Kanada v číslech
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Kanada v číslech
V roce 2016 se jede čtyřicátásedmá GP Kanady
3 okruhy
- (37x) Montreal
- (8x) Mosport Park
- (2x) Mont-Tremblant
- (11x) osmý v sezoně (1967, 1982-1983, 1996, 2000-2005, 2010)
- (3x) desátý v sezoně (1968, 1971, 2006)
- (1x) devátý v sezoně (1969)
- (2x) jedenáctý v sezoně (1970, 1972)
- (5x) čtrnáctý v sezoně (1973, 1974, 1976, 1979, 1981)
- (1x) šestnáctý v sezoně (1977)
- (1x) ukončoval sezonu (1978)
- (1x) třináctý v sezoně (1980)
- (12x) sedmý v sezoně (1984, 1992-1993, 1997-1998, 2008, 2011-2016)
- (4x) pátý v sezoně (1985, 1988, 1990-1991)
- (6x) šestý v sezoně (1986, 1989, 1994-1995, 1999, 2007)
V letech 1975, 1987 a 2009 se GP Kanady nejela.
47 GP (1967-2016)3 okruhy
- (37x) Montreal
- (8x) Mosport Park
- (2x) Mont-Tremblant
- (11x) osmý v sezoně (1967, 1982-1983, 1996, 2000-2005, 2010)
- (3x) desátý v sezoně (1968, 1971, 2006)
- (1x) devátý v sezoně (1969)
- (2x) jedenáctý v sezoně (1970, 1972)
- (5x) čtrnáctý v sezoně (1973, 1974, 1976, 1979, 1981)
- (1x) šestnáctý v sezoně (1977)
- (1x) ukončoval sezonu (1978)
- (1x) třináctý v sezoně (1980)
- (12x) sedmý v sezoně (1984, 1992-1993, 1997-1998, 2008, 2011-2016)
- (4x) pátý v sezoně (1985, 1988, 1990-1991)
- (6x) šestý v sezoně (1986, 1989, 1994-1995, 1999, 2007)
V letech 1975, 1987 a 2009 se GP Kanady nejela.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kanada v číslech
po 2014
13 625,102 km.
Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr kanadské dráhy 4 206,577 km.
Montreal - 2415 kol - 10 309,094 km
Mosport Park - 644 kol - 2 548,308 km
Mont-Tremblant - 180 kol - 767,700 km
zajímavost:
v roce 1969 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Jacky Ickx a Jack Brabham) - 1:18,1
11 Ickx (30 kolo), 12 Brabham (62 kolo), oba na pneumatikách Goodyear.
V Kanadě se jelo celkem 3239 kol v celkové délce Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr kanadské dráhy 4 206,577 km.
Montreal - 2415 kol - 10 309,094 km
Mosport Park - 644 kol - 2 548,308 km
Mont-Tremblant - 180 kol - 767,700 km
zajímavost:
v roce 1969 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Jacky Ickx a Jack Brabham) - 1:18,1
11 Ickx (30 kolo), 12 Brabham (62 kolo), oba na pneumatikách Goodyear.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kanada v číslech
startovní čísla a pneumatiky v Kanadě - (1967-2016)
výhra:
1 - 11 x
5 - 7 x
27 - 5 x
2 - 4 x
11 - 3 x
4 - 3 x
3 - 3 x
20 - 2 x
12 - 2 x
44 - 2 x
18 - 1 x
8 - 1 x
26 - 1 x
28 - 1 x
9 - 1 x
25 x - Goodyear
8 x - Bridgestone
7 x - Pirelli
6 x - Michelin
1 x - Firestone
pole position:
5 - 8 x
1 - 8 x
3 - 5 x
2 - 5 x
6 - 4 x
11 - 4 x
27 - 2 x
28 - 2 x
4 - 2 x
44 - 2 x
19 - 1 x
55 - 1 x
12 - 1 x
7 - 1 x
22 - 1 x
26 x - Goodyear
7 x - Bridgestone
6 x - Michelin
6 x - Pirelli
1 x - Firestone
1 x - Dunlop
nejrychlejší kolo:
1 - 8 x
12 - 5 x
5 - 5 x
3 - 4 x
6 - 4 x
4 - 3 x
27 - 3 x
2 - 3 x
11 - 2 x
9 - 2 x
28 - 2 x
19 - 2 x
7 - 2 x
25 - 1 x
10 - 1 x
8 - 1 x
26 x - Goodyear
7 x - Michelin
6 x - Bridgestone
6 x - Pirelli
3 x - Firestone
výhra:
1 - 11 x
5 - 7 x
27 - 5 x
2 - 4 x
11 - 3 x
4 - 3 x
3 - 3 x
20 - 2 x
12 - 2 x
44 - 2 x
18 - 1 x
8 - 1 x
26 - 1 x
28 - 1 x
9 - 1 x
25 x - Goodyear
8 x - Bridgestone
7 x - Pirelli
6 x - Michelin
1 x - Firestone
pole position:
5 - 8 x
1 - 8 x
3 - 5 x
2 - 5 x
6 - 4 x
11 - 4 x
27 - 2 x
28 - 2 x
4 - 2 x
44 - 2 x
19 - 1 x
55 - 1 x
12 - 1 x
7 - 1 x
22 - 1 x
26 x - Goodyear
7 x - Bridgestone
6 x - Michelin
6 x - Pirelli
1 x - Firestone
1 x - Dunlop
nejrychlejší kolo:
1 - 8 x
12 - 5 x
5 - 5 x
3 - 4 x
6 - 4 x
4 - 3 x
27 - 3 x
2 - 3 x
11 - 2 x
9 - 2 x
28 - 2 x
19 - 2 x
7 - 2 x
25 - 1 x
10 - 1 x
8 - 1 x
26 x - Goodyear
7 x - Michelin
6 x - Bridgestone
6 x - Pirelli
3 x - Firestone
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kanada v číslech
Preview VC Kanady: Bienvenue au Québec, Bon jour Múr šampiónov
Co jste určitě nevěděli o Velké ceně Kanady
Co jste určitě nevěděli o Velké ceně Kanady
•1967 – Premiérová Velká cena Kanady v Mosport Parku a poslední stupně vítězů pro americký tým Eagle
•1968 – Zaseknutý pedál plynu zapříčinil havárii Jackyho Ickxe na okruhu Mont-Tremblant; kromě toho, že ztratil šanci na zisk titulu, si zlomil nohu
•1969 – Kanaďan Victor ‚Al‘ Pease byl ze závodu vyloučen, protože byl příliš pomalý; monopost Matra MS80 s pohonem všech čtyř kol získal mistrovské body – jedinkrát v historii F1
•1971 – První závod v historii F1, který byl kvůli počasí předčasně ukončen červenými vlajkami
•1973 – Poprvé v historii F1 byl nasazen safety car (Porsche 914), byť permanentně bylo toto řešení zavedeno až v roce 1993; safety car ale „vyzvedl“ pilota uprostřed pole a ačkoli je oficiálním vítězem Američan Peter Revson, po skončení závodu si nikdo nebyl správným pořadím jist
•1976 – James Hunt vyhrál závod, ale na jeho bodovém kontě se to nijak neprojevilo, protože během víkendu se Hunt dozvěděl o své diskvalifikaci z předchozího závodu v Anglii
•1977 – Čerstvě dvojnásobný mistr světa Niki Lauda závod vynechal kvůli trucovitosti z toho, že Ferrari přichystalo třetí ferrari pro Gullesa Villeneuva
•1977 – Němec Ian Ashley naboural do televizní věže, 40 minut trvalo, než byl vyproštěn z vozu, a dalších 30 minut, než přiletěl vrtulník
•1978 – Mario Andretti o novém a současném okruhu v Montrealu prohlásil, že byl navržen tak, aby vyhovoval Gillesu Villeneuvovi; ten závod vyhrál
•1979 – Po tréninku Niki Lauda oznámil konec kariéry a do závodu nenastoupil
•1981 – Závod vyhrál Jacques Laffite s náskokem šesti sekund na Johna Watsona a téměř dvou minut na Gillesa Villeneuva; ostatní měli přinejmenším jedno kolo ztráty
•1982 – Po havárii při startu závodu zemřel Ital Riccardo Paletti, poslední oběť F1 před víkendem v Imole ‚94
•1982 – Únik oleje o teplotě přes 100 °C z vozu Brabham BT50 – BMW 1.5 L4T Nelsona Piqueta během závodu popálil jezdci nohy
•1983 – René Arnoux vyhrál s náskokem tři čtvrtě minuty na druhého Eddieho Cheevera
•1984 – Vítěz závodu Nelson Piquet si opět popálil nohu tak, že po vystoupení z vozu seděl dlouhé minuty na zemi
•1985 – Poslední pole position Elia de Angelise před jeho tragickou smrtí o jedenáct měsíců později; vozu Lotus 97T – Renault 1.5 V6T s přísavným efektem se kvalifikovaly do první řady
•1988 – Derek Warwick havaroval do takzvané Zdi šampionů poté, co vzlétl do vzduchu a upadl na chvíli do bezvědomí. Do závodu odstartoval ve stejném voze a dojel sedmý
•1990 – Gerhard Berger vyhrál závod, ale dostal penalizaci jedné minuty za předčasný start
•1991 – Před velkou cenou Lotus vyhodil Angličana Juliana Baileyho, který se ve dvaceti účastech ve víkendu Grand Prix třináctkrát nekvalifikoval. Nahradil jej Johnym Herbertem, který se do GP Kanady nekvalifikoval
•1992 – Williams nezískal pole position. Jedinkrát v této sezoně
•1993 – Poslední závod, který komentoval James Hunt. O dva dny později zemřel
•1994 – Francouz Érik Comas byl prvním pilotem F1 penalizovaným za překročení rychlostního limitu v boxech zavedeného po událostech v Imole
•1995 – Poslední vítězství vozu s motorem V12 a jediné vítězství Jeana Alesiho; v neděli večer po závodě se začalo spekulovat o tom, že Michael Schumacher podepsal s Ferrari
•1996 – Syn Gillesa Villeneuva, Jacques, dojel na stupních vítězů
•1997 – Závod byl předčasně ukončen po havárii Oliviera Panise, který si zlomil obě nohy
•1998 – Po startu havarovali Jean Alesi, Jarno Trulli a Alexander Wurz. Start byl opakován, a Jean Alesi a Jarno Trulli bourali znovu. Třetí start proběhl za safety carem
•1999 – Do Zdi šampionů bourali Ricardo Zonta, Damon Hill, Michael Schumacher a Jacques Villeneuve
•2001 – Bratři Schumacherovi dojeli do cíle s rozdílem dvaceti sekund; Ralf před Michaelem
•2002 – Michael Schumacher vyhrál před Ralfem Schumacherem s náskokem tři čtvrtě sekundy
•2004 – Michael Schumacher vyhrál o sekundu před Ralfem, ten byl ale později diskvalifikován pro nepovolené chladicí trychtýře brzd
•2005 – Juan Pablo Montoya byl diskvalifikován, protože při výjezdu z boxů ignoroval červené světlo na semaforu
•2007 – Po závodě se Niki Lauda vyjádřil obvině na adresu Lewise Hamiltona, který získal premiérové vítězství; dnes mu šéfuje u Mercedesu. V závodě havaroval Robert Kubica, kterého pro další závod v USA vystřídal Sebastian Vettel
•2008 – Závod vyhrál Robert Kubica poté, co Lewis Hamilton přehlédl červené světlo na konci boxové uličky a narazil do Kimiho Räikkönena, který naopak červené světlo viděl. Do Hamiltona vrazil Nico Rosberg
•2010 – Poprvé od GP USA 1991 stáli na stupních vítězů tři mistři světa: Hamilton, Button, Alonso
•2011 – Kvůli přerušení závodu pro déšť je v oficiální klasifikaci u vítěze uvedeno, že do cíle dojel za čtyři hodiny a čtyři minuty; Jenson Button předjel Sebastiana Vettela v posledním kole
•2012 – Studentské aktivistické skupiny vyzývaly k narušení závodu, který nazvaly „kapitalistickým aktem“, zrušeny tak byl čtvrteční den otevřených dveří na okruhu; během víkendu došlo ke střetu mezi studenty a policejními složkami
•2013 – Traťový maršál Mark Robinson zahynul poté, co jej po skončení závodu nešťastnou náhodou přejel jeřáb
•2014 – Šestý závod v historii F1, který byl dojet pod žlutými vlajkami
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kanada v číslech
po 2015
13 930,372 km.
Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr kanadské dráhy 4 209,843 km.
Montreal - 2485 kol - 10 614,364 km
Mosport Park - 644 kol - 2 548,308 km
Mont-Tremblant - 180 kol - 767,700 km
zajímavost:
v roce 1969 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Jacky Ickx a Jack Brabham) - 1:18,1
11 Ickx (30 kolo), 12 Brabham (62 kolo), oba na pneumatikách Goodyear.
Číslo 44 se zapsalo poprvé do statistiky pole position a výhry.
Hamilton získal s číslem 44 svou 44. pole position.
Räikkönen se ziskem 42. nejrychlejšího kola posunul na druhou příčku historických tabulek za Michaela Schumachera (77x).
V Kanadě se jelo celkem 3309 kol v celkové délce Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr kanadské dráhy 4 209,843 km.
Montreal - 2485 kol - 10 614,364 km
Mosport Park - 644 kol - 2 548,308 km
Mont-Tremblant - 180 kol - 767,700 km
zajímavost:
v roce 1969 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Jacky Ickx a Jack Brabham) - 1:18,1
11 Ickx (30 kolo), 12 Brabham (62 kolo), oba na pneumatikách Goodyear.
Číslo 44 se zapsalo poprvé do statistiky pole position a výhry.
Hamilton získal s číslem 44 svou 44. pole position.
Räikkönen se ziskem 42. nejrychlejšího kola posunul na druhou příčku historických tabulek za Michaela Schumachera (77x).
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kanada v číslech
po 2016
14 235,642 km.
Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr kanadské dráhy 4 212,975 km.
Montreal - 2555 kol - 10 919,634 km
Mosport Park - 644 kol - 2 548,308 km
Mont-Tremblant - 180 kol - 767,700 km
zajímavost:
v roce 1969 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Jacky Ickx a Jack Brabham) - 1:18,1
11 Ickx (30 kolo), 12 Brabham (62 kolo), oba na pneumatikách Goodyear.
Číslo 44 zopakovalo pole position a výhru z roku 2015.
V Kanadě se jelo celkem 3379 kol v celkové délce Protože se jelo na třech okruzích s rozdílnou délkou, je průměr kanadské dráhy 4 212,975 km.
Montreal - 2555 kol - 10 919,634 km
Mosport Park - 644 kol - 2 548,308 km
Mont-Tremblant - 180 kol - 767,700 km
zajímavost:
v roce 1969 zajeli nejrychlejší kolo dva piloti (Jacky Ickx a Jack Brabham) - 1:18,1
11 Ickx (30 kolo), 12 Brabham (62 kolo), oba na pneumatikách Goodyear.
Číslo 44 zopakovalo pole position a výhru z roku 2015.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kanada v číslech
Sezona pokračuje sedmým kolem – Velkou cenou Kanady
O víkendu se očekává další díl souboje mezi Ferrari a Mercedesem. Dějištěm sedmého závodu sezony 2017 je ikonický okruh – kanadský Montréal.
O víkendu se očekává další díl souboje mezi Ferrari a Mercedesem. Dějištěm sedmého závodu sezony 2017 je ikonický okruh – kanadský Montréal.
GP Kanady v číslech
Tento víkend se uskuteční již 38. Grand Prix, která se jezdí na uměle vytvořeném ostrově Notre Dame a okruhu Gillese Villeneuva.
Safety car je pro GP Kanady takřka synonymem. Ostatně vyjel zde také ten první v historii formule 1. Stalo se tak v roce 1973.
Z posledních 19 závodů jich bylo 11 přerušeno.
V roce 2011 se za zpomalovacím vozem odjelo 32 kol z celkových 70.
Z posledních 14 závodů jich 8 bylo dokončeno s menším rozdílem než tři vteřiny mezi prvním a druhým v cíli. Očekávají se tudíž těsné souboje.
Sebastian Vettel zůstane na čele šampionátu bez ohledu na výsledek. Už nyní ale zaznamenal sedm pódiových umístění v řadě za sebou. Na podobný kousek čekal od mistrovské sezony 2013. Pouze jednou navíc Vettel začínal sezonu lépe než tu současnou.
Kimi Räikkönen zde na pódiu nestál od roku 2006 a na tamní vítězství čeká ještě o rok déle.
Lewis Hamilton tu vyhrál již pětkrát. V případě, že by letos uspěl i v kvalifikaci, vyrovná se Michaelu Schumacherovi ziskem šesti pole position a s jejich celkovým počtem 65 by se zařadil po bok Ayrtona Senny.
Red Bull triumfoval ve velké ceně Kanady naposledy v roce 2014. Tehdy vyhrál Daniel Ricciardo. Historicky tu Australan vedl pouhá tři kola.
Carlos Sainz z Toro Rosso letos bodoval v pěti závodech, čímž poráží oba jezdce sesterské stáje Red Bull. Pokud on nebo kolega Daniil Kvjat dojede v bodované desítce i o víkendu, bude to pro tým z Faenzy 100. GP, kterou takto dokončí.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10799
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kanada v číslech
Bizarní kanadské momenty z posledních let
Nuda v Kanadě? Většinou to tak neplatí. Nemusí se zrovna bourat o zeď šampionů, aby bylo v Kanadě veselo.
Nuda v Kanadě? Většinou to tak neplatí. Nemusí se zrovna bourat o zeď šampionů, aby bylo v Kanadě veselo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host