady bez přerušení. Od roku 1984 až do roku 1992 se mezi něj nikdo nevklínil. A to i když v roce 1989 zůstala kolonka první řady pro Velkou Británii prázdná.
- rokem 1992 nekončí ovšem britské tažení, to se díky Damonu Hillovi, Nigelu Mansellovi a Davidu Coulthardovi natahuje až do roku 1996
- v roce 1997 se stěhuje Damon Hill do Arrowsu a kolonka je opět prázdná. Ani třetí muž pořadí MS Coulthard nezískal žádnou první řadu.
- od roku 1998 až do roku 2016 se vždy někomu podařilo získat alespoň jedno místo první řady
- je pravda, že od roku 1998-2003 získali první řady pouze Coulthard a Irvine (Skot a Ir), ale to by se zde dalo polemizovat i o Stewartovi (Skot) - 42x, Jimu Clarkovi (Skot) - 48x a třeba Tomy Pryce (Wales). F1 není Rugby, kde se tyto národy perou mezi sebou
- poslední zajímavostí je, že Hamilton, stejně jako svého času Mansell drží šňůro 50x v první řadě bez toho, aby nějaký další britský pilot jeho sérii ukončil. (K GP Belgie 2016). Vzhledem k výkonům Buttonova McLarenu a tomu, že ho naposledy přerušil GP Brazílie 2012, je pravděpodobné, že na konci sezóny 2016 bude právě Hamilton držet další rekord.
- v GP USA 2016 získává Hamilton šnůru 54x v první řadě bez přerušení jiným jezdcem a dorovnává Mansellův zápis (54x). V následující GP Mexika 2016 startuje Hamilton číslem 55x nový rekord. Za rok 2017 připisuje 13x první startovní řadu a končí na čísle 70x v první řadu bez přerušení jiným britským pilotem. V roce 2018 přidává dalších 14x postavení v první řadě a rekord posouvá na číslo 84.
Rok 2019 otevírá další první řadou v GP:

Austrálie
Čína
Azerbajdžán
Španělsko
Monako - 89x
Naposledy upravil(a) showstall dne 27 kvě 2019, 08:59, celkem upraveno 10 x.
Důvod: po MON 2019
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#2 Příspěvek od showstall » 02 zář 2016, 19:02

Německo

- přesto, že se první německý pilot objevuje již v GP Itálie 1950, tak tato země získává první zápis až díky příchodu Mercedesu v roce 1954, kdy Karl Kling postaví svůj vůz na druhé startovní místo v GP Francie 1954
- rok 1955 je posledním rokem Mercedesu a dva zisky první řady ukončují na nějakou dobu statistiku pro německé jezdce, kteří se ziskem 3x první řada čekají až do roku 1961
- v roce 1961 zazáří na Ferrari německý jezdec Wolfgang Von Trips, ale tragédie v Monze vše opět zhatí
- od roku 1962 se tentokrát čeká až do GP USA východ 1977, kdy dlouhé čekání přeruší Hans Joachim STUCK. Bohužel je to jediná vlaštovka a to až do roku 1992
- nastupuje Michael Schumacher, který od roku 1992 až do roku 2006 má nepřetržitou řadu umístění v první řadě. Do roku 1996 má (29x) bez přerušení jiným jezdcem. V dalších letech mu pomáhají H.H.Frentzen (12x) a mladší bratr Ralf (19x).
- rokem 2006 ukončuje Michael Schumacher na tři roky svou jezdeckou kariéru, ale Německo má v poli Nicka Heidfelda, který získá i v GP Maďarska 2007 jedinou svojí první řadu
- rok 2008 představuje nastupující generaci německých jezdců v čele se Sebastianem Vettelem. V GP Itálie získává první PP v Toro Rosso
- v GP Číny 2009 další PP. tentokrát již v týmu Red Bull, kde začíná jeho cesta ke čtyřem titulům mistra světa. V GP Bahrajnu 2009 jej doplňuje Timo Glock (jedinou první řadou) a GP Itálie 2009 Adrian Sutil (také jedinou svojí první řadou)
- v GP Brazílie 2010 se postaví do první řady hned dva německý jezdci, na PP Nico Hülkenberg a Seb Vettel. Nico na další svojí řadu bude čekat až do GP Rakouska 2016. V GP Malajsie se zapisuje další Nico, tentokrát Rosberg
- v roce 2011 je na zisk první řady Vettel sám, z 19 závodů se do první řady podívá 18x, získá 15x PP a stanoví zatím nepřekonaný rekord. Jediná první řada, která mu unikne je na domácím Nürburgringu
- sezóna 2012 do tabulky první řady Německa zapisuje naposledy jméno Michael Schumacher. V GP Číny získává svou 116x první řadu, kterou začal sbírat v GP Španělska 1992. Mercedes, ve kterém ukončil definitivně svou kariéru zaměstnával od svého návratu v roce 2010 dva německé piloty (Rosberg), kteří se 4x postavili do první řady
- počínaje rokem 2013 se krom zmíněné GP Rakouska 2016 o zápis do první řady střídají Vettel a Rosberg
- série získaných prvních řad od roku 1992 trvá až do roku 2016
- od roku 2017 je Vettel opět jediným pilotem Německa, který rozšiřuje statistiku první řady. V GP Belgie 2017 získává pro svou zemi třístou první řadu
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#3 Příspěvek od showstall » 02 zář 2016, 19:37

Brazílie

- brazilská statistika první řady je na tom podobně jako ta německá. Jezdce který by konkuroval v dobrém týmu získala až v roce 1971, kdy Emerson Fittipaldi usedl do Lotusu. Přitom brazilský pilot startoval již v GP Itálie 1951. Ovšem s pravidelností se Brazilci objevují až od roku 1959
- Emerson a Carlos Pace bodují v první řadě nepřetržitě od roku 1971 do roku 1975
- v roce 1976 se zisku Brazílie nedočká
- následující rok 1977 v podání jednoho zápisu z GP Jižní Afriky od Paceho
- dalším rokem sucha je rok 1978
- na scénu přichází Nelson Piquet a počínaje rokem 1979 má až do GP Portugalska 1984 šňůru 26x první řadu
- od roku 1985 se začíná prát s legendou zisku PP Ayrtonem Sennou a až do roku 1987 se doplňují v zisku prvních řad pro svou vlast
- rokem 1988 přichází nadvláda Senny a jeho šňůra 64 x první řada bez přerušení jiným jezdcem, který je ukončená tragickou GP San Marina 1994
- nástupce Rubens Barrichello pokračuje už jen GP Belgie 1994 v rozjeté statistice
- rok 1995 je bez zápisu
- Barrichello pro rok 1996 získá jeden zápis v domácí GP Brazílie
- následující dva roku 1997-1998 jsou opět na nule
- rok 1999 přináší jeden zápis z GP Francie v týmu Stewart
- díky stáji Ferrari se Barrichello od nového tisíciletí těší dalším přídělům v letech 2000-2004
- rokem sucha je další rok 2005
- Massa jezdí ve Ferrari a od roku 2006 se kolonky první řady opět zaplňují a když v roce 2009 něco přidal i Barrichello v Brownu, může Massa v GP Bahrajnu 2010 přidat ještě jeden korálek na šňůrku
- další dva roky 2011 a 2012 jsou bez zápisu
- v následujících dvou letech přidal Massa po jedné řadě v GP Malaysie 2013 a GP Rakouska 2014. V první s Ferrari, ve druhé s Williamsem
- rok 2015 je dalším bez zápisu a rok 2016 (po GP Belgie) je na tom stejně
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#4 Příspěvek od showstall » 07 zář 2016, 07:38

Francie

- francouzský pilot nechyběl ve startovním poli již od prvního GP Velké Británie 1950, ale první startovní řadu obsadil jezdec této země až v roce 1952 v GP Švýcarska. Robert Manzon ve fracouzském voze Gordini se postavil na třetí místo v první lajně. Spolu s Mauricem Trintignantem (2x) se postarali o pět prvních řad roku 1952
- tři roky se čekalo na další zápis, který si připsal Jean Behra, ten získává 10x první řadu bez přerušení jiným francouzským pilotem v letech 1955 - 1959
- naopak roky 1960 - 1967 jsou bez jediného zápisu
- stáj Matra zajistí po jednom zápisu v letech 1968, 1969 a 1970. Následující rok 1971 jí doplňuje opět jedním zápisem stáj Tyrrell
- rok 1972 je na dlouhých 20 let posledním, který je bez zápisu dalšího jezdce
- Cevert v roce 1973 navazuje na nápis z roku 1971, ale jeho dvě další první řady jsou po GP USA 1973 a jeho smrti poslední.
- v započaté sérii pokračují Depailler, Jarier, Laffite, Jabouille, Arnoux, Pironi a hlavně Prost. Ten v letech 1981 - 1991 přispěje 70x do zápisu ve statistice
- přesto, že ročník 1992 Prost vynechává a Francie tak nezapíše žádnou první řadu, tak po návratu v roce 1993 přidá dalších šestnáct zápisů. Je tedy v každém závodě v sezóně v první řadě a pouze v Maďarsku se po problémech vydává do závodu z poslední pozice, o zápis ale nepříchází. Jeho šňůra nepřetržitých prvních řad, které nenaruší žádný další pilot se tedy zastavuje na čísle 66, protože Alain opět ve F1 končí
- Francie má ovšem pilota, který v následujícím roce ve Ferrari navazuje a Jean Alesi v letech 1994 - 1995 přidá dalších šest prvních řad, v každém roce po třech
- rok 1996 je bez zápisu
- Jean Alesi svých šest zápisů rozšíří v letech 1997 - 1999 na konečných deset
- od roku 2000 se čeká na dalšího Francouze, který přidá poslední dva zápisy, aby se číslo uzavřelo na kulatou dvoustovku. Alesi v roce 2001 ve F1 končí a vítěz GP Monaka 1996 Olivier Panis dosluhuje v roce 2004 bez jediného zápisu
- v roce 2005 a 2007 francouzský pilot ve startovním poli chybí, v roce 2006 to v sedmi závodech ze Super AguriFranck Montagny beznadějné. V roce 2008 Bourdais obsadil čtvrtou nejlepší pozici na startu a následující rok po devíti závodech končí. Ani Grosjean v sedmi závodech za Renault nedá lepší než dvanáctou pozici
- roky 2010 a 2011 jsou opět bez francouzské účasti
- v následujícím roce 2012 bojují za Francii hned tři piloti, ale jedinou první řadu přidá Romain Grosjean v GP Maďarska 2012. Korálek s čísle 199 je navlečený, ale zatím poslední
- rok 2013 má v poli čtyři Francouze, ale opět žádný zápis, stejně jako následující roky 2014 a 2015
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#5 Příspěvek od showstall » 07 zář 2016, 09:14

Itálie

- druhá země, které získává první řadu hned v první GP Velké Británie 1950, bonusem je, že jde rovnou o PP a i druhou pozici
- nebýt započítávání GP Indianapolisu, tak by Itálie držela první řadu 26 velkých cen v řadě, až do GP Francie 1954
- od roku 1950 až do GP Francie 1958 získá Itálie 80x první řadu zásluhou devíti pilotů. Všech osmdesát zápisů je s italskými vozy, které pohánějí i italské motory. Alfa Romeo 18x, Maserati 2x, Lancia 4x a Ferrari pomůže zapsat 56x první řadu
- v letech 1959 až 1962 žádný zápis italský pilot nepřidá
- rok 1963 a první řada číslo 81 přináší první zápis neitalského vozu. Lorenzo Bandini v týmu BRM zajede v GP Německa 1963 třetí místo. Následující rok opět v GP Německa 1964 zajede čtvrtou pozici s vozem Ferrari, ale při systému 4-3-4 to opět stačí. Bandini přidává po jedné řadě i v letech 1965 a 1966, tentokrát vždy ve Francii. Dvě první řady mu z GP Německa a GP Itálie pomůže přidat Ludovico Scarfiotti. Následuje GP Monaka 1967, kde Bandini obsadí druhou pozici na startu, ale zároveň zde končí svou životní pouť
- rok 1968 je prvním v řadě, bez zápisu. Dokonce v roce 1969 se v mistrovství světa neobjeví žádný italský pilot
- čekání ukončuje v GP Švédska 1975 "gorila z Monzy" Vittorio Brambilla ziskem PP, ale je to jen jeden zápis
- v letech 1976 a 1979 se opět čeká
- rok 1980 startuje zápis tří PP v Amerických závodech: GP USA východ 1980, GP USA západ 1981 a GP USA západ 1982 vždy získá po jednom pole position vždy jiný italský jezdec. Další zápisy pokračují až do roku 1986
- na první řadu číslo 110 se ale nečeká dlouho, v GP Velké Británie 1988 jí přiveze Michele Alboreto s vozem Ferrari
- následuje dalších 24 zápisů až do roku 1992, kdy hlavně zásluhou Patreseho a jeho 21x získané první řadě ze svých celkem dvaceti osmi zápisů. Velkou zásluhu na tom má i tým Williams, hlavně v letech 1991 a 1992
- další roky 1993 - 1996, kdy se hlavně první dva roky představilo i místy šest Italů v závodním poli, je opět bez zápisu
- rok 1997 zapisuje Giancarlo Fisichella v GP Německa druhou pozici, následující rok jedno PP v GP Rakouska 1998
- po dvou zápisech je ročník 1999, kde skoro stabilně startují čtyři jezdci Apeninského poloostrova, znovu prázdný
- dva zápisy do statistiky přidává v roce 2000 Jarno Trulli
- slibný rozjezd je ale v letech 2001 - 2002 zastaven, i když Trulli i Fisichella jsou ve startovním poli
- mezi rokem 2003 a 2006 je do statistiky zapsáno šestnáct závodů, kde si oba zmínění jezdci rozdělili po osmi zářezech, v poměru zisku PP vyhrál Trulli 3:2 nad krajanem Fisichellou
- ke dvou stálicím se v roce 2006 připojil i Vitantonio Liuzzi, ale ten i následující rok 2007 uzavíral startovní pole, a tak přestože v roce 2006 Fisi 5x stál v první řadě, tak rok 2007 je prázdno
- Fisi (1x) a Jarno (5x) uzavírají v letech 2008 a 2009 italskou sbírku na čísle 160
- duo Trulli a Liuzzi v letech 2010 - 2011 vyšli naprázdno a od roku 2012 se italský pilot ve startovním poli neukázal
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#6 Příspěvek od showstall » 07 zář 2016, 10:44

USA

- Amerika má zastoupení od úvodního ročníku díky právě GP Indianapolisu, i když již ve druhé GP Monaka 1950 se objevil Harry Schell. Ten ovšem se svou dvacátou pozici na startu nemohl konkurovat. První zápis tedy obstaral Walt Faulkner v GP Indianapolisu 1950, kdy získal PP. Ostatně další dvě volná místa získali také jezdci ze země hvězd a pruhů
- v letech 1950 - 1960 získali piloti z USA 33x první řadu v INDY a k tomu 8x první řadu v ostatních závodech
- série získaných prvních řad nekončí ani po ukončení započítávaných závodů ze "staré cihelny" do mistrovství světa. Zastavuje se až v GP USA 1968, kde Mario Andretti získal PP hned v prvním závodě, ve kterém startuje
- mezi roky 1969 - 1971 je poprvé v historické tabulce prázdno
- na dva roky 1972 a 1973 se s McLarenem o pět zápisů postará Peter Revson. Pro rok 1974 přestoupí do týmu Shadow, kde stihne pouze úvodní dva závody a při testech před závodem v Jižní Africe se zabije
- rok 1974 - 1975 je bez zápisu a čeká se na přestup Andrettiho k Lotusu
- stáj Lotus dopomůže Andrettimu získat v letech 1976 - 1978 dvacet dva zápisů v řadě, bez narušení jiným americkým pilotem, z toho je 16x zisk PP
- léta 1979 - 1981 jsou opět bez zisku první řady
- v roce 1982 Andretti končí ve F1, a tak se objeví jednou ve Williamsu v GP USA západ a dvakrát ve Ferrari. V "domácí" GP Itálie usedne do Ferrari a zajede s ním PP. Jde o 23x získanou první řadu bez narušitele. V poslední GP USA Las Vegas již nic nezapíše
- rok 1983 je posledním, kdy se Američanovi podaří získat první řadu. Získal jí v GP Francie Eddie Cheever s Renaultem. Jde o zápis číslo 108, po kterém následuje více než 30 let čekání na dalšího jezdce
- Cheever jezdil až do roku 1989, pak bylo do roku 1993 pole bez závodníka z USA. Rok 1993 nám představil syna Maria Andrettiho, Michaela. Pouze na jeden rok a pak do roku 2006 opět bez jediného jezdce v poli. Na roky 2006 a 2007 stáj Toro Rosso zaměstnala Scotta Speeda, než ho v GP Maďarska 2007 nahradil Sebastin Vettel. Pak do roku 2014 opět bez jediného jezdce. V GP Singapuru 2015 naopak nahrazuje Roberta Mehriho (ESP) poslední americký jezdec Alexander Rossi, který s pěti závody ukončil americké vystoupení ve F1
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#7 Příspěvek od showstall » 07 zář 2016, 12:33

Austrálie

- první "klokan" se v mistrovství světa objevil až v GP Belgie 1952 a Tony Gaze to po Velké Británii a Německu, po třech pokusech zabalil
- Jack Brabham nastupuje sice již v GP Velké Británie 1955, ale právě on přinese první zápis v GP Monaka 1958
- od roku 1958 do roku 1961 se "Black Jack" 18x postaví do první řady
- rok 1962 je ve znamení prvního laborování s vlastním týmem a k zisku slušné pozice na startu se dostane až v posledním závodu roku v GP Jižní Afriky 1962, bohužel pro něj, zde se startuje systémem 2-2-2 a jeho třetí pozice už stačí pouze na druhou řadu
- od roku 1963 do roku 1967 připisuje 15x první řadu a jeho celková série bez přerušení jiným jezdcem se rozrůstá na počet 33x
- v roce 1968 se mu nedaří a žádný zápis nepřidává
- následující dva roky 1969 a 1970 přidává ještě 5x postavení v první řadě, z toho 3x je na PP a celkovou šňůru bez přerušení ukončuje na čísle 38x
- Australané mají zisk první řady rozložen na čtyři jezdce, kteří se zapsali a z toho byli dva mistry světa
- v letech 1971 - 1978 se nepodaří získat další zápis
- nastupuje Alan Jones, který v letech 1979 - 1981 získá 13x první řadu a to opět bez přerušení jiným jezdcem
- rok 1982 je bez australského pilota a jedna GP USA západ 1983 v podání Jones ničemu nepomáhá. Rok 1984 je opět bez jezdce od protinožců
- roky 1985 a 1986 ještě Jones trpí s týmem Lola a následující roky 1987 - 1989 jsou opět bez obsazení pilota v MS
- rok 1990 a na scénu se vrací Brabham, tentokrát David. Syn se neprosadil v konstrukci pojmenované po svém otci a po osmi kvalifikacích s nejlepší startovní pozicí (21) vyklízí pole na další tři roky
- návrat ztraceného syna a Australana do závodního pole přináší rok 1994, bohužel stáj Simtek není konkurence schopná a David po smrti kolegy Ratzenbergera (AUT) zkouší cokoli, ale marně
- počínaje rokem 1995 je Austrálie bez pilota ve F1 až do roku 2001
- Mark Webber se učí v rok 2002 v Minardi a pro rok 2003 přestupuje k Jaguáru. Žádný zisk první řady ale nepřidává, zatím ...
- S Jaguárem v GP Malajsie 2004 se staví na druhou pozici a Austrálie získává 52x první řadu. S Williamsem pak v GP Španělska 2005 a GP Monaka 2006 získává opět druhou pozici a další dva zápisy
- rok 2007 je ve znamení Markova přestupu do stáje Red Bull
- v letech 2008 - 2013 právě s Red Bullem získá 34x první řadu a bez přerušení jiným jezdcem končí na čísle 37x
- série však nekončí, protože Red Bull si mění Australana za Australana a štafetu přebírá Daniel Ricciardo. Ten přidává zápisy v roce 2014, 2015 a v GP Singapuru 2016 ziskem své 7x první řady dotlačil Austrálii na číslo 95x
- rok 2017 australský pilot další první řadu nepřidává. Ricciardo v Monaku 2018 ziskem své druhé PP (první PP v Monaku 2016) zapisuje první řadu číslo 96. Poslední zápis je z Mexika 2018, který uzavírá číslem 97 a následným přestupem do Renaultu pro sezonu 2019.
Naposledy upravil(a) showstall dne 27 kvě 2019, 09:12, celkem upraveno 2 x.
Důvod: po sezoně 2018
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#8 Příspěvek od showstall » 07 zář 2016, 13:24

Finsko

- je na tom podobně jako Austrálie, tady pět pilotů zajistilo zatím (2016) všech 91x prvních řad a tři z nich jsou mistři světa
- Finsko nemá ve F1 pilota až do roku 1973. Do sousední GP Švédska 1974 se k jednomu startu přihlásí Loe Kinnunen, ale na další roky je to jen jeden případ. Rokem 1978 přichází na scénu Keke Rosberg, ale začátky má dost těžké, pozitivem je, že do roku 1986 se na startu objevuje alespoň jeden finský pilot
- první zápis ovšem čeká až do roku 1982, kdy Rosberg získává ve Williamsu PP v GP Velké Británie. Jeho šnůra prvních řad trvá právě až do jeho odchodu v roce 1986. Loučí se jedním zápisem PP v GP Německa 1986, ale už v McLarenu, do kterého na poslední sezónu přestoupil a uzavírá zisk prvních řad na čísle 10x
- v letech 1978 - 1988 Finsko opět jezdce nemá
- počínaje rokem 1989 až do dnes (2016) už pilot země tisíce a jednoho jezera nikdy nechybí
- to že pilot je, ještě neznamená, že bude zápis v první řadě. Tentokrát se čeká dlouho, od roku 1987 až do roku 1993. JJ Lehto (1989-1994) nesplnil očekávání, a tak to vzal na sebe Mika Häkkinen
- byl to opět McLaren, který finského pilota dovezl do první řady v GP Monaka 1994
- Mika zůstal v McLarenu i nadále, ale rok 1995 - 1996 o další zápis nerozšířil
- v letech 1997 - 2009 se statistika plní poměrně rychle. Häkkinen přidává 38x (bez přerušení 39x), nastupuje Kimi Räikkönen 32x (bez přerušení 26x) a doplňuje je ziskem 5x prvních řad Heiki Kovalainen. Celkem připisují 75x prvních řad
- v letech 2010 - 2011 je Räikkönen ve světě Rallye a Kovalainen nepřidá sám nic, stejně tak i v roce 2012, kdy se Kimi vrací s Lotusem do F1
- právě Lotus doveze Räikkönena v GP Číny 2013 pro další zápis, který rozšiřuje o další dva v roce 2014 Valtteri Bottas. V roce 2015 bere jeden zápis Kimi už na Ferrari v GP Itálie 2015 a poslední v GP Ruska 2016 Bottas
- po GP Ruska 2016 je Finsko na čísle 91x a nadále se bude přetahovat s Austrálií (po EVR 2016 - 94x)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#9 Příspěvek od showstall » 07 zář 2016, 21:11

Argentina

- třetí země, která získala zápis do statistiky první řady v úvodní GP Velké Británie 1950
- v letech 1950 - 1951 se J.M. Fangio (13x) a Jose-Froilan Gonzalez (5x) postarají o 18x zápisů
- rok 1952 zeje prázdnotou
- v letech 1953 - 1958 zasahují opět Gonzalez (7x) a JMF (35x) z toho 20x v řadě bez přerušení od GP Argentiny 1955
- rok 1959 a 1960 je bez zápisu
- v letech 1961 - 1971 nestartuje ani jeden argentinský pilot
- třetím jezdcem do party je Carlos Reutemann (ve F1 1972 - 1982), který první řadu zapisuje hned získaným PP v prvním závodě. Navíc je to domácí GP Argentiny 1972
- v letech 1972 - 1975 získává Carlos 7x první řadu
- rok 1976 ukončuje u Brabhamu a nastupuje k Ferrari, žádný zápis ale nepřidá
- mezi roky 1977 - 1981 ještě přidává 15x zápisů s vozy Ferrari, Lotus a Williams
- v řadě Carlos získal pro Argentinu 22x prvních řad a statistika se zastavuje na čísle 82x
- roky 1983 - 1987 Argentina v MS pilota opět nemá
- Oscar Larrauri s vozem Eurobrun v sedmi závodech roku 1988 nemohl konkurovat
- další období bez Argentince je v letech 1989 - 1996
- Sauber v roce 1997 angažuje na čtyři GP Norberta Fontanu a Minardi na sezonu 1998 Estebana Tuera
- na rok 1999 zase není jezdec
- poslední Argentinec Gaston Mazzacane působí v roce 2000 ve stáji Minardi a rok 2001 působí 4 GP v týmu Prost
- od roku 2002 Argentina svého jezdce nedodala
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#10 Příspěvek od showstall » 08 zář 2016, 10:57

Rakousko

- další země, kde 81x zápisů první řady obstarají tři piloti, z toho dva mistři světa
- do roku 1963 Rakousko nemělo žádného jezdce v mistrovství světa
- ten první, Jochen Rindt vstupuje v GP Rakouska 1964 do světa rychlých kol. Zisk první řady v jedné GP asi nikdo nečeká
- rok 1965 a 9 GP, stejně žádný zápis do statistiky
- první zásah přichází v GP Belgie 1966, ale je jen jeden
- ročník 1967 zápis nerozšířil
- v letech 1968 - 1970 Jochen přidává 17x první řadu (celkem 18x v řadě, bez přerušení jiným jezdcem), ale zastavuje ho smrtelná nehoda v GP Itálie 1970
- roky 1971 - 1973 vykazují nulu v zápisu a to i přes příchod Niki Laudy na scénu v GP Rakouska 1971. Stejně jako Rindt absolvuje jen tento závod. V ročníku 1971 a 1972 ho doplňuje Helmut Marko
- Laudův přechod k Ferrari rozjíždí zápis 29x první řady v letech 1974 - 1977. K tomu hned v roce 1978 s vozem Brabham přidává ještě jeden zápis
- po roce 1979, ve kterém zápis Lauda nepřidá, odchází z F1 a v letech 1980 - 1981 dokonce žádný rakouský jezdec nestartuje
- šampión se vrací a poslední zápis přidá v GP USA západ 1982, což rozšíří jeho příspěvek na 31x zápisů, bez narušitele
- Lauda pokračuje v letech 1983 - 1985 u McLarenu a i přes zisk třetího titulu, první řadu již nezískává
- třetím mužem je Gerhard Berger, který startuje už od roku 1984, ale první zápis přináší v GP Belgie 1986. Pokračuje v jejich zisku až do ročníku 1991
- ročníky 1992 - 1993 zůstávají prázdné
- Berger v letech 1994 - 1997 přidává posledních 7x prvních řad a počtem 32x o jeden zápis přeskakuje Laudu a je vlastně nejlepší ze všech Rakušanů, ale bez zisku titulu MS
- od roku 1998 již další zápis nepřibyl. I přesto, že Alexander Wurz nahrazuje u Benettonu právě Bergera, tak do roku 2000 nic nepřidá
- v letech 2001 - 20003 se žádný Rakušan v MS neukázal
- Christian Klien v letech 2004 - 2006, ani Patrick Friesacher (2005) a navrátilec Wurz (2007) jsou jen do počtu
- roky 2008 - 2009 jsou bez Rakouského pilota
- posledním ročníkem pro Rakousko ve F1 je rok 2010, kdy se na tři GP vrátil Christian Klien
- od roku 2011 se už jezdce od jižních sousedů ve F1 neobjevil. Rakousko se vrátilo do seriálu MS počínaje rokem 2014 alespoň tratí a počínaje rokem 2005 mohli alespoň fandit stáji Red Bull
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#11 Příspěvek od showstall » 09 zář 2016, 12:33

