Formule E - 2016/17

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12235
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Formule E - 2016/17

#61 Příspěvek od alfa » 28 črc 2017, 18:12

Formule E: Buemi nebo Di Grassi?

Formuli E čeká poslední dvojzávod letošní sezony. O titulu se s definitivní platností rozhodne v ulicích kanadského Montrealu.

Uchazeči o něj jsou dva. Obhájce Sébastien Buemi (Renault e.dams) má na druhého Lucase di Grassiho (Abt) desetibodový náskok. Brazilec zdaleka nevyužil příležitost, která se mu naskytla před čtrnácti dny v New Yorku, kde Buemi nuceně absentoval. Přesto nadále zůstává ve hře, i když to už nemá výhradně ve svých rukou. Nemusejí mu totiž stačit ani dvě prvenství, pokud jeho sok získá bonusové body za pole position a nejrychlejší kolo. Ryze teoretické šance mají ještě i třetí Felix Rosenqvist (Mahindra) a čtvrtý Sam Bird (DS Virgin).

V Montrealu se nejede na okruhu Gillese Villeneuvea, nýbrž na speciálně vytýčené trati v centru města. Její tvůrci slibují, že minimálně na dvou místech, v první a jedenácté zatáčce, následujících po dlouhých rovinkách, půjde velmi dobře předjíždět.

Pro všechny účastníky to tak bude absolutní novinka. I když ne úplně. Renault totiž neponechal nic náhodě. Podle informací Autosportu simuloval layout dráhy na letišti Dreaux u Paříže. Buemi test nepopřel: „Něco takového bylo potřebné. Tvrdě jsme pracovali, protože chceme přivézt do Montrealu ty správné komponenty.“

Sobotní i nedělní závod začínají shodně ve 22 hodin našeho času.

Průběžné pořadí:

1. Sébastien Buemi (CH, Renault e.dams) 157
2. Lucas di Grassi (BR, Abt Schaeffler Audi Sport) 147
3. Felix Rosenqvist (S, Mahindra Racing) 104
4. Sam Bird (GB, DS Virgin Racing) 100
5. Nicolas Prost (F, Renault e.dams) 84
6. Nick Heidfeld (D, Mahindra Racing) 78
7. Jean-Éric Vergne (F, Techeetah) 74
8. José María López (RA, DS Virgin Racing) 50
9. Daniel Abt (D, Abt Schaeffler Audi Sport) 47
10. Nélson Piquet junior (BR, NextEV Nio) 33
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Formule E - 2016/17

#62 Příspěvek od Achard » 29 črc 2017, 20:00

Kanada - superpole

Obrázek
Přílohy
Screen Shot 046.JPG
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Formule E - 2016/17

#63 Příspěvek od Achard » 30 črc 2017, 00:34

První závod v Kanadě vyhrál di Grassi...

Obrázek
Přílohy
Screen Shot 048.JPG
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Formule E - 2016/17

#64 Příspěvek od Achard » 30 črc 2017, 00:35

... a před posledním závodem šampionátu se dostal do čela

Obrázek
Přílohy
Screen Shot 049.JPG
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek



Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Formule E - 2016/17

#67 Příspěvek od Achard » 31 črc 2017, 00:13

Druhý závod v Montrealu

Obrázek
Přílohy
Screen Shot 032.JPG
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23156
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Formule E - 2016/17

#68 Příspěvek od Achard » 31 črc 2017, 00:14

Šampionem Formule E se stal L. di Grassi

Obrázek
Přílohy
Screen Shot 038.JPG
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek


Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Formule E - 2016/17

#70 Příspěvek od showstall » 01 srp 2017, 19:34

Di Grassi už mohl být trojnásobný mistr, nebo Sébastien Buemi dvojnásobný, bohužel diskvalifikace mění vše. Oba jsou mimo ligu ostatních. Nelson Piquet Jr. měl spíše první rok štěstí a zase pomohla DSQ.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12235
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Formule E - 2016/17

#71 Příspěvek od alfa » 09 srp 2017, 16:03

Magnet jménem Formule E

Šampionát FIA Formule E má za sebou další ročník, v pořadí již třetí. Podle některých škarohlídů z roku 2014, kdy začínal, měl být už dávno ve smrti. Jenže on se má naopak hodně čile k světu.

Zatímco jiná mistrovství, i ta s oficiální záštitou Mezinárodní automobilové federace, zápolí s úbytkem účastníků, tady nastává zcela opačná situace. Věhlasné automobilky se do elektrické formule doslova hrnou. V poslední době potvrdily svůj vstup Audi, BMW, Porsche a Mercedes, navíc vše nasvědčuje tomu, že tento trend bude pokračovat (Fiat, Nissan…).

Co výrobce vede k tomuto rozhodnutí? První důvod je nabíledni. Z marketingového hlediska je elektromobilita nesmírně zajímavým tématem. „Ti, co mají v nabídce elektromobily, nemají v podstatě jinou alternativu,“ uvedl v rozhovoru pro portál motorsport-total.com promotér série Alejandro Agag.

Další argument – moc to nestojí. Samozřejmě relativně a zatím. „Kontrola nákladů nám pomáhá. Každý zájemce rychle pozná, že mu nabízíme dobrý produkt. Může si pozvat hosty, současně jim ukázat atraktivní město, a to všechno ve srovnání s jinými seriály za málo peněz,“ tvrdí Agag. Mluví přitom o částce kolem šesti milionů euro ročně na tým a k tomu přidává další dva miliony, které někteří vydávají za doprovodný marketing. Nezávislí znalci sice hovoří o deseti až patnácti milionech euro, i to je však ve srovnání s dvěma sty miliony euro, na něž přišlo Porsche WEC, pakatel.

Skeptici namítají, že vzrůstající konkurence a uvolnění technických předpisů způsobí výdajovou explozi. Agag s tím nesouhlasí: „Jsem přesvědčen, že tomu dokážeme zabránit. A kdyby přece jen někdo musel odstoupit, mám v záloze přinejmenším deset dalších lidí. Tak tomu ostatně bylo už v případě odchodu týmu Jarna Trulliho. Jeho místo okamžitě zaujal Jaguar.“ Boss navíc nepočítá s nějak dramatickým rozšiřováním startovního pole. I po zavedení nových baterií, schopných vydržet celou délku závodu, by se na roštu nemělo objevovat více jak 24 monopostů.

Pokud ještě něco Formuli E chybí k dokonalosti, je to definitivní průlom u fanoušků. Dosavadní stále trochu vlažný zájem nelze svádět jen na staromilství nebo neustále omílanou absenci správného zvuku. Podniky přímo v centru velkoměst však kromě mimořádné logistické náročnosti zhusta přinášejí sterilní tratě a zejména omezené divácké možnosti. Z tohoto úhlu pohledu se rozhodnutí uspořádat německý díl seriálu na letišti na okraji Berlína jeví jako správné řešení. Stejnou cestou se ostatně hodlá v příštím roce vydat i Řím. Rozhodně jde o lepší nápad, než slibovat v New Yorku závodění pod mrakodrapy na Manhattanu a pak skončit v nevábném přístavním terminálu.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12235
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Formule E - 2016/17

#72 Příspěvek od alfa » 14 srp 2017, 11:40

Buemi: Ve Formuli E rozhoduje náhoda

Sébastien Buemi dal o sobě zase jednou vědět. Tentokrát se terčem jeho kritiky stal kvalifikační systém ve Formuli E.

Protože celý program se musí vměstnat do jediného dne, není na nic příliš mnoho času. V případě kvalifikace jsou jezdci losem rozděleni do čtyř skupin po pěti účastnících. Každý z nich má jediný pokus na zajetí rychlého kola. Kvinteto nejúspěšnějších postupuje do superpole, v němž se celá procedura opakuje.

Pes je podle Buemiho zakopán v onom prvku náhodného výběru závodníků do jednotlivých skupin. Ti, kteří se ocitnou v první, jsou totiž podle Švýcara ve značné nevýhodě. „Když se do ní dostanete, musíte mít obrovskou rychlostní převahu, jinak skončíte někde uprostřed pole,“ postěžoval si serveru Autosport. Něco takového se obhájci titulu přihodilo i v rozhodujícím klání v Montrealu, kde nakonec vyrážel do závodu až ze 14. stání na roštu.

Buemiho lamentace má nicméně zřejmě racionální jádro. Statistici totiž promptně zjistili, že z první skupiny se během celého uplynulého ročníku probili do superpole jen on v Monaku a Paříži a dále Sam Bird v Berlíně.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Archiv - ostatní“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host