Superlicence
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Superlicence
Podmínky pro udělení superlicence od roku 2016
http://gpf1.cz/jake-budou-platit-podmin ... mment-4779
http://f1sport.autorevue.cz/clanek/o-su ... ovy-system
podmínky pro udělení superlicence (od roku 2016):
- Vlastnictví mezinárodní licence FIA úrovně A
- Vlastnictví platného řidičského průkazu
- Věk minimálně 18 let v době prvního závodního víkendu
- Úspěšné absolvování zkoušky ze znalostí Mezinárodního sportovního kodexu a Sportovních pravidel F1
- Potvrzení týmu, že byl jezdec proškolen o nejdůležitějších aspektech Mezinárodního sportovního kodexu a Sportovních pravidel F1
- Absolvování alespoň dvou sezón (alespoň 80 procent každé z nich) některého z uvedených šampionátů*
- Alespoň 300 odjetých km v reprezentativním voze F1 konzistentně v závodních rychlostech, a to maximálně ve dvou dnech
A alespoň jednu z následujících podmínek:
- Alespoň pět startů v minulém roce v závodech F1, či které se počítají pro F1**, nebo alespoň 15 startů v uplynulých třech letech
- Zisk alespoň 40 bodů podle tabulky**
* Šampionáty
Národní a mezinárodní formule Renault 1,6
Národní šampionáty formule 3
Mezinárodní formule Renault 2,0 (EuroCup, ALPS nebo NEC)
Národní šampionáty formule 4 s licencí FIA
IndyLight
Japonská super formule
GP3
Formule Renault 3,5
IndyCar
FIA WEC (jen LMP1)
Šampionát FIA formule 3
GP2
Budoucí F2
** Bodovací tabulka a závody počítající se pro F1
Následující tabulka ukazuje, kolik bodů jezdec získá za která umístění v konečné klasifikaci jednotlivých šampionátů. Celkově jich musí mít 40, aby splnil jednu z podmínek pro zisk super licence.
http://gpf1.cz/jake-budou-platit-podmin ... mment-4779
http://f1sport.autorevue.cz/clanek/o-su ... ovy-system
podmínky pro udělení superlicence (od roku 2016):
- Vlastnictví mezinárodní licence FIA úrovně A
- Vlastnictví platného řidičského průkazu
- Věk minimálně 18 let v době prvního závodního víkendu
- Úspěšné absolvování zkoušky ze znalostí Mezinárodního sportovního kodexu a Sportovních pravidel F1
- Potvrzení týmu, že byl jezdec proškolen o nejdůležitějších aspektech Mezinárodního sportovního kodexu a Sportovních pravidel F1
- Absolvování alespoň dvou sezón (alespoň 80 procent každé z nich) některého z uvedených šampionátů*
- Alespoň 300 odjetých km v reprezentativním voze F1 konzistentně v závodních rychlostech, a to maximálně ve dvou dnech
A alespoň jednu z následujících podmínek:
- Alespoň pět startů v minulém roce v závodech F1, či které se počítají pro F1**, nebo alespoň 15 startů v uplynulých třech letech
- Zisk alespoň 40 bodů podle tabulky**
* Šampionáty
Národní a mezinárodní formule Renault 1,6
Národní šampionáty formule 3
Mezinárodní formule Renault 2,0 (EuroCup, ALPS nebo NEC)
Národní šampionáty formule 4 s licencí FIA
IndyLight
Japonská super formule
GP3
Formule Renault 3,5
IndyCar
FIA WEC (jen LMP1)
Šampionát FIA formule 3
GP2
Budoucí F2
** Bodovací tabulka a závody počítající se pro F1
Následující tabulka ukazuje, kolik bodů jezdec získá za která umístění v konečné klasifikaci jednotlivých šampionátů. Celkově jich musí mít 40, aby splnil jednu z podmínek pro zisk super licence.
Re: Superlicence
Anglicky, ale velice zajímavé...
Podle nových pravidel by se nesměl vrátit Schumacher, ani Raikkonen a Button nebo Ricciardo by nedostali superlicenci.
New superlicence rules would have barred ten drivers in last five years
Podle nových pravidel by se nesměl vrátit Schumacher, ani Raikkonen a Button nebo Ricciardo by nedostali superlicenci.
New superlicence rules would have barred ten drivers in last five years
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Superlicence
Bodový systém pre udelenie superlicencií: FIA to nedomyslela
Jak by dopadli při získávání super licence současní jezdci?
V příloze jezdci, kteří by měli v roce 2015 nárok na superlicenci
Jak by dopadli při získávání super licence současní jezdci?
V příloze jezdci, kteří by měli v roce 2015 nárok na superlicenci
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Superlicence
Schumacher by dostal super licenci díky výjimce, ujišťuje FIA
FIA je ochotná upravit systém super licencí, možné jsou i výjimky Schumacherova typu
Přesně tohle je cesta do pekel - vymyslet špatná pravidla a pak na ně kydat výjimky...
Schváleny byly také drobné úpravy v udělování bodů pro superlicenci. Piloti si udrží kvalifikaci po tři roky, pokud nebudou mít možnost závodit v F1 (např. testovací piloti). Rozšiřuje se seznam sérií, v nichž je možné body získávat (včetně WTCC, DTM, Indy Light), a mění se jejich váha, aby lépe vystihovala její kvalitu. Šampion Formule E získá automaticky superlicenci, ačkoliv tato série není součástí bodového systému.
FIA je ochotná upravit systém super licencí, možné jsou i výjimky Schumacherova typu
Přesně tohle je cesta do pekel - vymyslet špatná pravidla a pak na ně kydat výjimky...
Schváleny byly také drobné úpravy v udělování bodů pro superlicenci. Piloti si udrží kvalifikaci po tři roky, pokud nebudou mít možnost závodit v F1 (např. testovací piloti). Rozšiřuje se seznam sérií, v nichž je možné body získávat (včetně WTCC, DTM, Indy Light), a mění se jejich váha, aby lépe vystihovala její kvalitu. Šampion Formule E získá automaticky superlicenci, ačkoliv tato série není součástí bodového systému.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Superlicence
Superlicenčné podmienky spĺňajú vyše tri desiatky jazdcov
V článku jsou uvedení někteří držitelé superlicence na rok 2016
V článku jsou uvedení někteří držitelé superlicence na rok 2016
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Superlicence
Přehled superlicencí na rok 2016
(anglicky)
Which drivers have enough superlicence points to race in F1 next year
(anglicky)
Which drivers have enough superlicence points to race in F1 next year
Re: Superlicence
FIA odmění slušné jezdce
Bodovací systém pro udělení superlicence bude nyní odměňovat i jezdce, kteří na své cestě do formule 1 nebudou mít na svém kontě žádný trestný bod za penalizaci v závodech Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Bodovací systém pro udělení superlicence bude nyní odměňovat i jezdce, kteří na své cestě do formule 1 nebudou mít na svém kontě žádný trestný bod za penalizaci v závodech Mezinárodní automobilové federace (FIA).
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Superlicence
FIA chystá úpravu bodování pro zisk superlicence, F2 bude mít větší hodnotu
Šampion formule 2, evropské formule 3, formule E, IndyCar a kategorie LMP1 v rámci Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech v současné době získá v rámci bodování pro zisk superlicence potřebných 40 bodů.
Každý pilot, který chce získat superlicenci potřebnou k závodění ve formuli 1, musí na základě svého umístění v nižších šampionátech získat maximálně během tří let čtyřicet bodů v rámci bodování FIA pro zisk superlicence.
Při představení nového vozu formule 2 Perrin řekl, že systém superlicence bude změněn tak, aby více propagoval šampionát F2 tím, že úspěšné piloty odmění větším bodovým ziskem v rámci tohoto bodování.
„Systém superlicenčních bodů bude přepracován,“ řekl pro Motorsport.com. „Bude díky tomu téměř povinné závodit ve F2 - teoreticky to nebude povinné, ale bude to preferovaná cesta do F1.“
„Je to velice důležité, chceme nějakým způsobem ocenit konkurenceschopnost jezdců spíše než jejich peněženku. Hodně to podpoří F2, jelikož to bude kategorie, která jezdcům dává nejvíce bodů a nejlepší technickou přípravu na F1.“
„Brzy to bude zveřejněno, nechci mluvit za FIA, jelikož je to věc FIA, ale všechno to bude provedeno tak, že F2 se stane téměř předpokladem pro F1.“
Šampionát GP2 se před letošní sezónou přejmenoval na F2 a Mezinárodní automobilová federace jej vzala pod svá křídla. FIA má díky tomu pod svou patronací formulové šampionáty od formule 4 (F4) až po formuli 1 (F1).
Na oficiálním představení vozu F2 pro rok 2018, který je opatřen systémem ochrany hlavy halo, byli přítomni také Ross Brawn a Charlie Whiting, který naznačil do budoucna bližší spojení F2 a F1.
Šampion formule 2, evropské formule 3, formule E, IndyCar a kategorie LMP1 v rámci Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech v současné době získá v rámci bodování pro zisk superlicence potřebných 40 bodů.
Každý pilot, který chce získat superlicenci potřebnou k závodění ve formuli 1, musí na základě svého umístění v nižších šampionátech získat maximálně během tří let čtyřicet bodů v rámci bodování FIA pro zisk superlicence.
Při představení nového vozu formule 2 Perrin řekl, že systém superlicence bude změněn tak, aby více propagoval šampionát F2 tím, že úspěšné piloty odmění větším bodovým ziskem v rámci tohoto bodování.
„Systém superlicenčních bodů bude přepracován,“ řekl pro Motorsport.com. „Bude díky tomu téměř povinné závodit ve F2 - teoreticky to nebude povinné, ale bude to preferovaná cesta do F1.“
„Je to velice důležité, chceme nějakým způsobem ocenit konkurenceschopnost jezdců spíše než jejich peněženku. Hodně to podpoří F2, jelikož to bude kategorie, která jezdcům dává nejvíce bodů a nejlepší technickou přípravu na F1.“
„Brzy to bude zveřejněno, nechci mluvit za FIA, jelikož je to věc FIA, ale všechno to bude provedeno tak, že F2 se stane téměř předpokladem pro F1.“
Šampionát GP2 se před letošní sezónou přejmenoval na F2 a Mezinárodní automobilová federace jej vzala pod svá křídla. FIA má díky tomu pod svou patronací formulové šampionáty od formule 4 (F4) až po formuli 1 (F1).
Na oficiálním představení vozu F2 pro rok 2018, který je opatřen systémem ochrany hlavy halo, byli přítomni také Ross Brawn a Charlie Whiting, který naznačil do budoucna bližší spojení F2 a F1.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Superlicence
Superlicence 2018
FIA upravila sportovní a technická pravidla
K úpravám došlo také v udělování bodů za pořadí v nejrůznějších závodních sériích. Jezdec potřebuje k zisku super licence nasbírat celkem 40 bodů..
FIA v tomto ohledu protlačuje šampionát F2. Hned 40 bodů získají první tři jezdci.
Oproti předešlým pravidlům si pohoršila například formule E, kde šampión dostane jen 30 bodů. Vítěz GP3 dostane jen 25 bodů a k zisku super licence nepomůže jezdci ani vítězství v LMP1.
Do výčtu sérií naopak přibyly některé další a to včetně NASCAR.
FIA upravila sportovní a technická pravidla
K úpravám došlo také v udělování bodů za pořadí v nejrůznějších závodních sériích. Jezdec potřebuje k zisku super licence nasbírat celkem 40 bodů..
FIA v tomto ohledu protlačuje šampionát F2. Hned 40 bodů získají první tři jezdci.
Oproti předešlým pravidlům si pohoršila například formule E, kde šampión dostane jen 30 bodů. Vítěz GP3 dostane jen 25 bodů a k zisku super licence nepomůže jezdci ani vítězství v LMP1.
Do výčtu sérií naopak přibyly některé další a to včetně NASCAR.
Re: Superlicence
Piloti, kteří chtějí získat superlicenci umožňující závodění ve Formuli 1, musí během tří let získat nejméně 40 bodů. Dříve vítězové sérií Formule 2, Evropské Formule 3, Formule E, IndyCar a vytrvalostní třídy LMP1 ve WEC dostávali všichni nezbytných 40 bodů. To kromě F2 a IndyCar už ale platit nebude.
Po zasedání Světové rady motorsportu v Paříži se však bodování mění. Čtyřicet bodů si připíšou první tři piloti v F2, k dobru budou mít také body z posledních dvou sezón GP2 - 30 za třetí místo. IndyCar bude nabízet 40 - 30 - 20 bodů do superlicence pro první trojici, bodovaná jsou také další místa v první desítce. V eurosérii F3 dostane šampion jen 30 bodů místo 40, druhý 25 místo 30, zbytek se nemění. K obdobné redukci dochází ve Formuli 3.
Ke snižování bodů dochází také v dalších sériích: vítěz GP3 si místo 30 připíše jen 25 bodů, ve Formuli 3.5 dvacet místo třiceti bodů s tím, že došlo k redukci i pro zbylých 8 (nikoliv 9) jezdců. Redukce se týkají LMP1 i Super Formule. Nově do bodování ale přibývá na popud nových majitelů F1 - společnosti Liberty Media - NASCAR Cup, IMSA a Indy Lights.
Po zasedání Světové rady motorsportu v Paříži se však bodování mění. Čtyřicet bodů si připíšou první tři piloti v F2, k dobru budou mít také body z posledních dvou sezón GP2 - 30 za třetí místo. IndyCar bude nabízet 40 - 30 - 20 bodů do superlicence pro první trojici, bodovaná jsou také další místa v první desítce. V eurosérii F3 dostane šampion jen 30 bodů místo 40, druhý 25 místo 30, zbytek se nemění. K obdobné redukci dochází ve Formuli 3.
Ke snižování bodů dochází také v dalších sériích: vítěz GP3 si místo 30 připíše jen 25 bodů, ve Formuli 3.5 dvacet místo třiceti bodů s tím, že došlo k redukci i pro zbylých 8 (nikoliv 9) jezdců. Redukce se týkají LMP1 i Super Formule. Nově do bodování ale přibývá na popud nových majitelů F1 - společnosti Liberty Media - NASCAR Cup, IMSA a Indy Lights.
