1982 Ferrari 126 C2
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23836
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
1982 Ferrari 126 C2
Piloti: G.Villeneuve, D.Pironi, P.Tambay, M.Andretti
Rok 1982 měl mít dva favority – mladičkého Prosta a ostříleného Villeneuva, jejichž hlavním trumfem měl být výkonný turbomotor. Prost sice vyhrál úvodní dva závody (druhý díky diskvalifikaci Piqueta a Rosberga), ale značná poruchovost znamenala, že největším favoritem se stalo Ferrari. Villeneuve v JAR startoval z 3 místa, ale už v 6 kole ho zradilo turbo. V Brazílii šel z 2 místa do čela, téměř polovinu závodu vedl, ale pak havaroval. V Long Beach přišel o třetí místo diskvalifikací – Ferrari nasadilo zadní křídlo, které mělo poukázat na chyby v pravidlech a za jeho použití byl potrestán. V San Marinu šel po odpadnutí Renaultů do čela a podle pokynů z boxu měl zvítězit. Týmový kolega Pironi ho však v předposledním kole předjel a vyhrál. Při tréninku v Belgii Gilles Villeneuve smrtelně havaroval. K titulu se tak otevřela cesta Pironimu, který vedle San Marina vyhrál i v Holandsku a jehož suverénní cestu zastavila nehoda v tréninku v Německu, po které musel ukončit kariéru. Mistrem světa se tak stal nečekaně Rosberg na Williamsu s atmosférickým motorem…
Rok 1982 měl mít dva favority – mladičkého Prosta a ostříleného Villeneuva, jejichž hlavním trumfem měl být výkonný turbomotor. Prost sice vyhrál úvodní dva závody (druhý díky diskvalifikaci Piqueta a Rosberga), ale značná poruchovost znamenala, že největším favoritem se stalo Ferrari. Villeneuve v JAR startoval z 3 místa, ale už v 6 kole ho zradilo turbo. V Brazílii šel z 2 místa do čela, téměř polovinu závodu vedl, ale pak havaroval. V Long Beach přišel o třetí místo diskvalifikací – Ferrari nasadilo zadní křídlo, které mělo poukázat na chyby v pravidlech a za jeho použití byl potrestán. V San Marinu šel po odpadnutí Renaultů do čela a podle pokynů z boxu měl zvítězit. Týmový kolega Pironi ho však v předposledním kole předjel a vyhrál. Při tréninku v Belgii Gilles Villeneuve smrtelně havaroval. K titulu se tak otevřela cesta Pironimu, který vedle San Marina vyhrál i v Holandsku a jehož suverénní cestu zastavila nehoda v tréninku v Německu, po které musel ukončit kariéru. Mistrem světa se tak stal nečekaně Rosberg na Williamsu s atmosférickým motorem…
- enzo66
- 2 vítězství
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
- Bydliště: Koryčany
- Kontaktovat uživatele:
tým/název: Scuderia Ferrari SpA SEFAC
Konstruktér: Harvey Postlethwaite
podvozek: Typ631 skořepina smíšené voštinové konstrukce
motor: Ferrari Typ021 120°V6 turbo
zdvihový objem: 1496,43 ccm
otáčky: 11 000/min.
kompresní poměr: 6,5:1
ventilový rozvod: 4 ventily/válec DOHC
palivový systém: 2 turbodmychadla KKK,nepř.vstřikování Lucas-Ferrari
zapalování: Magneti Marelli Raceplex
zap.svíčky: Champion
výkon: 580 k.
palivo+maziva: Agip
převodovka: Ferrari 5-ti rychlostní manuální+zpátečka
brzdy: Brembo
kola: 13" vpředu,15" vzadu
pneumatiky: GoodYear 23.5/10x" v předu,26/15.5x15" vzadu
délka: 4333 mm
šířka: 2110 mm
výška: 1025 mm
rozchod v předu/vzadu: 1787/1644 mm
rozvor: 2658 mm
palivová nádrž: 250 l.
hmotnost vozu: 595 kg (vč.vody a oleje)
Konstruktér: Harvey Postlethwaite
podvozek: Typ631 skořepina smíšené voštinové konstrukce
motor: Ferrari Typ021 120°V6 turbo
zdvihový objem: 1496,43 ccm
otáčky: 11 000/min.
kompresní poměr: 6,5:1
ventilový rozvod: 4 ventily/válec DOHC
palivový systém: 2 turbodmychadla KKK,nepř.vstřikování Lucas-Ferrari
zapalování: Magneti Marelli Raceplex
zap.svíčky: Champion
výkon: 580 k.
palivo+maziva: Agip
převodovka: Ferrari 5-ti rychlostní manuální+zpátečka
brzdy: Brembo
kola: 13" vpředu,15" vzadu
pneumatiky: GoodYear 23.5/10x" v předu,26/15.5x15" vzadu
délka: 4333 mm
šířka: 2110 mm
výška: 1025 mm
rozchod v předu/vzadu: 1787/1644 mm
rozvor: 2658 mm
palivová nádrž: 250 l.
hmotnost vozu: 595 kg (vč.vody a oleje)
- enzo66
- 2 vítězství
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
- Bydliště: Koryčany
- Kontaktovat uživatele:
Jezdci týmu 1982:
st.č.27 Gilles Villeneuve (CDN) Patrick Tambay (F)
st.č.28 Didier Pironi (F) Mario Andretti (USA)
Výsledky sezóny 1982:
Didier PIRONI: 2.místo - 39 bodů
Patrick TAMBAY: 7.místo - 25 bodů
Gilles VILLENEUVE: 15.místo - 6 bodů
Mario ANDRETTI: 19.místo - 4 body
Pohár konstruktérů: 1.místo - 74 bodů
st.č.27 Gilles Villeneuve (CDN) Patrick Tambay (F)
st.č.28 Didier Pironi (F) Mario Andretti (USA)
Výsledky sezóny 1982:
Didier PIRONI: 2.místo - 39 bodů
Patrick TAMBAY: 7.místo - 25 bodů
Gilles VILLENEUVE: 15.místo - 6 bodů
Mario ANDRETTI: 19.místo - 4 body
Pohár konstruktérů: 1.místo - 74 bodů
Re: 1982 - Ferrari 126 C2
Model vozu z USA Long Beach
Model vozu z Jižní Afriky
Model vozu z Německa - enzo66
- 2 vítězství
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
- Bydliště: Koryčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1982 - Ferrari 126C2
model sestavil: enzo66
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64761
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23836
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1982 Ferrari 126 C2
Ferrari 126C2
Long Beach 1982
vůz s dvěma zadními křídly, po závodě diskvalifikovaný
Long Beach 1982
vůz s dvěma zadními křídly, po závodě diskvalifikovaný
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host