Ascari Alberto (1918-1955)

písmeno A je komplet

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Ascari Alberto (1918-1955)

#16 Příspěvek od alfa » 25 led 2023, 14:06

Cimitero Monumentale di Milano
Milan, Città Metropolitana di Milano, Lombardia, Italy
Přílohy
aa.jpg
aaaa1.jpg
AAA1.jpg
mapa1.jpg
mapa2.jpg
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23122
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ascari Alberto (1918-1955)

#17 Příspěvek od Achard » 18 čer 2023, 16:29

1954 Mille Miglia
Ascari a jeho Lancia D24 - Mille Miglia 1954.jpg
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23122
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ascari Alberto (1918-1955)

#18 Příspěvek od Achard » 20 črc 2023, 19:30

A. Ascari - mistr světa 1952 a 1953
Přílohy
ascari1.jpg
ascari2.jpg
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Ascari Alberto (1918-1955)

#19 Příspěvek od alfa » 10 říj 2023, 12:38

Nehody, které změnily svět F1: Smrtelná 50. léta

Alberto Ascari
Syn jednoho z nejznámějších závodníků své doby se narodil 13. července 1918 v Miláně. Alberto měl pouze sedm let, když jeho otec Antoine zahynul při nehodě ve Velké ceně Itálie v roce 1925. I přes to, že motorsport mu vzal otce, nezanevřel na něj a začal závodit na motorkách v týmu Bianchi. Netrvalo dlouho a přešel na závodní vozy. V roce 1940 se zúčastnil závodu Mille Miglia, ale závod nedokončil. Poté přišla válka a motorsport musel jít stranou.
K závodění se vrátil v roce 1947 v menších silničních závodech, kde slavil úspěchy. Společně se svým týmovým kolegou Luigim Villoresim ukazoval svůj talent ve vozech Maserati. V roce 1949 oba piloti podepsali smlouvu u Ferrari, kde vyhrál několik velkých cen. Nutno říct, že Enzo Ferrari byl přítelem jeho otce Antonia. První šampionát formule 1 odstartoval v roce 1950, ale Ferrari nebylo dostatečně silné. O rok později dokázal skončit druhý v šampionátu formule 1 a v roce 1952 vyhrál svůj první titul mistra světa.
Mistrem světa se stal i v roce 1953. Na další sezónu přešel k týmu Lancia, který měl být velmi konkurenceschopný. Vůz týmu ale nebyl připravený až do posledního závodu sezóny formule 1. Ascari strávil celý rok 1954 testováním tohoto vozu a jen občasně závodil, například za Maserati. Sezóna 1955 pro Lancii začala dobře, když se ukázalo, že dokáže konkurovat Mercedesu. Při Velké ceně Monaka rychle projel tunel a olejová skvrna z vozu Stirlinga Mosse ležící v šikaně za tunelem způsobila, že Ascari narazil do senové bariéry a skončil ve Středozemním moři. Naštěstí Ascari brzo vyplaval a byl se zlomeným nosem převezen do nemocnice.
26. května probíhalo soukromé testování Ferrari 750S na okruhu v Monze. On sám ten den neměl řídit, ale rozhodl se pár kol vyzkoušet. V zatáčce Vialone, která dnes nese jméno Ascari, jeho vůz havaroval, dvakrát se převrátil a vyletěl z tratě. Ascari utrpěl mnohočetná zranění a po chvíli zemřel. Byl uložen do společného hrobu vedle svého otce Antonia.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Ascari Alberto (1918-1955)

#20 Příspěvek od alfa » 15 pro 2023, 10:49

NEJHORŠÍ JEZDECKÉ PŘESTUPY VŠECH DOB

ALBERTO ASCARI Z FERRARI DO LANCIE

Tehdy dvojnásoný mistr světa se pro sezonu 1954 rozhodl kvůli finančním neshodám s Enzem Ferrarim odejít k italskému konkurentovi, známému především ze světa rally. Slibovaný revoluční vůz D50 byl ale připravený až na poslední závod sezony, a tak se Ascari během roku udržoval ve formě ve Ferrari, ano, opravdu ve Ferrari.
V roce 1955 odstoupil z prvních dvou závodů, přičemž se stal prvním pilotem, který svou nehodou pokřtil monacký přístav. Jen o 4 dny později ale na Monze boural se sportovním vozem a na následky nehody zemřel. Zatáčka, kde k nehodě došlo, dnes nese jeho jméno. Všichni ji znají jako Variante Ascari.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „A“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti