Sezona 1956
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1956
Monako
V květnu se celý kolotoč Formule 1 přestěhoval na druhou Velkou cenu do Monaka. Tady už se sešli kromě Ferrari a Maserati i další vozy. V uličkách Monte Carla byly k vidění ještě vozy Gordini, Vanwall a BRM. Posledně jmenované vozy BRM ale do závodu nenastoupily, protože měly v tréninku problémy s motory. Pro poruchu motoru nenastoupil do kvalifikace ani domácí matador Louis Chiron s vozem Maserati. Fangio ve druhém kole závodu vrazil do balíků slámy, které lemovaly silnici, a těm se nestačili vyhnout Musso a Schell. Nakonec ve 32. kole Fangio narazil do zdi přístavu a ohnul zavěšení zadního kola. Zajel do boxů a po opravě jeho vůz převzal Castellotti, který s ním dojel na čtvrtém místě. Fangio v 54. kole převzal Mossovo Ferrari a mocně se dotahoval na přední příčky. V cíli ale nestačil na Stirlinga Mosse, který se svým Maserati vyhrál Velkou cenu Monaka o 6 vteřin před druhým Fangiem, který střídal Collinse. Třetí byl Jean Behra s Maserati.
Indianapolis
O 14 dní později se jel závod 500 mil Indianapolis. Do závodu se opět postavili pouze američtí jezdci. Povrch trati v Indianapolis dostal nový asfaltový koberec, ale na cílové rovince zůstal pás z cihel jako vzpomínka na původní povrch. Závod vyhrál Pat Flaherty s vozem Watson - Offenhauser.
V květnu se celý kolotoč Formule 1 přestěhoval na druhou Velkou cenu do Monaka. Tady už se sešli kromě Ferrari a Maserati i další vozy. V uličkách Monte Carla byly k vidění ještě vozy Gordini, Vanwall a BRM. Posledně jmenované vozy BRM ale do závodu nenastoupily, protože měly v tréninku problémy s motory. Pro poruchu motoru nenastoupil do kvalifikace ani domácí matador Louis Chiron s vozem Maserati. Fangio ve druhém kole závodu vrazil do balíků slámy, které lemovaly silnici, a těm se nestačili vyhnout Musso a Schell. Nakonec ve 32. kole Fangio narazil do zdi přístavu a ohnul zavěšení zadního kola. Zajel do boxů a po opravě jeho vůz převzal Castellotti, který s ním dojel na čtvrtém místě. Fangio v 54. kole převzal Mossovo Ferrari a mocně se dotahoval na přední příčky. V cíli ale nestačil na Stirlinga Mosse, který se svým Maserati vyhrál Velkou cenu Monaka o 6 vteřin před druhým Fangiem, který střídal Collinse. Třetí byl Jean Behra s Maserati.
Indianapolis
O 14 dní později se jel závod 500 mil Indianapolis. Do závodu se opět postavili pouze američtí jezdci. Povrch trati v Indianapolis dostal nový asfaltový koberec, ale na cílové rovince zůstal pás z cihel jako vzpomínka na původní povrch. Závod vyhrál Pat Flaherty s vozem Watson - Offenhauser.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1956
Belgie
Již za 4 dny se jela Velká cena Belgie na okruhu Spa-Francorchamps. Do deštivého závodu špatně odstartoval Fangio a usadil se na pátém místě, Moss závod vedl. Jenže již v pátém kole se Fangio dostal do vedení, za ním jedoucí Moss ztratil zadní kolo v zatáčce Eau Rouge. Zastavil své polámané Maserati a sprintoval do boxů, aby převzal vůz od Cesare Pedrisa. Když ve 24. kole zastavil pro technické problémy Fangio, dostal se do vedení Collins a udržel si ho až do cíle. Druhý skončil domácí miláček Paul Frére s Ferrari a třetí nakonec dojel Moss, který střídal Perdisu.
Již za 4 dny se jela Velká cena Belgie na okruhu Spa-Francorchamps. Do deštivého závodu špatně odstartoval Fangio a usadil se na pátém místě, Moss závod vedl. Jenže již v pátém kole se Fangio dostal do vedení, za ním jedoucí Moss ztratil zadní kolo v zatáčce Eau Rouge. Zastavil své polámané Maserati a sprintoval do boxů, aby převzal vůz od Cesare Pedrisa. Když ve 24. kole zastavil pro technické problémy Fangio, dostal se do vedení Collins a udržel si ho až do cíle. Druhý skončil domácí miláček Paul Frére s Ferrari a třetí nakonec dojel Moss, který střídal Perdisu.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1956
Francie
Další Velká cena se jela ve francouzském Reims. Do zdejšího závodu chtěl nastoupit Colin Chapman, slavný zakladatel a konstruktér týmu Lotus, ale pro havárii neodstartoval. Zvítězit dokázal Peter Colins s Ferrari, když za sebou nechal Castellottiho s Ferrari, Behru s Maserati a Fangia s Ferrari.
Další Velká cena se jela ve francouzském Reims. Do zdejšího závodu chtěl nastoupit Colin Chapman, slavný zakladatel a konstruktér týmu Lotus, ale pro havárii neodstartoval. Zvítězit dokázal Peter Colins s Ferrari, když za sebou nechal Castellottiho s Ferrari, Behru s Maserati a Fangia s Ferrari.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1956
Velká Británie
Velká cena Velké Británie se jela na okruhu Aintree. Collins přijel na domácí závod jako vedoucí závodník šampionátu. Závod vedli střídavě Hawthorn a Brooks s vozy BRM, ale oba museli pro technické potíže odstoupit. Potom se ve vedení střídali Moss a Salvadori, ale i ti museli ze závodu odstoupit. Nakonec zvítězil Juan Manuel Fangio s Ferrari celé jedno kolo před Peterem Collinsem, který vystřídal Alfonsa de Portaga na Ferrari. Třetí skončil Jean Behra s Maserati.
Velká cena Velké Británie se jela na okruhu Aintree. Collins přijel na domácí závod jako vedoucí závodník šampionátu. Závod vedli střídavě Hawthorn a Brooks s vozy BRM, ale oba museli pro technické potíže odstoupit. Potom se ve vedení střídali Moss a Salvadori, ale i ti museli ze závodu odstoupit. Nakonec zvítězil Juan Manuel Fangio s Ferrari celé jedno kolo před Peterem Collinsem, který vystřídal Alfonsa de Portaga na Ferrari. Třetí skončil Jean Behra s Maserati.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1956
Německo
Jako předposlední závod se jela Velká cena Německa na okruhu Nürburgring, kde opět hladce zvítězil Fangio s Ferrari, druhý skončil Stirling Moss s Maserati a třetí Jean Behra, také s Maserati. Fangio se po tomto závodě poprvé dostal do čela šampionátu s osmibodovým náskokem, ale mistr světa zatím nebyl znám, dosáhnout na titul mohli tři jezdci. Rozhodnout se muselo v posledním závodě, který se jel skoro o měsíc později.
Jako předposlední závod se jela Velká cena Německa na okruhu Nürburgring, kde opět hladce zvítězil Fangio s Ferrari, druhý skončil Stirling Moss s Maserati a třetí Jean Behra, také s Maserati. Fangio se po tomto závodě poprvé dostal do čela šampionátu s osmibodovým náskokem, ale mistr světa zatím nebyl znám, dosáhnout na titul mohli tři jezdci. Rozhodnout se muselo v posledním závodě, který se jel skoro o měsíc později.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: sezona 1956
Itálie
Velké finále sezóny 1956 se konalo na okruhu v Monze jako Velká cena Itálie. Shell s Vanwallem se ujal vedení a překvapil tak všechny favority. Ve 32. kole ale musel odstoupit a o titul tak mohli bojovat Fangio, Moss i Collins. Jenže Fangio začal mít problémy se zlomeným ramenem volantu a naděje na titul se mu tak začaly rozplývat, zajel do boxů a smutně koukal na projíždějící jezdce. Peter Collins pak ale udělal něco nepochopitelného, přesto že měl sám naději na získání titulu, zastavil v boxech, aby předal svůj vůz Fangiovi. Šokovaný Stirling Moss vyhrál závod, ale Fangio dojel s Collinsovým Ferrari na druhém místě a zajistil si tak titul mistra světa. Překvapivě třetí dojel Brit Ron Flockhart s vozem Connaught - Alta.
Fangio Peteru Collinsovi nikdy nemohl zapomenout šlechetné gesto, které Collins udělal v Monze, aby mohl Fangio získat svůj čtvrtý titul mistra světa a třetí titul v řadě za sebou. Collins řekl, že to pro Fangiu udělal rád a že on sám bude mít ještě mnoho příležitostí jak získat titul mistra světa. To ale netušil jaký bude jeho osud a že se mu tahle slova nikdy nevyplní.
Velké finále sezóny 1956 se konalo na okruhu v Monze jako Velká cena Itálie. Shell s Vanwallem se ujal vedení a překvapil tak všechny favority. Ve 32. kole ale musel odstoupit a o titul tak mohli bojovat Fangio, Moss i Collins. Jenže Fangio začal mít problémy se zlomeným ramenem volantu a naděje na titul se mu tak začaly rozplývat, zajel do boxů a smutně koukal na projíždějící jezdce. Peter Collins pak ale udělal něco nepochopitelného, přesto že měl sám naději na získání titulu, zastavil v boxech, aby předal svůj vůz Fangiovi. Šokovaný Stirling Moss vyhrál závod, ale Fangio dojel s Collinsovým Ferrari na druhém místě a zajistil si tak titul mistra světa. Překvapivě třetí dojel Brit Ron Flockhart s vozem Connaught - Alta.
Fangio Peteru Collinsovi nikdy nemohl zapomenout šlechetné gesto, které Collins udělal v Monze, aby mohl Fangio získat svůj čtvrtý titul mistra světa a třetí titul v řadě za sebou. Collins řekl, že to pro Fangiu udělal rád a že on sám bude mít ještě mnoho příležitostí jak získat titul mistra světa. To ale netušil jaký bude jeho osud a že se mu tahle slova nikdy nevyplní.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti