1976 - Lotus 77
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
1976 - Lotus 77
Lotus 77 měl pozoruhodné zavěšení kol s proměnlivou geomertií.Přední i zadní závěsy kol končily na brzdových třmenech k nimž byly uchyceny tlumiče a pružiny.Celou tuto jednotku spojoval s trupem pomocný rám.Jeho snadná výměna dovolovala rychlé přizpůsobení geometrie podvozku charakteru tratě.Auto mělo celou řadu potíží a nakonec se stalo pokusným králíkem.Schopno soupeření bylo až z něj zmizelo jeho výstřední zavěšení kol.S Lotusem 77 jezdili jezdci M.Andretti,G.Nilsson,R.Peterson a B.Evans.M.Andretti vyhrál poslední VC Japonska a tým získal 32 mistrovských bodů.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1976-Lotus 77
Nový Lotus Mk77 (nebo „JPSII“ jak se mu oficielně říkalo kvůli sponzorovi) byl prezentován na londýnském letišti v září 1975. Uzoučký monopost měl konečně s úspěchem nahradit typ 72, jehož různé vývojové stupně Chapman nasazoval posledních šest let. Hlinikové (materiál 16 SWG) monokokové šasi zlato-černě lakovaného vozu navrhl Geoff Aldridge, za řešení závěsů kol a brzd byl zodpovědný Martin Ogilvie, kterého podpořili Len Terry s Tony Southgatem. Právě Ogilvieho práce měla dle Chapmanova plánu vynést Lotusu jistý technický náskok před konkurencí: přední závěsy byly pojaty jako variabilní systém u kterého se dle druhu tratí dal pozměnit jak rozvor a rozchod kol, tak i další charakteristika. Systém k tomu musel pojmout uvnitř umístěný, zcela nově navržený koncept brzd. Tato technicky, ale i opticky velmi komplikovaná záležitost vyžadovala použití zcela nových prvků. Chapman si například jako první pionýr v automobilové konstrukci troufl na kombinaci homokinetických kloubů výrobce Lobro s ložisky kol a náboji umístěných vně šasi. Tento překomplikovaný a jezdci nenáviděný systém Chapman již brzy po začátku sezony 1976 zavrhl. Mk77 prošel několika dalšími modifikacemi a koncem roku zbyla z představeného prototypu již jen Aldridgeho skořepina.
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host