1992 - Andrea Moda S921
1992 - Andrea Moda S921
Andrea Moda Formula
Coloni C4, Andrea Moda S921
Piloti: Alex Caffi, Enrico Bertaggia, Roberto Moreno, Perry McCarthy
Těžko říct, co táhne giganty z průmyslových odvětví všeho druhu (jen ne motorismu), aby se angažovali v F1. Snad touha po reklamě, snad po zábavě, snad po romantice Velkých cen. Jména jako Benetton nebo Red Bull jsou dnes notoricky známá, ovšem do této podivuhodné škatulky spadá rovněž méně známý tým Andrea Moda.
Když byl po (opět) neúspěšné sezóně 1991 na prodej tým Coloni, projevil o něj zájem italský návrhář obuvi, Andrea Sassetti. V názvu stáje pak propojil své jméno a profesi a tak vznikl tým Andrea Moda.
K prvnímu podniku sezóny, GP Jižní Afriky, vyrazil nový tým s loňskými vozy Coloni C4 a jezdci Alexem Caffim a Enricem Bertaggiou. Ukázalo se však, že zatímco Sassetti předpokládal, že jeho tým je regulérní následník týmu Coloni, FIA usoudila, že tým Andrea Moda pouze převzal technické vybavení týmu Coloni, ale právně se jedná o jiný subjekt a požadovala zaplacení "nováčkovského" vstupního poplatku 100 000 USD. Tým tak nebyl připuštěn k závodu, nicméně neoficiální časy z volných tréninků prokázaly naprostou nekonkurenceschopnost vozů Coloni C4.
Sassetti se proto ihned rozhodl poslat staré Coloni "na odpočinek" a od konstruktérské kanceláře Simtek zakoupil práva a plány k vozu F1, který Simtek vyvíjel pro předpokládaný (a neuskutečněný) vstup BMW do F1 v r.1990. V rekordním čase dvou týdnů pak dokázal tým Andrea Moda (za kuriózní pomoci mechaniků konkurenčních týmů, které najal Sassetti doslova na brigádu) sestavit nový vůz Andrea Moda S921, osazený desetiválcem Judd 3.5 V10 a představit jej veřejnosti na druhém podniku šampionátu, GP Mexika. Do závodu se však Sassetti rozhodl nenastoupit, čímž vyvolal nechuť jak sponzorů, tak i svých jezdců. Obojí italský playboy vyřešil rychle a radikálně, jako pravý horkokrevný Ital: ve třetím podniku (v Brazílii) už tým reprezentovali exmistr F3000 (a nehorázný smolař na týmy F1) Roberto Moreno a (sponzory údajně zabezpečený, nicméně velmi pomalý) Perry McCarthy. Respektive jen Moreno, protože McCarthy neměl ještě platnou superlicenci a za volant se neposadil. Moreno sice ano, ale k postupu z předkvalifikace mu chybělo 12sekund a ke kvalifikaci do závodu 18. Stejný osud čekal tentokráte už oba jezdce i v následující GP Španělska a San Marina. V nejlepším světle se tým ukázal v Monte Carlu, kde se Moreno vzepjal k heroickému výkonu a dokázal svůj vůz dostat nejen do řádné kvalifikace, ale dokonce (na posledním, 26. místě) do závodu. Radost mu však vydržela jen 11 kol, poté odstoupil pro poruchu motoru. Následovala série tragikomických vystoupení, kdy na následující GP do Kanady týmu nedorazily včas motory Judd a tak se alespoň Roberto Moreno zúčastnil předkvalifikace s motorem vypůjčeným (!) od Brabhamu. Do Magny Cours ve Francii tým nedorazil vůbec, když se jako jediní nevypořádali s blokádou francouzských silnic zablokovaných místními stávkujícími řidiči. Po těchto dvou debaklech opustili stáj téměř všichni sponzoři. Protože tým už neměl dost prostředků na to, aby udržel oba vozy v provozuschopném stavu, soustředil se zejména na Morenův vůz a auto McCarthyho sloužilo víceméně jako pojízdný sklad náhradních dílů. Vzniklou situaci pak nejlépe vystihuje fakt, že Perry McCarthy se předkvalifikace ve Velké Británii zúčastnil na ojetých mokrých pneumatikách, přestože trať už byla suchá. Jediné slicky si totiž tým šetřil na (neúspěšný, jako obvykle) pokus Roberta Morena. Velké ceny Maďarska a Německa proběhly ve stejném duchu; jediná změna spočívala v tom, že tým Brabham zanikl a Andrea Moda se tak nemusel trápit v předkvalifikaci. Když pak byl v Belgii v průběhu kvalifikace Sassetti zatčen za padělání faktur, bylo zřejmé, že se existence týmu chýlí ke konci. Ten nastal na GP Itálie v Monze, kam nebyl z důvodů znevažování FIA a sportu Sassetti vůbec vpuštěn a týmu nebyl povolen start, čímž tým Andrea Moda definitivně skončil.
Coloni C4, Andrea Moda S921
Piloti: Alex Caffi, Enrico Bertaggia, Roberto Moreno, Perry McCarthy
Těžko říct, co táhne giganty z průmyslových odvětví všeho druhu (jen ne motorismu), aby se angažovali v F1. Snad touha po reklamě, snad po zábavě, snad po romantice Velkých cen. Jména jako Benetton nebo Red Bull jsou dnes notoricky známá, ovšem do této podivuhodné škatulky spadá rovněž méně známý tým Andrea Moda.
Když byl po (opět) neúspěšné sezóně 1991 na prodej tým Coloni, projevil o něj zájem italský návrhář obuvi, Andrea Sassetti. V názvu stáje pak propojil své jméno a profesi a tak vznikl tým Andrea Moda.
K prvnímu podniku sezóny, GP Jižní Afriky, vyrazil nový tým s loňskými vozy Coloni C4 a jezdci Alexem Caffim a Enricem Bertaggiou. Ukázalo se však, že zatímco Sassetti předpokládal, že jeho tým je regulérní následník týmu Coloni, FIA usoudila, že tým Andrea Moda pouze převzal technické vybavení týmu Coloni, ale právně se jedná o jiný subjekt a požadovala zaplacení "nováčkovského" vstupního poplatku 100 000 USD. Tým tak nebyl připuštěn k závodu, nicméně neoficiální časy z volných tréninků prokázaly naprostou nekonkurenceschopnost vozů Coloni C4.
Sassetti se proto ihned rozhodl poslat staré Coloni "na odpočinek" a od konstruktérské kanceláře Simtek zakoupil práva a plány k vozu F1, který Simtek vyvíjel pro předpokládaný (a neuskutečněný) vstup BMW do F1 v r.1990. V rekordním čase dvou týdnů pak dokázal tým Andrea Moda (za kuriózní pomoci mechaniků konkurenčních týmů, které najal Sassetti doslova na brigádu) sestavit nový vůz Andrea Moda S921, osazený desetiválcem Judd 3.5 V10 a představit jej veřejnosti na druhém podniku šampionátu, GP Mexika. Do závodu se však Sassetti rozhodl nenastoupit, čímž vyvolal nechuť jak sponzorů, tak i svých jezdců. Obojí italský playboy vyřešil rychle a radikálně, jako pravý horkokrevný Ital: ve třetím podniku (v Brazílii) už tým reprezentovali exmistr F3000 (a nehorázný smolař na týmy F1) Roberto Moreno a (sponzory údajně zabezpečený, nicméně velmi pomalý) Perry McCarthy. Respektive jen Moreno, protože McCarthy neměl ještě platnou superlicenci a za volant se neposadil. Moreno sice ano, ale k postupu z předkvalifikace mu chybělo 12sekund a ke kvalifikaci do závodu 18. Stejný osud čekal tentokráte už oba jezdce i v následující GP Španělska a San Marina. V nejlepším světle se tým ukázal v Monte Carlu, kde se Moreno vzepjal k heroickému výkonu a dokázal svůj vůz dostat nejen do řádné kvalifikace, ale dokonce (na posledním, 26. místě) do závodu. Radost mu však vydržela jen 11 kol, poté odstoupil pro poruchu motoru. Následovala série tragikomických vystoupení, kdy na následující GP do Kanady týmu nedorazily včas motory Judd a tak se alespoň Roberto Moreno zúčastnil předkvalifikace s motorem vypůjčeným (!) od Brabhamu. Do Magny Cours ve Francii tým nedorazil vůbec, když se jako jediní nevypořádali s blokádou francouzských silnic zablokovaných místními stávkujícími řidiči. Po těchto dvou debaklech opustili stáj téměř všichni sponzoři. Protože tým už neměl dost prostředků na to, aby udržel oba vozy v provozuschopném stavu, soustředil se zejména na Morenův vůz a auto McCarthyho sloužilo víceméně jako pojízdný sklad náhradních dílů. Vzniklou situaci pak nejlépe vystihuje fakt, že Perry McCarthy se předkvalifikace ve Velké Británii zúčastnil na ojetých mokrých pneumatikách, přestože trať už byla suchá. Jediné slicky si totiž tým šetřil na (neúspěšný, jako obvykle) pokus Roberta Morena. Velké ceny Maďarska a Německa proběhly ve stejném duchu; jediná změna spočívala v tom, že tým Brabham zanikl a Andrea Moda se tak nemusel trápit v předkvalifikaci. Když pak byl v Belgii v průběhu kvalifikace Sassetti zatčen za padělání faktur, bylo zřejmé, že se existence týmu chýlí ke konci. Ten nastal na GP Itálie v Monze, kam nebyl z důvodů znevažování FIA a sportu Sassetti vůbec vpuštěn a týmu nebyl povolen start, čímž tým Andrea Moda definitivně skončil.
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
1992
Andrea Moda Formula
Coloni C4B
motor-Judd GV
S921
motor-Judd GV
Jezdci:
Enrico
Bertaggia
Years: 1992
Wins: 0
Pole positions: 0
Fastest Laps: 0
Points: 0
Alex
Caffi
Years: 1992
Wins: 0
Pole positions: 0
Fastest Laps: 0
Points: 0
Perry
McCarthy
Years: 1992
Wins: 0
Pole positions: 0
Fastest Laps: 0
Points: 0
Roberto
Moreno
Years: 1992
Wins: 0
Pole positions: 0
Fastest Laps: 0
Points: 0
Andrea Moda Formula
Coloni C4B
motor-Judd GV
S921
motor-Judd GV
Jezdci:
Enrico
Bertaggia
Years: 1992
Wins: 0
Pole positions: 0
Fastest Laps: 0
Points: 0
Alex
Caffi
Years: 1992
Wins: 0
Pole positions: 0
Fastest Laps: 0
Points: 0
Perry
McCarthy
Years: 1992
Wins: 0
Pole positions: 0
Fastest Laps: 0
Points: 0
Roberto
Moreno
Years: 1992
Wins: 0
Pole positions: 0
Fastest Laps: 0
Points: 0
- Přílohy
-
- bertaggia.jpg (3.19 KiB) Zobrazeno 1111 x
-
- caffi.jpg (3.62 KiB) Zobrazeno 1111 x
-
- mccarthy.jpg (3.17 KiB) Zobrazeno 1111 x
-
- moreno.jpg (3.57 KiB) Zobrazeno 1111 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host