Nový Zéland

- tři jezdci, kteří se postarali o 49x zápis do první řady. Z osmi pilotů, kdy mezi čtyřmi se jednalo o 1xDNQ, 2x1GP a jednou 1x2GP, je to dobrá statistika. Vlastně jediný, kdo nedokázal pomoci i s počtem 35 GP, byl Howden Ganley
- ještě by se slušelo říci, že ze 184 GP je jejich podíl 26,63%
- jezdci NZ do roku 1958 ve F1 nejsou
- v roce 1959 přichází Bruce McLaren, ale k zápisu do statistiky jeho nejlepší 2x8. místo nestačí
- následující rok 1960 si poprvé škrábne v týmu Cooper a začne psát novozélandskou statistiku
- s jedním zápisem přichází rok 1961 a prázdná kolonka
- v letech 1962 - 1963 přidává Bruce další čtyři zápisy
- roky 1964 - 1965 jsou znovu bez jezdce v první řadě a to přesto, že McLarenovi už pomáhá Chris Amon (od 1963) a Danny Hulme (od 1965)
- právě Hulme startuje rokem 1966 šňůru získaných řad až do roku 1973. Pomáhá mu v tom dvěma zápisy Bruce McLaren, který v červnu 1970 umírá. Druhým pracantem je Amon, který v rozmezí let (1967 - 1972) přidá 19x první řadu. Výsledek je poté složen ještě z příspěvku McLarena 7x a Hulmeho 23x
- v letech 1974 - 1976 Hulme, Ganley, Chris Amon (1x3-tí v GP Švédska 1976) a John Nicholson jen paběrkují
- od roku 1977 - 1979 je NZ bez jezdce ve startovním poli
- na sezonu 1980 přichází mladičká naděje Mike Thackwell, který stanoví pouze věkový rekord ve startu v GP. Vydrží mu až do Maďarska 2009, kde jej překoná Jaime Alguersuari ze Španělska
- jeden start ze třech pokusů byl málo a na další tři roky je NZ zase bez jezdce
- návrat Thackwella v ročníku 1984 dopadl stejně neslavně jako rok 1980. Dva pokusy, jeden start
- od roku 1985 je Nový Zéland mezi jezdci bez zástupce. Mohlo to být až od roku 1986, ale to by musel Thackwell svůj třetí návrat v GP Brazílie 1986 zvládnout a ne se jen přihlásit
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#12 Příspěvek od showstall » 09 zář 2016, 13:33

Španělsko

- první řada zastoupená jedním jezdcem. Po GP Belgie 2016 máme již sedm takových pilotů, kteří jako jediní zastupují svou zemi v této statistice
- první španělský jezdec Francisco Godia-Sales přichází na domácí GP Španělska 1951. Je to logické, první GP Španělska v kalendáři
- Godia-Sales je asi vlastenec, takže když se po dvouleté odmlce vrací Španělsko do kalendáře MS, vrací se i španělský pilot, bohužel zápis žádný
- na rok 1955 si dává Španělsko opět pauzu a jezdci v MS nejsou
- přesto, že španělská GP se pojede až v roce 1968, je tu Godia-Sales zpět a tentokrát si bere posilu Alfonsa de Portaga. Oba to zkouší i následující rok, ale de Portago jede v GP Argentiny 1957 poslední GP, v květnu umírá na Mille Miglia. Goda-Sales to zkouší i v sezoně 1958, ale opět z toho žádný zápis není
- ročník 1959 nemá kdo obohatit
- do GP Argentiny 1960 se na jediný závod přihlásí Antonio Creus, ale statistika má stále nepopsaný list
- v letech 1961 - 1970 není nikdo, kdo by za Španělsko v GP bojoval, i přes návrat okruhu v roce 1968
- na dva ročníky 1971 - 1972 přichází Alex Soler-Roig, ale nejlepší 17. pozice nestačí
- další Španěl se v letech 1973 - 1976 do F1 neprokouše, ne že by nebyl
- soukromník Emilio de Villota, to zkouší v GP Španělska 1976, s výsledkem DNQ. Rok 1977 se na něj usměje štěstí a z osmi pokusů se 2x prokouše do závodního víkendu. Startovní pozice 22. a 23. však na tuto statistiku nestačí
- bohužel v letech 1978 - 1986 jsme opět bez jezdce, i když de Villota se pokouší i GP Španělska 1978
- přichází Adrian Campos (1987 - 1988) a Luis Perez-Sala (1988 -1989), ale stále nic
- léta 1990 - 1998 jsou již "tradičně" bez španělského "Toreadora"
- nové tisíciletí na krku, rokem 1999 nastupuje nová krev. Pedro de La Rosa a Marc Gene. Rosa v Arrows a Gene v Minardi ovšem nemají šanci
- "příchod jezdce, který všechno zachrání, to je popis!" Nastupuje Fernando Alonso. Rok 2001 tráví v Minardi a La Rosa se stěhuje do Jaguáru, kde tráví i ročník 2002. Fernado má roční pauzu
- Renault se vrací rokem 2002 a na rok 2003 angažuje Fernanda. První zápis do statistiky přichází ve druhé GP Malajsie 2003, kde zapisuje Alonso i své prvé pódium
- teď už to pojede ... Od sezony 2003 - 2012 zapíše "FA" 37x první řadu a to s vozy Renault, McLaren, opět Renaultem (kam se po ročním angažmá u McLarenu vrací) a Ferrari
- od roku 2013 si další první řadu nepřipisuje a to přesto, že ještě 4x stojí na 3. místě roštu (2013) a poslední rok u Ferrari 3x4. pozice (2014)
- návrat k McLarenu je od začátku velkým zklamáním, a tak jsou roky 2015 a 2016 (zatím) také bez zaknihování dalšího dobrého výsledku
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#13 Příspěvek od showstall » 10 zář 2016, 23:36

