Pietsch Paul (1911-2012)

Moderátoři: TOP10, V.I.P.

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Achard
21 vítězství
21 vítězství
Příspěvky: 21347
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Pietsch Paul (1911-2012)

#1 Příspěvek od Achard » 19 čer 2011, 17:45

Paul Pietsch
Narozen 20. června 1911 ve Friburgu
Zemřel 31. května 2012 v Titisee-Neustadt
První závod: 3. září 1950, Monza (nedojel)
Počet odjetých GP: 3

Zemřel ve věku 100 let, 11 měsíců a 11 dní, jako nejstarší jezdec F1, jediný, který se dožil více jak 100 let.
Narodil v zámožné rodině. Měl se starat o rodinný pivovar, ale propadl jiné vášni. Ve dvaceti letech si koupil od závodního pilota von Morgena jeho Bugatti T35 a začal závodit. Po roce vyměnil tento vůz za lepší Alfu Romeo Monza. Později tento vůz dostal ještě silnější motor a Paul s ním odjel závodit do Švédska a Norska. Podařilo se mu vyhrát Inslopett Svenska GP v roce 1933 a o rok později vyhrál další podnik Vallentunaloppet. Po těchto úspěšných momentech však přichází ošklivá nehoda při závodě do vrchu a Paul může mluvit o štěstí, když z nehody vyvázl jen se zlomenou nohou.

V roce 1935 byl osloven automobilkami Mercedes Benz a Auto Union. Přijal nabídku od Auto Union na testování. Šlo jen o test nových disků a také brzd na obtížném Nürburgringu, však ukázal být nejrychlejším jezdcem, a okamžitě dostává smlouvu na post závodního pilota. Bohužel nevycházel dobře s manažerem týmu Wily Walbem, a také brzy poznal, že Auto Union s motorem vzadu je velmi těžké řídit. I přes tyto potíže však dokázal dojet na třetím místě v Grand Prix Itálie. Po tomto závodě však z Auto Union odešel, neboť konfliktů s manažerem Walbem přibývalo. Navíc měl problémy i v osobním životě, když ho jeho manželka opustila kvůli Achille Varzimu. V roce 1936 z motosportu odešel, ale ne nadlouho. O rok později už opět seděl v závodním voze.

Tentokrát však pilotoval velmi problematický monopost Maserati 6C-34. Vůz (který už nebyl nejmladší), trpěl řadou poruch a pořadatelé Grand Prix Monaka jej nechtěli ani pustit na start, neboť z něj neustále unikal olej. S autem rozloučil stylově v Grand Prix Československa na Masarykově okruhu, kde vůz totálně zlikvidoval. Naštěstí tuto destrukci přežil bez zranění. V roce 1938 se stal továrním jezdcem Maserati, ale na Mercedesy a Auto Uniony italské vozy nestačily. Přesto se mu v roce 1939 podařil husarský kousek, když v Grand Prix Německa dokázal dvě kola odolávat útokům německých vozů. Pak mu však selhalo zapalování, a musel se nakonec spokojit až se třetím místem. I to však stačilo ke smlouvě s Mercedesem pro rok 1940, avšak vypuknutí druhé světové války ukončilo veškeré motoristické soutěže.

2. ledna 1940 byl Pietsch povolán do armády a během války byl dvakrát zraněn. Po návratu ze zajetí v roce 1946 zahájil druhou kariéru nakladatele.
Hned v roce 1946 začíná s přítelem vydávat časopis Das Auto, později se stává hlavním vydavatelem motoristických časopisů a knih (např. Auto Moto und Sport). Později se ze svého malého vydavatelství vytvořil velkou společnost Motor Presse Stuttgart, která je dnes největší na evropském trhu v oblasti technologie a zájmových časopisů.

V roce 1950 se přihlásil se soukromým vozem Maserati 4CLT/48 do svého prvního závodu F1. Šlo o Grand Prix Itálie na okruhu Monza. Do závodu se kvalifikoval na posledním 27. místě ale v závodě samotném neujel ani jedno kolo, neboť mu explodoval motor v půlce prvního okruhu. Dalším Paulovým závodem byla Grand Prix Německa na Nürburgringu. Tentokrát jel s Alfou Romeo 159, a kvalifikoval se jako sedmý. Hned v prvním kole se probil na páté místo, pak se dostal do kontaktu s jedním se soupeřů a propadl se až na konec startovního pole. Avšak nevzdal se a prokousává pomalejšími jezdci dopředu. Agresívní jízda na Nürburgringu je velmi riskantní, a když byl v jedné zatáčce rychlejší než bylo zdrávo, přišel smyk a výlet mimo trať. Vůz vyskočil na travnatou mez a skončil v houští. Jezdci se naštěstí nic nestalo, ale závod pro něj skončil. V roce 1952 zkusil štěstí s vozem domácí produkce. Veritas však nebyl podařenou konstrukcí a na tovární monoposty neměl nárok. Přesto se na Nürburgringu opět kvalifikoval jako sedmý, jako nejlepší z jezdců na tomto voze (startovalo pět vozů Veritas). V závodě však odpadl hned v prvním kole pro poruchu převodovky. Za zmínku stojí to, že čtyři vozy Veritas odpadly v prvních pěti kolech (tři vozy odpadly hned v prvním kole) a do cíle dojel jen jediný pilotovaný Hansem Klenkem.Tímto závodem byla závodní kariéra Paula Pietsche uzavřena. Až do smrti se zajímal o motorsport, hlavně se však věnoval své firmě.

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1472
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

Pietsch

#2 Příspěvek od GPfacts » 11 bře 2012, 00:24

PP.jpg
PP.jpg (7.5 KiB) Zobrazeno 682 x
Prave jsem se docetl, ze Paul Pietsch je mimo jine zakladatelem casopisu Auto Moto und Sport. Byla to jedna z prvnich domacich publikaci v povalecnem Nemecku, k cemuz potreboval specialni povoleni americkeho vojenskeho velitelstvi!
Obrázek Obrázek ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
alfa
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10595
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Pietsch Paul (1911-2012)

#3 Příspěvek od alfa » 22 bře 2013, 16:18

Paul Pietsch
Přílohy
Paul Pietsch.jpg
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 65016
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: Pietsch Paul (1911-2012)

#4 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 24 pro 2015, 15:58

1952 brdc intl trophy, silverstone
1952_brdc_intl_trophy_silverst.jpg
1951 german gp
1951_german_gp_practice_-_paul.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 65016
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: Pietsch Paul (1911-2012)

#5 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 28 pro 2015, 16:54

podpis
Přílohy
0861.jpg
0432.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
alfa
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10595
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Pietsch Paul (1911-2012)

#6 Příspěvek od alfa » 21 pro 2022, 10:52

Přáním Paula Pietscha bylo uložení jeho popela na hřbitově Neustädter Allmendfriedhof vedle své manželky Dolores (1925–1991), což však bylo proti statutu městského hřbitova, který zakazoval pohřbívání do fakultativních hrobů na starém hřbitově. Přesto bylo Pietschovo datum narození a úmrtí přidáno na rodinný hrob jeho manželky.
piech1.jpg
Dne 25. září 2012 zastupitelstvo obce rozhodlo o změně statutu hřbitova. Pohřby uren čestných občanů a jejich manželů bylo možné provádět ve hřbitovní kapli starého hřbitova.
piech2.jpg
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „P“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host