F2 a GP3 2017
Re: F2 a GP3 2017
F2: Konec letní pauzy ve znamení jezdeckých změn
Konec letní přestávky formule 2 s sebou přinesl několik překvapení v jezdeckém složení. Nováček Nyck de Vries opouští tým Rapax a od závodního víkendu ve Spa se připojí ke stáji Racing Engineering.
Mladý Nizozemec si ve své debutové sezoně již dokázal připsat několik významných úspěchů: vyhrál v Monaku, pak přidal stupně vítězů v Baku a před letní přestávkou získal dvě třetí místa na Hungaroringu.
„Možná, že je tento krok uprostřed sezony překvapením, ale já jsem opravdu nadšený, že se od závodu ve Spa mohu připojit k Racing Engineering. Byli jsme v kontaktu od roku 2015 a je skvělé, že jsme konečně dostali šanci spolupracovat, jelikož se vyznačují vysokou profesionalitou a vynikajícími výsledky. Doufám, že budu schopen navázat na jejich rychlost a úspěchy, které vždycky měli,“ uvedl.
Racing Engineering opouští Louis Déletraz a míří na uvolněné místo po De Vriesovi do Rapaxu. V tomto italském týmu ale dochází i ke změně na druhé závodní sedačce. Zatím jen pro závod ve Spa obsadí místo po Sergiovi Canamasasovi Roberto Merhi. Ten si již vyzkoušel vůz formule 2 v Barceloně, kde závodil s týmem Campos, avšak bez větších úspěchů.
Konec letní přestávky formule 2 s sebou přinesl několik překvapení v jezdeckém složení. Nováček Nyck de Vries opouští tým Rapax a od závodního víkendu ve Spa se připojí ke stáji Racing Engineering.
Mladý Nizozemec si ve své debutové sezoně již dokázal připsat několik významných úspěchů: vyhrál v Monaku, pak přidal stupně vítězů v Baku a před letní přestávkou získal dvě třetí místa na Hungaroringu.
„Možná, že je tento krok uprostřed sezony překvapením, ale já jsem opravdu nadšený, že se od závodu ve Spa mohu připojit k Racing Engineering. Byli jsme v kontaktu od roku 2015 a je skvělé, že jsme konečně dostali šanci spolupracovat, jelikož se vyznačují vysokou profesionalitou a vynikajícími výsledky. Doufám, že budu schopen navázat na jejich rychlost a úspěchy, které vždycky měli,“ uvedl.
Racing Engineering opouští Louis Déletraz a míří na uvolněné místo po De Vriesovi do Rapaxu. V tomto italském týmu ale dochází i ke změně na druhé závodní sedačce. Zatím jen pro závod ve Spa obsadí místo po Sergiovi Canamasasovi Roberto Merhi. Ten si již vyzkoušel vůz formule 2 v Barceloně, kde závodil s týmem Campos, avšak bez větších úspěchů.
Re: F2 a GP3 2017
Leclerc a Rowland diskvalifikováni z hlavního závodu
Nedělní ráno přineslo ze světa formule 2 zásadní novinku. Technická přejímka v sobotu večer připravila Charlese Leclerce o jeho vítězství a Olivera Rowlanda o třetí místo. Oba piloti byli ze závodu diskvalifikováni z důvodu přílišného opotřebení podlahového prkna. Desky byly měřeny a jejich tloušťka byla shledána pod povolený limit.
Vítězství závodu tak připadlo Artemu Markelovovi, který původně dojel druhý.Druhou pozici získal jeho kolega Ghiotto, Russian Time si tak tímto nezvyklým způsobem připsal double. Třetí místo patří Antonio Fuocovi.
Pro Leclerce a Rowlanda je tato diskvalifikace o to větší tragédie, že do sprintu budou muset startovat z posledního místa. Ovšem Leclerc i po diskvalifikaci zůstává na čele Šampionátu s 212 body, i Rowland zůstává druhý s 158 body. Markelov se však Rowlandovi více přiblížil a má 150 bodů.
