Neubauer Alfred (1891 - 1980)
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23124
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neubauer Alfred (1891 - 1980)
Anglicky vyšla kniha Muži ženy a motory pod názvem Rychlost byl můj život
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23124
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neubauer Alfred (1891 - 1980)
Vzpomínka na Alfreda Neubauera na stránkách automobilky Mercedes Benz
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... edes-benz/
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... edes-benz/
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23124
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neubauer Alfred (1891 - 1980)
Alfred Neubauer předává Nině Ridtové pamětní desku a další ocenění za jejího muže, Jochena Rindta, mistra světa Formule 1 in memoriam 1970.
Londýn, 11. 1. 1971
Londýn, 11. 1. 1971
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23124
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neubauer Alfred (1891 - 1980)
Konec legendy o Stříbrných šípech? Ač důvod změny barvy vozů Mercedes z bílé na stříbrnou je notoricky znám, podle tohoto článku to není pravda.
Alfred Neubauer byl známý vypravěč, který se moc historických faktů nedržel. Tohle je asi jedna z nich...
článek je německy, pokud by ho někdo dokázal přeložit, budu rád...
Motorsport-GeschichteFalsche Silberpfeil-Legende?
Alfred Neubauer byl známý vypravěč, který se moc historických faktů nedržel. Tohle je asi jedna z nich...
článek je německy, pokud by ho někdo dokázal přeložit, budu rád...
Motorsport-GeschichteFalsche Silberpfeil-Legende?
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23124
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neubauer Alfred (1891 - 1980)
Alfred Neubauer zemřel v noci z 21 na 22 srpna. Přes to, že ve wikipedii (ale i v encyklopediích) je uváděno datum úmrtí 22. srpen, na jeho hrobě je datum 21. srpen 1980.
Re: Neubauer Alfred (1891 - 1980)
Motorsport-GeschichteFalsche Silberpfeil-Legende?
Stříbrný šíp - zfalšovaná legenda?
Mercedes W125 byl počátečně údajně bílý. Vážil 751 kg a proto prý byl před prvním závodem v pohoří Eifel, kterého se měl zúčastnit, o jeden kilogram těžší. Aby tento kilogram uspořili, seškrabali z něj mechanici údajně barvu. Tak vznikla legenda Stříbrného šípu. Nyní se ovšem objevily fotografie, které ji vyvracejí.
Historku podporuje i Muzeum Mercedesu, kde hlásají, že 3. června 1934 jejich Stříbrný šíp hned vyhrál a to díky tomu, ze z něj přes noc seškrabali barvu. Tvrdí to tedy koncern Mercedes-Benz a návštěvník tomu rád věří.
Tato legenda o seškrábání barvy ale vznikla teprve 24 let po tomto závodě. Do světa ji roznesl sportovní manažér Alfred Neubauer, roku 1958 v jeho pamětech. Píše, že W125 vážil 751 kg, tedy o kilo vice, než tehdy platná "formule 750" povolovala. Jeho jezdec von Brauchitsch tedy údajně nesměl v neděli startovat. Neubauer ale měl geniální nápad s lakem a tak ona legenda vznikla - a Stříbrný šíp byl na světě! Sám von Brauchitsch tuto historku nikdy nezmínil, roku 1964 ji ovsem potvrdil.
Ohledně nočního seškrábání laku ale neexistuje ani jediná fotodokumentace, nebo dobová reportáž. V archivu mnichovského ADAC ovšem lze nahlédnout do regulí tehdejšího Eifelrennen a - vozy byly rozděleny podle objemu a ne podle váhy! Ten závod se tedy podle 750 kg-formule vůbec nejel!
Fotky z technické přejímky v sobotu ukazují, že auto vážili i s koly, kdyby se jelo dle formule 750 kg, tak by mechanici směli při vážení odmontovat kola - to by bylo jistě jednodušší, než škrábat lak. Neubauerova story podle toho tedy zni dost nevěrohodně.
V regulích je jasně psáno: "V tréninku a v závodě musí mít vozy předepsanou výbavu a startovní čísla." Škrábání laku by tedy bylo důvodem pro diskvalifikaci. Z toho plyne: Mercedesy nastoupily již k tréninkům ve stříbrné barvě!
Totiž stejně tak, jako týden před tím na berlínském AVUSu, jak ukazuji dobové fotografie Heinze von Perckhammera. Fotky jasně ukazují stříbrné vozy, jak potvrzuje ředitelka jeho archivu.
Mimo to: konkurence od Auto Union na AVUSu také startovala ve stříbrném! Dále je jasné, že první stříbrný mercedes startoval na AVUSu již roku 1932. Proudnicový SSKL s von Brauchitschem za volantem - a nikdo z něj před tím lak neškrábal…
Stříbrný šíp - zfalšovaná legenda?
Mercedes W125 byl počátečně údajně bílý. Vážil 751 kg a proto prý byl před prvním závodem v pohoří Eifel, kterého se měl zúčastnit, o jeden kilogram těžší. Aby tento kilogram uspořili, seškrabali z něj mechanici údajně barvu. Tak vznikla legenda Stříbrného šípu. Nyní se ovšem objevily fotografie, které ji vyvracejí.
Historku podporuje i Muzeum Mercedesu, kde hlásají, že 3. června 1934 jejich Stříbrný šíp hned vyhrál a to díky tomu, ze z něj přes noc seškrabali barvu. Tvrdí to tedy koncern Mercedes-Benz a návštěvník tomu rád věří.
Tato legenda o seškrábání barvy ale vznikla teprve 24 let po tomto závodě. Do světa ji roznesl sportovní manažér Alfred Neubauer, roku 1958 v jeho pamětech. Píše, že W125 vážil 751 kg, tedy o kilo vice, než tehdy platná "formule 750" povolovala. Jeho jezdec von Brauchitsch tedy údajně nesměl v neděli startovat. Neubauer ale měl geniální nápad s lakem a tak ona legenda vznikla - a Stříbrný šíp byl na světě! Sám von Brauchitsch tuto historku nikdy nezmínil, roku 1964 ji ovsem potvrdil.
Ohledně nočního seškrábání laku ale neexistuje ani jediná fotodokumentace, nebo dobová reportáž. V archivu mnichovského ADAC ovšem lze nahlédnout do regulí tehdejšího Eifelrennen a - vozy byly rozděleny podle objemu a ne podle váhy! Ten závod se tedy podle 750 kg-formule vůbec nejel!
Fotky z technické přejímky v sobotu ukazují, že auto vážili i s koly, kdyby se jelo dle formule 750 kg, tak by mechanici směli při vážení odmontovat kola - to by bylo jistě jednodušší, než škrábat lak. Neubauerova story podle toho tedy zni dost nevěrohodně.
V regulích je jasně psáno: "V tréninku a v závodě musí mít vozy předepsanou výbavu a startovní čísla." Škrábání laku by tedy bylo důvodem pro diskvalifikaci. Z toho plyne: Mercedesy nastoupily již k tréninkům ve stříbrné barvě!
Totiž stejně tak, jako týden před tím na berlínském AVUSu, jak ukazuji dobové fotografie Heinze von Perckhammera. Fotky jasně ukazují stříbrné vozy, jak potvrzuje ředitelka jeho archivu.
Mimo to: konkurence od Auto Union na AVUSu také startovala ve stříbrném! Dále je jasné, že první stříbrný mercedes startoval na AVUSu již roku 1932. Proudnicový SSKL s von Brauchitschem za volantem - a nikdo z něj před tím lak neškrábal…
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23124
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neubauer Alfred (1891 - 1980)
Rodokmen Alfreda Neubauera
Alfred měl starší sestru Idu, která se vdala a měla děti. Sám děti neměl, dedičkou se stala jeho hospodyně
Alfred měl starší sestru Idu, která se vdala a měla děti. Sám děti neměl, dedičkou se stala jeho hospodyně
Re: Neubauer Alfred (1891 - 1980)
Otec Stříbrných Šípů Alfred Neubauer se narodil v Novém Jičíně a první zkušenosti s automobilem získal v Kopřivnici. Celá ulice, kde stál jeho rodný dům (Kobergasse 725) byla v šedesátých letech v rámci modernizace města srovnána se zemí a dnes v těch místech stojí jenom menší památník.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23124
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23124
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23124
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neubauer Alfred (1891 - 1980)
V archivu v Tachově má být originál snímku Alfreda Neubauera z Targa Florio 1922
(číslo fondu, fotografie a detail)
(číslo fondu, fotografie a detail)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů