Dusio Piero (1899 - 1975)
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Dusio Piero (1899 - 1975)
Dusio Piero Itálie
narozen 13.10.1899 Scurzolengo d´Asti
úmrtí 7.11.1975 Buenos Aires
ve F1 1952
jednou se nekvalifikoval
1952 GP Itálie
Dusio se proslavil nejvíce jako konstruktér sportovních a závodních vozů Cisitalia.S tímto vozem se pokusil o start při VC Itálie v r. 1952, ale bezůspěšně.
narozen 13.10.1899 Scurzolengo d´Asti
úmrtí 7.11.1975 Buenos Aires
ve F1 1952
jednou se nekvalifikoval
1952 GP Itálie
Dusio se proslavil nejvíce jako konstruktér sportovních a závodních vozů Cisitalia.S tímto vozem se pokusil o start při VC Itálie v r. 1952, ale bezůspěšně.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dusio Piero(1899-1975)
konstruktéři-1
Cisitalia
Cisitalia
- Přílohy
-
- cisitalia.gif (3.04 KiB) Zobrazeno 808 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dusio Piero(1899-1975)
modely vozů-1
1952
Cisitalia D46
1952
Cisitalia D46
- Přílohy
-
- d46-.jpg (11.19 KiB) Zobrazeno 808 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64777
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dusio Piero(1899-1975)
V mládí hrával aktivně fotbal za Juventus (1921-1922), jeho kariéra neměla dlouhého trvaní a trvale skončila po zranění kolena.
Po chytrých investicích v oděvním průmyslu (voskované plátno), které se stalo nedílnou součástí sportovních potřeb a vojenských uniforem, rychle vybudoval své průmyslové impérium, které se stalo jednou z klíčových oblastí v Piemontu. Začátkem třicátých let zahájil svou závodní činnost, která mu přinesla četné úspěchy, tak jako v závodě Stelvio 1938. Závodil v Mille Miglia (1929-1938), ve Velké ceně Itálie 1936 skončil na šestém místě, zvítězil v Mille Miglia 1937 ve třídě do 500 cc. V následujících letech své průmyslové impérium rozšířil do mnoha odvětví, které během druhé světové války ještě zesílilo. V letech 1942 až 1947 byl předsedou fotbalového klubu Juventus.
V roce 1944 založil firmu Cisitalia což je vlastně zkratka pro Compagnia Industriale Sportiva Italiana, do jeho projektu byli zapojeni i Carlo Abarth, Rudolf Hruška a Ferry Porsche. Posledně jmenovanému Dusio pomohl s výkupným za propuštění svého otce Ferdinanda Porscheho, z francouzského žaláře, kde byl držen jako vojenský zajatec. Již během druhé světové války se snažil uvést do života projekt moderního vozu F1, ale veškeré úsilí ztroskotalo po finanční stránce. Firmu předal synovi Carlovi a odešel do Argentiny, kde založil firmu Autoar, která se tak stala první místní automobilkou.
Ve formuli 1 se pokoušel o start ve Velké ceně Itálie 1952. Zemřel v Buenos Aires.
Po chytrých investicích v oděvním průmyslu (voskované plátno), které se stalo nedílnou součástí sportovních potřeb a vojenských uniforem, rychle vybudoval své průmyslové impérium, které se stalo jednou z klíčových oblastí v Piemontu. Začátkem třicátých let zahájil svou závodní činnost, která mu přinesla četné úspěchy, tak jako v závodě Stelvio 1938. Závodil v Mille Miglia (1929-1938), ve Velké ceně Itálie 1936 skončil na šestém místě, zvítězil v Mille Miglia 1937 ve třídě do 500 cc. V následujících letech své průmyslové impérium rozšířil do mnoha odvětví, které během druhé světové války ještě zesílilo. V letech 1942 až 1947 byl předsedou fotbalového klubu Juventus.
V roce 1944 založil firmu Cisitalia což je vlastně zkratka pro Compagnia Industriale Sportiva Italiana, do jeho projektu byli zapojeni i Carlo Abarth, Rudolf Hruška a Ferry Porsche. Posledně jmenovanému Dusio pomohl s výkupným za propuštění svého otce Ferdinanda Porscheho, z francouzského žaláře, kde byl držen jako vojenský zajatec. Již během druhé světové války se snažil uvést do života projekt moderního vozu F1, ale veškeré úsilí ztroskotalo po finanční stránce. Firmu předal synovi Carlovi a odešel do Argentiny, kde založil firmu Autoar, která se tak stala první místní automobilkou.
Ve formuli 1 se pokoušel o start ve Velké ceně Itálie 1952. Zemřel v Buenos Aires.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti