Buemi Sebastien(1988)
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Buemi Sebastien(1988)
Deset současných hvězd, které se neprosadily ve Formuli 1
Vítězem tohoto žebříčku se stává švýcarský závodník Sebastien Buemi. Tento bývalý junior Red Bullu závodil ve Formuli 1 pro Toro Rosso v letech 2009-2011. V roce 2009 se dokázal umístit na bodech čtyřikrát a to hned při své premiéře v Austrálii, kde dojel sedmý, dále v Číně, kde skončil na osmé pozici a poté ještě v závěrečných dvou závodech sezony v Brazílii a v Abu Dhabí, kde obsadil sedmé, respektive osmé místo. V šampionátu skončil se šesti body šestnáctý. V roce 2010 bodoval rovněž čtyřikrát a to v Monte Carlu(10.), Kanadě(8.), kde si před zastávkou v boxech dokonce vyzkoušel, jaké je to vést závod, dále ve Velké ceně Evropy ve Valencii, kde se umístil na devátém místě a poslední bodový zápis v sezoně přišel v Japonsku, kde stejně jako v Monte Carlu uzavřel první desítku. V šampionátu znovu skončil na šestnáctém místě. Ročník 2011 byl jeho nejúspěšnější v kariéře pilota Formule 1. Na bodovaných pozicích se totiž objevil hned sedmkrát(Austrálie, Turecko, Monako, Kanada, Maďarsko, Itálie a Korea) a v celkovém pořadí obsadil se ziskem 15 bodů patnáctou příčku. Pro další ročník se ovšem Toro Rosso rozhodlo angažovat Daniela Ricciarda s Jeanem-Ericem Vergnem a jak pro Buemiho, tak i pro jeho týmového kolegu Alguersuariho nezbylo ve Formuli 1 místo. V roce 2012 závodil za Toyotu v závodě 24 hodin Le Mans, který ovšem se svými spolujezdci Anthonym Davidsonem a Stéphanem Sarrazin nedokončil. Také se zúčastnil jednoho závodu ELMS. V roce 2013 jsme jej již viděli ve všech závodech WEC. V jednom posádka dokonce zvítězila a v šampionátu obsadila třetí místo. V Le Mans si trojice Buemi, Sarrazin a Davidson dojela pro stříbro. V roce 2014 dokázal spolu s Anthonym Davidsonem celý šampionát WEC ovládnout. V úvodních čtyřech závodech tuto dvojici doplnil v posádce také Nicolas Lapierre. Zbylých závodů se ovšem nezúčastnil a o titul tak přišel. Ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans se musela posádka spokojit se třetí pozicí. V historicky první sezoně Formule E, kde Buemi hájil barvy týmu Renault e.dams, podlehl v boji o titul Nelsonu Piquetovi Jr. a to i přesto, že Švýcar ukořistil více vítězství. Sezona 2015 nebyla ve WEC pro Buemiho ani vzdáleně podobná té předchozí. Toyota totiž na své soupeře Porsche s Audi výrazně ztrácela a posádka Buemi-Davidson-Nakajima ani jednou nezvítězila. V šampionátu obsadila celkově páté místo. Nedařilo se jim ani v závodě 24 hodin Le Mans, kde dojela až na osmém místě. Chuť si ale spravil ve Formuli E, kde se po velké bitvě s Lucasem Di Grassim stal šampionem sezony 2015-2016. Sezona 2016 se ve WEC ze Švýcarova pohledu opět neodvíjela tak, jak by si představoval. Posádka Buemi-Davidson-Nakajima se opět často trápila a celkově skončila na osmém místě. Nejvíce frustrace zažili v již zmiňovaném závodě v Le Mans, kde odstoupili z první pozice pár minut před koncem. I v sezoně Formule E 2016-2017 patřil Buemi mezi silné hráče, nakonec ovšem prohrál s Lucasem Di Grassim a titul tak neobhájil. V sezoně 2017 se opět trojice Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakajima vrátila na čelo WEC. Přestože triumfovala v pěti podnicích, nakonec to stačilo pouze na titul vicemistra. V závodě 24 hodin Le Mans posádku potkaly problémy a cílem projela až na osmém místě. V roce 2017 se představil také ve dvou závodech WeatherTech SportsCar Championship v barvách týmu Rebellion Racing. Jedním z nich byla čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně, kde byl Buemi spolu s Nickem Heidfeldem, Stéphanem Sarrazinem klasifikován na 31. pozici. V letošním roce jej opět uvidíme ve WEC v barvách Toyoty a ve Formuli E v týmu Renault e.dams. Po třech odjetých závodech čtvrté sezony Formule E mu zatím patří šestá pozice.
