1950 Ferrari 166 Jaguar

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Achard
21 vítězství
21 vítězství
Příspěvky: 21320
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

1950 Ferrari 166 Jaguar

#1 Příspěvek od Achard » 21 říj 2022, 15:21

Clemente Biondetti se zúčastnil GP Itálie 1950 s vozem Ferrari 166 s motorem Jaguar

Obrázek
Přílohy
Ferrari Jaguar.JPG
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
21 vítězství
21 vítězství
Příspěvky: 21320
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Ferrari 166 Jaguar

#2 Příspěvek od Achard » 21 říj 2022, 15:27

Tento vůz je dodnes zahalen tajemstvím.

Aaron Miller napsal o něm článek Vůz Ferrari-Jaguar Formule 1, o kterém jste nikdy nevěděli

Zde je jeho elektronický překlad:

V počátcích Formule 1 udělal muž jménem Clemente Biondetti něco, co se téměř určitě nikdy předtím ani potom nestalo. Postavil vůz Formule 1 sám, kombinací prvků špičkových závodních vozů od Jaguaru a Ferrari… a podle některých i od Maserati. Přivedl to na první Velkou cenu Itálie F1 v roce 1950 a dokázal se kvalifikovat do závodu, i když nebyl schopen překonat tuto vzdálenost.
Biondetti Ferrari Jaguar Special, jak se mu říká, zůstává zahaleno tajemstvím a po desetiletí je předmětem tichých debat těch nejoddanějších milovníků Ferrari a Jaguaru. Toto je jeho příběh.
Clemente byl ve 30. a 40. letech jedním z nejlepších jezdců na světě. Nasbíral pár vítězství ve slavné Targa Florio a vyhrál legendární Mille Miglia vícekrát než kdokoli v historii. Po druhé světové válce dal Ferrari první vítězství v obou závodech.
Když Jaguar šel závodit se svým XK 120, Biondetti byl jediným nebritským, který dostal tovární vůz. Do motoru se okamžitě zamiloval. Ale když jel na Targa Florio druhý za oblíbeným jezdcem Ferrari Albertem Ascarim, praskl vnitřní kus motoru a skončil.
Po závodě požádal Jaguar o přestavbu vozu, aby mohl závodit v tehdy nové sérii F1. To odmítlo. Požádal o nový motor, aby mohl postavit auto. Opět zamítnuto. Firma mu ale nechala ten porouchaný motor z Targy.
Tady se příběh zatemňuje. Jedním z mála nezpochybnitelných faktů o tom, co se stalo potom, je, že Biondetti vzal pojezd (motor, převodovku atd...) z Jagu, namontoval ho do karoserie Ferrari a odvezl ho na italský okruh v Monze na svůj první a jediný závod F1. .
Podle některých jednoduše spojil části Jagu s Ferrari 166, zatímco jiní říkají, že to byl rám Maserati, karoserie Ferrari a podvozky Jag.
Zdaleka nejdůvěryhodnější a na logice založenou odpovědí je, že si postavil vlastní podvozek pro použití dílů Ferrari a Jaguar. To platí za předpokladu, že vůz, ze kterého původně pocházela karoserie, byl ve skutečnosti Ferrari 166 Chassis 02C – což bylo podle některých vůbec první Ferrari, které kdy bylo prodáno mimo společnost.
Jen pár měsíců před debutem Biondettiho speciálu se podvozek 02C začal upravovat, aby byl přestavěn na pouliční vůz, a karoserie byla vyměněna.
Všechno poté, včetně pravosti tohoto vozu, který se před 15 lety účastnil Mille Miglia, je záhadou. Přesto nelze popřít, že v roce 1950 se muž s podomácku vyrobeným vozem Ferrari Formule 1 na Jaguar kvalifikoval na vůbec první závod Formule 1 konaný v Itálii.
Přílohy
Pescara.JPG
1950 Clémente Biondetti, Ferrari 166 Jaguar, GP de Pescara
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „1950 - 1959“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host