Švédsko

- švédský pilot se ve F1 poprvé objevil až v roce 1956, když se v GP Itálie objevil Jo Bonnier
- jeho starty v Maserati až do roku 1958 (GP Itálie a GP Maroka 1958 jel již v týmu BRM) do první řady nevedly
- přestup do BRM na sezonu 1959 přináší první zápis do této statistiky, kdy v GP Holandska dokáže PP proměnit i ve vítězství
- na tento zápis navazuje dvěma dalšími zápisy v roce 1960 opět s BRM a další dva doveze s vozem Porsche v roce 1961
- Bonnier je ve F1 až do roku 1971, ale další zápis nepřidává. Se závodním vozem se loučí jako čtvrtý "stovkař" v historii v šestnácti sezonách (dnes by to dělalo cca 320 GP) končí se 104 GP na svém kontě
- osamělého "Vikinga" již v roce 1970 doplňují Ronnie Peterson a V GP USA a GP Mexika Reine Wissel. Bonnier jede jen v Americe, a tak jsou na startu tři Švédi. Dvakrát se sejdou i na startu ročníku 1971
- v roce 1972 už Švédsko dodává jen dva piloty a Ronnie pokračuje třetí sezonu v týmu March. V předposlední GP Kanady 1972 se konečně postaví do první řady, ale nakonec musí spolknout hořkou pilulku. Za předčasný start je diskvalifikovaný. Reine má svou nejlepší startovní pozici již dávno vybranou (6. místo v GP Holandska 1971) a je do závěru své kariéry v roce 1974 jen do počtu
- John Player Team Lotus se na další tři roky stává novým zaměstnavatelem Petersona, který v roce 1973 z patnácti závodů připíše 12x první řadu a hned 9x PP
- ročník 1974 je s počtem 4x první řada slabší a Lotusu už se tolik nedaří. Ronnie díky změně v přidělování startovních čísel má po odchodu mistra světa Stewarta na svém voze číslo 1 po celou sezónu. Ve Švédsku se objevuje Wissel a doplňuje je Bertil Rooos
- rok 1975 je bez získání první řady, i když stejně jako loni má ve Švédské GP parťáka Tortena Palma
- po GP Brazílie 1976 opouští Ronnie Lotus a na zbytek sezóny se vrací do týmu March, kde vyjede další dvě první řady. Novým parťákem ve švédském týmu je Gunnar Nilson, který startuje závodní kariéru právě v Lotusu (výměna Švéda za Švéda) v GP Jižní Afriky.
- rok 1977 a šestikolový vůz Tyrrell P34 Ronnieho, ani Lotus Gunnara do první řady nepostaví. Nillsonovi diagnostikovali rakovinu, a tak se na další rok místo v Lotusu uvolňuje
- roku 1978 se koná druhá výměna Švéda za Švéda a ten bojuje ve startovním poli již sám, přesto přidává 6x postavení v první řadě. Poslední v GP Holandska 1978, v GP Itálie startuje až pátý a bohužel naposledy. Podlehne druhý den po závodu, ve které se připlete do postartovní kolize. Zisk 25x prvních řad bez přerušení jiným jezdcem přerušila až smrt. Za měsíc po něm podlehne své nemoci i Gunnar.
- po smrti obou eleitních jezdců nemá Švédsko pro roky 1979 - 1980 co nabídnout
- v letech 1979 - 1984 se pokouší Slim Borgudd (1981 - 1982) a Stefan Johansson (od 1983) o zápis, ale marně
- Stefan, který se pokoušel o start i v letech 1980 - 1981 se nakonec jednoho zápisu dočká. V GP Německa 1985 se s Ferrari postaví na druhou pozici
- bohužel je to jeho jediný zápis i když se ve F1 objevuje až do roku 1991. Vozy Onyx, AGS a Footwork jsou neustále na hranici předkvalifikace, a tak rok 1990 je zapsán bez švédské účasti
- od roku 1992 - 2013 se na dalšího Švéda čeká
- rokem 2014 se do F1 dostává Markus Ericsson, stejně jako Johansson usedá do vozů, které nejsou konkurence schopné. Caterham (2014) je nástupcem Lotusu z let 2010 - 2011 a jede svou poslední sezónu a Sauber (2015 - 2016) se celou svou existenci pohybuje nejlépe ve středu pole
- Švédsko má na kontě 31x prvních řad a od roku 1985 na své rozšíření čeká
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#14 Příspěvek od showstall » 11 zář 2016, 18:43

Kanada

- stejně jako Švédsko má na kontě 31x prvních řad, o které se postarali otec a syn Villeneuveovi
- do roku 1960 se kanadský jezdec ve F1 neobjevil
- do GP USA 1961 se přihlásil Peter Ryan
- rok 1962 je bez Kanaďana
- v GP USA 1963 se představuje Peter Broeker
- v letech 1964 - 1966 je F1 znovu bez kanadského jezdce
- roky 1967 - 1972 zaplňuje šest pilotů, z nichž většina objíždí pouze domácí závod
- Kanada v roce 1973 opět pilota nemá, ale v GP Kanady se poprvé objevuje novinka - Safety Car
- po sedmi letech se do GP Kanady 1974 vrací na druhý start Eppie Wietzes, který loni řídil bezpečnostní vozidlo
- další pauza bez jezdce je v letech 1975 - 1976
- přichází Gilles a první rok ve F1. První závod za McLaren a dva zámořské závody za Laudu ve Ferrari k zisku první řady to zatím nestačí
- následující dva roky 1978 - 1979 postaví Villeneuve starší své Ferrari 5x do první řady
- rok 1980 je katastrofální a po zisku vicemistra světa je Gilles rád za šest bodů v konečné tabulce a kolonka v zisku prví řady zůstává prázdná
- rok 1981 mu přináší další dva zápisy a poslední zářez přidává v GP Brazílie 1982. Kanadská statistika má nyní 8x zapsanou první startovní řadu
- Gilles je následně GP USA 1982 ze sedmé pozice na startu a třetí v cíli diskvalifikovaný, v San Marinu z třetí pozice dokončí druhý. Přichází GP Belgie a smrt v tréninku
- na tři roky 1983 - 1985 je pole bez jezdce, tedy jezdce, který by se kvalifikoval a tím mohl první řadu získat. Bratr Gillese, Jacques Villeneuve se po neúspěšné kvalifikaci do GP Kanady a GP Las Vegas 1981, pokusil znovu kvalifikovat v GP Kanady 1983. Bohužel i jeho třetí a poslední pokus dopadl stejně
- v týmu Osella se v devíti závodech ročníku 1986 představí Alan Berg
- následuje devítiletá pauza v letech 1987 - 1995
- třetí Villeneuve na scéně. Jacques Villeneuve dopisuje to, co jeho otec započal. Impozantně vstupuje do premiérové sezóny, když hned prvním závodě v GP Austrálie 1996 získává PP. Sezonu snů zakončuje 9x v první řadě. Sen pokračuje a s neporazitelným vozem Williams nyní získává titul, na který Gilles nedosáhl. K tomu přidává dalších 13x prvních řad. Ještě následující rok přidává Jacques poslední zápis v GP Itálie 1998 a uzavírá soupisku s počtem 23x první řada
- roku 1999 nastupuje do "nového" týmu BAR (koupený tým Tyrrell), který zaujme spíše svým lakováním vozů, které mělo být pro každý vůz jiné. Vedení F1 k tomu nebylo svolné, tak vozy nalakovaly z jedné půlky Lucky Strike a z druhé značkou 555 (cigaretové koncerny)
- je také zajímavé, že titul získala stáj Tyrrell, následně BAR a Honda jako další kupec to nedokázaly a jejich následovníci Brawn GP a Mercedes si pro své tituly opět dojely
- zpátky ke kanadským jezdcům. Villeneuve jezdil až do konce roku 2006 jako jediný pilot země javorového listu
- od roku 2007 se na dalšího pilota čeká, i když jedna vlaštovka by tu byla. V tréninku na GP Abu Dhabi 2011 se ve stáji Marussia Virgin Racing svezl Robert Wickens
- čekání na první startovní řadu ukončuje až Lance Stroll, který vstoupil do světa rychlých kol v GP Austrálie 2017. Dočkal se ve svém třináctém závodě v GP Itálie 2017 (opět Itálie, naposledy 1998), i když až po odsunutí jezdců stáje Red Bull po výměnách motorů a turba ze druhé a třetí pozice. Opět se mu to podařilo s vozem Williams, který dovezl Kanaďany 24x do první řady v řadě.
Naposledy upravil(a) showstall dne 27 kvě 2019, 09:30, celkem upraveno 2 x.
Důvod: po sezoně 2018
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavosti první řady - národy