Vítězem tohoto žebříčku se stává švýcarský závodník Sebastien Buemi. Tento bývalý junior Red Bullu závodil ve Formuli 1 pro Toro Rosso v letech 2009-2011. V roce 2009 se dokázal umístit na bodech čtyřikrát a to hned při své premiéře v Austrálii, kde dojel sedmý, dále v Číně, kde skončil na osmé pozici a poté ještě v závěrečných dvou závodech sezony v Brazílii a v Abu Dhabí, kde obsadil sedmé, respektive osmé místo. V šampionátu skončil se šesti body šestnáctý. V roce 2010 bodoval rovněž čtyřikrát a to v Monte Carlu(10.), Kanadě(8.), kde si před zastávkou v boxech dokonce vyzkoušel, jaké je to vést závod, dále ve Velké ceně Evropy ve Valencii, kde se umístil na devátém místě a poslední bodový zápis v sezoně přišel v Japonsku, kde stejně jako v Monte Carlu uzavřel první desítku. V šampionátu znovu skončil na šestnáctém místě. Ročník 2011 byl jeho nejúspěšnější v kariéře pilota Formule 1. Na bodovaných pozicích se totiž objevil hned sedmkrát(Austrálie, Turecko, Monako, Kanada, Maďarsko, Itálie a Korea) a v celkovém pořadí obsadil se ziskem 15 bodů patnáctou příčku. Pro další ročník se ovšem Toro Rosso rozhodlo angažovat Daniela Ricciarda s Jeanem-Ericem Vergnem a jak pro Buemiho, tak i pro jeho týmového kolegu Alguersuariho nezbylo ve Formuli 1 místo. V roce 2012 závodil za Toyotu v závodě 24 hodin Le Mans, který ovšem se svými spolujezdci Anthonym Davidsonem a Stéphanem Sarrazin nedokončil. Také se zúčastnil jednoho závodu ELMS. V roce 2013 jsme jej již viděli ve všech závodech WEC. V jednom posádka dokonce zvítězila a v šampionátu obsadila třetí místo. V Le Mans si trojice Buemi, Sarrazin a Davidson dojela pro stříbro. V roce 2014 dokázal spolu s Anthonym Davidsonem celý šampionát WEC ovládnout. V úvodních čtyřech závodech tuto dvojici doplnil v posádce také Nicolas Lapierre. Zbylých závodů se ovšem nezúčastnil a o titul tak přišel. Ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans se musela posádka spokojit se třetí pozicí. V historicky první sezoně Formule E, kde Buemi hájil barvy týmu Renault e.dams, podlehl v boji o titul Nelsonu Piquetovi Jr. a to i přesto, že Švýcar ukořistil více vítězství. Sezona 2015 nebyla ve WEC pro Buemiho ani vzdáleně podobná té předchozí. Toyota totiž na své soupeře Porsche s Audi výrazně ztrácela a posádka Buemi-Davidson-Nakajima ani jednou nezvítězila. V šampionátu obsadila celkově páté místo. Nedařilo se jim ani v závodě 24 hodin Le Mans, kde dojela až na osmém místě. Chuť si ale spravil ve Formuli E, kde se po velké bitvě s Lucasem Di Grassim stal šampionem sezony 2015-2016. Sezona 2016 se ve WEC ze Švýcarova pohledu opět neodvíjela tak, jak by si představoval. Posádka Buemi-Davidson-Nakajima se opět často trápila a celkově skončila na osmém místě. Nejvíce frustrace zažili v již zmiňovaném závodě v Le Mans, kde odstoupili z první pozice pár minut před koncem. I v sezoně Formule E 2016-2017 patřil Buemi mezi silné hráče, nakonec ovšem prohrál s Lucasem Di Grassim a titul tak neobhájil. V sezoně 2017 se opět trojice Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakajima vrátila na čelo WEC. Přestože triumfovala v pěti podnicích, nakonec to stačilo pouze na titul vicemistra. V závodě 24 hodin Le Mans posádku potkaly problémy a cílem projela až na osmém místě. V roce 2017 se představil také ve dvou závodech WeatherTech SportsCar Championship v barvách týmu Rebellion Racing. Jedním z nich byla čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně, kde byl Buemi spolu s Nickem Heidfeldem, Stéphanem Sarrazinem klasifikován na 31. pozici. V letošním roce jej opět uvidíme ve WEC v barvách Toyoty a ve Formuli E v týmu Renault e.dams. Po třech odjetých závodech čtvrté sezony Formule E mu zatím patří šestá pozice.
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64778
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti