Collins Peter (1931-1958)
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64780
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Collins Peter (1931-1958)
St. Mary the Virgin Churchyard
Stone, Wyre Forest District, Worcestershire, England
Stone, Wyre Forest District, Worcestershire, England
Re: Collins Peter (1931-1958)
Nehody, které změnily svět F1: Smrtelná 50. léta
Peter Collins
Britský pilot Peter Collins se narodil 6. listopadu 1931 v Kidderminsteru ve Worchestershiru. Jeho otec Pat byl obchodníkem s automobily a díky tomu se v Peterovi vytvořila vášeň. Začal závodit v sedmnácti letech a ukázalo se, že řízení mu opravdu není cizí. Rodiče mu koupili Cooper 500 a s ním pokračoval ve formuli 3. V roce 1952 se dostal do formule 2 do týmu HWM a se stejným týmem debutoval i ve formuli 1, konkrétně ve Velké ceně Švýcarska. Vůz ale nebyl konkurenceschopný a mnohokrát závod nedokončil.
Kromě formule 1 se v této době věnoval i ostatním automobilovým závodům, ale s jinými týmy jako například Aston Martin nebo Mercedes a vyhrál mnoho závodů. Vanwall ho v roce 1954 přesvědčil, aby v F1 závodil za jejich tým, ale startoval pouze ve dvou velkých cenách. Sezóna 1955 též nebyla jeho silnou. S vozem Maserati odstartoval do dvou závodů a nedojel ani jeden z nich. Výkony z jiných sérií ale připoutaly zrak Ferrari.
S italským týmem dokázal v sezóně 1956 skončit na celkovém třetím místě. S kolegou Juanem Manuelem Fangiem se mimo okruh spřátelil a choval k němu velký respekt. Ve Velké ceně Itálie se mohl stát mistrem světa, ale svoje Ferrari předal právě Fangiovi, který předtím ze závodu z důvodu poruchy musel odstoupit. Fangio skončil druhý a body si rozdělil s Collinsem, díky Britovi vyhrál titul mistra světa. Ferrari bylo jeho týmem i v sezóně 1957 a i přesto, že v závodě skončil dvakrát třetí, celkově skončil na osmé pozici.
Rivalita s týmovým kolegou Luigi Mussem se jenom prohlubovala, a to hlavně poté, co se Collins dohodl s dalším týmovým kolegou Mikem Hawthornem na rozdělení výhry z mistrovství. Pokud jeden vyhraje, peníze dostane i ten druhý. Do Velké ceny Německa, která se konala 3. srpna 1958 nastoupil jako vyzývatel o titul mistra světa. Jeho Ferrari se snažilo přiblížit se k Vanwallu Tonyho Brookse, ale bohužel se do zatáčky Pflantzgarten řítilo vysokou rychlostí. Z neznámého důvodu minul následující zatáčku, narazil do břehu a vůz se převrátil. Collins byl z vozu vymrštěn a narazil do jediného stromu, který stál opodál. Byl sice převezen do nemocnice, ale vědomí nikdy nenabyl, měl prasklou lebku.
Peter Collins byl také členem Ferrari Primavera neboli týmu mladých pilotů, kteří ve Scuderii Ferrari nahradili starou generaci pilotů. Bohužel na všechny tyto piloty – Luigi Musso, Alfonso Portago, Mike Hawthorn a Eugenio Castellotti, čekala smrt a vytvořila mýtus Ferrari. Mike Hawthorn po Collinsově smrti odešel z formule 1, protože chtěl žít. Tři měsíce nato zemřel při dopravní nehodě.
Peter Collins
Britský pilot Peter Collins se narodil 6. listopadu 1931 v Kidderminsteru ve Worchestershiru. Jeho otec Pat byl obchodníkem s automobily a díky tomu se v Peterovi vytvořila vášeň. Začal závodit v sedmnácti letech a ukázalo se, že řízení mu opravdu není cizí. Rodiče mu koupili Cooper 500 a s ním pokračoval ve formuli 3. V roce 1952 se dostal do formule 2 do týmu HWM a se stejným týmem debutoval i ve formuli 1, konkrétně ve Velké ceně Švýcarska. Vůz ale nebyl konkurenceschopný a mnohokrát závod nedokončil.
Kromě formule 1 se v této době věnoval i ostatním automobilovým závodům, ale s jinými týmy jako například Aston Martin nebo Mercedes a vyhrál mnoho závodů. Vanwall ho v roce 1954 přesvědčil, aby v F1 závodil za jejich tým, ale startoval pouze ve dvou velkých cenách. Sezóna 1955 též nebyla jeho silnou. S vozem Maserati odstartoval do dvou závodů a nedojel ani jeden z nich. Výkony z jiných sérií ale připoutaly zrak Ferrari.
S italským týmem dokázal v sezóně 1956 skončit na celkovém třetím místě. S kolegou Juanem Manuelem Fangiem se mimo okruh spřátelil a choval k němu velký respekt. Ve Velké ceně Itálie se mohl stát mistrem světa, ale svoje Ferrari předal právě Fangiovi, který předtím ze závodu z důvodu poruchy musel odstoupit. Fangio skončil druhý a body si rozdělil s Collinsem, díky Britovi vyhrál titul mistra světa. Ferrari bylo jeho týmem i v sezóně 1957 a i přesto, že v závodě skončil dvakrát třetí, celkově skončil na osmé pozici.
Rivalita s týmovým kolegou Luigi Mussem se jenom prohlubovala, a to hlavně poté, co se Collins dohodl s dalším týmovým kolegou Mikem Hawthornem na rozdělení výhry z mistrovství. Pokud jeden vyhraje, peníze dostane i ten druhý. Do Velké ceny Německa, která se konala 3. srpna 1958 nastoupil jako vyzývatel o titul mistra světa. Jeho Ferrari se snažilo přiblížit se k Vanwallu Tonyho Brookse, ale bohužel se do zatáčky Pflantzgarten řítilo vysokou rychlostí. Z neznámého důvodu minul následující zatáčku, narazil do břehu a vůz se převrátil. Collins byl z vozu vymrštěn a narazil do jediného stromu, který stál opodál. Byl sice převezen do nemocnice, ale vědomí nikdy nenabyl, měl prasklou lebku.
Peter Collins byl také členem Ferrari Primavera neboli týmu mladých pilotů, kteří ve Scuderii Ferrari nahradili starou generaci pilotů. Bohužel na všechny tyto piloty – Luigi Musso, Alfonso Portago, Mike Hawthorn a Eugenio Castellotti, čekala smrt a vytvořila mýtus Ferrari. Mike Hawthorn po Collinsově smrti odešel z formule 1, protože chtěl žít. Tři měsíce nato zemřel při dopravní nehodě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů