sezona 1971
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
nejrychlejší kolo
Hulme čas 1:43,5
Hulme čas 1:43,5
- Přílohy
-
- hulme.jpg (3.4 KiB) Zobrazeno 904 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
1 místo:J.Stewart-Tyrrell 003
2 místo:R.Peterson-Marcch 711
3 místo:M.Donohue-McLaren M19A
4 místo:D.Hulme-McLaren M19A
5 místo:R.Wisell-Lotus 72D
6 místo:F.Cevert-Tyrrell 002
2 místo:R.Peterson-Marcch 711
3 místo:M.Donohue-McLaren M19A
4 místo:D.Hulme-McLaren M19A
5 místo:R.Wisell-Lotus 72D
6 místo:F.Cevert-Tyrrell 002
- Přílohy
-
- stewart.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- tyr02.jpg (7.3 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- peterson.jpg (3.98 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- march711.jpg (8.53 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- donohue.jpg (3.03 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- m19a.jpg (8.98 KiB) Zobrazeno 904 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
Tým BRM po dvou vítězstvích v řadě nasadil do Velké ceny Kanady celkem pět vozů, ve kterých se objevili Jo Siffert, Peter Gethin, Howden Ganley, Helmut Marko a domácí George Eaton. Za volantem tmavě modrého McLarenu týmu Rogera Penskeho v Kanadě debutoval Američan Mark Donohue. Obvyklé účastníky šampionátu navíc v Mosport Parku doplnilo několik dalších soukromníků, a tak startovní listina obsahovala hned 27 jmen. Z první řady do závodu startovali Stewart, Siffert a Cevert. V kvalifikaci naopak zcela propadli jezdci Ferrari, kteří se umístili až ve druhé desítce. V doprovodném závodě formule Ford došlo ke smrtelné havárii, a tak byla velká cena odstartována se zpožděním. Mezitím začalo pršet. Po startu vedl Stewart před Petersonem, Beltoisem a Donohuem. Ve 3. kole havaroval Hill a o 5 kol později měl nehodu také Regazzoni. Švýcarovo Ferrari začalo hořet, jezdec však naštěstí vyvázl nezraněn. V čele nadále pokračoval Stewart, zatímco Peterson musel o druhou pozici až do 16. kola bojovat s Beltoisem, kdy pilot Matry havaroval. Ve stejnou dobu odbočil do boxů Donohue pro nové brýle, svou třetí pozici však neztratil. Vedoucí dvojice tím získala velký náskok před zbytkem pole. V 18. kole Peterson Stewarta předjel a ujal se vedení. Švéd se na první pozici udržel jen do 31. kola, kdy Stewart využil silného provozu při předjíždění pomalejších jezdců a znovu převzal vedení. O několik okamžiků později Peterson narazil do Eatonova BRM a poškodil si přední část svého Marche. S poničeným vozem nebyl Peterson po zbytek závodu schopen držet krok se Stewartem, který si tak snadno dojel pro šesté vítězství sezony. Třetí pozici uhájil až do cíle nováček Mark Donohue.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
pole pozitions Stewart čas 1:42,642
první startovní řada
Stewart-Tyrrell,Fittipaldi-Lotus,Hulme-McLaren
první startovní řada
Stewart-Tyrrell,Fittipaldi-Lotus,Hulme-McLaren
- Přílohy
-
- stewart.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- tyr02.jpg (7.3 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- fitti.jpg (3.52 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- l_72d.jpg (9.1 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- hulme.jpg (3.4 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- m19a.jpg (8.98 KiB) Zobrazeno 904 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
nejrychlejší kolo
Ickx čas 1:44,474
Ickx čas 1:44,474
- Přílohy
-
- ickx.jpg (3.11 KiB) Zobrazeno 904 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
1 místo:F.Cevert-Tyrrell 003
2 místo:J.Siffert-BRM P160
3 místo:R.Peterson-Marcch 711
4 místo:H.Ganley-BRM P160
5 místo:J.Stewart-Tyrrell 003
6 místo:C.Regazzoni-Ferrari 312B
2 místo:J.Siffert-BRM P160
3 místo:R.Peterson-Marcch 711
4 místo:H.Ganley-BRM P160
5 místo:J.Stewart-Tyrrell 003
6 místo:C.Regazzoni-Ferrari 312B
- Přílohy
-
- cevert.jpg (3.78 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- tyr02.jpg (7.3 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- siffert.jpg (2.92 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- p160.jpg (8.3 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- peterson.jpg (3.98 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- march711.jpg (8.53 KiB) Zobrazeno 904 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
V závěrečné Velké ceně USA se startovní pole rozrostlo dokonce na 32 účastníků. Do třetího vozu Tyrrell usedl domácí jezdec Peter Revson, který se na start velké ceny formule 1 naposledy postavil v roce 1964. Okruh Watkins Glen byl počínaje rokem 1971 doplněn o několik nových zatáček, čímž se trať prodloužila o více než 1,7 km. Zároveň došlo k vybudování nového depa. Další pole position si v kvalifikaci vybojoval Stewart. Společně s již jistým mistrem světa se do první řady kvalifikovali Fittipaldi a Hulme. Na startovním roštu chyběli Andretti a Donohue, kteří dali na poslední chvíli přednost závodu série USAC v Trentonu. Po startu vyrazil do vedení Stewart před Hulmeem a Cevertem. V 7. kole Cevert předjel Hulmeho a ve 14. kole převzal od týmového kolegy Stewarta vedení, neboť Skot bojoval s přetáčivostí svého Tyrrellu. Také Hulme měl problémy s řízením a propadl se za Ickxe, který o několik kol později zdolal i Stewarta. Pilot Tyrrelu poté podlehl i Siffertovi. Ickx pronásledoval Ceverta až do 40. kola, kdy jej začaly trápit problémy s alternátorem, kvůli kterým vzápětí odstoupil. Na druhou pozici tak postoupil Siffert a na třetí Peterson, který předtím také předjel mistra světa Stewarta. Pořadí v čele závodu se po odstoupení Ickxe již nezměnilo, a tak mohl Francois Cevert v cíli oslavit své první vítězství ve velké ceně.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
pořadi mistrovství světa jezdců 1971
jméno-body
1.J.Stewart-------62
2.R.Peterson------33
3.F.Cevert--------26
4.J.Ickx-----------19
5.J.Siffert---------19
6.E.Fittipaldi------16
7.C.Regazzoni----13
8.M.Andretti------13
9.P.Gethin---------9
10.P.Rodriguez----9
11.Ch.Amon-------9
12.R.Wisell---------9
13.D.Hulme--------9
14.T.Schenken-----5
15.H.Genley--------5
16.M.Donohue-----4
17.H.Pescarolo-----4
18.M.Hailwood-----3
19.R.Stommelen---3
20.J.Surtees--------3
21.G.Hill-------------2
22.J-P.Beltoise------1
jméno-body
1.J.Stewart-------62
2.R.Peterson------33
3.F.Cevert--------26
4.J.Ickx-----------19
5.J.Siffert---------19
6.E.Fittipaldi------16
7.C.Regazzoni----13
8.M.Andretti------13
9.P.Gethin---------9
10.P.Rodriguez----9
11.Ch.Amon-------9
12.R.Wisell---------9
13.D.Hulme--------9
14.T.Schenken-----5
15.H.Genley--------5
16.M.Donohue-----4
17.H.Pescarolo-----4
18.M.Hailwood-----3
19.R.Stommelen---3
20.J.Surtees--------3
21.G.Hill-------------2
22.J-P.Beltoise------1
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1971
Pohár konstruktérů 1971
Tyrrell-Ford Cosworth 73 bodů
BRM 36 bodů
Ferrari 33 bodů
March-Ford Cosworth 33 bodů
Lotus-Ford Cosworth 21 bodů
McLaren-Ford Cosworth 20 bodů
Matra 10 bodů
Surtees-Ford Cosworth 8 bodů
Brabham-Ford Cosworth 5 bodů
Tyrrell-Ford Cosworth 73 bodů
BRM 36 bodů
Ferrari 33 bodů
March-Ford Cosworth 33 bodů
Lotus-Ford Cosworth 21 bodů
McLaren-Ford Cosworth 20 bodů
Matra 10 bodů
Surtees-Ford Cosworth 8 bodů
Brabham-Ford Cosworth 5 bodů
- Přílohy
-
- tyrrell.gif (1.95 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- brm.gif (2.74 KiB) Zobrazeno 904 x
-
- ferrari_r.gif (1.95 KiB) Zobrazeno 904 x
dali 1951
Re: sezona 1971
Jeden z nejúžasnějších závodů F1 se jel v roce 1971 v Monze. Nejen že prvních sedm jezdců v cíli v té době ještě nebylo vítězi velké ceny, ale tři z nich se snažili o své vůbec první stupně vítězů. Co je ale opravdu neskutečné je fakt, že po zuřivém začátku se po většinu závodu o prvenství ucházela pětice pilotů (Peter Gethin, Ronnie Peterson, François Cevert, Mike Hailwood a Howden Ganley) v opravdu těsném souboji kolo-na-kolo, rozděleni pouze zlomky vteřin. Přestože všichni byli v F1 relativními nováčky (jejich souhrnný počet startů v mistrovství světa byl 73) tak tuto honičku v neuvěřitelné rychlosti zvládli bez jediného kontaktu, nebo havárie...po pravdě řečeno si ani nedovedu představit, že by něco podobného bylo v dnešňí době vůbec možné. Po většinu závodu mezi nimi byl i Chris Amon, veterán se 65 starty, který ale v závěru musel zpomalit. Oficiálně bylo zaznamenáno 25 změn v čele závodu, mezi osmi piloty. To je ale statistika, která se měří pouze jednou za kolo na startovní čáře. Ve skutečnosti bylo ve vedoucí skupině těch předjetí nespočet. Když naposledy najížděli do zatáčky Parabolica, vedl Cevert, v polovině zatáčky to byl Peterson a při výjezdu Gethin. S průměrem 242.616 km/h to byla do té doby nejrychlejší velká cena a tento rekord se udržel až do roku 2003...dnes si stále stojí jako sedmý nejrychlejší závod v historii mistrovství světa. Neméně pozoruhodné je i nejrychlejší kolo závodu, které zajel Henri Pescarolo. S průměrem 247.017 km/h zůstává třinácté nejrychlejší mezi těmi dosavadními 1061 velkými cenami.
https://www.youtube.com/watch?v=0VB8Ry5kKjQ
https://www.youtube.com/watch?v=0VB8Ry5kKjQ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host