Paletti Riccardo (1958-1982)
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Paletti Riccardo (1958-1982)
místo posledního odpočinku
Cimitero Monumentale di Milano
Milan
Provincia di Milano
Lombardia, Italy
Cimitero Monumentale di Milano
Milan
Provincia di Milano
Lombardia, Italy
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Paletti Riccardo (1958-1982)
Riccardo Paletti (15. června 1958, Milán - 13. června 1982, Montreal)
Obrýlený mladý ital,který se ve třinácti se stal juniorským mistrem Itálie v karate, byl také v lyžařské juniorské reprezentaci. V devatenácti letech se rozhodl pro formuli. Nejprve startoval ve formuli Ford, pak v F3, F2, nakonec v F1.
Největších úspěchů dosáhl ve formuli 2, v roce 1981 skončil po několika dobrých umístěních 10. v celkovém hodnocení a částečně tím vyvrátil tvrzení, že se do formule dostal jen díky penězům svého otce.
Jeho otec ho ovšem dost podporoval,měl firmu která se specializovala na dovoz stereo zařízení firmy PIONEER,
a tato firma se stala i jeho sponzorem ve formuli 1 a Ricardo se dostal do malého týmu F1 OSELLA.
Do formule 1 se dostal v roce 1982. Účastnil se osmi závodů, ale jen třikrát se dokázal kvalifikovat do hlavního závodu. Poprvé to bylo v San Marinu, kde ovšem startovalo jen 14 vozů, a tak se kvalifikoval automaticky. Ze závodu odstoupil v sedmém kole, kvůli uvolněnému závěsu kola. Podruhé to bylo v Detroitu, kde ovšem zničil auto při zahřívacím tréningu a do závodu tak opět nenastoupil.
Třetí závod, do kterého se dokázal kvalifikovat, byl hned ten následující v Montrealu. Do závodu startoval z posledního místa. Startér závodu, Derek Ongaro ignoroval Didiera Pironiho, který startoval z pole position a kterému zhasnul motor. Závod odstartoval, všichni jezdci se stojícímu Pironimu vozu vyhnuli, jediný, kdo to nedokázal, byl Palleti. V rychlosti 150 km/h do vozu zezadu naboural a zůstal zaklíněn ve svém monopostu. Během vyprošťování, které trvalo přes dvacet minut, se vůz dvakrát vznítil.Vzhledem k silnému nárazu utrpěl Paletti rozsáhlé zranění hrudníku,a po vyproštění byl v bezvědomí.
Pitva taky prokázala,že v jeho plících byla hasičská pěna.
Palleti podlehl následkům utrpěných zranění tři hodiny po převozu do nemocnice, dva dny před svými 24. narozeninami.Smutné je,že celou situaci,hašení požáru a vyprošťování sledovala z tribuny jeho matka,která na závod přiletěla.
Ricardo Paletti je pohřben na hřbitově Cimitero Maggiore v Miláně.
V roce 1983 byl po tomto jezdci pojmenován okruh ve Varano de Melegari nedaleko Parmy.
Obrýlený mladý ital,který se ve třinácti se stal juniorským mistrem Itálie v karate, byl také v lyžařské juniorské reprezentaci. V devatenácti letech se rozhodl pro formuli. Nejprve startoval ve formuli Ford, pak v F3, F2, nakonec v F1.
Největších úspěchů dosáhl ve formuli 2, v roce 1981 skončil po několika dobrých umístěních 10. v celkovém hodnocení a částečně tím vyvrátil tvrzení, že se do formule dostal jen díky penězům svého otce.
Jeho otec ho ovšem dost podporoval,měl firmu která se specializovala na dovoz stereo zařízení firmy PIONEER,
a tato firma se stala i jeho sponzorem ve formuli 1 a Ricardo se dostal do malého týmu F1 OSELLA.
Do formule 1 se dostal v roce 1982. Účastnil se osmi závodů, ale jen třikrát se dokázal kvalifikovat do hlavního závodu. Poprvé to bylo v San Marinu, kde ovšem startovalo jen 14 vozů, a tak se kvalifikoval automaticky. Ze závodu odstoupil v sedmém kole, kvůli uvolněnému závěsu kola. Podruhé to bylo v Detroitu, kde ovšem zničil auto při zahřívacím tréningu a do závodu tak opět nenastoupil.
Třetí závod, do kterého se dokázal kvalifikovat, byl hned ten následující v Montrealu. Do závodu startoval z posledního místa. Startér závodu, Derek Ongaro ignoroval Didiera Pironiho, který startoval z pole position a kterému zhasnul motor. Závod odstartoval, všichni jezdci se stojícímu Pironimu vozu vyhnuli, jediný, kdo to nedokázal, byl Palleti. V rychlosti 150 km/h do vozu zezadu naboural a zůstal zaklíněn ve svém monopostu. Během vyprošťování, které trvalo přes dvacet minut, se vůz dvakrát vznítil.Vzhledem k silnému nárazu utrpěl Paletti rozsáhlé zranění hrudníku,a po vyproštění byl v bezvědomí.
Pitva taky prokázala,že v jeho plících byla hasičská pěna.
Palleti podlehl následkům utrpěných zranění tři hodiny po převozu do nemocnice, dva dny před svými 24. narozeninami.Smutné je,že celou situaci,hašení požáru a vyprošťování sledovala z tribuny jeho matka,která na závod přiletěla.
Ricardo Paletti je pohřben na hřbitově Cimitero Maggiore v Miláně.
V roce 1983 byl po tomto jezdci pojmenován okruh ve Varano de Melegari nedaleko Parmy.
Re: Paletti Riccardo (1958-1982)
SVODILA A OHEŇ – PROBUZENÝ STRAŠÁK Z DÁVNÉ MINULOSTI
RICCARDO PALETTI
Riccardo Paletti ve formuli 1 debutoval v roce 1982 s týmem Osella Squadra Corse. Nebyl to však zdárný debut – Paletti se na rozdíl od svého týmového kolegy Jeana-Pierra Jariera dokázal kvalifikovat jen do dvou z osmi závodů, kterých se zúčastnil.
Po GP San Marina se Paletti dokázal probojovat na startovní rošt GP Kanady. Startovací procedura byla však velmi dlouhá – během čekání na zelenou „chcípl“ motor Didieru Pironimu, který měl startovat z pole position. Aby upozornil vedení závodu, zdvihl obě ruce a začal mávat. Jenže zrovna v tu chvíli se rozsvítila zelená světla a závod byl odstartován.
Mnozí závodníci se stojícímu ferrari dokázali vyhnout. Nepovedlo se to jen Raulu Boeselovi (který svůj monopost poslal do cesty Eliseovi Salazarovi), Jochenu Massovi a naneštěstí také Riccardu Palettimu. Mladý Ital vrazil do stojícího vozu rychlostí 180 km/h a byl katapultován do cesty rozjetému Geoffu Leesovi. Vzájemná kolize byla ohromná, z Palettiho oselly zbyl jen pochroumaný kokpit.
Paletti utrpěl vážná zranění hrudníku, načež ztratil vědomí. Hlavní doktor Sid Watkins byl brzy na místě, aby se o zraněného Palettiho postaral. Jenže v tu chvíli vzplálo palivo, které Watkinsovi neumožnilo přistoupit blíže. Když byl oheň uhašen, nedokázali Palettimu nahmatat puls. Záchranářům trvalo 25 minut, než vážně zraněného Itala vyprostili ze zbytků monopostu. Paletti byl letecky přepraven do nemocnice, kde těsně po příletu zahynul.
RICCARDO PALETTI
Riccardo Paletti ve formuli 1 debutoval v roce 1982 s týmem Osella Squadra Corse. Nebyl to však zdárný debut – Paletti se na rozdíl od svého týmového kolegy Jeana-Pierra Jariera dokázal kvalifikovat jen do dvou z osmi závodů, kterých se zúčastnil.
Po GP San Marina se Paletti dokázal probojovat na startovní rošt GP Kanady. Startovací procedura byla však velmi dlouhá – během čekání na zelenou „chcípl“ motor Didieru Pironimu, který měl startovat z pole position. Aby upozornil vedení závodu, zdvihl obě ruce a začal mávat. Jenže zrovna v tu chvíli se rozsvítila zelená světla a závod byl odstartován.
Mnozí závodníci se stojícímu ferrari dokázali vyhnout. Nepovedlo se to jen Raulu Boeselovi (který svůj monopost poslal do cesty Eliseovi Salazarovi), Jochenu Massovi a naneštěstí také Riccardu Palettimu. Mladý Ital vrazil do stojícího vozu rychlostí 180 km/h a byl katapultován do cesty rozjetému Geoffu Leesovi. Vzájemná kolize byla ohromná, z Palettiho oselly zbyl jen pochroumaný kokpit.
Paletti utrpěl vážná zranění hrudníku, načež ztratil vědomí. Hlavní doktor Sid Watkins byl brzy na místě, aby se o zraněného Palettiho postaral. Jenže v tu chvíli vzplálo palivo, které Watkinsovi neumožnilo přistoupit blíže. Když byl oheň uhašen, nedokázali Palettimu nahmatat puls. Záchranářům trvalo 25 minut, než vážně zraněného Itala vyprostili ze zbytků monopostu. Paletti byl letecky přepraven do nemocnice, kde těsně po příletu zahynul.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti