Dělili se o vůz v roce 1953

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Dělili se o vůz v roce 1953

#1 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:43

Ve formuli 1 do roku 1958 platilo pravidlo, kdy se jezdci mohli střídat ve voze během Velké ceny. Pokud vůz řízený dvěma, nebo třemi jezdci získal body, jezdci se o ně dělili. Bez ohledu na to, kdo kolik kol absolvoval, podmínkou bylo odjet dostatečný počet kilometrů. Od roku 1958 jsou body pouze pro jezdce, který odjede závod celý. Délka závodu se zkrátila na 300 km a jako palivo byl zaveden letecký benzín.

Bodový systém v letech 1950 až 1959 byl (8-6-4-3-2) a 1 bod za nejrychlejší kolo. Nejrychlejší kolo se také dělilo mezi jezdce, pokud zajeli identický čas. Kuriozitou byla GP Velké Británie 1954, kdy čas 1:50 zajelo celkem sedm jezdců. Dělili si tedy sedminu bodu – 0,14.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#2 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:44

Nová sezóna začala v Argentině 1953, kde se na startu sešlo 17 jezdců na šestnáct strojů. Tým Equipe Gordini přijel se čtyřimi Gordini T16 a jednou Simca Gordini T15 pro šest svých pilotů. O Gordini (st.č.28) se podělili Trintignant, který se kvalifikoval sedmý a odkroužil 50 kol s Harry Schellem. Ten po 41 kolech dokončil závod na 7. místě se ztrátou šesti kol na Ascariho. Ten vyhrál sedmou po sobě jdoucí GP. Další událostí byla havárie Fariny, který vletěl mezi diváky a několik jich usmrtil.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

28,Maurice Trintignant,FRA,Equipe Gordini,Gordini T16 ,Gordini 20 L6 - 2.0c,Englebert
28,Harry Schell,USA,Equipe Gordini,Gordini T16 ,Gordini 20 L6 - 2.0c,Englebert
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#3 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:44

Indianapolis 1953 se ve střídání jezdců o jeden vůz stává dosti nepřehlednou. V některých případech se střídali o jeden monopost i tři piloti, jinde se objevili jezdci, kteří se nedokázali kvalifikovat s jiným vozem. Vítěz závodu Bill Vukovich a druhý v cíli Art Cross odjeli 200 kol bez střídání. Nutno dodat, že nebyli jediní.

Další pódiové umístění střídajících jezdců v horkém závodě zajistili Sam Hanks a Duane Carter. Carter odstavil svůj Lesovsky (st.č.4) Offenhauser L4 - 4.5c týmu Miracle Power v 94 kole s poruchou zapalování. Převzal KK4000 od Hankse, který odkroužil 151 kol a po 49 kolech ho dovezl na třetím místě se ztrátou čtyř minut.

Body si na čtvrté pozici rozdělili Fred Agabashian a Paul Russo. Paul odstavil svoje vozidlo Kurtis Kraft 3000 (st.č.7) Offenhauser L4 - 4.5c týmu Federal Engineering s poruchou magneta v 89 kole. Agabashian odkroužil 104 kol a pak předal svoje KK500 na zbylých 96 kol Russovi. Na třetí místo jim chybělo půl minuty.

Sedmou pozici obsadili další dva jezdci, kteří zajeli dohromady plných 200 kol. Jim Rathmann předal po 122 kolech auto Eddie Johnsonovi, který se do závodu ve svém Kurtis Kraft 4000 (st.č.26) Offy v týmu City of Detroit nedokázal kvalifikovat. Rathmann se pak ještě na závodní trať vrátil na 36 kol. Převzal vůz KK500 od Billa Hollanda, který se nechal vystřídat po 141 kolech. Nakonec Rathmanna vyřadila porucha převodovky.

První trojici tvořili Tony Bettenhausen, od kterého po 115 kolech převzal vůz Chuck Stevenson na 44 kol. Jeho Kuzma Indy Roadster (st.č.97) Offy v týmu J.C. Agajanian měla potíže s palivem. Před touto výměnou ještě převzal vůz od Jerry Hoyta na 13 kol, ale o tom později. Nakonec Bettenhausenovu Kuzmu převzal Gene Hartley. Ve svém Kurtis Kraft 4000 (st.č.41) Offy v týmu Federal Engineering měl nehodu v 53 kole a Tonyho Kuzma po 37 kolech dopadla stejně.

Další dělení o vůz mělo tragickou dohru. Bob Scott měl se svým Bromme (st.č.29) Offy v týmu Belond Equa-Flow/Bromme ve 14 kole problémy s únikem oleje. Převzal tedy KK2000 od Carla Scarborougha, který odkroužil 69 kol. Později Carl v nemocnici zemřel na celkové vyčerpání z horka v 39 letech.

O dvojici Bill Holland a Jim Rathman už byla řeč.

V Druhé trojici se představil Roger Ward na KK4000, který předával svůj vůz s poškozenou nápravou Andy Lindenovi po 138 kolech. Linden měl ve 3 kole nehodu s vozem Stevens (st.č.32) Offy v týmu Cop-Sil-Loy/Rotary Engineering. S Wardovým vozem pokračoval 29 kol a jako poslední se ho na 10 kol zmocnil Duke Dinsmore. Ten se stejně jako Johnson nedokázal na Kurtis Kraft 2000 (st.č.52) Offy v týmu Sarafoff kvalifikovat.

Dvojice Walt Faulkner a Johnny Mantz na KK500 byla ve startovní listině určena pro startovní číslo 23. Faulkner předal po 134 kolech vůz Mantzovi, který ještě pokračoval 42 kol.

Třetí trojici odstartoval Spider Webb, který po 112 kolech předal vůz Johnny Thomsonovi. Ten svůj Del Roy (st.č.56) Offy v týmu Dr. R.N. Sabourin odstavil v 6 kole pro poruchu zapalování. S Webbovým KK3000 pokračoval dalších 45 kol a nakonec ho převzal na 9 kol Jackie Holmes. Ze závodu je vyřadil únok oleje. Holmes byl další z jezdců, který se na Kurtis Kraft(st.č.71) Offy v týmu Merkler Machine Works, nedokázal do závodu kvalifikovat.

Poslední trojice, která se dělila o vůz, odkroužila 107 kol, tedy něco málo přes půl závodu. Jerry Hoyt předával vůz po 82 kolech Chuck Stevensonovi, který po 13 kolech předal Andy Lindenovi a pokračoval ve voze Tony Bettenhausena. Linden měl ve třetím kole nehodu se svým Stevens (st.č.32) Ofyy v týmu Cop-Sil-Loy/Rotary Engineering a přehřátý Hoytův KK4000 odstavil po 12 kolech.

Tím výčet deseti sdílení o vůz končí.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

3,Sam Hanks,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
3,Duane Carter,USA,Bardahl/Ed Walsh,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

59,Fred Agabashian,USA,Grancor-Elgin Piston Pin,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
59,Paul Russo,USA,Grancor-Elgin Piston Pin,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

2,Jim Rathmann,USA,Travelon Trailer/Ernest Ruiz,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
2,Eddie Johnson,USA,Travelon Trailer/Ernest Ruiz,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

98,Tony Bettenhausen,USA,J.C. Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
98,Chuck Stevenson,USA,J.C. Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
98,Gene Hartley,USA,J.C. Agajanian,Kuzma Indy Roadster,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

73,Carl Scarborough,USA,McNamara/Lee Elkins,Kurtis Kraft 2000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
73,Bob Scott,USA,McNamara/Lee Elkins,Kurtis Kraft 2000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

49,Bill Holland,USA,Ray Crawford,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
49,Jim Rathmann,USA,Ray Crawford,Kurtis Kraft 500B,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

92,Roger Ward,USA,M.A. Walker Electric,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
92,Andy Linden,USA,M.A. Walker Electric,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
92,Duke Dinsmore,USA,M.A. Walker Electric,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

23,Walt Faulkner,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 500A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
23,Johnny Mantz,USA,Automobile Shippers/Casaroll,Kurtis Kraft 500A,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

62,Spider Webb,USA,Lubri-Loy/3-L Racing Team,Kurtis Kraft 3000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
62,Johnny Thomson,USA,Lubri-Loy/3-L Racing Team,Kurtis Kraft 3000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
62,Jackie Holmes,USA,Lubri-Loy/3-L Racing Team,Kurtis Kraft 3000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone

55,Jerry Hoyt,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
55,Chuck Stevenson,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
55,Andy Linden,USA,John Zink,Kurtis Kraft 4000,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#4 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:45

Velkou cenou Holandska 1953 se jezdci vrátili do Evropy. Na pískem pokryté trati se mezi střídající jezdce zapsali jen Felice Bonetto a Jose Froilan Gonzalez. V týmu Officine Alfieri Maserati převzal Gonzalez vůz týmového kolegy poté, co jeho Maserati (st.č.14) zradila zadní náprava. Bonetto odjel 59 kol a zbylých 30 kol dokončil Gonzalez. Jedno kolo za vítězem, třetí místo a další pódiové umístění pro „střídače“.

Jean Behra měl sdílet vůz s Roberto Mieresem, ale ten své Gordini T16 (st.č.22) týmu Equipe Gordini odstavil ve 28 kole. Fred Wacker sdílet vůz neměl, ale o start ho připravil Harry Shell, když mu přenechal svůj Motor. Harry své Gordini T16 odstavil v 59 kole. Tento tah týmu Equipe Gordini nevyšel.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

16,Felice Bonetto ,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
16,Jose Froilan Gonzalez,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#5 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:46

Tým Officine Alfieri Maserati pokračoval ve střídání jezdců i v Belgii 1953. Mistr světa z roku 1951 Juan Manuel Fangio měl se svým Maserati (st.č.4) ve 13 kole problém s motorem. Převzal vůz od týmového kolegy Johnny Claese, který odkroužil 13 kol a Fangio přidal dalších 22 kol.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

6,Johnny Claes,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
6,Juan Manuel Fangio,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli

Pozn.: v různých statistikách se uvádí, že dokončili na třetím místě, jinde zase uvádí nehodu.

Achard: Závod vyhrál Alberto Ascari. Se ztrátou půl kola, ale ve stejném kole (36 kolo), dojel druhý Luigi Villoresi (ztráta 2'48.2). Třetí jel Fangio (ve 35 kole), ale havaroval. Další byl odmávnut Onofre Marimón, který projel cílem 10 vteřin za Ascarim (tedy jel 38 kolo) jedoucí na čtvrtém místě. Na principu ujeté vzdálenosti by byl třetí Fangio, ale tehdy bodovali ti, co dojeli /neplatilo pro 500 mil Indy/, takže třetí byl Onofre Marimón a Fangio byl zapsán až 12 za všemi jezdci, co dojeli.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#6 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:51

Francie 1953 se střídání jezdců nedočkala, ale zažila těsný dojezd v cíli, kdy první čtyři se vešli do čtyř vteřin.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#7 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:51

Ve Velké Británii 1953 opět nikdo nestřídal.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#8 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:52

Rekordním počtem 34 jezdců se představila Velká cena Německa 1953. K vystřídání v závodě došlo mezi týmovými kolegy Ferrari. Ascariho Ferrari začalo být špatně ovladatelné, a tak se v 10 kole vystřídal s Villoresim. Nakonec vůz (st.č.4) po pěti kolech odstavil pro poruchu motoru. Villoresi dokončil na osmém místě se ztrátou jednoho kola. Jeho motor už taky nebyl v dobré kondici. Ascarimu bylo útěchou získání jednoho bodu za nejrychlejší kolo.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

1,Alberto Ascari,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 500,Ferrari 500 L4 - 2.0c,Pirelli
4,Luigi Villoresi,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 500,Ferrari 500 L4 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#9 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:53

Juan Manuel Fangio po GP Francie střídal i ve Švýcarsku 1953. Tentokrát převzal Maserati od Felice Bonetta, který po Holandsku opět měnil startovní číslo, a nakonec z toho byly body. Fangio měl potíže s převodovkou a začal zpomalovat. S Bonettem se vyměnili po 12 kolech, ale Maserati (st.č.30) ve 29 kole vysadil motor. Bonetto dokončil na čtvrtém místě se ztrátou kola. Kompletní stupně vítězů obsadili jezdci Ferrari v pořadí Ascari, Farina a Hawthorn.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

32,Juan Manuel Fangio,ARG,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
30,Felice Bonetto,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#10 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:53

Poslední závod konaný v Itálii 1953 přinesl střídání v týmu Officine Alfieri Maserati mezi jezdci Sergio Mantovanim a Luigi Mussem. O čtvrté Maserati se podělili rovným dílem 38 kol a se čtyřkolovou ztrátou dorazili na sedmé pozici.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

56,Sergio Mantovani,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
56,Luigi Musso,ITA,Officine Alfieri Maserati,Maserati A6GCM,Maserati A6 L6 - 2.0c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#11 Příspěvek od showstall » 05 bře 2013, 20:02

Statistika v roce 1953

Ke střídání došlo v sedmi GP a celkový počet střídaných vozů v roce 1953 je 18

st. č.
1 - 1x
2 - 1x
3 - 1x
4 - 1x
6 - 1x
16 - 1x
23 - 1x
28 - 1x
30 - 1x
32 - 1x
49 - 1x
55 - 1x
56 - 1x
59 - 1x
62 - 1x
73 - 1x
92 - 1x
98 - 1x
------------------------------------------------------
jezdci
Maurice Trintignant - 1x
Harry Schell - 1x
Sam Hanks - 1x
Duane Carter - 1x
Fred Agabashian - 1x
Paul Russo - 1x
Jim Rathmann - 2x
Eddie Johnson - 1x
Tony Bettenhausen - 1x
Chuck Stevenson - 2x
Gene Hartley - 1x
Carl Scarborough - 1x
Bob Scott - 1x
Bill Holland - 1x
Roger Ward - 1x
Andy Linden - 2x
Duke Dinsmore - 1x
Walt Faulkner - 1x
Johnny Mantz - 1x
Spider Webb - 1x
Johnny Thomson - 1x
Jackie Holmes - 1x
Jerry Hoyt - 1x
Felice Bonetto - 3x
Jose Froilan Gonzalez - 1x
Johnny Claes - 1x
Juan Manuel Fangio - 3x
Alberto Ascari - 2x
Luigi Villoresi - 2x
Sergio Mantovani - 1x
Luigi Musso - 1x
------------------------------------------------------
národ
FRA - 1x
USA - 25x
ITA - 10x
ARG - 4x
------------------------------------------------------
tým
Equipe Gordini - 1x
Bardahl /Ed Walsh - 1x
Grancor-Elgin Piston Pin - 1x
Travelon Trailer/ Ernest Ruiz - 1x
J.C. Agajanian - 1x
McNamara/Lee Elkins - 1x
Ray Crawford - 1x
M.A. Walker Electric - 1x
Automobile Shippers /Casaroll - 1x
Lubri-Loy/3-L Racing Team - 1x
John Zink - 1x
Officine Alfieri Maserati - 5x
Scuderia Ferrari - 2x
------------------------------------------------------
podvozek
Gordini T16 - 1x
Kurtis Kraft 4000 - 3x
Kurtis Kraft 500B - 3x
Kuzma Indy Roadster - 1x
Kurtis Kraft 2000 - 1x
Kurtis Kraft 500A - 1x
Kurtis Kraft 3000 - 1x
Maserati A6GCM - 5x
Ferrari 500 - 2x
bez označení
Gordini - 1x
Kurtis Kraft - 9x
Kuzma - 1x
Maserati - 5x
Ferrari - 2x
------------------------------------------------------
motor
Gordini 20 L6 - 2.0c - 1x
Offenhauser L4 - 4.5c - 10x
Maserati A6 L6 - 2.0c - 5x
Ferrari 500 L4 - 2.0c - 2x
bez označení
Gordini - 1x
Offenhauser - 10x
Maserati - 5x
Ferrari - 2x
------------------------------------------------------
pneu.
Englebert - 1x
Firestone - 10x
Pirelli - 7x
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#12 Příspěvek od showstall » 05 bře 2013, 20:12

