špatně ukončené závody
GP v Jihoafrické republice 1968 - předčasně odmávána
GP Velké Británie 1985 - předčasně odmávána v 65 kole (původně 66 kol)
GP Číny 2014 - předčasně odmávána v 55 kole (původně 56 kol), započítávalo se 54 kolo
Předčasný konec čínské Grand Prix způsobilo přeslechnutí
GP Brazílii 2002 - neodmávaná, Pelé zaspal a zapomněl odmávat vítězného Michaela Schumachera na konci závodu
GP Argentiny 1978 - Fangio odmávl v cíli Petersona místo Andrettiho a závod musel být tak o kolo zkrácen z původních 53 kol na 52 kol
Chybně odmávnuté konce závodů
Re: Chybně odmávnuté konce závodů
V Kanadě 1973 byl Howden Ganley odmávnut jako vítěz ale protože závod byl značně chaotický, Ganley pokračoval v jízdě další kolo a byl odmávnut znovu. Po delším debatování byl pořadateli clasifikován na šestém místě a o kolo zpět...s čímž dodnes rezolutně nesouhlasí.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chybně odmávnuté konce závodů
GP Kanady 2018
Harlowová za to nemohla, říká Whiting
Modelka Winnie Harlow omylem mávala šachovnicovým praporem o kolo dříve, než měla. Pravidla v tomto případě hovoří jasně a závod byl zkrácen o dvě kola. Jako výsledek závodu se tak bere pořadí v 68. z celkových 70 původně plánovaných kol závodu. Pořadí se ale neměnilo.
Harlowová za to nemohla, říká Whiting
Modelka Winnie Harlow omylem mávala šachovnicovým praporem o kolo dříve, než měla. Pravidla v tomto případě hovoří jasně a závod byl zkrácen o dvě kola. Jako výsledek závodu se tak bere pořadí v 68. z celkových 70 původně plánovaných kol závodu. Pořadí se ale neměnilo.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chybně odmávnuté konce závodů
GP Japonska 2019
Zmatky v cíli: Pérez boural, přesto bere body
Velká cena skončila vlastně o kolo dříve
Závod zkrátil systém, který měl zajistit, že závod nebude zkrácen
FIA nařídila přísné vyšetření blamáže, která poznamenala závěr Velké ceny Japonska. Z dosud nezjištěných důvodů se totiž elektronická šachovnice, označující konec závodu, aktivovala již Bottasovým průjezdem cílem 52. a nikoliv správného 53. kola.
Nejpozoruhodnější na tom je, že nejlogičtější cesta k nápravě, tedy oprava výsledků podle skutečného stavu, je vyloučena! Článek 43.2 sportovních pravidel totiž poněkud krkolomným způsobem říká: „Pokud se signál o ukončení závodu objeví z jakýchkoliv důvodů předčasně, tedy před absolvováním předepsaného počtu kol nebo uplynutí časového limitu, je závod ukončen kolem, ve kterém auto na vedoucí pozici naposledy překročilo cílovou čáru předtím, než byl signál zobrazen.“
Fakt, že skutečný šachovnicový praporek se objevil správně, nehraje žádnou roli. Po skandálu, kdy modelka Winnie Harlowowá utnula VC Kanady 2018 omylem o kolo dříve, má už jen ceremoniální charakter. Elektronika měla podobné ostudě zabránit, jenže teď selhala i ona...
Zmatky v cíli: Pérez boural, přesto bere body
Velká cena skončila vlastně o kolo dříve
Závod zkrátil systém, který měl zajistit, že závod nebude zkrácen
FIA nařídila přísné vyšetření blamáže, která poznamenala závěr Velké ceny Japonska. Z dosud nezjištěných důvodů se totiž elektronická šachovnice, označující konec závodu, aktivovala již Bottasovým průjezdem cílem 52. a nikoliv správného 53. kola.
Nejpozoruhodnější na tom je, že nejlogičtější cesta k nápravě, tedy oprava výsledků podle skutečného stavu, je vyloučena! Článek 43.2 sportovních pravidel totiž poněkud krkolomným způsobem říká: „Pokud se signál o ukončení závodu objeví z jakýchkoliv důvodů předčasně, tedy před absolvováním předepsaného počtu kol nebo uplynutí časového limitu, je závod ukončen kolem, ve kterém auto na vedoucí pozici naposledy překročilo cílovou čáru předtím, než byl signál zobrazen.“
Fakt, že skutečný šachovnicový praporek se objevil správně, nehraje žádnou roli. Po skandálu, kdy modelka Winnie Harlowowá utnula VC Kanady 2018 omylem o kolo dříve, má už jen ceremoniální charakter. Elektronika měla podobné ostudě zabránit, jenže teď selhala i ona...
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chybně odmávnuté konce závodů
Monako 1970
neodmávnutý vítěz závodu
Nepravděpodobné triumfy aneb čekali jsme tato vítězství?
V posledním kole a v předposlední zatáčce před cílem - tehdejší Gazometrické, dnes v úseku Rascasse - nedobrzdil a ťukl vedoucí Jack Brabham nosem do bariéry. Za ním jedoucí Rindt se prosmýkl kolem něj a po dvou stech metrech vedení slavil úspěch. Změna na čele na poslední chvíli tak zmátla muže se šachovnicovou vlajkou, že Rindtův Lotus vůbec neodmávl!
neodmávnutý vítěz závodu
Nepravděpodobné triumfy aneb čekali jsme tato vítězství?
V posledním kole a v předposlední zatáčce před cílem - tehdejší Gazometrické, dnes v úseku Rascasse - nedobrzdil a ťukl vedoucí Jack Brabham nosem do bariéry. Za ním jedoucí Rindt se prosmýkl kolem něj a po dvou stech metrech vedení slavil úspěch. Změna na čele na poslední chvíli tak zmátla muže se šachovnicovou vlajkou, že Rindtův Lotus vůbec neodmávl!
Re: Chybně odmávnuté konce závodů
Chybně odmávaný cíl Velké ceny
VELKÁ CENA ARGENTINY 1978
V daném závodě nedaleko města Buenos Aires už nic nemohlo zastavit Maria Andrettiho k zisku titulu mistra světa na černo-zlatém Lotusu 78. Takže fakt, že závod byl kvůli špatnému mávání vlajkou o jedno kolo zkrácen je jen zápisem v historických knihách.
Velká cena Argentiny 1978 přesto vešla do dějin, muž, který měl odmávat konec závodu nebyl nikdo jiný než pětinásobný mistr světa Juan Manuel Fangio. Argentinec odmával konec Velké ceny v 52. kole, závod byl však vypsán na 53 kol.
Fangio chtěl šachovnicovou vlajkou odmávat černo-zlatý Lotus Andrettiho, ale místo toho odmával druhý vůz Lotus, který patřil Ronniemu Petersonovi a byl o jedno kolo pozadu. Zmást ale mohl také tmavý monopost Wolf Jodyho Schecktera.
Piloti však pokračovali v závodním režimu ještě jedno kolo, neboť jim boxová zídka ukazovala 52. kolo z 53 kol. Situace se vyřešila tak, že závod oficiálně trval o jedno kolo méně, výsledky tak platily ty, které byly na konci 52. kola.
VELKÁ CENA VELKÉ BRITÁNIE 1985
V zájmu formule 1 byl pravděpodobně osud Grand Prix Velké Británie v roce 1985 správný, za jiných okolností by bylo chybné odmávání konce závodu mnohem kontroverznější. Lotus Ayrtona Senny musel v závěru závodu odstoupit.
Brazilec vedl celý závod a snažil se za sebou udržet velmi rychlého Prosta na McLarenu. V 60. kole musel pilot Lotusu odstoupit kvůli problémům s motory Renault. Následně byl odmáván konec závodu, opět o kolo dříve.
Jak by se situace asi řešila, kdyby Senna mohl pokračovat dál a Prost by v posledním kole (které by se nepočítalo) svého soupeře dokázal předjet? Předčasný konec závodu také zachránil podiovou pozici pro Jacquese Laffita.
VELKÁ CENA BRAZÍLIE 2002
Kameraman si připravil naprosto skvělé místo pro záběry na cílové rovince, ty byly totiž přímo u boxu, ve kterém stále fotbalová legenda Pele. Fotbalista měl za úkol odmávat konec Velké ceny Brazílie 2002.
Když Schumacher projížděl posledními zatáčkami a následně vjížděl na cílovou rovinku, vlajka nikde nebyla. Záběr se přesunul na Peleho, který konzultoval s dalším úředníkem FIA, kde je šachovnicová vlajka.
Schumachera o skončení závodu muselo přesvědčit až samotné vedení Ferrari, které vidělo maršály v okolí trati mávat různými vlajkami, což dělají na počest vítězi závodu dodnes. Závod byl odmáván až průjezdem Davida Coultharda, který byl sice třetí, ale zhruba minutu za vítězem.
VELKÁ CENA ČÍNY 2014
Další závod, ve kterém došlo k omylu. Vítěz závodu Lewis Hamilton už dvě kola před koncem Velké ceny hlásil do rádia, že viděl šachovnicovou vlajku. Pilot Mercedesu ale pokračoval dál podle instrukcí týmu.
Stejně na tom byl také zbytek pole. Naštěstí se na bodovaných pozicích nic nezměnilo a pořadí z 54. kola bylo stejné jako na konci 56. kola, ale… Na osmnáctém místě byl Kamui Kobayashi a na sedmnáctém Jules Bianchi.
Japonec v posledních dvou kolech bojoval s pilotem týmu Marussia a útok se mu v závěru Grand Prix povedl. Nicméně, oficiální výsledky byly z 54. kola, tudíž je v historických knihách Kobayashi klasifikován na 18. místě.
VELKÁ CENA KANADY 2018
Lewis Hamilton měl v Kanadě daného roku podporovatelku, kterou byla modelka s vadou kůže Winnie Harlow. Modelka měla i tu čest odmávat konec Velké ceny, což také udělala, ale… do budoucna už takovou možnost nejspíše nepřijme.
Harlow odmávala konec závodu o jedno kolo dříve, naštěstí již nedošlo k žádným změnám v pořadí, jen Daniel Ricciardo přišel o své nejrychlejší kolo. Později však vyšlo najevo, že modelka dostala pokyn odmávat konec závodu o kolo dříve a ve věci byla zcela nevinně.
Mezitím se však na sociálních sítích objevila obrovská kritika směrovaná právě Winnie Harlow, toxicita došlo tak daleko, že modelka musela sama sdílet příspěvek o své nevinně a na závodu F1 se od té doby neobjevila.
VELKÁ CENA JAPONSKA 2019
Po incidentu z Kanady 2018 se vedení F1 rozhodlo zavést elektronickou šachovnicovou vlajku, aby se odstranila lidská chyba. Ani technika ale není bezchybná a závod byl oficiálně odmáván v 52. kole z 53.
Piloti signál ignorovali a závodili dál, šťastlivcem se stal Sergio Pérez, který v 53. kole zaútočil na Pierra Gaslyho na osmém místě. Mexičan manévr ale nezvládl a naboural, čímž se vyřadil z Velké ceny Japonska 2019, ale…
Tím, že závod byl oficiálně odmáván v 52. kole, platily také výsledky z konce tohoto kola, což Pérezovi zajistilo deváté místo a dva mistrovské body. Naopak Stroll se z desátého místa vrátil zpět na 11., za to se ale už body neudělují.
Po této technické poruše v Japonsku se vedení F1 rozhodlo vrátit se zpět ke klasickému způsobu konce závodu, tedy k osobě, která tento úkon bude plnit. Pravdou ale je, že aktuálně už moc celebrit tuto úlohu nechce přijímat.
VELKÁ CENA ARGENTINY 1978
V daném závodě nedaleko města Buenos Aires už nic nemohlo zastavit Maria Andrettiho k zisku titulu mistra světa na černo-zlatém Lotusu 78. Takže fakt, že závod byl kvůli špatnému mávání vlajkou o jedno kolo zkrácen je jen zápisem v historických knihách.
Velká cena Argentiny 1978 přesto vešla do dějin, muž, který měl odmávat konec závodu nebyl nikdo jiný než pětinásobný mistr světa Juan Manuel Fangio. Argentinec odmával konec Velké ceny v 52. kole, závod byl však vypsán na 53 kol.
Fangio chtěl šachovnicovou vlajkou odmávat černo-zlatý Lotus Andrettiho, ale místo toho odmával druhý vůz Lotus, který patřil Ronniemu Petersonovi a byl o jedno kolo pozadu. Zmást ale mohl také tmavý monopost Wolf Jodyho Schecktera.
Piloti však pokračovali v závodním režimu ještě jedno kolo, neboť jim boxová zídka ukazovala 52. kolo z 53 kol. Situace se vyřešila tak, že závod oficiálně trval o jedno kolo méně, výsledky tak platily ty, které byly na konci 52. kola.
VELKÁ CENA VELKÉ BRITÁNIE 1985
V zájmu formule 1 byl pravděpodobně osud Grand Prix Velké Británie v roce 1985 správný, za jiných okolností by bylo chybné odmávání konce závodu mnohem kontroverznější. Lotus Ayrtona Senny musel v závěru závodu odstoupit.
Brazilec vedl celý závod a snažil se za sebou udržet velmi rychlého Prosta na McLarenu. V 60. kole musel pilot Lotusu odstoupit kvůli problémům s motory Renault. Následně byl odmáván konec závodu, opět o kolo dříve.
Jak by se situace asi řešila, kdyby Senna mohl pokračovat dál a Prost by v posledním kole (které by se nepočítalo) svého soupeře dokázal předjet? Předčasný konec závodu také zachránil podiovou pozici pro Jacquese Laffita.
VELKÁ CENA BRAZÍLIE 2002
Kameraman si připravil naprosto skvělé místo pro záběry na cílové rovince, ty byly totiž přímo u boxu, ve kterém stále fotbalová legenda Pele. Fotbalista měl za úkol odmávat konec Velké ceny Brazílie 2002.
Když Schumacher projížděl posledními zatáčkami a následně vjížděl na cílovou rovinku, vlajka nikde nebyla. Záběr se přesunul na Peleho, který konzultoval s dalším úředníkem FIA, kde je šachovnicová vlajka.
Schumachera o skončení závodu muselo přesvědčit až samotné vedení Ferrari, které vidělo maršály v okolí trati mávat různými vlajkami, což dělají na počest vítězi závodu dodnes. Závod byl odmáván až průjezdem Davida Coultharda, který byl sice třetí, ale zhruba minutu za vítězem.
VELKÁ CENA ČÍNY 2014
Další závod, ve kterém došlo k omylu. Vítěz závodu Lewis Hamilton už dvě kola před koncem Velké ceny hlásil do rádia, že viděl šachovnicovou vlajku. Pilot Mercedesu ale pokračoval dál podle instrukcí týmu.
Stejně na tom byl také zbytek pole. Naštěstí se na bodovaných pozicích nic nezměnilo a pořadí z 54. kola bylo stejné jako na konci 56. kola, ale… Na osmnáctém místě byl Kamui Kobayashi a na sedmnáctém Jules Bianchi.
Japonec v posledních dvou kolech bojoval s pilotem týmu Marussia a útok se mu v závěru Grand Prix povedl. Nicméně, oficiální výsledky byly z 54. kola, tudíž je v historických knihách Kobayashi klasifikován na 18. místě.
VELKÁ CENA KANADY 2018
Lewis Hamilton měl v Kanadě daného roku podporovatelku, kterou byla modelka s vadou kůže Winnie Harlow. Modelka měla i tu čest odmávat konec Velké ceny, což také udělala, ale… do budoucna už takovou možnost nejspíše nepřijme.
Harlow odmávala konec závodu o jedno kolo dříve, naštěstí již nedošlo k žádným změnám v pořadí, jen Daniel Ricciardo přišel o své nejrychlejší kolo. Později však vyšlo najevo, že modelka dostala pokyn odmávat konec závodu o kolo dříve a ve věci byla zcela nevinně.
Mezitím se však na sociálních sítích objevila obrovská kritika směrovaná právě Winnie Harlow, toxicita došlo tak daleko, že modelka musela sama sdílet příspěvek o své nevinně a na závodu F1 se od té doby neobjevila.
VELKÁ CENA JAPONSKA 2019
Po incidentu z Kanady 2018 se vedení F1 rozhodlo zavést elektronickou šachovnicovou vlajku, aby se odstranila lidská chyba. Ani technika ale není bezchybná a závod byl oficiálně odmáván v 52. kole z 53.
Piloti signál ignorovali a závodili dál, šťastlivcem se stal Sergio Pérez, který v 53. kole zaútočil na Pierra Gaslyho na osmém místě. Mexičan manévr ale nezvládl a naboural, čímž se vyřadil z Velké ceny Japonska 2019, ale…
Tím, že závod byl oficiálně odmáván v 52. kole, platily také výsledky z konce tohoto kola, což Pérezovi zajistilo deváté místo a dva mistrovské body. Naopak Stroll se z desátého místa vrátil zpět na 11., za to se ale už body neudělují.
Po této technické poruše v Japonsku se vedení F1 rozhodlo vrátit se zpět ke klasickému způsobu konce závodu, tedy k osobě, která tento úkon bude plnit. Pravdou ale je, že aktuálně už moc celebrit tuto úlohu nechce přijímat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host