Formule E - 2022
Re: Formule E - 2022
Jsme odhodláni obhájit naše tituly, říká de Vries před novou sezonou formule E
Změny v pravidlech
Dva závody pod umělým osvětlením v Rijádu budou taktéž testem úprav pravidel, ke kterým došlo v přestávce mezi minulou a novou sezonou.
Nejzásadnější novinkou je nepochybně nový formát kvalifikace, ve které už neuvidíme často kritizované rozdělení jezdců do skupin podle pořadí v šampionátu.
Od letoška budou piloti pro kvalifikaci děleni pouze na dvě velké skupiny po jedenácti. V první skupině budou závodníci, kteří jsou v šampionátu na lichých pozicích (1. až 21. místo), ve druhé pak jezdci na sudých místech v tabulce.
Každá skupina dostane vlastních 10 minut na trati pro zajetí co nejlepšího času s výkonem 220 kW. Nejlepší čtyři jezdci z každé skupiny poté postoupí do vyřazovací fáze, která začíná ve čtvrtfinále. Čtvrtfinálové dvojice budou složeny podle klasického sportovní klíče, kdy nejrychlejší pilot první skupiny vyzve čtvrtého jezdce z druhé skupiny a tak dále.
Od čtvrtfinále už dostanou jezdci k dispozici maximální výkon 250 kW. Ze čtveřice semifinalistů následně vzejdou dva finalisté. Vítěz finále získá pole position pro závod, poražený bude na roštu druhý, semifinalisté obsadí na roštu druhou řadu, poražení čtvrtfinalisté pak budou na startu na pátém až osmém místě. Konkrétní pozice určí zajeté časy na kolo.
Další letošní novinkou je možnost prodloužení závodů o 10 minut, pokud dojde k neutralizaci Eprix výjezdem safety caru či vyvěšením plných žlutých vlajek.
Piloti se pak během závodů dočkají vyššího výkonu. Nově budou moci využívat v závodním módu pohonné jednotky 220 kW a v útočném módu výkon jejich monopostů vzroste z 235 kW na 250 kW.
Změny v pravidlech
Dva závody pod umělým osvětlením v Rijádu budou taktéž testem úprav pravidel, ke kterým došlo v přestávce mezi minulou a novou sezonou.
Nejzásadnější novinkou je nepochybně nový formát kvalifikace, ve které už neuvidíme často kritizované rozdělení jezdců do skupin podle pořadí v šampionátu.
Od letoška budou piloti pro kvalifikaci děleni pouze na dvě velké skupiny po jedenácti. V první skupině budou závodníci, kteří jsou v šampionátu na lichých pozicích (1. až 21. místo), ve druhé pak jezdci na sudých místech v tabulce.
Každá skupina dostane vlastních 10 minut na trati pro zajetí co nejlepšího času s výkonem 220 kW. Nejlepší čtyři jezdci z každé skupiny poté postoupí do vyřazovací fáze, která začíná ve čtvrtfinále. Čtvrtfinálové dvojice budou složeny podle klasického sportovní klíče, kdy nejrychlejší pilot první skupiny vyzve čtvrtého jezdce z druhé skupiny a tak dále.
Od čtvrtfinále už dostanou jezdci k dispozici maximální výkon 250 kW. Ze čtveřice semifinalistů následně vzejdou dva finalisté. Vítěz finále získá pole position pro závod, poražený bude na roštu druhý, semifinalisté obsadí na roštu druhou řadu, poražení čtvrtfinalisté pak budou na startu na pátém až osmém místě. Konkrétní pozice určí zajeté časy na kolo.
Další letošní novinkou je možnost prodloužení závodů o 10 minut, pokud dojde k neutralizaci Eprix výjezdem safety caru či vyvěšením plných žlutých vlajek.
Piloti se pak během závodů dočkají vyššího výkonu. Nově budou moci využívat v závodním módu pohonné jednotky 220 kW a v útočném módu výkon jejich monopostů vzroste z 235 kW na 250 kW.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host