1953.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#13 Příspěvek od showstall » 11 bře 2013, 20:04

1953 - 18 vozů / 7 GP
2x pódium
(INDY 1953) - Sam Hanks, Duane Carter / Kurtis Kraft
(HOL 1953) - Felice Bonetto, Jose Froilan Gonzalez / Maserati
rozdáno celkem 14 bodů + (1) - 2x(2+2), 2x(1,5+1,5) a 1x(1 bod) za nejrychlejší kolo - (Ascari - GER 1953)

jezdci obsadili:
2x - 3.místo (Sam Hanks - 2 body, Duane Carter - 2 body) - INDY 1953 a (Felice Bonetto - 2 body, Jose Froilan Gonzalez - 2 body) - HOL 1953
*3* místo (Johnny Claes - 0 bodů, Juan Manuel Fangio - 0 bodů) BEL 1953 - body byly přidělovány pouze jezdcům, kteří dojeli do cíle. To se těmto dvěma nepodařilo, protože Fangio havaroval

2x - 4.místo, 3x - 7.místo, 1x - 8.místo, 1x - 9.místo, 1x - 12.místo, 1x - 15.místo, 1x - 16.místo, 1x - 17.místo, 1x - 19.místo, 1x - 23.místo

2x - nedokončeno
Přílohy
1953.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1953

#14 Příspěvek od showstall » 13 bře 2013, 21:19

1950-1957 - 102 vozů / 41 GP
19x pódium
1950-(1x), 1951-(4x), 1952-(0x), 1953-(2x), 1954-(2x), 1955-(4x), 1956-(5x), 1957-(1x)

pódium pro jezdce - (38x), jezdců na pódiu - (23x)

Tony Bettenhausen - (1x), Dorino Serafini - (1x), Alberto Ascari - (2x), Jack McGrath - (1x), Manny Ayulo - (1x), Luigi Fagioli - (1x), Juan Manuel Fangio - (4x), Jose Froilan Gonzalez - (5x), Felice Bonetto - (2x), Giuseppe Farina - (2x), Sam Hanks - (1x), Duane Carter - (1x), Paul Russo - (1x), Mike Hawthorn - (1x), Umberto Maglioli - (2x), Maurice Trintignant - (1x), Stirling Moss - (2x), Jean Behra - (1x), Cesare Perdisa - (2x), Luigi Musso - (1x), Peter Collins - (3x), Alfonsdo de Portago - (1x), Tony Brooks - (1x),

pódium pro vozy - (19x), vozů na pódiu - (5x)

Ferrari - (10x), Kurtis Kraft - (3x), Alfa Romeo - (2x), Maserati - (3x), Vanwall - (1x)

body - (148,49) z toho 8 za nejrychlejší kolo
1950 - (10), 1951 - (22+2), 1952 - (0), 1953 - (14+1), 1954 - (16+1), 1955 - (26,99), 1956 - (36,5+3), 1957 - (15+1)

39 jezdců dokázalo bodovat při dělení se o vůz
15 jezdců získalo body ve více než jednom závodě - rekord (7x) bodoval Gonzalez
15,5 bodu - rekord Gonzalez
5 z nich dokázalo získat i bod za nejrychlejší kolo (Fangio - 3x, Moss - 2x, Ascari, Gonzalez, Farina - 1x)
vozy - pohár konstruktérů se bodoval až od roku 1958, kdy už se nebodovalo dělení ve voze

102x - se jezdci vystřídali
81x - se jezdci umístili v MS
21x - jezdci nebyli klasifikováni
Přílohy
podium50_57.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „1953“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti