Etancelin Philippe (1896 - 1981)
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Etancelin Philippe (1896 - 1981)
Etancelin Philippe Francie
narozen 28.12.1896 Rouen
úmrtí 13.10.1981 Nevilly-sur-Seine
ve F1 1950-1952
první start GP V.Británie
poslední start GP Francie
narozen 28.12.1896 Rouen
úmrtí 13.10.1981 Nevilly-sur-Seine
ve F1 1950-1952
první start GP V.Británie
poslední start GP Francie
- Přílohy
-
- france.gif (490 bajtů) Zobrazeno 1191 x
-
- gb 1.gif (1.86 KiB) Zobrazeno 1191 x
-
- france 1.gif (1.38 KiB) Zobrazeno 1191 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etancelin Philippe (1896-1981)
počet GP-13
počet sezon-3
konstruktéři-2
modely vozů-3
team spolujezdci-5
body-3
počet sezon-3
konstruktéři-2
modely vozů-3
team spolujezdci-5
body-3
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etancelin Philippe (1896-1981)
počet GP-13
odjetých-12
V.Británie 1x 1950
Monako 1x 1950
Švýcarsko 2x 1950-1951
Francie 3x 1950-1952
Itálie 1x 1950
Belgie 2x 1950-1951
Německo 1x 1951
Španělsko 1x 1951
odjetých-12
V.Británie 1x 1950
Monako 1x 1950
Švýcarsko 2x 1950-1951
Francie 3x 1950-1952
Itálie 1x 1950
Belgie 2x 1950-1951
Německo 1x 1951
Španělsko 1x 1951
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etancelin Philippe (1896-1981)
konstruktéři-2
Talbot Lago
Maserati
Talbot Lago
Maserati
- Přílohy
-
- talbot.gif (2.61 KiB) Zobrazeno 1189 x
-
- maserati-logo.gif (12.63 KiB) Zobrazeno 1189 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etancelin Philippe (1896-1981)
modely vozů-3
1950
Talbot Lago T26C,T26C-DA
1950
Talbot Lago T26C,T26C-DA
- Přílohy
-
- t26c.jpg (8.58 KiB) Zobrazeno 1187 x
-
- t26cda.jpg (8.15 KiB) Zobrazeno 1187 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etancelin Philippe (1896-1981)
modely vozů-3
1951
Talbot Lago T26C-DA
1951
Talbot Lago T26C-DA
- Přílohy
-
- t26cda.jpg (8.15 KiB) Zobrazeno 1187 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etancelin Philippe (1896-1981)
modely vozů-3
1952
Maserati A6GCM
1952
Maserati A6GCM
- Přílohy
-
- a6gcm.jpg (7.35 KiB) Zobrazeno 1187 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etancelin Philippe (1896-1981)
team spolujezdci-5
Rosier Francie
Giraud-Cabantous Francie
Chaboud Francie
Cantoni Uruguay
Landi Brazílie
Rosier Francie
Giraud-Cabantous Francie
Chaboud Francie
Cantoni Uruguay
Landi Brazílie
- Přílohy
-
- rosier.jpg (3.74 KiB) Zobrazeno 1181 x
-
- giraud.jpg (3.5 KiB) Zobrazeno 1181 x
-
- chaboud.jpg (3.92 KiB) Zobrazeno 1181 x
-
- cantoni.jpg (3.18 KiB) Zobrazeno 1181 x
-
- landi.jpg (5.73 KiB) Zobrazeno 1181 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etancelin Philippe (1896-1981)
foto
- Přílohy
-
- etancelin (1).jpg (3.5 KiB) Zobrazeno 1173 x
-
- philippe-etancelin.thumbnail.jpg (2.54 KiB) Zobrazeno 1173 x
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etancelin Philippe (1896-1981)
poslední odpočinek
Cimetiere de Bonsecours
Bonsecours
Departement de la Seine-Maritime
Haute-Normandie, France
Cimetiere de Bonsecours
Bonsecours
Departement de la Seine-Maritime
Haute-Normandie, France
dali 1951
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23064
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Etancelin Philippe (1896-1981)
Philippe Etancelin
Bohatý farmář a schopný obchodník s vlnou. Snadno rozpoznatelný svou proslavenou obrácenou čepicí, která se stala jeho obchodní známkou, Phi-Phi, tak jak mu říkali přátelé. V lednu roku 1926 si koupil Bugatti Typ35 se kterým se zúčastnil závodu do vrchu. Již následující rok zvítězil ve svém prvním závodě, byla jím Grand Prix de la Marne, která byla součástí Francouzského Národního šampionátu a toto vítězství mu vyneslo celkově čtvrté místo. Rok 1929 mu přinesl hned čtyři prvenství v Grand Prix, převážně pořádaných ve Francii, ale také těžké zranění pří Velké ceně Francie, když mu praskla v plné rychlosti náprava. Po návratu z nemocnice nejenže se dokázal vrátit na závodní trať, ale zvítězil v Grand Prix Pau a Alžírska. Rok 1931 odstartoval ještě se svým starým Bugatti, ale ke konci sezóny