Roky a závody

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#31 Příspěvek od showstall » 13 úno 2013, 21:37

Rekordním počtem 34 jezdců se představila Velká cena Německa 1953. K vystřídání v závodě došlo mezi týmovými kolegy Ferrari. Ascariho Ferrari začalo být špatně ovladatelné, a tak se v 10 kole vystřídal s Villoresim. Nakonec vůz (st.č.4) po pěti kolech odstavil pro poruchu motoru. Villoresi dokončil na osmém místě se ztrátou jednoho kola. Jeho motor už taky nebyl v dobré kondici. Ascarimu bylo útěchou získání jednoho bodu za nejrychlejší kolo.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

1,Alberto Ascari,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 500,Ferrari 500 L4 - 2.0c,Pirelli
4,Luigi Villoresi,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 500,Ferrari 500 L4 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#32 Příspěvek od showstall » 14 úno 2013, 19:08

Juan Manuel Fangio po GP Francie střídal i ve Švýcarsku 1953. Tentokrát převzal Maserati od Felice Bonetta, který po Holandsku opět měnil startovní číslo, a nakonec z toho byly body. Fangio měl potíže s převodovkou a začal zpomalovat. S Bonettem se vyměnili po 12 kolech, ale Maserati (st.č.30) ve 29 kole vysadil motor. Bonetto dokončil na čtvrtém místě se ztrátou kola. Kompletní stupně vítězů obsadili jezdci Ferrari v pořadí Ascari, Farina a Hawthorn.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

32,Juan Manuel Fangio,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
30,Felice Bonetto,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#33 Příspěvek od showstall » 14 úno 2013, 19:45

Poslední závod konaný v Itálii 1953 přinesl střídání v týmu Officine Alfieri Maserati mezi jezdci Sergio Mantovanim a Luigi Mussem. O čtvrté Maserati se podělili rovným dílem 38 kol a se čtyřkolovou ztrátou dorazili na sedmé pozici.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

56,Sergio Mantovani,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
56,Luigi Musso,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#34 Příspěvek od showstall » 14 úno 2013, 20:30

Velká cena Argentiny 1954 otevřela pátý ročník formule 1 a mezi osmnácti jezdci nedošlo k žádnému střídání. V závodě byli diskvalifikováni Hawthorn a Behra za cizí pomoc.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#35 Příspěvek od showstall » 17 úno 2013, 15:23

Dalším nepřehledným závodem se stala Indianapolis 1954, ve které se střídali jezdci po třech, čtyřech, ale i po pěti jezdcích. Bill Vukovich obhájil loňské vítězství a kompletní trojice na stupních vítězů odkroužila všech 200 kol bez střídání. Body za čtvrté místo už se dělit musely.

Troy Ruttmann na KK500 Ofyy předal po 130 kolech svůj vůz Duane Carterovi, který po 70 kolech dokončil se ztrátou 2m,53s. Carter odstartoval na KK4000(st.č.16) Offy v týmu Automobile Shippers/Casaroll a jeho vůz postupně převzali další tři jezdci.

Druhou dvojici tvořili Paul Russo a Jerry Hoyt, který odstavil své KK(st.č.99) Offy týmu Murrell Belanger pro poruchu motoru ve 130 kole. Russo vůz předal po 150 kolech, aby Jerry Hoyt po dalších 50 kolech dojel do cíle s pětiminutovou ztrátou a plným počtem 200 kol. Hoyt se také pokusil kvalifikovat s vozem KK3000(st.č.23) Offy týmu Sumar/Chapman Root, ale neúspěšně.

Pro jedenáctou pozici si dojelo hned pět jezdců. Art Cross se do závodu pokoušel kvalifikovat s KK4000(st.č.6) Offy v týmu Springfield Welding/Paoli. Nakonec v týmu Bardahl/Ed Walsh postavil KK4000 na sedmadvacátou startovní pozici a připsal si 120 kol. Vůz po něm převzal Johnnie Parsons, vítěz z roku 1950. Závod začal z patnáctého místa na KK500C(st.č.15) Offy v týmu Belond Equa-Flow/Calif. Muffler, ale v 79 kole odstoupil pro poruchu motoru. Odkroužil 22 kol a pak si od něj převzal vůz Sam Hanks, třetí v předchozích dvou ročnících. Hanks kvalifikoval svůj KK4000(st.č.1) Offy týmu Bardahl/Ed Walsh na desáté pozici. Po 112 kolech předal vůz a pokračoval 11 kol s Crossovým vozem, pak se o něj přihlásil Andy Linden na dalších 17 kol. Linden odstartoval do závodu na Schroeder(st.č.74) Offy týmu Brown Motors z třiadvacáté pozice a předával jej po 113 kolech, ale o tom později. Pátý a poslední jezdec, který převzal Crossovo KK4000 byl Jimmy Davies. Ten se na KK500A(st.č.53) Offy v týmu Pat Clancy nedokázal kvalifikovat. Převzal vůz (st.č.1) od Sama Hankse ve 113 kole a odkroužil 36 kol, než ho přenechal Rathmannovi. Nakonec převzal vůz (st.č.45) a pokračoval dalších 30 kol, aby se ztrátou osmi a půl minuty byl odmávnut v cíli jako poslední s plným počtem 200 kol.

Dvanáctou pozici se ztrátou jednoho kola obsadila dvojice Chuck Stevenson a Walt Faulkner. Stevenson předával vůz již v 82 kole, takže na Faulknera čekalo ještě dlouhých 117 kol. Je zajímavé, že se Faulkner do závodu nekvalifikoval, i když se o to pokoušel se dvěma typy vozů. Tým Peter Schmidt představil vůz Kuzma Indy Roadster(st.č.44) Offy, tým Belanger Motors nasadil Lesovsky(st.č.97) s motorem Offenhauser L4 - 3.0c.

Čtveřici jezdců na patnácté pozici tvořili jezdci Duan Carter, který dokončil ve voze Troye Ruttmanna. Z osmé startovní pozice odkroužil 76 kol, pak předal svůj vůz. O další kola se podělil Jimmy Jackson s počtem 57 kol. Tony Bettenhausen přidal 34 kol, poté co odstavil KK500C(st.č10) Offy v týmu Mel Wiggers po 105 kolech s poruchou ložiska kola. Dalších 29 kol zbylo na Marshalla Teaguea, který nedokázal kvalifikovat KK4000(st.č.3) Offy týmu Hart Fullerton a převzatý vůz od Gene Hartleye odstavil po 17 kolech pro poruchu spojky v 168 kole.
Pozn.: Jimmy Jackson není uveden mezi nekvalifikovanými ani jinde předávajícími jezdci. Je tedy záhadou, jak se k vozu dostal.

Ed Elisian v kvalifikaci pohořel s KK4000(st.č.68) Offy v týmu Peter Wales Trucking. Vůz Stevens postavil do poslední řady, když se kvalifikoval na třicáté první pozici. Po 148 kolech jej předal Bobu Sottovi. Scott nedokázal kvalifikovat KK4000(st.č.18) Offy týmu Ray Brady, stejně tak KK500(st.č.21) Offy týmu Travelon Trailer / Ernest Ruiz. Ještě než převzal vůz od Elisiana, kde odkroužil 45 kol, stihl odjet 52 kol s vozem Lindena, než jej vyřadilo zavěšení.

Poslední na startovním roštu byl Frank Arni, který společně s George Fonderem byl klasifikován v cíli na devatenáctém místě. Arni předal vůz po 179 kolech a Fonder přidal dalších 14 kol. Dokončil se ztrátou sedmi kol. Fonder startoval ještě na voze Lena Duncana, než jej vyřadily brzdy. Také nedokázal kvalifikovat KK3000(st.č.36) Offy týmu Ed Stone. Arni a Fonder v týmu T.W. & W.T. Martin byli týmovými kolegy.

O voze číslo jedna už byla řeč. Hanks jej postavil na desátou startovní pozici, poté po 112 kolech předal Jimmy Daviesovi a ten po 36 kolech dále Rathmannovi na 43 kol. Jim Rathmann odstartoval z dvacátého osmého místa na startu a své KK500C(st.č.38) Offy předal Patu Flahertymu. Rathmann ještě v týmu Elgin Piston Pin nedokázal kvalifikovat KK500A(st.č.59) Offy.

Dvacátá druhá pozice patřila dvojici Rodger Ward a Eddie Johnson. Ward měl problémy s motorem a tak vůz předal po 105 kolech Johnsonovi, který pokračoval ještě 67 kol. Johnson nedokázal kvalifikovat vůz Turner(st.č.83) Offy týmu McNamara/Lee Elkins.

Další dvojice skončila na dvacáté třetí pozici. Gene Hartley předal vůz KK4000 po 151 kolech, než ho Marshall Teague po 17 kolech odstavil pro poruchu spojky.

Trojice jezdců na dvacáté čtvrté pozici odstartoval ze čtvrté startovní pozice Johnny Thomson. Vůz po 113 kolech předal Lindenovi, který přenechal své auto Scottovi. Po 27 kolech přenechal vůz Homeierovi a pokračoval ve voze Crosse. Bill Homeier s KK500C(st.č.51) Offy týmu Jones & Maley Cars měl nehodu v 74 kole. S Nichels Offy odkroužil ještě 25 kol.

Andy Linden začínal závod se startovním číslem 74 a po 133 kolech ho předal Bobu Scottovi. O jejich startech na dalších vozech už víme.

KK500C(st.č.38) Offy Jima Rathmanna předaný v 95 kole Patu Flahertymu, který ještě odkroužil 15 kol než měl nehodu, obsadil 28 pozici. Flaherty nedokázal kvalifikovat KK500A(st.č.39) s motorem Chrysler V8 - 4.5c týmu Shouse Motors. Stejně dopadl i druhý KK500A(st.č.89) Offy týmu Dunn Engineering.

Tým Advance Muffler/Bruce Bromme s vozem Bromme(st.č.65) Offy angažoval dva jezdce. Spider Webb vůz kvalifikoval na dvacáté deváté pozici a po 54 kolech jej předal kolegovi Danny Kladisovi, kterého po 50 kolech vyřadila palivová pumpa.

Poslední dvojici tvoří Len Duncan a George Fonder, který pokračoval u Franka Armiho. Duncan odkroužil 43 kol a předal vůz Fonderovi, kterého po 58 kolech zradily brzdy.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

34, Troy Ruttmann,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
34,Duane Carter,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

5,Paul Russo,USA,Ansted Rotary /Hoosier Racing,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
5,Jerry Hoyt,USA,Ansted Rotary /Hoosier Racing,Kurtis Kraft 500 A,Offenhauser L4 - 4.5c ,Firestone

45,Art Cross,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Johnnie Parsons,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Sam Hanks,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Andy Linden,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
45,Jimmy Davies,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

98,Chuck Stevenson,USA,J.C.Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
98,Walt Faulkner,USA,J.C.Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

16,Duan Carter,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
16,Jimmy Jackson,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000 ,Offenhauser L4 - 4.5c, Firestone
16,Tony Bettenhausen,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
16,Marshall Teague,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

27,Ed Elisian,USA,H.A.Chapman,Stevens,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
27,Bob Scott,USA,H.A.Chapman,Stevens,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

71,Frank Arni,USA,T.W. & W.T.Martin,Kurtis Kraft,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
71,George Fonder,USA,T.W. & W.T.Martin,Kurtis Kraft,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

1,Sam Hanks,USA ,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
1,Jimmy Davies,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
1,Jim Rathmann ,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

12,Rodger Ward,USA, Dr. R.N.Sabourin,Pawl,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
12,Eddie Johnson,USA,Dr. R.N.Sabourin,Pawl,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

31,Gene Hartley,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
31,Marshall Teague,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

43,Johnny Thomson,USA,H.A.Chapman, Nichels, Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
43,Andy Linden,USA,H.A.Chapman,Nichels,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
43,Bill Homeier,USA,H.A.Chapman,Nichels,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

74,Andy Linden,USA,Brown Motors,Schroeder ,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
74,Bob Scott,USA,Brown Motors,Schroeder,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

38,Jim Rathmann, USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 500C ,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
38,Pat Flaherty ,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 500C ,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

65,Spider Webb,USA,Advance Muffler/Bruce Bromme,Bromme,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
65,Danny Kladis,USA,Advance Muffler/Bruce Bromme,Bromme,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

33,Len Duncan,USA,Ray Brady,Schroeder,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
33,George Fonder,USA,Ray Brady,Schroeder,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#36 Příspěvek od showstall » 17 úno 2013, 20:03

V Belgii 1954 došlo k dalšímu dělení bodů. Jose Froilan Gonzalez odstoupil v 1 kole pro poruchu olejového potrubí na svém Ferrari 553 (st.č.6) s motorem Ferrari 554 L4 - 2.5c a převzal Hawthornovo na dalších 15 kol. Mike Hawthorn po 20 kolech předal svoje Ferrari a získal 1,5 bodu. Zajímavostí je, že Emmanuel de Graffenried se zúčastnil závodu s Maserati A6GCM vybaven kamerou pro film "The Racers".

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

10,Mike Hawthorn,GBR,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
10,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#37 Příspěvek od showstall » 17 úno 2013, 20:16

Francie 1954 nepřinesla žádné střídání jezdců. Premiéru si zde odbyl vůz Mercedes W196 a pneumatiky Continental, oba vítězně. Závod dokončilo pouze šest jezdců.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#38 Příspěvek od showstall » 17 úno 2013, 21:21

Ve Velké Británii 1954 se vystřídaly dvě posádky na Maserati. Princ Bira ve vlastním týmu předal vůz po 42 kolech týmovému kolegovi Ronu Flockhartovi, který s ním měl po 2 kolech nehodu. Další dvojice týmových kolegů vznikla odstoupením Ascariho na Maserati (st.č.31) ve 21 kole s poruchou motoru (ventil). Villoresi ve 30 kole předal vůz, ale Ascari po 10 kolech odstoupil podruhé, když jeho motor tentokrát ztratil tlak oleje. Nejrychlejší kolo zajelo sedm jezdců, kteří se rozdělili o 0,14 bodu.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

6,prince Bira,THA,Prince Bira,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
6,Ron Flockhart,GBR,Prince Bira,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli

32,Luigi Villoresi,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
32,Alberto Ascari,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250 F1 L6 - 2.5c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#39 Příspěvek od showstall » 17 úno 2013, 21:49

Domácí závod vyšel nejlépe Mercedesu. V Německu 1954 se Fangio postaral o vítězství, pole position a Karl Kling o nejrychlejší kolo. Druhou pozici obsadili jezdci Ferrari, kteří získali další pódium při dělení o vůz. Situace z Belgie se obrátila, když Hawthorn odstoupil ve 3 kole. Převzal vůz od Gonzaleze, který odkroužil 16 kol a následujících 6 kol dokončil Hawthorn. V cíli měl ztrátu minuty a půl na Fangia.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

1,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
1,Mike Hawthorn,GBR,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#40 Příspěvek od showstall » 18 úno 2013, 17:49

Velká cena Švýcarska 1954 byla posledním podnikem v této zemi. Po nehodě v Le Mans 1955 byly ve Švýcarsku veškeré závody zakázány. Žádné střídání zde nebylo a Fangio se zde stal podruhé mistrem světa.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#41 Příspěvek od showstall » 18 úno 2013, 18:20

Čtyřicátý závod formule 1 se konal v Itálii 1954. Mezi střídající jezdce se znovu zapsal Gonzalez. Jeho Ferrari 553 (st.č.32) s motorem Ferrari 554 L4 - 2.5c zradila v 16 kole převodovka. Převzal vůz od kolegy Maglioliho, který odkroužil 30 kol. Po 48 kolech dokončil se ztrátou dvou kol na třetí, pódiové pozici. Při stíhací jízdě si zajistil bod navíc za nejrychlejší kolo.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

38,Umberto Maglioli,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
38,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 625 L4 - 2.5c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#42 Příspěvek od showstall » 18 úno 2013, 19:06

Poslední závod sezóny, Španělsko 1954. Debut vozu Lancia D50 po slibné kvalifikaci skončil v 10 kole odstoupením obou vozů. Ascari alespoň urval nejrychlejší kolo. Mezi „střídače“ se zapsali dva Švýcaři. Týmový kolegové Emmanuel de Grafenried, který odkroužil 30 kol a Ottorino Volonterio na Maserati. Volonterio po 27 kolech musel odstoupit pro poruchu motoru. V týmu Owen Racing Organisation čekal na Maserati 250F (st.č.28) s motorem Maserati 250F1 L6 - 2.5c jako náhradní jezdec Guerino Bertocchi. První jezdec Ken Wharton ho však k volantu nepustil.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

22,Toulo de Grafenried,SWI,Baron de Graffenried,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
22,Ottorino Volonterio,SWI,Baron de Graffenried,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#43 Příspěvek od showstall » 20 úno 2013, 19:21

Nový ročník, plný tragických událostí, otevřela Argentina 1955. Rošádou týmů Maserati, Ferrari a Mercedes se nám představilo šest „trojiček“ a dvě dvojice. Farina a Trintignant díky tomu získali 3,33 body a Maglioli 1,33 bodu. Příčinou toho bylo nezvykle horké počasí, které se vyšplhalo až na 40C. Pouze domácí jezdci Fangio a Mieres vydrželi bez střídání celý závod. Fangio se navíc popálil o výfuk a zranění léčil tři měsíce.

O druhou pozici za Fangiem se dělili jezdci Ferrari. Gonzalez s 60 koly, Farina přidal 20 kol a Trintignant dalších 16 kol. Závod byl dosti nepřehledný, protože Gonzales byl vyčerpán a předal vůz Farinimu, který pro vyčerpání předal svůj vůz (st.č.10) Magliolimu. Farina tedy pokračoval v Gonzalezově voze (st.č.12), a pak jej předal Trintignantovi. Poté si jej vzal Gonzalez zpět a stahoval Fangia, ale měl lehkou nehodu a tak předal vůz zase Farinimu, který ho dostal do cíle.

Druhou trojici tvořil „polmen“ Farina, který předal Magliolimu. V zápisu startovní listiny se o vůz měli dělit. Ve svém voze odkroužil 50 kol, střídající Maglioli 22 kol a třetí v sestavě Trintignant si připsal také 22 kol. Trintignant odstartoval na voze (st.č.14), ale po 36 kolech ho vyřadil ventil jeho motoru. Byl tedy jediným jezdcem Ferrari, který se objevil ve všech třech vozech typu 625. Do cíle vůz dovezl Maglioli.

Další trojice se představila v Mercedesu. Hans Herrmann startující z desáté pozice se nechal po 30 kolech vystřídat Karlem Klingem. Ten svůj Mercedes (st.č.4) odstavil již ve druhém kole po nehodě. V Herrmannově voze se svezl 30 kol a jako třetí v něm pokračoval Stirling Moss, který si připsal 34 kol. Mossův Mercedes (st.č.6) ve 29 kole vyřadila ze hry porucha tlaku palivového systému.

Na Maserati (st.č.28) tvořili dvojici Harry Schell a Jean Behra. Oba dva vystřídali i další vozy Maserati. Schell se s tímto vozem kvalifikoval na sedmém místě a odkroužil v závodě 50 kol. Behra odstartoval na Maserati (st.č.16) ze čtvrté pozice, ale ve 2 kole měl nehodu. Na Schellově voze odkroužil 38 kol a na voze Sergia Mantovaniho (st.č.20) přidal dalších 14 kol, než ho vyřadil motor.

Maserati (st.č.22) pro Luigi Mussa postupně řídili ještě Mantovani a Schell. Musso odkroužil 50 kol a k tomu přidal 10 kol ve voze Mantovaniho. Mantovani se na oplátku svezl 20 kol u Mussa a Harry Schell přidal 13 kol.

Clemar Bucci odstartoval na Maserati (st.č.26) z dvacáté pozice a odkroužil 30 kol. Do jiného vozu se už neposadil. Dalších 14 kol přidal Harry Schell a 10 kol Menditeguy, nakonec je vyřadila porucha tlaku oleje. Carlos Menditeguy (st.č.24) měl nehodu v prvním kole.

Poslední trojice na Maserati (st.č.20) připraveném pro Mantovaniho už byla zmíněna. Mantovani odkroužil 30 kol, v Mussově voze dalších 20 kol. Musso přidal 10 kol a Behra 14 kol. O odstoupení pro poruchu motoru už byla řeč.

Poslední střídači z týmu Lancia (st.č.36) byli Eugenio Castellotti a Luigi Villoresi. Palivový uzávěr vyřadil ze závodu Villoresiho Lancii (st.č.34) už ve druhém kole. Castellotti odkroužil 20 kol a „střídač“ Villoresi přidal 15 kol, pak jej vyřadila nehoda.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

12,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert
12,Giuseppe Farina,ITA,,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert
12,Maurice Trintignant,FRA,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert

10,Giuseppe Farina,ITA,,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert
10,Umberto Maglioli,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert
10,Maurice Trintignant,FRA,Scuderia Ferrari,Ferrari 625,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert

8,Hans Herrmann,GBR,Daimler-Benz,Mercedes W196,Mercedes M196 L8 - 2.5c,Continental
8,Karl Kling,GER,Daimler-Benz,Mercedes W196,Mercedes M196 L8 - 2.5c,Continental
8,Stirling Moss,GER,Daimler-Benz,Mercedes W196,Mercedes M196 L8 - 2.5c,Continental

28,Harry Schell,USA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
28,Jean Behra,FRA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli

22,Luigi Musso,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
22,Sergio Mantovani,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
22,Harry Schell,USA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli

26,Clemar Bucci,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
26,Harry Schell,USA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
26,Carlos Menditeguy,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli

20,Sergio Mantovani,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
20,Luigi Musso,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
20,Jean Behra,FRAOfficine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli

36,Eugenio Castellotti,ITA,Scuderia Lancia,Lancia D50,Lancia DS50 V8 - 2.5c,Pirelli
36,Luigi Villoresi,ITA,Scuderia Lancia,Lancia D50,Lancia DS50 V8 - 2.5c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#44 Příspěvek od showstall » 22 úno 2013, 19:07

GP Evropy, označení pro Velkou cenu Monaka 1955, která otevřela po čtyřech měsících závody na starém kontinentu. Závod, který se zapsal do historie havárií Alberta Ascariho. V 80 kole měl problémy s kouřícím motorem Stirling Moss. Olejová skvrna nejspíše napomohla nehodě Ascariho, kterému selhaly před přístavní šikanou brzdy. Prorazil bariéry ze slámy a s vozem spadl do moře. O deset let později to zopakoval Paul Hawkins z Austrálie. V kvalifikaci měl nehodu také Hans Herrmann, který si zlomil nohy a sezóna pro něj skončila.

V samotném závodě se ve vozech vystřídali jezdci Maserati. Jean Behra odjel 42 kol a předal vůz Perdisovi. V jeho voze přidal 46 kol, než jej vyřadila nehoda. Před výměnou vozu Cesare Perdisa odkroužil 40 kol a dalších 57 kol na voze Behry. U Ferrari se jednalo o plánovanou výměnu, když v polovině závodu, po 50 kolech, převzal od Taruffiho auto týmový kolega Paul Frere a přidal 36 kol.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

34,Jean Behra,FRA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
34,Cesare Perdisa,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli

48,Piero Taruffi,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 555,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert
48,Paul Frere,BEL,Scuderia Ferrari,Ferrari 555,Ferrari 555 L4 - 2.5c,Englebert

40,Cesare Perdisa,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
40,Jean Behra,FRA,Officine Alfieri Maserati,Maserati 250F,Maserati 250F1 L6 - 2.5c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#45 Příspěvek od showstall » 22 úno 2013, 19:27

Tragické události pokračovali i v Indianapolis 1955. Před smrtí Ascariho, který se zabil při testování sportovního vozu Ferrari čtyři dny po monacké GP, zastihla svět zpráva o smrti jezdce týmu Peter Schmidt. V sobotní kvalifikaci 15.května měl nehodu Manuel „Manny“ Ayulo a druhý den zraněním podlehl. V samotném závodě pak po srážce zemřel obhájce vítězství z posledních dvou ročníku, Bill Vukovich. Získal zde i svůj poslední bod za nejrychlejší kolo, které zaznamenal ve 27 okruhu z 59 odkroužených.

Startovní listina obsahovala tři dvojice, které se o vůz měly dělit. O Kurtis Kraft 500C (st.č.10) se podělili Tony Bettenhausen, který odkroužil 123 kol, než si od něj převzal vůz Paul Russo. Na něho čekalo ještě 77 kol a v cíli si rozdělili 3 body za druhé místo. Znamenalo to další pódiové umístění u vozu, o který se jezdci dělili. Druhou dvojici, která se v závodě ukázala, tvořili Walt Faulkner se 176 koly a Bill Homeier, který dokončil zbývajících 24 kol. I přesto, že do cíle dovezli svůj KK500C s plným počtem kol, zbyla na ně pouze pátá pozice se ztrátou 5m17s. Každý si tak rozdělil jeden bod.

Poslední dvojicí, která se měla dělit o vůz KK500C (st.č.9) byli Johnnie Parsons, vítěz z roku 1950 a Spider Webb. Oba dva však vůz týmu Ed Walsh nedokázali kvalifikovat. Parsons se nakonec kvalifikoval s jiným KK500C týmu Trio Brass Foundry / Anderson a Webb se závodu neúčastnil.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

10,Tony Bettenhausen,USA,H.A. Chapman,Kurtis Kraft 500 C,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
10,Paul Russo,USA,H.A. Chapman,Kurtis Kraft 500 C,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

77,Walt Faulkner,USA,Merz Engineering,Kurtis Kraft 500 C,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
77,Bill Homeier,USA,Merz Engineering,Kurtis Kraft 500 C,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Dělili se o vůz“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host