Dunlop
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dunlop
V roce 1888 zkladatel firmy Dunlop, John Boyd Dunlop, pozoroval svého malého syna, jak jezdí na tříkolce na pevných a tuhých gumových pneumatikách na kamenité zemi. Všiml si, že jeho malý syn jezdí velmi rychle, avšak nevypadalo to pohodlně a příjemně. Ve snaze umožnit synovi plynulejší a lehčí jízdu a řízení, Dunlop vzal tříkolku, obalil kola tenkými gumovými plátky, slepil je dohromady a nafoukl je pumpičkou na fotbalový míč. Tímto zpusobem vynalezl první nafukovací systém v historii a položil základy pro první nafukovací pneumatiku.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dunlop
1950
Firma Dunlop vstupuje do F1 hned od počátku a v sezoně zásobuje pneumatikami šest týmů.Vozy Talbot dvakrát a Ferrari jednou obsadily třikrát třetí místo.Na Talbotu jel L.Rosier a na Ferrari P.Whitehead.
Firma Dunlop vstupuje do F1 hned od počátku a v sezoně zásobuje pneumatikami šest týmů.Vozy Talbot dvakrát a Ferrari jednou obsadily třikrát třetí místo.Na Talbotu jel L.Rosier a na Ferrari P.Whitehead.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dunlop
1951
V této sezoně k vozům Talbot a Ferrari přibyl ještě BRM.Nejlepší umístění bylo páté místo R.Parnella na BRM.K výraznemu úspěchu nepomohly dunlopkám ani soukromé vozy Ferrari.
V této sezoně k vozům Talbot a Ferrari přibyl ještě BRM.Nejlepší umístění bylo páté místo R.Parnella na BRM.K výraznemu úspěchu nepomohly dunlopkám ani soukromé vozy Ferrari.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dunlop
1952-1957
Další neúspěchy v letech 1952-1954 způsobily,že na dunlopech jezdily v roce 1955 jen soukromé týmy Maserati,Cooper a Connaught.Roky 1956-1957 na tom z pohledu dunlopek nedopadly o nic lépe.
Další neúspěchy v letech 1952-1954 způsobily,že na dunlopech jezdily v roce 1955 jen soukromé týmy Maserati,Cooper a Connaught.Roky 1956-1957 na tom z pohledu dunlopek nedopadly o nic lépe.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dunlop
1958
Na dunlopy přecházejí týmy Vanwall,Cooper a Lotus.První vítězství pro pneumatiky Dunlop zajistil na voze Coopper M.Trintignant.Dalších šest shodně po třech přidali S.Moss a T.Brooks na Vanwallu.Tým Vanwall vyhrál nově založený Pohár konstruktérů,což byla pro Dunlop skvělá reklama.
Na dunlopy přecházejí týmy Vanwall,Cooper a Lotus.První vítězství pro pneumatiky Dunlop zajistil na voze Coopper M.Trintignant.Dalších šest shodně po třech přidali S.Moss a T.Brooks na Vanwallu.Tým Vanwall vyhrál nově založený Pohár konstruktérů,což byla pro Dunlop skvělá reklama.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host