sezona 1965
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
1 místo:G.Hill-BRM P261
2 místo:D.Gurney-Brabham BT11
3 místo:J.Brabham-Brabham BT11
4 místo:L.Bandini-Ferrari 1512
5 místo:P.Rodriguez-Ferrari 1512
6 místo:J.Rindt-Cooper T77
2 místo:D.Gurney-Brabham BT11
3 místo:J.Brabham-Brabham BT11
4 místo:L.Bandini-Ferrari 1512
5 místo:P.Rodriguez-Ferrari 1512
6 místo:J.Rindt-Cooper T77
- Přílohy
-
- ghill.jpg (3.2 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- p261.jpg (7.39 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- gurney.jpg (3.26 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- brabham.jpg (3.33 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- bt11clx.jpg (6.53 KiB) Zobrazeno 679 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
pole pozitions Clark čas 1:56,17
první startovní řada
Clark-Lotus,Gurney-Brabham
první startovní řada
Clark-Lotus,Gurney-Brabham
- Přílohy
-
- clark.jpg (2.54 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- l_33.jpg (7.31 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- gurney.jpg (3.26 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- bt11clx.jpg (6.53 KiB) Zobrazeno 679 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
nejrychlejší kolo
Gurney čas 1:55,84
Gurney čas 1:55,84
- Přílohy
-
- gurney.jpg (3.26 KiB) Zobrazeno 679 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
1 místo:R.Ginther-Honda RA272
2 místo:D.Gurney-Brabham BT11
3 místo:M.Spence-Lotus 33
4 místo:J.Siffert-Brabham BT11
5 místo:R.Bucknum-Honda RA272
6 místo:R.Attwood-Lotus 25
2 místo:D.Gurney-Brabham BT11
3 místo:M.Spence-Lotus 33
4 místo:J.Siffert-Brabham BT11
5 místo:R.Bucknum-Honda RA272
6 místo:R.Attwood-Lotus 25
- Přílohy
-
- ginther.jpg (2.84 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- ra272.jpg (6.8 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- gurney.jpg (3.26 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- bt11clx.jpg (6.53 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- spence.jpg (3.49 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- l_33.jpg (7.31 KiB) Zobrazeno 679 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
pořadí mistrovství světa jezdců 1965
jméno-body
1.j.Clark---------54
2.G.Hill----------40
3.J.Stewart-----33
4.D.Gurney------25
5.J.Surtees------17
6.L.Bandini-------13
7.R.Ginther------11
8.M.Spence------10
9.B.McLaren-----10
10.J.Brabham-----9
11.J.Siffert--------5
12.D.Hulme-------5
13.J.Rindt---------4
14.D.Attwood-----2
15.P.Rodriguez----2
16.R.Bucknum-----2
jméno-body
1.j.Clark---------54
2.G.Hill----------40
3.J.Stewart-----33
4.D.Gurney------25
5.J.Surtees------17
6.L.Bandini-------13
7.R.Ginther------11
8.M.Spence------10
9.B.McLaren-----10
10.J.Brabham-----9
11.J.Siffert--------5
12.D.Hulme-------5
13.J.Rindt---------4
14.D.Attwood-----2
15.P.Rodriguez----2
16.R.Bucknum-----2
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
Pohár konstruktérů 1965
Lotus-Climax 54 bodů
BRM 45 bodů
Brabham-Climax 27 bodů
Ferrari 26 bodů
Cooper-Climax 14 bodů
Honda 11 bodů
Brabham-BRM 5 bodů
Lotus-BRM 2 body
Lotus-Climax 54 bodů
BRM 45 bodů
Brabham-Climax 27 bodů
Ferrari 26 bodů
Cooper-Climax 14 bodů
Honda 11 bodů
Brabham-BRM 5 bodů
Lotus-BRM 2 body
- Přílohy
-
- lotus11.gif (2.8 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- brm.gif (2.74 KiB) Zobrazeno 679 x
-
- brabham.gif (3.1 KiB) Zobrazeno 679 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
Jim Clark vyhrál svůj druhý titul mistra světa. Jackie Stewart skončil ve své debutové sezóně třetí a Richie Ginther získal své jediné a pro Hondu první vítězství ve Velké ceně.
Sezóna 1965 začala pouze 5 týdnů po dramatickém finále sezóny 1964 v Mexiku. Navíc byla tato sezóna poslední s motory o obsahu 1,5 litru, proto se většina týmů rozhodla ponechat jezdcům staré modely vozů. Ferrari si pro tuto sezónu ponechala mistra světa Johna Surteese a jeho kolegu Lorenza Bandiniho. Tým Lotus pokračoval s Jimem Clarkem a Mike Spencem. Richie Ginther přestoupil od BRM k Hondě, kde doplnil Ronnie Bucknuma. BRM na uvolněné místo vedle Grahama Hilla angažovalo nadějného mladíka Jackie Stewarta. Brabham si i pro tuto sezónu ponechal jako kolegu Dana Gurneye a od druhého závodu dostal příležitost debutovat ve Formuli 1 Denny Hulme. Na uvolněné místo v Cooperu po Philu Hillovi přišel Jochen Rindt a doplnil Bruce McLarena.