Nedělní ráno přineslo ze světa formule 2 zásadní novinku. Technická přejímka v sobotu večer připravila Charlese Leclerce o jeho vítězství a Olivera Rowlanda o třetí místo. Oba piloti byli ze závodu diskvalifikováni z důvodu přílišného opotřebení podlahového prkna. Desky byly měřeny a jejich tloušťka byla shledána pod povolený limit.
Vítězství závodu tak připadlo Artemu Markelovovi, který původně dojel druhý.Druhou pozici získal jeho kolega Ghiotto, Russian Time si tak tímto nezvyklým způsobem připsal double. Třetí místo patří Antonio Fuocovi.
Pro Leclerce a Rowlanda je tato diskvalifikace o to větší tragédie, že do sprintu budou muset startovat z posledního místa. Ovšem Leclerc i po diskvalifikaci zůstává na čele Šampionátu s 212 body, i Rowland zůstává druhý s 158 body. Markelov se však Rowlandovi více přiblížil a má 150 bodů.
Re: F2 a GP3 2017
Vítězný Luca Ghiotto dostal za zkrácení šikany 5 vteřin penalizace a skončil tak až čtvrtý. Vítězem se stal Antonio Fuoco
Re: F2 a GP3 2017
Bláznivý víkend na Monze završil vítězstvím Russell
Druhý závod GP3 byl zrušen.
Sobotní déšť sice potrápil fanoušky, prodloužil kvalifikaci formule 1 a oddálil závod formule 2, kdo na špatné sobotní počasí ale nejvíce doplatil, byla série GP3. V sobotu ráno sice týmy odjely do pitlane, ale kvůli stále sílícímu dešti byla kvalifikace nakonec zrušena, aniž by vozy vůbec vyjely na trať. Startovní pole pro závod se tak sestavovalo z výsledků pátečního volného tréninku, který vyhrál Fukuzumi, následovaný svými týmovými kolegy Russellem, Hubertem a Aitkenem.
To ovšem piloti ještě nevěděli, co je čeká. Déšť totiž v průběhu soboty neustával, naopak. A jak se prodlužovalo restartování kvalifikace F1, začínalo být jasné, že se závod GP3, který se i tak jezdí v poměrně pozdních večerních hodinách, už nestihne. Tak se nakonec také stalo. První závod byl odsunut na neděli ráno a druhý závod zrušen.
Ovšem ani neděle se neobešla bez dramat. Fukuzumi totiž nedokázal opustit boxovou uličku kvuli problémům s elektronikou. O to lehčí start pak měl George Russell. Za ním se dostali do souboje jeho týmoví kolegové Hubert a Aitken. Drama se ale odehrávalo o několik pozic níže. Pulcini najel na zadní kolo Lorandiho a oba piloti, zaklíněni do sebe, narazili do bariéry. Znamenalo to nejen konec pro oba domácí piloty, ale Pulcinimu museli navíc z vozu pomáhat zdravotníci.
Opravování bariéry trvalo 9 kol a po celou dobu jezdil na trati safety car. Restartu se snažili využít Hubert s Aitkenem a všichni tři piloti týmu ART se pustili do vzájemného souboje, v jeden moment se pohybovali na trati dokonce vedle sebe. Russell nakonec svou vedoucí pozici dokázal uhájit. Za chvíli ale přišlo další drama, nováček Jenzeru Correa zezadu najel do svého týmového kolegy Mainiho, sám se ze závodu vyřadil a Mainimu poškodil zadní křídlo. Společně s vypadnutím Lorandiho byl pro Jenzer tento závodní víkend opravdovou tragédií. Maini se byl sice schopen držet na sedmé pozici, ale v 19. kole ze závodu odstoupil definitivně.
Ani závěr závodu se neobešel bez nehody, Kari přeletěl přes obrubník a narazil do bariéry. Závod se tak dojel za safety carem.
