Dělili se o vůz v roce 1950

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Dělili se o vůz v roce 1950

#1 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:10

Ve formuli 1 do roku 1958 platilo pravidlo, kdy se jezdci mohli střídat ve voze během Velké ceny. Pokud vůz řízený dvěma, nebo třemi jezdci získal body, jezdci se o ně dělili. Bez ohledu na to, kdo kolik kol absolvoval, podmínkou bylo odjet dostatečný počet kilometrů. Od roku 1958 jsou body pouze pro jezdce, který odjede závod celý. Délka závodu se zkrátila na 300 km a jako palivo byl zaveden letecký benzín.

Bodový systém v letech 1950 až 1959 byl (8-6-4-3-2) a 1 bod za nejrychlejší kolo. Nejrychlejší kolo se také dělilo mezi jezdce, pokud zajeli identický čas. Kuriozitou byla GP Velké Británie 1954, kdy čas 1:50 zajelo celkem sedm jezdců. Dělili si tedy sedminu bodu – 0,14.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#2 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:10

Velká Británie 1950, první závod v historii závodů formule 1, který sledovala také královská rodina. Zde se o vůz podělili čtyři jezdci, dva na Maserati dva na voze značky ERA. Zajímavostí je, že zde nestartovaly vozy z Maranella, ani jedno Ferrari mezi jednadvaceti monoposty. Body se v této GP dělit nemusely. Rolt odkroužil 3 kola a odstoupil pro poruchu převodovky, Walker odjel pouhá dvě kola. Jezdci Maserati si vedli poměrně dobře. Do cíle dojeli na desátém místě se ztrátou šesti kol (ze 70), z nichž Fry absolvoval 45 kol a Shawe-Taylor zbylých devatenáct.

č., jezdec,nár., tým,podvozek,motor,pneu.

9,Peter Walker,GBR,Peter Walker,ERA typ E,ERA L6C - 1.5c,Dunlop
9,Tony Rolt,GBR,Peter Walker,ERA typ E,ERA L6C - 1.5c,Dunlop

10,Joe Fry,GBR,Joe Fry ,Maserati 4CL,Maserati 4CLT L4 - 1.5c,Dunlop
10,Brian Shawe-Taylor,GBR,Joe Fry,Maserati 4CL,Maserati 4CLT L4 - 1.5c,Dunlop

Tým Alfa Romeo měl v záloze ještě třetího jezdce, který se měl dělit o vůz s Luigi Fagiollim. Gianbattista Guidotti zůstal v pozici třetího jezdce, ale do závodu se nezapojil. Stejnou úlohu plnil i ve Švýcarsku 1951.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#3 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:11

Monako 1950, druhý závod v ročníku žádné dělení o vůz nezaznamenal.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#4 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:12

Dalším v pořadí byla Indianapolis 500, kde střídali závodníci třech vozů. Také se zde poprvé dělily body za získání pátého místa. Joie Chitwood a Tony Bettenhausen si rozdělili dvoubodový zisk. Oba tak obsadili v konečném pořadí dvacáté místo s jedním bodem. Tony Bettenhausen se kvalifikoval na osmém místě s Deidt Offenhauser (st.č.14), Chitwood s Kurtis Kraft Offenhauser (st.č.17) na devátém. V závodě Bettenhausen odstoupil se svým Deidt-em ve 30 kole pro poruchu řízení. V 83 kole převzal Chitwoodův KK 2000 a odkroužil s ním 54 kol. Do cíle dorazili se 136 koly ze 138 kol, protože závod byl pro déšť ukončen. Další, kdo změnil značku v závodě, byl Fred Agabashian. Odstartoval na KK3000 (st.č.28) s motorem Offenhauser, ze kterého po 30 kolech začal unikal olej a závod dokončil na Maserati. Do závodu se kvalifikoval na druhém místě, zatímco Banks by až 21. Ve 112 kole odstoupili pro mechanickou závadu a Fred si připsal dalších 41 kol. Třetí dvojicí, která se v samotném závodě představila, byli Bayliss Levrett a Bill Cantrell. Tentokrát jezdci jednoho týmu, od začátku určený pro střídání. Ve 108 kole je vyřadil tlak oleje. Bohužel pro Cantrella to znamenalo, že se svezl pouze ve třech kolech. Mezi nekvalifikovanými jezdci bylo ještě dalších osm dvojic.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

17,Joie Chitwood,USA,Ervin Wolfe,Kurtis Kraft,Offenhauser L4 - 4,5c,Firestone
17,Tony Bettenhausen,USA,Ervin Wolfe,Kurtis Kraft,Offenhauser L4 - 4,5c,Firestone

12,Henry Banks,USA,Indianapolis Race Cars,Maserati 8CTF,Offenhauser L4 - 3.0c,Firestone
12,Fred Agabashian,USA,Indianapolis Race Cars,Maserati 8CTF,Offenhauser L4 - 3.0c,Firestone

