sezona 2018

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#76 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 13:33

PROHLÁŠENÍ po chaosu při závodě: Vztek a omluvy u Red Bullu, Bottas si na rozdýchání půjde dát pár piv.

Nepředvídatelný a dramatický závod plný incidentů vyhrál Lewis Hamilton před Hamiltonem a Pérezem. Red Bully kolidovaly a o vítězství přišel Vettel i Bottas. Jak hodnotí dnešní chaotický závod v Baku jednotliví piloti a představitelé týmů?
MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Byl to celkem emotivní závod. Valtteri odvedl odvedl tak dobrou práci a rozhodně si zasloužil vyhrát. Sebastian také odvedl kus práce a já měl opravdu hodně velké štěstí. Je to trošku divný pocit být tady na nejvyšším stupni, ale beru to. Nevzdal jsem se, tlačil jsem na to až do konce, ale nebyl to čistý a lehký závod.

Valtteri Bottas, nedokončil
Je těžké něco říkat. Všichni viděli, co se stalo. Je to prostě škoda a hrozná smůla. Asi si dám pořádné pivo a budu v pohodě. Přenesu se přes to, je to součást závodění, ale teď to hodně bolí. Městské okruhy jsou náročné a hodně se tam havaruje. To je vždy problém a pro nás to prostě dnes bylo smolné. Netuším, jak jsem přes ten úlomek přejel, nic jsem necítil ani neslyšel.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Dobrý a špatný závod. Proč ten okruh pořádně neuklidili? Bylo tolik času a pro Bottase to byla katastrofa. Pro Lewise to naopak bylo tak dobré. Safety car byl venku téměř věčně, proč ty úlomky nikdo nesebral? Vettel udělal vše perfektně a mohl to lehce vyhrát po restartu. Nicméně Lewis odvedl také dobrou práci a díky bohu, že jsme vyhráli. Jistě, že jsme trošku zatlačili.

Máte rádi F1? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@f1news.cz a staňte se naším redaktorem.

FERRARI
Kimi Räikkönen, 2. místo
Co se startu týče já byl na vnitřku a myslím, že mě Ocon neviděl, není to vždy lehké a on prostě zatočil a tam jsem byl já. Nebyl to ideální start a potom náročný závod, když jsem se snažil probojovat vpřed. V určitých momentech jsem se cítil dobře, jindy to bylo horší a trápil jsem se s teplotou pneumatik. Snažil jsem se a očekával potíže. Vyplatilo se to, ale lehké to nebylo.

Sebastian Vettel, 4. místo
Nelituji, že jsem to zkusil, ale nejsem rád, že se to nepovedlo. Ale musel jsem to zkusit. Nemyslím, že jsem byl až příliš optimistický, když jsem to vnitřkem zkusil. Byl jsem trošku v pasti, protože jsem neviděl, kde jsem v souvislosti s první zatáčkou. Pochopitelně jsem ji viděl, ale máme své referenční body, obrubník na zemi nebo znak na zdi. Nalevo tam toho moc není, jen zeď a plot, ale takt o je i v první zatáčce. Jakmile jsem zajel na vnitřek, zablokoval jsem kola, ale neprobrzdil jsem úplně, jinak bych do té zatáčky vůbec nevjel. Ale já to zvládl, těsně. Ale rychlost už jsem neměl tak dobrou a tak jsem ztratil. Ale jinak to byl dobrý závod. Takhle to prostě občas je.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Včera jsme viděli, že je naše auto konkurenceschopné a jsme schopni jet dobře na kterémkoliv okruhu. Se Sebem jsme kontrolovali závod, ale dva safety cary vymazaly jeho náskok... A co se Kimiho týče, po incidentu v prvním kole bojoval a dostal se na druhé místo. Celý víkend jsme reagovali dobře jako tým a s klidem. Nyní se těšíme na závod ve Španělsku.

FORCE INDIA
Sergio Pérez, 3. místo
Myslím, že jsem dnes zajel dvě svá nejlepší kola kariéry. Poslední dvě kola, když byl za mnou Sebastian, s chladnými pneumatikami a bylo to opravdu těžké. Byl jsem na super-měkkých pneumatikách a musel jsem si držet rytmus a držet se blízko Räikkönena, takže se ke mně Sebastian nedostal dost blízko. Nemám slov!

Esteban Ocon, nedokončil
Je to zklamání nedokončit závod v den, ve kterém jsme měli tak dobrou rychlost. Měl jsem dobrý start a podařilo se mi předjet Kimiho [Räikkönena]. Před nájezdem do druhé zatáčky a pak i v ní jsem byl před ním. Byl jsem za Ricciardem, ale Kimi zaútočil a poslal mě do bariéry. Cítím, že to byla moje zatáčka a byl jsem v závodní stopě, ale on zablokoval kola a trefil mě. Myslím, že chyboval - uvidíme, co řeknou komisaři, ale to výsledek to pro mě nezmění. Je to škoda, protože Sergio ukázal, že jsme dnes opravdu měli rychlost. Za výsledek týmu jsem velmi rád a doufám, že si naši výkonnost přeneseme do Barcelony a i dále.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Velká gratulace Sergiovi a celému týmu za skvělý podiový výsledek v Baku. Byli jsme rychlí celý víkend a je velmi uspokojující, že jsme dokázali přetavit náš potenciál v solidní bodový příděl. Sergio odjel pozoruhodný závod, když se dokázal zvednout z incidentu v prvním kole a dokázal sebrat pódium Sebastianu [Vettelovi] jen tři kola před koncem. Udělal vše, o co jsme jej požádali a strategie naprosto dokonale vyšla, dokonce nám dovolila zvládnout i 5 vteřinovou penalizaci. Za jeho výsledek vděčíme neuvěřitelnému týmovému úsilí a po náročném startu sezony a několika nešťastných závodech jsme teď všichni uvolněnější. Samozřejmě bylo zklamáním přijít o Estebana v prvním kole, když jej vyřadil Kimi [Räikkönen], protože by zajisté také získal body. Výsledek nám dává dobré naladění pro návrat do Evropy.

RENAULT
Carlos Sainz, 5. místo
Je to docela dobrý výsledek pro celý tým. Globálně vzato jsem velmi šťastný a jednalo se o opravdu zábavný závod, jako v Baku vždy. Bylo obtížné odhadovat úroveň přilnavosti a viděli jsme spoustu pilotů v problémech. S autem jsem se dnes cítil velmi dobře, je to dobrý pokrok. V první části závodu jsme byli před Red Bully a bylo skvělé, že jsme mohli bojovat o tyto pozice. Když jsme jeli s ultra měkkými gumami, tak jsme věděli, že je naše strategie pomalejší a ta původní byla agresivnější. Pak to bylo trochu jako úplně nový závod. Zafungovalo to ale a my jsme mohli dobře zabojovat o zisk této páté pozice, která je pro tým docela dobrou.

Nico Hülkenberg, nedokončil
Na tomto okruhu je to vždy trochu bláznivé, je to tu tak těsné! Začali jsme dobře, ale pokazil jsem nájezd do 4. zatáčky. V nájezdu do této zatáčky jsem zablokoval kola a vítr udělal věci ještě složitějšími. Pak už nechybělo moc a skončil jsem ve zdi. Je to škoda, ale takovéto věci se občas stávají. Už se nemohu dočkat Španělska.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Nevěděli jsme, co od tohoto závodu očekávat. Páté místo Carlose představuje excelentní výsledek, dokonce nejlepší od našeho návratu před dvěma lety. Je třeba připustit, že se to událo za nečekaných okolností, ale tak to je. Carlos předvedl dospělý závod, když se dobře staral o pneumatiky a během závodu zároveň předvedl několik dobrých soubojů. Je pozitivní vidět změny v hierarchii ve srovnání s loňským rokem. Red Bull a obecně úroveň výkonnosti týmů s Renaulty ukazuje zlepšení, které jsme už dosáhli a které předvádíme každý víkend. Nicovi chybělo štěstí, když jej potkala podobná nepříjemnost jako vloni. Vloni to zůstalo jeho jedinou chybou v ročníku a pokud to letos bude stejné, tak se nic neděje. Globálně to byl velmi dobrý víkend. Jako stáj jsme získali dost bodů, více než McLaren.

SAUBER
Charles Leclerc, 6. místo
Úžasný závod a jsem moc spokojen. Hodně se toho dělo a byla spousta incidentů a tak to bylo náročné i zábavné. Cítil jsem se dobře a odvedl maximum. Je to skvělý pocit získat první body a jako tým vidíme náš potenciál. Víme, kde jsou naše silné stránky. Jsem spokojen a těším se na další pokroky.

Marcus Ericsson, 11.místo
Byl to těžký závod. Měl jsem po incidentu na začátku závodu poškozený vůz a trápil se. Dal jsem do toho vše. Nakonec jsem dojel jedenáctý a jako tým jsme získali body, což je motivující a vidíme potenciál. Musíme dál dobře pracovat a těším se na závod v Barceloně.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Jsem moc spokojen. Charles získal první body a měl dobrou rychlost. Odvedl skvělou práci a je to pro něj krok vpřed a může být pyšný. Marcus bojoval poté, co se zapletl do incidentu po startu a zvládl dojet střed pole na jedenácté místo. Byl blízko bodům. Je to pro tým skvělý výsledek nejen díky bodům, ale i co se rychlosti týče. Nyní se musíme soustředit a udržet si tuto dobrou práci.

MCLAREN
Fernando Alonso, 7. místo
Dnešní závod byl od počátku komplikovaný. Ve středu pole je start pořád dokola - lidé raději havarují než aby ubrali plyn. Ale je na nás se kvalifikovat výš. Tam to bývá čistější. Během úvodu jsem měl poškozený vůz a dva defekty a poškozenou podlahu a obě křídla. Opravdu jsem si myslel, že to je konec závodu, ale přezuli jsme a vyměnili křídla a zjistil jsem, že je auto konkurenceschopné. Předjel jsem Sauber a Renault díky safety caru a získali jsme pozice a byl to jeden z nejlepších závodů.

Stoffel Vandoorne, 9. místo
Šílené odpoledne! Většinou to tu bývá šílené a dnes se to opět ukázalo. V polovině jsem byl poslední a neměl moc šancí s tím něco dělat. Ale potom vyjel safety car a já přezul, když ostatní vypadali, že se stápí s teplotou pneumatik. Takže být vzadu nebylo to nejhorší a při restartu jsem se cítil dobře a pár aut předjel a dostal se na body. Chybí nám rychlost na rovinkách a tak jsem se trápil s útokem i obranou, na tom musíme zapracovat. I tak jsem spokojen.

Eric Boullier, závodní ředitel
Dojet na bodech s oběma vozy je příjemné překvapení. Je to odměna za úsilí týmu i obou pilotů. Fernando jel úžasně poté, co měl tak poškozený vůz a bojoval až do konce. Stoffel se necítil pohodlně, ale nakonec bylo dobré týmové rozhodnutí zajet do boxů a on se tak díky novým pneumatikách dostal před pár vozů a zasloužil si body. V podobných závodech si to musíme zasloužit a i když musíme dál pracovat na zlepšení, body jsou vítanou odměnou.

WILLIAMS
Lance Stroll, 8. místo
Šílený závod. Tolik se toho stalo a jsem moc rád, i když kdyby šlo vše perfektně, mohl jsem být ještě výš. Ale perfektní závod dnes neměl nikdo. Nakonec jsem bojoval s Fernandem a myslím, že jsem ho měl udržet, ale překvapil mě. Neviděl jsem ho na tom vnitřku a proklouzl kolem, což je asi dnešní jediná chybka. Vítr byl silný a bylo to znát. Celkově jsem spokojen a byl to pro tým dobrý závod. Nemůžeme však ustat a do Barcelony musíme pochopit problémy a dál pracovat a zlepšovat se.

Sergej Sirotkin, nedokončil
V prvních zatáčkách to byl chaos. Byl jsem mezi dvěma auty a viděl jsem, že se kolizi nevyhnu, tak jsem ubral plyn a doufal, že mě zmáčknout, ale nenarazí do mě, ale nemohl jsem toho udělat víc. Po kolizi jsem měl zničené přední křídlo a zavěšení. Je to škoda, byl to dlouhý závod, ale chápu, že každý chce po startu získat. Je to škoda a ne dobrý pocit. Byl to pro nás zatím nejlepší víkend a věřím, že jsme z toho mohli vytěžit body.

Paddy Lowe, technický ředitel
Bylo zklamání přijít o Sergeje po startu, ale bylo to akční odpoledne plné incidentů a je skvělé získat osmé místo. Jsem spokojen, ale zároveň zklamán, protože věřím, že jsme dnes mohli získat více bodů. I tak jel Lance skvěle a udržel auto pohromadě a to je tady hlavní. Je skvělé získat první body a snad to tak půjde dál.

TORO ROSSO
Brendon Hartley, 10. místo
Zajímavý závod! Z mého úhlu pohledu jsem jel čistě, ale neměl dostatečnou rychlost zaútočit na střed pole. V místech, kde se dá předjíždět, jsem se nedostal dost blízko. Bylo to kolem mě samé drama, ale já se vyhnul potížím a získal první bod, což je super! Bylo důležité dojet, myslím, že rychlost byla relativně ok, ale ke konci na ultra-měkkých jsem nemohl moc stíhat ostatní, i když bych rád zaútočil. Ale s bodem jsem spokojen. Snad to tak bude dál pokračovat.

Pierre Gasly, 12. místo
Měl jsem dobrý start, zvládl se dostat do první desítky, ale bylo těžké si místo udržet, za sebou jsem rychlejší auta na rovinkách nedokázal udržet a tak mě předjeli. Bylo to těžké! Po závěrečném restartu jsem měl problém s Magnussenem, když mě natlačil do zdi a já brzdil i podlahou, zrcátky a to bylo frustrující, protože bez nehody s těmi všemi odstoupeními jsme mohli být na bodech.

Franz Tost, šéf týmu
Obecně to byl pro nás těžký víkend. V kvalifikaci jsme se trápili a tak jsme ztráceli kvůli startu z chvostu. Byl jsem včera smutný, když jsme se nedostali do Q2, což bylo reálné než se stala ta kolize. Ale zpětně mohu říci, že můžeme být rádi, že z toho nebylo nic víc. Co se závodu týče gratuluji Brendonovi k zisku bodu! Věděli jsme, že Baku pro nás budě náročný závod, ale výkon nebyl takový, jaký bychom očekávali. Budeme pracovat na zlepšení.

HAAS
Kevin Magnussen, 13. místo
Jasně, štěstí nám teď nepřeje. Stále máme dobré auto, takže se nemůžu dočkat zbytku sezony. Máme konkurenceschopné auto, se kterým můžeme pravidelně získávat body, pokud budeme mít víkend bez problémů. Jsem si jistý, že takový přijde... Je to náročný start do sezony, zvláště když vidíte potenciál auta. O to je to více frustrující... Obecně to pro nás byl náročný víkend, ale vrátíme se silnější.

Romain Grosjean, nedokončil
Chtěl bych se týmu omluvit, to opravdu zamrzí. Byli jsme uprostřed neuvěřitelného závodu, byl jsem 6. poté, co jsem startoval jako poslední. Vidět Sergia Péreze na podiu když vím, že jsme spolu bojovali, je pro nás všechny trochu bolestivé. Závod přitom šel docela dobře. Podmínky byly náročné, hodně foukalo a auto jezdilo zprava doleva. Asi jsem nevědomky moc ohřál brzdy a když jsem se pak pokusil zabrzdit, tak se mi zablokovala zadní kola a to byl konec.

Günther Steiner, šéf týmu
Je to konec velmi neuspokojivého víkendu. Více se k tomu nedá říci.

RED BULL
Daniel Ricciardo, nedokončil
Hádám, že situace je taková, že jsme rádi, že nás nechávají závodit. Máme to rádi, jak jsme ukázali. Párkrát jsme se dostali blízko, jeli jsme na limitu. Není to dobré a oba se cítíme špatně, že to takto dopadlo. Je to těžké. Nechám novináře a fanoušky udělat si své závěry. Řeknu jen, že jsem si myslel, že se tam objeví mezera na vnitřku a jakmile jsem ten manévr udělal, musel jsem se toho držet. Ale více mě bolí to, jak se všichni v týmu nyní cítí. Pokusíme se omluvit co nejlépe. Podívám se na opakované záběry, jinak to nechci moc komentovat. Nevím, co jsme mohli udělat jinak.

Max Verstappen, nedokončil
Je to velké zklamání. Ztratili jsme spoustu bodů a zbytečně. Myslím, že si musíme promluvit o tom, čí je to chyba, protože především jezdíme za tým a reprezentujeme ostatní a to, co se stalo pro ani jednoho z nás není dobré. Bylo to tvrdé závodění, ale férové, nechali jsme si místo, občas jsme se ťukli, ale i to se během závodění stává. To, co se stalo potom, to už samozřejmě dobré není. Nestalo se to poprvé a myslím, že se z toho poučíte a musíte se ujistit, že se to už nebude opakovat. Nemyslím, že týmové příkazy je ta správná cesta, ale samozřejmě o tom budeme mluvit.

Christian Horner, šéf týmu
Tohle se bude samozřejmě řešit především za zavřenými dveřmi, ale jsme týmový sport a oba jezdci si uvědomují, že to dnes hodně pokazili. Oba se omlouvají. Do té doby jezdili a závodili spolu tvrdě, ale vždy to vydrželo. Neviníme jednoho, oba nesou svůj díl, ale pokazili to týmu. Oba jsou dobře placeni týmem a ujistím se, že se všem v týmu omluví. Chceme je nechat závodit, ale musejí prokázat respekt týmu.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#77 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 13:36

Velkou cenu Ázerbájdžánu vyhrál Lewis Hamilton před Räikkönenem a Pérezem. Závod ovlivnila kolize jezdců Red Bullu i další incidenty.
Drama v Baku vyhrál Hamilton. Jezdci Red Bullu kolidovali.
Z pole position odstartoval do závodu Sebastian Vettel. Vedle něj stál na startu Lewis Hamilton. Druhá řada patřila Bottasovi a Ricciardovi a třetí Verstappenovi a Räikkönenovi.

Sebastian Vettel si pohlídal start, ale za jeho zády to bylo podstatně divočejší. Do kontaktu se dostali Räikkönen a Ocon. Jezdec Ferrari musel do boxů pro nové křídlo a pro Ocona závod skončil. K dalšímu kontaktu došlo mezi Sirotkinem a Alonsem. Pro Rusa závod skončil, Alonso musel do boxů s poškozeným předním a později i zadním kolem. Dokázal se ale vrátit zpět na trať. Do incidentů byl zapojen také Sergio Pérez. Na trať musel hned v úvodu závodu safety car.

V první části závodu byli velmi rychlí jezdci Renaultu, kteří těžili i z problémů soupeřů z Red Bullu, kteří měli problém s baterií. Renaulty se postupně dostaly před red bully, ale v 11. kole Hülkenberg narazil do zdi a závod pro něj skončil.

Sainz měl problémy s pneumatikami a už v 16. kole musel k mechanikům. Problémy se svým obutím měl i Hamilton, ale ten si je způsobil ve 22. kole sám, když masivně probrzdil. Brit musel pro nové měkké pneumatiky.

Ve 30. kole zajel do boxů Vettel. Bottas zůstal na trati na opotřebovaných superměkkých pneumatikách, ale zajížděl podobné nebo dokonce i rychlejší časy než Vettel.

Po velkou část závodu jsme byli svědky ostrých ale férových soubojů jezdců Red Bullu. Ricciardo se nakonec dostal před Verstappena. Australan stavěl o kolo dříve než jeho kolega, ale ten na tom vydělal a dostal se zpět před Ricciarda.

Ve 41. kole došlo ke kolizi obou jezdců Red Bullu. Ricciardo zezadu vletěl přimo do Verstappena. Na trať musel safety car, který si pobyt na dráze prodloužil poté, co do zdi při zahřívání pneumatik boural Grosjean.

Po restartu si Valtteri Bottas jel pro jasné vítězství. Vettel na něj zaútočil, ale propadl se mimo stupně vítězů. Chvíli poté se před něj dostal i Pérez.

Bottas se ale zařadil na seznam jezdců, kteří nebudou na čtvrtý závod sezóny vzpomínat v dobrém. Krátce před koncem najel na úlomky a poškodil si pneumatiku. Závod pro Fina skončil a na první místo se rázem dostal Hamilton.

Lewise Hamiltona na stupně vítězů doprovodili Kimi Räikkönen a Sergio Pérez.

Dobrý závod zajel Charles Leclerc, který si po zisku 6. místa dojel pro první body. Totéž platí pro 10. Brendona Hartleye. První letošní body pro Williams pak získal Lance Stroll.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#78 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 13:38

Drama se šťastným koncem pro Hamiltona! Na Vettela nezbyly ani stupně vítězů.
Úřadující mistr světa Lewis Hamilton z Mercedesu vyhrál dramatickou Velkou cenu Ázerbájdžánu a díky prvnímu vítězství v sezóně se posunul do čela průběžného pořadí MS. Na stupně vítězů ho doprovodili Kimi Räikkönen z Ferrari a Sergio Pérez z Force India. Do tohoto víkendu vedoucí muž šampionátu Sebastian Vettel skončil čtvrtý.


Hamilton jezdil většinu závodu na třetím místě a k triumfu mu výrazně pomohly nečekané chyby soupeřů a safety car. Ten byl na trati už v prvním kole, ale rozhodující slovo si vzal 11 kol před koncem, kdy musel na okruh po vzájemné kolizi vozů Red Bull. Daniel Ricciardo v souboji o čtvrté místo vrazil do Maxe Verstappena a pro oba závod skončil.

Krátce poté navíc ve snaze udržet zahřáté pneumatiky vrazil do zdi Romain Grosjean z Haasu a zpomalovací vůz proto zajel do boxů až čtyři kola před koncem. Po restartu zaútočil druhý Sebastian Vettel z Ferrari, ale probrzdil zatáčku a propadl se na čtvrtou příčku.

Chvíli nato potkala obrovská smůla vedoucího Valtteriho Bottase, který se na první místo před vítěze kvalifikace Vettela dostal v 31. kole a měl na dosah čtvrté vítězství v kariéře. Jenže pilotovi Mercedesu úlomek na trati poškodil gumu a finský jezdec ani nedojel do cíle.

Čtyřnásobný mistr světa Hamilton si tak připsal nečekané vítězství a vyhrál poprvé od říjnové Velké ceny USA. Druhého Räikkönena porazil o dvě a půl sekundy, zatímco třetí Pérez, který se na stupně vítězů dostal poprvé od závodu v Baku před dvěma lety, zaostal o čtyři sekundy.