#15 Příspěvek od showstall » 11 zář 2016, 21:06

Belgie

- belgický jezdec startuje ve F1 od první GP Velké Británie 1950, ale zisk první řady se datuje až k GP Itálie 1960
- na ročník 1957 kromě chybějícího zápisu první řady chybí i zápis v kolonce jezdců
- Willi Mairesse s Ferrari v GP Itálie 1960 startuje ze třetí pozice, což při systému 3-2-3 znamená první zápis
- následují tři zápisy ve Velkých cenách Belgie ...
- v GP Belgie 1961 navazuje na Williho také třetí pozicí Olivier Gendebien, se žlutým Ferrari ("Sharknose")
- rok 1962 je bez dalšího zápisu
- jede se GP Belgie 1963 a Mairesse na Ferrari přidává třetí čárku
- nyní se bude čekat až na další Belgickou GP
- Jacky Ickx startuje v Německu 1966 s vozem F2 a některé statistiky uvádějí, že Belgičan nestartuje v MS
- rok 1967 je pro Ickxe opět zajímavý, když v GP Německa získá tréninkový čas na první řadu, ale díky vozu F2 startuje až z 18. pozice
- následuje období 1968 - 1973, kde Jacky získá 25x první řadu bez přerušení jiným jezdcem
- specialista na Německý závod Jacky Ickx. Po roce 1967, kde přišel o první zápis si z GP Německa 1968 veze PP, které následující rok na Nürburgringu obhajuje a ročník 1970 doplňuje Hattrickem tentokrát na Hockenheimu. Jen v roce 1971 ho o 0,2 s poráží Jackie Stewart. Tomu vše vrací v roce 1972, kde jej v kvalifikaci poráží o 1,7 s. Je to čtvrtá PP z pěti závodů, ale teprve druhá (po GP Německa 1969), kterou zde v Německu přetaví i na vítězství
- Jacky startuje v dalších závodech až do roku 1979, ale další první řadu již nezíská. Stejně jako Teddy Pilette (1974), nebo Patrick Neve (1976-197)
- roky 1980 - 1982 jsou bez účasti belgického jezdce
- v roce 1983 vstupuje na scénu Thierry Boutsen, který je do roku 1990 jediným zástupcem Belgie v MS. V GP Maďarska 1990 získává první PP, které je z jeho strany celým příspěvkem pro Belgii
- kromě třech zápisů Ickxe v roce 1969 s Brabhamem a jedním Boutsenovým s Williamsem se o 25x zápisů Belgičanů postaral vůz Ferrari
- Eric Van der Poele (1991-1992) pomáhá Boutsenovi jen do počtu jezdců z Belgie. Thierry na konci roku 1993 odchází z F1. V roce 1994 se ve dvou závodech představuje Philippe Adams
- v letech 1995 - 2010 je F1 šestnáct let bez belgického pilota
- Jérôme d'Ambrosio se představuje v sezóně 2011 v týmu Marussia Virgin Racing, i když se 4x svezl jako páteční pilot stáje Virgin Racing v roce 2010. Bohužel jeho kariéra končí po jenom roce (2011) a pro rok 2012 se stává rezervním jezdcem Renaultu. Když dostane Romain Grosjean (FRA) zákaz startu v GP Itálie 2012, dostává Jérôme poslední příležitost
- tři roky 20013 - 2015 jsou znovu bez belgického pilota
- v GP Austrálie 2016 po kontaktu s Hassem Estebana Gutierreze (MEX) vážně havaruje Fernando Alonso (ESP), který nemůže nastoupit do GP Bahrajnu 2016. Stoffel Vandoorne je připraven zaskočit v McLarenu a Belgie má opět pilota, který ovšem nemá vůz s ambicemi na první řadu. Alonso se v Číně vrací do kolotoče Velkých cen a Stoffel čeká na další příležitost ...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zamčeno

Zpět na „První startovní řada“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host