Roky a závody

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#16 Příspěvek od showstall » 09 úno 2013, 23:24

Ve Španělsku 1951 k žádné výměně taky nedošlo. V týmu Maserati se měli představit (st.č.46) Juan Jover (porucha motoru v kvalifikaci) a Joaquin Palacio, oba ze Španělska. V dalším Maserati (st.č.48) Toni Branca ze Švýcarska a Chico Landi z Brazílie.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#17 Příspěvek od showstall » 10 úno 2013, 11:04

Ferrari zahájilo nový ročník ve Švýcarsku 1952 na trati Bremgarten opět vítězně. Bylo jediným týmem, ve kterém se jezdec vyměnil. Giuseppe Farina byl donucen v 16 kole odstavit svoje Ferrari (st.č.28) pro poruchu magneta. Převzal vůz od Andre Simona, který odkroužil 22 kol. Nakonec ve 29 kole Farina odstavil další Ferrari s poruchou magneta. Ascari se pokoušel o závod v Indianalipolis.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

32,Andre Simon,FRA,Scuderia Ferrari,Ferrari 500,Ferrari 500 L4 - 2.0c,Pirelli
32,Giuseppe Farina,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 500,Ferrari 500 L4 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#18 Příspěvek od showstall » 10 úno 2013, 11:09

V Indianapolis 1952 k žádnému střídání nedošlo. Jezdci týmu Pat Clancy, Bob Sweikert a Bill Cantrell na voze Ewing (st.č.52) Offenhauser L4 - 4.5c s pneumatikami Firestone se do závodu nekvalifikovali. Ascariho Ferrari (st.č.12) ve 40 kole odstoupilo pro poruchu kola. Walt Faulkner se pokoušel kvalifikovat s vozy Pankratz a Ferrari, ale neúspěšně.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#19 Příspěvek od showstall » 10 úno 2013, 11:17

V Belgii 1952 startovalo 22 jezdců, 15 bylo klasifikováno a nikdo se o vůz nedělil.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#20 Příspěvek od showstall » 10 úno 2013, 13:08

Francie 1952 byla svědkem dvojího střídání a další čtyři jezdci zde byli v roli třetích jezdců. Švýcaři Peter Hirt a Rudi Fischer v týmu Ecurie Espadon byli určení ke střídání, a tak se oba podělili o 66 kol rovným dílem. Třetího jezdce jim měl dělat Rudolf Schoeller. Druhými střídači byli Švýcar Toulo de Graffenried a Harry Schell ze Spojených států amerických. Harry odstavil svoje Maserati (st.č.18) v 7 kole pro poruchu převodovky, ve 21 kole převzal Graffenriedovo, ale po 14 kolech ho odstavil s poruchou brzd. Scuderia Ferrari měla vůz (st.č.12) pro Piero Taruffiho a Luigi Villoresiho, ale ten se zranil. Escuderia Bandeirantes připravilo Maserati pro Philippe Etancelina a Eitel Cantoniho, ale Cantoni do GP nezasáhl. Chico Landi s Maserati (st.č.30) se nepředstavil, a tak jeho číslo bylo uděleno Trintignantovi. V roli třetích jezdců se představili ještě Vittorio Marzotto (st.č.38) a Sergio Sighinolfi (st.č.40) v týmu Scuderia Marzotto s Ferrari 166, v týmu AHM Bryde (st.č.42) Reg Parnell čekal na Hawthornův Cooper.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

8,Rudi Fischer,SWI,Ecurie Espadon,Ferrari 212,Ferrari 125 V12 - 1.5c,Pirelli
8,Peter Hirt,SWI,Ecurie Espadon,Ferrari 212,Ferrari 125 V12 - 1.5c,Pirelli

14,Toulo de Graffenried,SWI,Enrico Platé,Maserati 4CLT,Maserati Plate L4 - 2.0c,Pirelli
14,Harry Schell,USA,Enrico Platé,Maserati 4CLT,Maserati Plate L4 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#21 Příspěvek od showstall » 10 úno 2013, 16:07

Velká Británie 1952 představila široké pole jezdů. Jejich počet se vyšplhal na číslo 34, přesto žádný z nich nepoužil auto jiného pilota. Pouze domácí jezdec Bobbie Baird byl v roli třetího jezdce v týmu G Caprara, ale Roy Salvadori své Ferrari 500 nepůjčil.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#22 Příspěvek od showstall » 10 úno 2013, 16:22

GP Německa 1952 otevřela třetí desítku závodů královské disciplíny. Počet jezdců opět dosáhl na číslo 34, ale do závodu zasáhlo jen třicet z nich. Felice Bonetto byl diskvalifikovaný pro ulitý start. Ke střídání zde taky nedošlo, zajímavostí byly startovní čísla od 101 - 136.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#23 Příspěvek od showstall » 10 úno 2013, 17:22

Následující Velká cena Holandska 1952 přinesla jedno dělení o vůz. V 7 kole odstavil domácí jezdec, ve své jediné GP, Jan Flinterman své Maserati (st.č.20) pro závadu motoru. Nahradil svého kolegu Chico Landiho, který dokončil 43 kol. Na Flintermana čekalo ještě dalších 40 kol, aby dokončil na devátém místě se ztrátou 7 kol. Tým Escuderia Bandeirantes kromě zmíněných měl na startu ještě Maserati (st.č.18), které řídil Gino Bianco a jeho náhradníkem byl Eitel Cantoni. Ten do závodu nezasáhl, stejně jako další náhradníci Johnny Claes na Simca Gordini a Louis Rosier s Ferrari.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

16,Chico Landi,BRA,Escuderia Bandeirantes,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
16,Jan Flinterman,HOL,Escuderia Bandeirantes,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#24 Příspěvek od showstall » 10 úno 2013, 18:09

Posledním závodem roku byla Velká cena Itálie 1952. Na startu se sešlo 35 jezdců, proto byla nutná kvalifikace, kterou prošlo pouze 24 pilotů. Nikdo nesdílel vůz s dalším jezdcem, pouze soukromý jezdec Piero Dusio na Cisitalia D46 s motorem BPM L4 2.0c a pneumatikami Pirelli měl za náhradníka syna Carla. Oba jsou ve statistikách bez startu ve Velké ceně, protože jejich Cisitalii zradila ojnice už v kvalifikaci.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#25 Příspěvek od showstall » 10 úno 2013, 18:56

Nová sezóna začala v Argentině 1953, kde se na startu sešlo 17 jezdců na šestnáct strojů. Tým Equipe Gordini přijel se čtyřimi Gordini T16 a jednou Simca Gordini T15 pro šest svých pilotů. O Gordini (st.č.28) se podělili Trintignant, který se kvalifikoval sedmý a odkroužil 50 kol s Harry Schellem. Ten po 41 kolech dokončil závod na 7. místě se ztrátou šesti kol na Ascariho. Ten vyhrál sedmou po sobě jdoucí GP. Další událostí byla havárie Fariny, který vletěl mezi diváky a několik jich usmrtil.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

28,Maurice Trintignant,FRA,Equipe Gordini,Gordini T16 ,Gordini 20 L6 - 2.0c,Englebert
28,Harry Schell,USA,Equipe Gordini,Gordini T16 ,Gordini 20 L6 - 2.0c,Englebert
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#26 Příspěvek od showstall » 11 úno 2013, 20:06

Indianapolis 1953 se ve střídání jezdců o jeden vůz stává dosti nepřehlednou. V některých případech se střídali o jeden monopost i tři piloti, jinde se objevili jezdci, kteří se nedokázali kvalifikovat s jiným vozem. Vítěz závodu Bill Vukovich a druhý v cíli Art Cross odjeli 200 kol bez střídání. Nutno dodat, že nebyli jediní.

Další pódiové umístění střídajících jezdců v horkém závodě zajistili Sam Hanks a Duane Carter. Carter odstavil svůj Lesovsky (st.č.4) Offenhauser L4 - 4.5c týmu Miracle Power v 94 kole s poruchou zapalování. Převzal KK4000 od Hankse, který odkroužil 151 kol a po 49 kolech ho dovezl na třetím místě se ztrátou čtyř minut.