24,Bayliss Levrett,USA,Richard Palmer,Adams,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
24,Bill Cantrell,USA,Richard Palmer,Adams,Offenhauser L4 - 4.5c,Firestone
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#5 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:13

Ve Švýcarsku 1950 v týmu Scuderia Achille Varzi zaskočil Nello Pagani za zraněného Jose Froilana Gonzaleze. Zraněn byl po GP Monaka také druhý jezdec Alfredo Pian, nejednalo se o střídavý závod. Motocyklový šampión Pagani ve svém jediném startu v MS dokončil na sedmém místě se ztrátou tří kol.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#6 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:14

V Belgii 1950 se představilo pouze 14 jezdců, takže dělení se o vůz nebylo třeba.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#7 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:14

Francie 1950 nám představila dvě dvojičky ve vozech Talbot. Vůz (st.č.16) pilotovaný 30 kol Philippem Etancelinem a 29 kol Eugène Chaboudem dokončil se ztrátou 5 kol na pátém místě. Jezdci si mezi sebe rozdělili jeden bod. Druhou dvojici tvořili Charles Pozzi se soukromým Talbotem, kterého po 28 kolech vystřídal Louis Rosier z továrního týmu Automobiles Talbot-Darracq SA. Sám odkroužil také 28 kol a dokončil na šestém místě za předchozí dvojicí. V týmu Scuderia Ambrosiana byl jako třetí jezdec David Murray, ale vůz pro něj určený David Hampshire odstavil v šestém kole pro poruchu motoru.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

16,Philippe Etancelin,FRA,Philippe Etancelin,Talbot Lago T26C-DA,Talbot 23CV L6 - 4.5c,Dunlop
16,Eugène Chaboud,FRA,Philippe Etancelin,Talbot Lago T26C-DA,Talbot 23CV L6 - 4.5c,Dunlop

26,Charles Pozzi,FRA,Charles Pozzi,Talbot Lago T26C,Talbot 23CV L6 - 4.5c,Dunlop
26,Louis Rosier,FRA,Charles Pozzi,Talbot Lago T26C,Talbot 23CV L6 - 4.5c,Dunlop
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#8 Příspěvek od showstall » 04 bře 2013, 18:15

V Itálii 1950, posledním závodu roku se nám představila dvojice na jednom voze poprvé na pódiovém umístění. Zásluhou jezdců Ferrari, když Dorino Serafini, který přešel z motocyklů na automobily, přenechal svůj vůz Albertu Ascarimu po 47 kolech. Jeho Ferrari (st.č.16) zradil ve 21 kole motor. V náhradním voze dokončil na druhém místě poté, co odkroužil ještě 33 kol. Serafini zaznamenal v jediné GP hned bodový zisk, krom toho se kvalifikoval na šestém místě v jednačtyřiceti letech. Druhou dvojici tvořil Piero Taruffi a Juan Manuel Fangio, který bojoval v té době o titul. Fangia ve 23 kole zradila převodovka jeho Alfy (st.č.18), a tak byl týmem do boxu povolán Taruffi, který odkroužil 25 kol. Fangio se ovšem z naděje na titul neradoval dlouho. Po devíti odjetých kolech ho zradil ventil v motoru. Zapsal alespoň jeden bod za nejrychlejší kolo.

č.,jezdec,nár.,tým,podvozek,motor,pneu.

48,Dorino Serafini ,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 375,Ferrari 375 V12 - 4.5c,Pirelli
48,Alberto Ascari,ITA,Scuderia Ferrari,Ferrari 375,Ferrari 375 V12 - 4.5c,Pirelli

60,Piero Taruffi,ITA,SA Alfa Romeo,Alfa Romeo 158,Alfa Romeo 158 L8 - 1.5c,Pirelli
60,Juan Manuel Fangio,ARG,SA Alfa Romeo,Alfa Romeo 158,Alfa Romeo 158 L8 - 1.5c,Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#9 Příspěvek od showstall » 05 bře 2013, 13:32

Statistika v roce 1950

Ke střídání došlo ve čtyřech GP a celkový počet střídaných vozů v roce 1950 je 9

st. č.
9 - 1x
10 - 1x
12 - 1x
16 - 1x
17 - 1x
24 - 1x
26 - 1x
48 - 1x
60 - 1x
------------------------------------------------------
jezdci
Peter Walker - 1x
Tony Rolt - 1x
Joe Fry - 1x
Brian Shawe-Taylor - 1x
Joie Chitwood - 1x
Tony Bettenhausen - 1x
Henry Banks - 1x
Fred Agabashian - 1x
Bayliss Levrett - 1x
Bill Cantrell - 1x
Philippe Etancelin - 1x
Eugène Chaboud - 1x
Charles Pozzi - 1x
Louis Rosier - 1x
Dorino Serafini - 1x
Alberto Ascari - 1x
Piero Taruffi - 1x
Juan Manuel Fangio - 1x
------------------------------------------------------
národ
GBR - 4x
USA - 6x
FRA - 4x
ITA - 3x
ARG - 1x
------------------------------------------------------
tým
Peter Walker - 1x
Joe Fry - 1x
Ervin Wolfe - 1x
Indianapolis Race Cars - 1x
Richard Palmer - 1x
Philippe Etancelin - 1x
Charles Pozzi - 1x
Scuderia Ferrari - 1x
SA Alfa Romeo - 1x
------------------------------------------------------
podvozek
ERA typ E - 1x
Maserati 4CL - 1x
Kurtis Kraft - 1x
Maserati 8CTF - 1x
Adams - 1x
Talbot Lago T26C-DA - 1x
Talbot Lago T26C - 1x
Ferrari 375 - 1x
Alfa Romeo 158 - 1x
bez označení
ERA - 1x
Maserati - 2x
Kurtis Kraft - 1x
Adams - 1x
Talbot - 2x
Ferrari - 1x
Alfa Romeo - 1x
------------------------------------------------------
motor
ERA L6C - 1.5c -1x
Maserati 4CLT L4 - 1.5c -1x
Offenhauser L4 - 4.5c - 2x
Offenhauser L4 - 3.0c - 1x
Talbot 23CV L6 - 4.5c - 2x
Ferrari 375 V12 - 4.5c - 1x
Alfa Romeo 158 L8 - 1.5c - 1x
bez označení
ERA - 1x
Maserati - 1x
Offenhauser - 3x
Talbot - 2x
Ferrari - 1x
Alfa Romeo - 1x
------------------------------------------------------
pneu.
Dunlop - 4x
Firestone - 3x
Pirelli - 2x
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#10 Příspěvek od showstall » 05 bře 2013, 16:18

1950.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#11 Příspěvek od showstall » 11 bře 2013, 13:39

Ve 41 GP, ve kterých se jezdci dělili o vůz a přitom byly započítány body:

1950 - 9 vozů / 4 GP
1x pódium
(ITA 1950) - Dorino Serafini, Alberto Ascari / Ferrari
rozdáno celkem 10 bodů - 1x(3+3), 4x(1+1)

jezdci obsadili:
1x - 2.místo (Dorino Serafini - 3 body, Alberto Ascari - 3 body ) - ITA 1950
2x - 5. místo (Joie Chitwood - 1 bod, Tony Bettenhausen - 1 bod ) - INDY 1950 a (Philippe Etancelin 1 bod, Eugène Chaboud 1 bod) - FRA 1950

1x - 6.místo, 1x - 10.místo, 1x - 25.místo, 1x - 27.místo

2x - nedokončeno
Přílohy
1950.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10798
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dělili se o vůz v roce 1950

#12 Příspěvek od showstall » 13 bře 2013, 21:23

1950-1957 - 102 vozů / 41 GP
19x pódium
1950-(1x), 1951-(4x), 1952-(0x), 1953-(2x), 1954-(2x), 1955-(4x), 1956-(5x), 1957-(1x)

pódium pro jezdce - (38x), jezdců na pódiu - (23x)

Tony Bettenhausen - (1x), Dorino Serafini - (1x), Alberto Ascari - (2x), Jack McGrath - (1x), Manny Ayulo - (1x), Luigi Fagioli - (1x), Juan Manuel Fangio - (4x), Jose Froilan Gonzalez - (5x), Felice Bonetto - (2x), Giuseppe Farina - (2x), Sam Hanks - (1x), Duane Carter - (1x), Paul Russo - (1x), Mike Hawthorn - (1x), Umberto Maglioli - (2x), Maurice Trintignant - (1x), Stirling Moss - (2x), Jean Behra - (1x), Cesare Perdisa - (2x), Luigi Musso - (1x), Peter Collins - (3x), Alfonsdo de Portago - (1x), Tony Brooks - (1x),

pódium pro vozy - (19x), vozů na pódiu - (5x)

Ferrari - (10x), Kurtis Kraft - (3x), Alfa Romeo - (2x), Maserati - (3x), Vanwall - (1x)

body - (148,49) z toho 8 za nejrychlejší kolo
1950 - (10), 1951 - (22+2), 1952 - (0), 1953 - (14+1), 1954 - (16+1), 1955 - (26,99), 1956 - (36,5+3), 1957 - (15+1)

39 jezdců dokázalo bodovat při dělení se o vůz
15 jezdců získalo body ve více než jednom závodě - rekord (7x) bodoval Gonzalez
15,5 bodu - rekord Gonzalez
5 z nich dokázalo získat i bod za nejrychlejší kolo (Fangio - 3x, Moss - 2x, Ascari, Gonzalez, Farina - 1x)
vozy - pohár konstruktérů se bodoval až od roku 1958, kdy už se nebodovalo dělení ve voze

102x - se jezdci vystřídali
81x - se jezdci umístili v MS
21x - jezdci nebyli klasifikováni
Přílohy
podium50_57.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zamčeno

Zpět na „1950“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host