Russell si připsal další vítězství a v šampionátu vede se 162 body, Aitken dojel druhý a druhé místo mu patří i v šampionátu se 119 body. Třetí dojel Hubert, tomu v šampionátu patří místo čtvrté.
Vozy GP3 se na trati znovu objeví 6.října v Jerezu. Tam je společně s Formulí 2 čeká samostatný víkend mimo program Grand Prix.
Druhý závod GP3 byl zrušen.
Sobotní déšť sice potrápil fanoušky, prodloužil kvalifikaci formule 1 a oddálil závod formule 2, kdo na špatné sobotní počasí ale nejvíce doplatil, byla série GP3. V sobotu ráno sice týmy odjely do pitlane, ale kvůli stále sílícímu dešti byla kvalifikace nakonec zrušena, aniž by vozy vůbec vyjely na trať. Startovní pole pro závod se tak sestavovalo z výsledků pátečního volného tréninku, který vyhrál Fukuzumi, následovaný svými týmovými kolegy Russellem, Hubertem a Aitkenem.
To ovšem piloti ještě nevěděli, co je čeká. Déšť totiž v průběhu soboty neustával, naopak. A jak se prodlužovalo restartování kvalifikace F1, začínalo být jasné, že se závod GP3, který se i tak jezdí v poměrně pozdních večerních hodinách, už nestihne. Tak se nakonec také stalo. První závod byl odsunut na neděli ráno a druhý závod zrušen.
Ovšem ani neděle se neobešla bez dramat. Fukuzumi totiž nedokázal opustit boxovou uličku kvuli problémům s elektronikou. O to lehčí start pak měl George Russell. Za ním se dostali do souboje jeho týmoví kolegové Hubert a Aitken. Drama se ale odehrávalo o několik pozic níže. Pulcini najel na zadní kolo Lorandiho a oba piloti, zaklíněni do sebe, narazili do bariéry. Znamenalo to nejen konec pro oba domácí piloty, ale Pulcinimu museli navíc z vozu pomáhat zdravotníci.
Opravování bariéry trvalo 9 kol a po celou dobu jezdil na trati safety car. Restartu se snažili využít Hubert s Aitkenem a všichni tři piloti týmu ART se pustili do vzájemného souboje, v jeden moment se pohybovali na trati dokonce vedle sebe. Russell nakonec svou vedoucí pozici dokázal uhájit. Za chvíli ale přišlo další drama, nováček Jenzeru Correa zezadu najel do svého týmového kolegy Mainiho, sám se ze závodu vyřadil a Mainimu poškodil zadní křídlo. Společně s vypadnutím Lorandiho byl pro Jenzer tento závodní víkend opravdovou tragédií. Maini se byl sice schopen držet na sedmé pozici, ale v 19. kole ze závodu odstoupil definitivně.
Ani závěr závodu se neobešel bez nehody, Kari přeletěl přes obrubník a narazil do bariéry. Závod se tak dojel za safety carem.
Russell si připsal další vítězství a v šampionátu vede se 162 body, Aitken dojel druhý a druhé místo mu patří i v šampionátu se 119 body. Třetí dojel Hubert, tomu v šampionátu patří místo čtvrté.
Vozy GP3 se na trati znovu objeví 6.října v Jerezu. Tam je společně s Formulí 2 čeká samostatný víkend mimo program Grand Prix.
Re: F2 a GP3 2017
Sette Camara na vzestupu
Nováček MP Motorsportu přidal k vítězství další pódium.
Poslední závody Formule 2 přinesly v čele startovního pole příjemné oživení v podobě Sergia Setteho Camary. Pilot stáje MP Motorsport vyhrál po bezchybné jízdě závod ve Spa a tento víkend si připsal druhé místo na Monze. Velký úspěch je to hlavně proto, že do svého prvního vítězství nezískal ani bod. My jsme tomuto mladému Brazilci položili na Monze několik otázek.
Představoval u něho belgický úspěch z psychického hlediska zlom? „Vítězství mi dalo mnoho sebedůvěry. Ne, že bych se cítil vyloženě pod tlakem, ale nikdy jsem nedokázal bodovat, ač jsem byl vždy blízko top 10. Měl jsem nějaké dobré kvalifikace, ale vše šlo proti mně,“ vzpomíná na Rakousko, kde byl po zisku první startovní řady diskvalifikován. „Potom, když jsem vyhrál, bylo všechno lehčí. Uklidnil jsem se a věci začaly jít příznivě, takže jsem velmi šťastný a doufám, že udržím klid, rozvahu i podobné výsledky až do konce sezony.“
Sette Camara přišel do fomule 2 z formule 3, což je skok, který se v posledních letech už tolik nevidí,protože mezi těmito sériemi je až příliš velký rozdíl „Start sezony byl velmi náročný, byl jsem jediný jezdec, který přišel do Formule 2 z formule 3. Jiní piloti předtím jezdili v GP3 nebo pokračovali v F2 z minulé sezony, takže můj skok byl určitě větší než jejich. Jsem také nejmladší jezdec v poli, i když teď si myslím, že Santino [Ferrucci] je trochu mladší," dodává pilot, který letos oslavil teprve devatenáctileté narozeniny. Je jen o týden starší než nová posila Tridentu Santino Ferrucci. „Není snadné se adaptovat a jsem šťastný, že se věci začaly příznivě vyvíjet. Mám za sebou dobrý tým, který mě učí a pomáhá mi zvykat si tak rychle, jak jen je to možné. Takže proto jsem teď šťastný.“
Má Sergio na to stát se hvězdou nové generace Formule 2? Blíže napoví další závodní víkend, který se pojede za měsíc v Jerezu. A my tam opět budeme.
Nováček MP Motorsportu přidal k vítězství další pódium.
Poslední závody Formule 2 přinesly v čele startovního pole příjemné oživení v podobě Sergia Setteho Camary. Pilot stáje MP Motorsport vyhrál po bezchybné jízdě závod ve Spa a tento víkend si připsal druhé místo na Monze. Velký úspěch je to hlavně proto, že do svého prvního vítězství nezískal ani bod. My jsme tomuto mladému Brazilci položili na Monze několik otázek.
Představoval u něho belgický úspěch z psychického hlediska zlom? „Vítězství mi dalo mnoho sebedůvěry. Ne, že bych se cítil vyloženě pod tlakem, ale nikdy jsem nedokázal bodovat, ač jsem byl vždy blízko top 10. Měl jsem nějaké dobré kvalifikace, ale vše šlo proti mně,“ vzpomíná na Rakousko, kde byl po zisku první startovní řady diskvalifikován. „Potom, když jsem vyhrál, bylo všechno lehčí. Uklidnil jsem se a věci začaly jít příznivě, takže jsem velmi šťastný a doufám, že udržím klid, rozvahu i podobné výsledky až do konce sezony.“
Sette Camara přišel do fomule 2 z formule 3, což je skok, který se v posledních letech už tolik nevidí,protože mezi těmito sériemi je až příliš velký rozdíl „Start sezony byl velmi náročný, byl jsem jediný jezdec, který přišel do Formule 2 z formule 3. Jiní piloti předtím jezdili v GP3 nebo pokračovali v F2 z minulé sezony, takže můj skok byl určitě větší než jejich. Jsem také nejmladší jezdec v poli, i když teď si myslím, že Santino [Ferrucci] je trochu mladší," dodává pilot, který letos oslavil teprve devatenáctileté narozeniny. Je jen o týden starší než nová posila Tridentu Santino Ferrucci. „Není snadné se adaptovat a jsem šťastný, že se věci začaly příznivě vyvíjet. Mám za sebou dobrý tým, který mě učí a pomáhá mi zvykat si tak rychle, jak jen je to možné. Takže proto jsem teď šťastný.“
Má Sergio na to stát se hvězdou nové generace Formule 2? Blíže napoví další závodní víkend, který se pojede za měsíc v Jerezu. A my tam opět budeme.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host