V roce 1965 se jelo 10 Velkých cen. Bodováno bylo 6 nejrychlejších jezdců v závodě systémem 9, 6, 4, 3, 2, 1 bod. Do šampionátu se započítalo pouze 6 nejlepších výsledků ze všech 10 závodů. V Poháru konstruktérů probíhalo bodování také systémem 9, 6, 4, 3, 2, 1 bod. Také bylo započítáno 6 nejlepších výsledků a z každého závodu se započítal výsledek pouze jednoho vozu týmu, to byl ten, který se umístil nejlépe.
Sezóna 1965 začala pouze 5 týdnů po dramatickém finále sezóny 1964 v Mexiku. Navíc byla tato sezóna poslední s motory o obsahu 1,5 litru, proto se většina týmů rozhodla ponechat jezdcům staré modely vozů. Ferrari si pro tuto sezónu ponechala mistra světa Johna Surteese a jeho kolegu Lorenza Bandiniho. Tým Lotus pokračoval s Jimem Clarkem a Mike Spencem. Richie Ginther přestoupil od BRM k Hondě, kde doplnil Ronnie Bucknuma. BRM na uvolněné místo vedle Grahama Hilla angažovalo nadějného mladíka Jackie Stewarta. Brabham si i pro tuto sezónu ponechal jako kolegu Dana Gurneye a od druhého závodu dostal příležitost debutovat ve Formuli 1 Denny Hulme. Na uvolněné místo v Cooperu po Philu Hillovi přišel Jochen Rindt a doplnil Bruce McLarena.
V roce 1965 se jelo 10 Velkých cen. Bodováno bylo 6 nejrychlejších jezdců v závodě systémem 9, 6, 4, 3, 2, 1 bod. Do šampionátu se započítalo pouze 6 nejlepších výsledků ze všech 10 závodů. V Poháru konstruktérů probíhalo bodování také systémem 9, 6, 4, 3, 2, 1 bod. Také bylo započítáno 6 nejlepších výsledků a z každého závodu se započítal výsledek pouze jednoho vozu týmu, to byl ten, který se umístil nejlépe.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
JAR
1. ledna 1965 se konala Velká cena JAR na okruhu East London. Kvalifikaci s přehledem vyhrál Jim Clark s Lotusem, když byl o téměř vteřinu rychlejší než druhý John Surtees s Ferrari. V první řadě je na třetím místě doplnil Jack Brabham. Po startu si vedení udržel Jim Clark a nepustil ho až do cíle závodu dlouhého osmdesát pět kol. Po většinu závodu ho pronásledoval jeho týmový kolega Mike Spence, ale ve čtyřicátém třetím kole udělal hodiny, čímž se dostal jen těsně k Surteesovi, který ho pomalu, ale jistě dostával pod tlak. V šedesátém kole Spence opět chyboval a spadl až na čtvrté místo za druhého Johna Surteese a třetího Grahama Hilla. Cíl závodu byl napínavý snad jen tím, že Clark byl odmáván šachovnicovou vlajkou o jedno kolo dřív. Clark tuto skutečnost ale ignoroval a jel ještě jedno kolo, tak jak byl správně naplánovaný počet kol.
1. ledna 1965 se konala Velká cena JAR na okruhu East London. Kvalifikaci s přehledem vyhrál Jim Clark s Lotusem, když byl o téměř vteřinu rychlejší než druhý John Surtees s Ferrari. V první řadě je na třetím místě doplnil Jack Brabham. Po startu si vedení udržel Jim Clark a nepustil ho až do cíle závodu dlouhého osmdesát pět kol. Po většinu závodu ho pronásledoval jeho týmový kolega Mike Spence, ale ve čtyřicátém třetím kole udělal hodiny, čímž se dostal jen těsně k Surteesovi, který ho pomalu, ale jistě dostával pod tlak. V šedesátém kole Spence opět chyboval a spadl až na čtvrté místo za druhého Johna Surteese a třetího Grahama Hilla. Cíl závodu byl napínavý snad jen tím, že Clark byl odmáván šachovnicovou vlajkou o jedno kolo dřív. Clark tuto skutečnost ale ignoroval a jel ještě jedno kolo, tak jak byl správně naplánovaný počet kol.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
Monako
Pět měsíců trvala pauza do dalšího závodu, protože Velká cena Monaka se jela až 30. května. Do ní nenastoupil tým Lotus, který chtěl za každou cenu připravit vozy pro závod 500 mil Indianapolis. Ten se konal ve stejný termín jako závod v ulicích Mote Carla. Jejich jezdec Jim Clark z tohoto nápadu nebyl nadšený, ale do Ameriky spolu s kolegou Danem Gurneyem odcestoval. Dan Gurney 500 mil pro technické potíže nedokončil, ale Jim Clark tento závod vyhrál. Vraťme se zpět k Velké ceně Monaka. Kvalifikaci vyhrál Graham Hill, druhý byl Jack Brabham a třetí nováček Jackie Stewart. Graham Hill se v čele udržel i po startu a na druhé místo se vyhoupl Stewart následován Bandinim, Surteesem, Brabhamem a McLarenem. Ve dvacátém pátém kole se Hill dostal za pomalu jedoucího Boba Andersona, který měl technické problémy se svým Lotusem. Anderson se ale Hilovi připletl do cesty tak nešťastně, že musel Hill až do únikové zóny, a než se z ní dostal zpět, byl až na pátém místě. Stewart poté vedl čtyři kola, ale udělal hodiny a klesl na místo čtvrté těsně před Hilla. Tím se do čela dostal Brabham, ale ve čtyřicátém čtvrtém kole musel odstoupit pro poruchu motoru. Vedení převzal Bandini a Hill se dostal před Stewarta. V osmdesátém kole havaroval Paul Hawkins se svým Lotusem. Nezvládl průjezd šikanou a spadl do přístavu, naštěstí se vynořil nezraněn. Hill postupoval dopředu a po předjetí Bandiniho se dostal do vedení, které si udržel až do cíle. Druhý skončil Lorenzo Bandini a třetí Jackie Stewart. Surteesovi došlo kolo před cílem palivo a nakonec byl klasifikován na čtvrtém místě. Graham Hill zvítězil ve Velké ceně Monaka tři roky za sebou a byl nazýván králem Monaka.
Pět měsíců trvala pauza do dalšího závodu, protože Velká cena Monaka se jela až 30. května. Do ní nenastoupil tým Lotus, který chtěl za každou cenu připravit vozy pro závod 500 mil Indianapolis. Ten se konal ve stejný termín jako závod v ulicích Mote Carla. Jejich jezdec Jim Clark z tohoto nápadu nebyl nadšený, ale do Ameriky spolu s kolegou Danem Gurneyem odcestoval. Dan Gurney 500 mil pro technické potíže nedokončil, ale Jim Clark tento závod vyhrál. Vraťme se zpět k Velké ceně Monaka. Kvalifikaci vyhrál Graham Hill, druhý byl Jack Brabham a třetí nováček Jackie Stewart. Graham Hill se v čele udržel i po startu a na druhé místo se vyhoupl Stewart následován Bandinim, Surteesem, Brabhamem a McLarenem. Ve dvacátém pátém kole se Hill dostal za pomalu jedoucího Boba Andersona, který měl technické problémy se svým Lotusem. Anderson se ale Hilovi připletl do cesty tak nešťastně, že musel Hill až do únikové zóny, a než se z ní dostal zpět, byl až na pátém místě. Stewart poté vedl čtyři kola, ale udělal hodiny a klesl na místo čtvrté těsně před Hilla. Tím se do čela dostal Brabham, ale ve čtyřicátém čtvrtém kole musel odstoupit pro poruchu motoru. Vedení převzal Bandini a Hill se dostal před Stewarta. V osmdesátém kole havaroval Paul Hawkins se svým Lotusem. Nezvládl průjezd šikanou a spadl do přístavu, naštěstí se vynořil nezraněn. Hill postupoval dopředu a po předjetí Bandiniho se dostal do vedení, které si udržel až do cíle. Druhý skončil Lorenzo Bandini a třetí Jackie Stewart. Surteesovi došlo kolo před cílem palivo a nakonec byl klasifikován na čtvrtém místě. Graham Hill zvítězil ve Velké ceně Monaka tři roky za sebou a byl nazýván králem Monaka.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
Belgie
Velká cena Belgie se jako již tradičně jela na okruhu Spa-Francorchamps. Graham Hill s BRM byl nejrychlejší v kvalifikaci. Druhý byl Jim Clark s Lotusem a třetí Jackie Stewart s BRM. V neděli, v den závodu, bylo zataženo a pršelo. Po startu si Hill uhlídal vedení, ale Clark se ještě v prvním kole dostal před něho. Hill se na mokrém povrchu pral se svým BRM a Stewart se tak mohl posunout na druhou pozici. Surtees také předjel Hilla, ale v šestém kole musel odstoupit pro poruchu motoru. Hill se poté dostal pod tlak Bruce McLarena, který se odstoupením Surteese posunul na čtvrté místo. V osmnáctém kole Novozélanďan postoupil na třetí místo před Hilla. Ve dvacátém šestém kole vážně havaroval Richard Attwood s vozem Lotus. Dostal hodiny a vrazil do telegrafního sloupu. Atwood naštěstí zůstal nezraněn, ale jeho vůz byl, poté co se vzňal, zcela zničený. V závěrečných kolech ještě Hilla zdolal Jack Brabham. V závodě zvítězil Jim Clark s Lotusem, druhý skončil Jackie Stewart s BRM a třetí dojel Bruce McLaren s Cooperem.
Velká cena Belgie se jako již tradičně jela na okruhu Spa-Francorchamps. Graham Hill s BRM byl nejrychlejší v kvalifikaci. Druhý byl Jim Clark s Lotusem a třetí Jackie Stewart s BRM. V neděli, v den závodu, bylo zataženo a pršelo. Po startu si Hill uhlídal vedení, ale Clark se ještě v prvním kole dostal před něho. Hill se na mokrém povrchu pral se svým BRM a Stewart se tak mohl posunout na druhou pozici. Surtees také předjel Hilla, ale v šestém kole musel odstoupit pro poruchu motoru. Hill se poté dostal pod tlak Bruce McLarena, který se odstoupením Surteese posunul na čtvrté místo. V osmnáctém kole Novozélanďan postoupil na třetí místo před Hilla. Ve dvacátém šestém kole vážně havaroval Richard Attwood s vozem Lotus. Dostal hodiny a vrazil do telegrafního sloupu. Atwood naštěstí zůstal nezraněn, ale jeho vůz byl, poté co se vzňal, zcela zničený. V závěrečných kolech ještě Hilla zdolal Jack Brabham. V závodě zvítězil Jim Clark s Lotusem, druhý skončil Jackie Stewart s BRM a třetí dojel Bruce McLaren s Cooperem.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
Francie
Poprvé se Velká cena Francie konala na okruhu Clermont-Ferrand. Jim Clark zvítězil v kvalifikaci před Jackiem Stewartem a Lorenzem Bandinim. Graham Hill prožil horké chvíle, když se mu v kvalifikaci zasekl plyn a havaroval. Naštěstí se Hillovi nic nestalo, ale na startu se po tomto incidentu postavil až na třináctou pozici. Clark si po startu uhlídal vedoucí postavení a celý závod odkroužil v čele. Bandini se po startu dostal před Stewarta, ale ve druhém kole se Stewart vrátil na druhou pozici a po celé odpoledne stíhal prvního Clarka, což se mu nepodařilo. Ve třicátém sedmém kole Bandini havaroval a byl mimo hru. Clark tedy zvítězil, druhý skončil Jackie Stewart a třetí dojel John Surtees.
Poprvé se Velká cena Francie konala na okruhu Clermont-Ferrand. Jim Clark zvítězil v kvalifikaci před Jackiem Stewartem a Lorenzem Bandinim. Graham Hill prožil horké chvíle, když se mu v kvalifikaci zasekl plyn a havaroval. Naštěstí se Hillovi nic nestalo, ale na startu se po tomto incidentu postavil až na třináctou pozici. Clark si po startu uhlídal vedoucí postavení a celý závod odkroužil v čele. Bandini se po startu dostal před Stewarta, ale ve druhém kole se Stewart vrátil na druhou pozici a po celé odpoledne stíhal prvního Clarka, což se mu nepodařilo. Ve třicátém sedmém kole Bandini havaroval a byl mimo hru. Clark tedy zvítězil, druhý skončil Jackie Stewart a třetí dojel John Surtees.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1965
Velká Británie
Britská Velká cena se pro tuto sezónu vrátila na okruh Silverstone. Kvalifikaci vyhrál Jim Clark, druhý byl Graham Hill a třetí Richie Ginther. Po startu šel do vedení Ginther, ale Clark se do vedení brzo vrátil. Ginthera postupně předjeli také Hill a Surtees. Ve dvacátém sedmém kole Ginther odstoupil pro poruchu vstřikování paliva. Koncem závodu začal zlobit Clarkův Lotus, ale přesto dokázal projet cílem na prvním místě pouhé tři sekundy před druhým Grahamem Hillem na BRM. Třetí dojel John Surtees s Ferrari.
Britská Velká cena se pro tuto sezónu vrátila na okruh Silverstone. Kvalifikaci vyhrál Jim Clark, druhý byl Graham Hill a třetí Richie Ginther. Po startu šel do vedení Ginther, ale Clark se do vedení brzo vrátil. Ginthera postupně předjeli také Hill a Surtees. Ve dvacátém sedmém kole Ginther odstoupil pro poruchu vstřikování paliva. Koncem závodu začal zlobit Clarkův Lotus, ale přesto dokázal projet cílem na prvním místě pouhé tři sekundy před druhým Grahamem Hillem na BRM. Třetí dojel John Surtees s Ferrari.
dali 1951
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host