si pořídil Alfu Romeo 8C se kterou úspěšně bojuje až do poloviny roku 1934, kdy přešel k Maserati. Ale ještě v letě téhož roku znovu pokouší Alfu v Le Mans, kde společně s Luigim Chinettim, tento slavný závod vyhrál. S vozem Maserati často obsazoval druhá či třetí místa, ale vítězství mu unikala, i když v roce 1936 zvítězil v Pau, ale od té doby se mu nepodařilo vyhrát žádný závod a proto se ke konci sezóny se závody rozloučil. Vrátil se až v roce 1938, když mu vůz nabídl Anthony Lago, ale výsledky se dostavily až po válce, Phi-Phi se znovu začal rvát o vítězství a roku 1949 se mu to povedlo v Grand Prix Paříže na svém Talbotu Lago. Téhož roku dojel druhý ještě v Marseilles, Monze a Brně. Ještě před zahájením Mistrovství světa posbíral pár pátých míst, ale ani v šampionátu si nevedl jinak, dojel pátý na domácí Grand Prix a musel se podělit o dva body s krajanem Chaboudem, protože se střídali v řízení téhož vozu a také v posledním závodě v Monze získal dva body. V následujících dvou letech jeho postarší Talbot nestačí konkurenci a Etancelin na body nedosáhl. Po roce 1953 tento snaživý Francouz končí svou úspěšnou kariéru, a rozloučil se tak, jak se patří na velkého šampióna. Společně s Leveghem dojel třetí v Casablance a na Gran Prix Rouen oprášil svůj starý Talbot a pořádně potrápil Ferrari, aby nakonec dokončil třetí. Téhož roku získal Řád čestné legie za jeho sportovní zásluhy a reprezentaci Francie. Až do své smrti byl aktivním členem asociace jezdců.
Startoval ve 12 velkých cenách, nejlépe dojel ve Velké ceně Francie 1950 a Velké ceně Itálie 1950 na pátém místě.
Bohatý farmář a schopný obchodník s vlnou. Snadno rozpoznatelný svou proslavenou obrácenou čepicí, která se stala jeho obchodní známkou, Phi-Phi, tak jak mu říkali přátelé. V lednu roku 1926 si koupil Bugatti Typ35 se kterým se zúčastnil závodu do vrchu. Již následující rok zvítězil ve svém prvním závodě, byla jím Grand Prix de la Marne, která byla součástí Francouzského Národního šampionátu a toto vítězství mu vyneslo celkově čtvrté místo. Rok 1929 mu přinesl hned čtyři prvenství v Grand Prix, převážně pořádaných ve Francii, ale také těžké zranění pří Velké ceně Francie, když mu praskla v plné rychlosti náprava. Po návratu z nemocnice nejenže se dokázal vrátit na závodní trať, ale zvítězil v Grand Prix Pau a Alžírska. Rok 1931 odstartoval ještě se svým starým Bugatti, ale ke konci sezóny si pořídil Alfu Romeo 8C se kterou úspěšně bojuje až do poloviny roku 1934, kdy přešel k Maserati. Ale ještě v letě téhož roku znovu pokouší Alfu v Le Mans, kde společně s Luigim Chinettim, tento slavný závod vyhrál. S vozem Maserati často obsazoval druhá či třetí místa, ale vítězství mu unikala, i když v roce 1936 zvítězil v Pau, ale od té doby se mu nepodařilo vyhrát žádný závod a proto se ke konci sezóny se závody rozloučil. Vrátil se až v roce 1938, když mu vůz nabídl Anthony Lago, ale výsledky se dostavily až po válce, Phi-Phi se znovu začal rvát o vítězství a roku 1949 se mu to povedlo v Grand Prix Paříže na svém Talbotu Lago. Téhož roku dojel druhý ještě v Marseilles, Monze a Brně. Ještě před zahájením Mistrovství světa posbíral pár pátých míst, ale ani v šampionátu si nevedl jinak, dojel pátý na domácí Grand Prix a musel se podělit o dva body s krajanem Chaboudem, protože se střídali v řízení téhož vozu a také v posledním závodě v Monze získal dva body. V následujících dvou letech jeho postarší Talbot nestačí konkurenci a Etancelin na body nedosáhl. Po roce 1953 tento snaživý Francouz končí svou úspěšnou kariéru, a rozloučil se tak, jak se patří na velkého šampióna. Společně s Leveghem dojel třetí v Casablance a na Gran Prix Rouen oprášil svůj starý Talbot a pořádně potrápil Ferrari, aby nakonec dokončil třetí. Téhož roku získal Řád čestné legie za jeho sportovní zásluhy a reprezentaci Francie. Až do své smrti byl aktivním členem asociace jezdců.
Startoval ve 12 velkých cenách, nejlépe dojel ve Velké ceně Francie 1950 a Velké ceně Itálie 1950 na pátém místě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host