Re: Superlicence
Vítěz nové F3 získá třicet bodů na superlicenci
Světová rada motoristického sportu FIA na svém včerejším zasedání provedla úpravy v systému, podle kterého jsou jezdcům přidělovány body, nutné k získání superlicence.
Pro vstup do F1 je i nadále potřebné získat minimálně 40 bodů. Nejblíže k tomuto cíli budou mít stále vítězové IndyCar a formule 2, kteří inkasují právě takový příděl. Na třetí místo se ale zařadí mistr nové F3 s 30 body. S prázdnou neodejde ani nejlepší z „výběhové“ Formula European Masters, jež se pojede se starými monoposty F3 v rámci DTM (25 bodů).
Z posílené bodové dotace se mohou těšit v DTM (20 místo 15), japonské Super Formuli (20 místo 15) či v regionálních šampionátech F3 mimo Evropu (18 místo 15). Příslušným způsobem se pochopitelně zvyšuje zisk i dalších závodníků v pořadí.
Od nynějška platí, že pilot může obdržet body pro superlicenci za kalendářní rok pouze v jediném seriálu (předtím to šlo ve dvou současně).
Seznam zařazených závodních sérií je hodně dlouhý a jsou v něm zahrnuty i motokáry. Jejich úřadující mistr světa Patrik Hájek si tak přišel na čtyři body.
Světová rada motoristického sportu FIA na svém včerejším zasedání provedla úpravy v systému, podle kterého jsou jezdcům přidělovány body, nutné k získání superlicence.
Pro vstup do F1 je i nadále potřebné získat minimálně 40 bodů. Nejblíže k tomuto cíli budou mít stále vítězové IndyCar a formule 2, kteří inkasují právě takový příděl. Na třetí místo se ale zařadí mistr nové F3 s 30 body. S prázdnou neodejde ani nejlepší z „výběhové“ Formula European Masters, jež se pojede se starými monoposty F3 v rámci DTM (25 bodů).
Z posílené bodové dotace se mohou těšit v DTM (20 místo 15), japonské Super Formuli (20 místo 15) či v regionálních šampionátech F3 mimo Evropu (18 místo 15). Příslušným způsobem se pochopitelně zvyšuje zisk i dalších závodníků v pořadí.
Od nynějška platí, že pilot může obdržet body pro superlicenci za kalendářní rok pouze v jediném seriálu (předtím to šlo ve dvou současně).
Seznam zařazených závodních sérií je hodně dlouhý a jsou v něm zahrnuty i motokáry. Jejich úřadující mistr světa Patrik Hájek si tak přišel na čtyři body.
Re: Superlicence
Účast ve volném tréninku F1 bude od roku 2020 hodnocena jedním bodem na superlicenci. Jezdec ale nesmí zavinit žádný incident.
Bodově bude ohodnocen také ženský šampionát W Series.
Bodově bude ohodnocen také ženský šampionát W Series.
Re: Superlicence
FIA kvůli současné situaci zmírní podmínky pro superlicenci
Jezdec musí v průběhu tří let získat 40 bodů za pořadí v různých sériích. V současné době jsou ale některé série zrušeny, omezeny apod. FIA proto podmínky zmírnila.
Jezdcům nyní může být udělena superlicence, pokud získali 30 bodů a nejsou schopni se normálně kvalifikovat kvůli okolnostem mimo jejich kontrolu nebo kvůli vyšší moci.
Jakékoliv žádosti o superlicenci jezdců, kteří chtějí splnit tato kritéria, budou vyžadovat souhlas Světové rady motorsportu.
Jezdec může získat 30 bodů v průběhu jedné sezóny tím, že ve F2 skončí čtvrtý a výše nebo vyhraje šampionát F3.
FIA také uzná body, které jezdec získal v jakýchkoliv třech ze čtyř posledních let.
Jezdec musí v průběhu tří let získat 40 bodů za pořadí v různých sériích. V současné době jsou ale některé série zrušeny, omezeny apod. FIA proto podmínky zmírnila.
Jezdcům nyní může být udělena superlicence, pokud získali 30 bodů a nejsou schopni se normálně kvalifikovat kvůli okolnostem mimo jejich kontrolu nebo kvůli vyšší moci.
Jakékoliv žádosti o superlicenci jezdců, kteří chtějí splnit tato kritéria, budou vyžadovat souhlas Světové rady motorsportu.
Jezdec může získat 30 bodů v průběhu jedné sezóny tím, že ve F2 skončí čtvrtý a výše nebo vyhraje šampionát F3.
FIA také uzná body, které jezdec získal v jakýchkoliv třech ze čtyř posledních let.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host