Body si na čtvrté pozici rozdělili Fred Agabashian a Paul Russo. Paul odstavil svoje vozidlo Kurtis Kraft 3000 (st.č.7) Offenhauser L4 - 4.5c týmu Federal Engineering s poruchou magneta v 89 kole. Agabashian odkroužil 104 kol a pak předal svoje KK500 na zbylých 96 kol Russovi. Na třetí místo jim chybělo půl minuty.

Sedmou pozici obsadili další dva jezdci, kteří zajeli dohromady plných 200 kol. Jim Rathmann předal po 122 kolech auto Eddie Johnsonovi, který se do závodu ve svém Kurtis Kraft 4000 (st.č.26) Offy v týmu City of Detroit nedokázal kvalifikovat. Rathmann se pak ještě na závodní trať vrátil na 36 kol. Převzal vůz KK500 od Billa Hollanda, který se nechal vystřídat po 141 kolech. Nakonec Rathmanna vyřadila porucha převodovky.

První trojici tvořili Tony Bettenhausen, od kterého po 115 kolech převzal vůz Chuck Stevenson na 44 kol. Jeho Kuzma Indy Roadster (st.č.97) Offy v týmu J.C. Agajanian měla potíže s palivem. Před touto výměnou ještě převzal vůz od Jerry Hoyta na 13 kol, ale o tom později. Nakonec Bettenhausenovu Kuzmu převzal Gene Hartley. Ve svém Kurtis Kraft 4000 (st.č.41) Offy v týmu Federal Engineering měl nehodu v 53 kole a Tonyho Kuzma po 37 kolech dopadla stejně.

Další dělení o vůz mělo tragickou dohru. Bob Scott měl se svým Bromme (st.č.29) Offy v týmu Belond Equa-Flow/Bromme ve 14 kole problémy s únikem oleje. Převzal tedy KK2000 od Carla Scarborougha, který odkroužil 69 kol. Později Carl v nemocnici zemřel na celkové vyčerpání z horka v 39 letech.

O dvojici Bill Holland a Jim Rathman už byla řeč.

V Druhé trojici se představil Roger Ward na KK4000, který předával svůj vůz s poškozenou nápravou Andy Lindenovi po 138 kolech. Linden měl ve 3 kole nehodu s vozem Stevens (st.č.32) Offy v týmu Cop-Sil-Loy/Rotary Engineering. S Wardovým vozem pokračoval 29 kol a jako poslední se ho na 10 kol zmocnil Duke Dinsmore. Ten se stejně jako Johnson nedokázal na Kurtis Kraft 2000 (st.č.52) Offy v týmu Sarafoff kvalifikovat.

Dvojice Walt Faulkner a Johnny Mantz na KK500 byla ve startovní listině určena pro startovní číslo 23. Faulkner předal po 134 kolech vůz Mantzovi, který ještě pokračoval 42 kol.

Třetí trojici odstartoval Spider Webb, který po 112 kolech předal vůz Johnny Thomsonovi. Ten svůj Del Roy (st.č.56) Offy v týmu Dr. R.N. Sabourin odstavil v 6 kole pro poruchu zapalování. S Webbovým KK3000 pokračoval dalších 45 kol a nakonec ho převzal na 9 kol Jackie Holmes. Ze závodu je vyřadil únok oleje. Holmes byl další z jezdců, který se na Kurtis Kraft(st.č.71) Offy v týmu Merkler Machine Works, nedokázal do závodu kvalifikovat.

Poslední trojice, která se dělila o vůz, odkroužila 107 kol, tedy něco málo přes půl závodu. Jerry Hoyt předával vůz po 82 kolech Chuck Stevensonovi, který po 13 kolech předal Andy Lindenovi a pokračoval ve voze Tony Bettenhausena. Linden měl ve třetím kole nehodu se svým Stevens (st.č.32) Ofyy v týmu Cop-Sil-Loy/Rotary Engineering a přehřátý Hoytův KK4000 odstavil po 12 kolech.

Tím výčet deseti sdílení o vůz končí.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

3,Sam Hanks,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
3,Duane Carter,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

59,Fred Agabashian,USA,Grancor-Elgin Piston Pin,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
59,Paul Russo,USA,Grancor-Elgin Piston Pin,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

2,Jim Rathmann,USA,Travelon Trailer/Ernest Ruiz,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
2,Eddie Johnson,USA,Travelon Trailer/Ernest Ruiz,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

98,Tony Bettenhausen,USA,J.C. Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
98,Chuck Stevenson,USA,J.C. Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
98,Gene Hartley,USA,J.C. Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

73,Carl Scarborough,USA,McNamara/Lee Elkins,Kurtis Kraft 2000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
73,Bob Scott,USA,McNamara/Lee Elkins,Kurtis Kraft 2000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

49,Bill Holland,USA,Ray Crawford,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
49,Jim Rathmann,USA,Ray Crawford,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

92,Roger Ward,USA,M.A. Walker Electric,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
92,Andy Linden,USA,M.A. Walker Electric,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
92,Duke Dinsmore,USA,M.A. Walker Electric,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

23,Walt Faulkner,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 500A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
23,Johnny Mantz,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 500A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

62,Spider Webb,USA,Lubri-Loy/3-L Racing Team,Kurtis Kraft 3000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
62,Johnny Thomson,USA,Lubri-Loy/3-L Racing Team,Kurtis Kraft 3000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
62,Jackie Holmes,USA,Lubri-Loy/3-L Racing Team,Kurtis Kraft 3000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

55,Jerry Hoyt,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
55,Chuck Stevenson,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
55,Andy Linden,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#27 Příspěvek od showstall » 11 úno 2013, 21:45

Velkou cenou Holandska 1953 se jezdci vrátili do Evropy. Na pískem pokryté trati se mezi střídající jezdce zapsali jen Felice Bonetto a Jose Froilan Gonzalez. V týmu Officine Alfieri Maserati převzal Gonzalez vůz týmového kolegy poté, co jeho Maserati (st.č.14) zradila zadní náprava. Bonetto odjel 59 kol a zbylých 30 kol dokončil Gonzalez. Jedno kolo za vítězem, třetí místo a další pódiové umístění pro „střídače“.

Jean Behra měl sdílet vůz s Roberto Mieresem, ale ten své Gordini T16 (st.č.22) týmu Equipe Gordini odstavil ve 28 kole. Fred Wacker sdílet vůz neměl, ale o start ho připravil Harry Shell, když mu přenechal svůj Motor. Harry své Gordini T16 odstavil v 59 kole. Tento tah týmu Equipe Gordini nevyšel.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

16,Felice Bonetto ,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
16,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#28 Příspěvek od showstall » 12 úno 2013, 19:07

Tým Officine Alfieri Maserati pokračoval ve střídání jezdců i v Belgii 1953. Mistr světa z roku 1951 Juan Manuel Fangio měl se svým Maserati (st.č.4) ve 13 kole problém s motorem. Převzal vůz od týmového kolegy Johnny Claese, který odkroužil 13 kol a Fangio přidal dalších 22 kol.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

6,Johnny Claes,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
6,Juan Manuel Fangio,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli

Pozn.: v různých statistikách se uvádí, že dokončili na třetím místě, jinde zase uvádí nehodu.

Achard: Závod vyhrál Alberto Ascari. Se ztrátou půl kola, ale ve stejném kole (36 kolo), dojel druhý Luigi Villoresi (ztráta 2'48.2). Třetí jel Fangio (ve 35 kole), ale havaroval. Další byl odmávnut Onofre Marimón, který projel cílem 10 vteřin za Ascarim (tedy jel 38 kolo) jedoucí na čtvrtém místě. Na principu ujeté vzdálenosti by byl třetí Fangio, ale tehdy bodovali ti, co dojeli /neplatilo pro 500 mil Indy/, takže třetí byl Onofre Marimón a Fangio byl zapsán až 12 za všemi jezdci, co dojeli.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#29 Příspěvek od showstall » 12 úno 2013, 19:22

Francie 1953 se střídání jezdců nedočkala, ale zažila těsný dojezd v cíli, kdy první čtyři se vešli do čtyř vteřin.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz

#30 Příspěvek od showstall » 13 úno 2013, 20:18

Ve Velké Británii 1953 opět nikdo nestřídal.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Dělili se o vůz“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host