Hamilton se navíc dostal čela seriálu. Na druhou příčku odsunul Vettela, před kterým má po čtyřech závodech náskok čtyř bodů.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#79 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:18

5 závod
13. května Velká cena Španělska (Barcelona)
spain_90.gif
spain_90.gif (5.71 KiB) Zobrazeno 297 x
span.jpg
63645130.jpg
ab25155d09_12512590_o2.jpg
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#80 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:24

kvalifikace
hamilton.jpg
bottas.jpg
1. L.HAMILTON
Mercedes
1'16''173
2. V.BOTTAS
Mercedes
1'16''213


3. S.VETTEL
Ferrari
1'16''305
4. K.RAIKKONEN
Ferrari
1'16''612

5. M.VERSTAPPEN
Red Bull TAG Heuer
1'16''816
6. D.RICCIARDO
Red Bull TAG Heuer
1'16''818

7. K.MAGNUSSEN
Haas Ferrari
1'17''676
8. F.ALONSO
McLaren Renault
1'17''721

9. C.SAINZ
Renault
1'17''790
10. R.GROSJEAN
Haas Ferrari
1'17''835

11. S.VANDOORNE
McLaren Renault
1'18''323
12. P.GASLY
Toro Rosso Honda
1'18''463

13. E.OCON
Force India Mercedes
1'18''696
14. C.LECLERC
Sauber Ferrari
1'18''910

15. S.PEREZ
Force India Mercedes
1'19''098
16. N.HULKENBERG
Renault
1'18''923

17. M.ERICSSON
Sauber Ferrari
1'19''493
18. L.STROLL
Williams Mercedes
1'20''225

19. S.SIROTKIN
Williams Mercedes
1'19''695
20. B.HARTLEY
Toro Rosso Honda
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#81 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:26

výsledky závodu
hamilton.jpg
bottas.jpg
verstappen.jpg
1 44 Lewis HAMILTON Mercedes Mercedes 66 1h 35m 29.972s ( 192.946 km/h ) 25
2 77 Valtteri BOTTAS Mercedes Mercedes 66 1h 35m 50.565s ( +20.593s ) 18
3 33 Max VERSTAPPEN Red Bull TAG Heuer 66 1h 35m 56.845s ( +26.873s ) 15
4 5 Sebastian VETTEL Ferrari Ferrari 66 1h 35m 57.556s ( +27.584s ) 12
5 3 Daniel RICCIARDO Red Bull TAG Heuer 66 1h 36m 20.030s ( +50.058s ) 10
6 20 Kevin MAGNUSSEN Haas Ferrari 65 8
7 55 Carlos SAINZ Renault Renault 65 6
8 14 Fernando ALONSO McLaren Renault 65 4
9 11 Sergio PEREZ Force India Mercedes 64 2
10 16 Charles LECLERC Sauber Ferrari 64 1
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#82 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:28

nejrychlejší kolo
ricciardo.jpg
Daniel RICCIARDO Red Bull TAG Heuer 1'18''441 61 213.638
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#83 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:36

průběžné pořadí jezdců po pátém závodě
hamilton.jpg
vettel.jpg
bottas.jpg
1. L. HAMILTON-95
2. S. VETTEL-78
3. V. BOTTAS-58

4. K. RAIKKONEN-48
5. D. RICCIARDO-47
6. M. VERSTAPPEN-33
7. F. ALONSO-32
8. N. HULKENBERG-22
9. K. MAGNUSSEN-19
10. C. SAINZ-19
11. S. PEREZ-17
12. P. GASLY-12
13. C. LECLERC-9
14. S. VANDOORNE-8
15. L. STROLL-4
16. M. ERICSSON-2
17. B. HARTLEY-1
18. E. OCON-1
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#84 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:43

průběžné pořadí týmů po čtvrpátém závodě
mercedes-logo-3.gif
mercedes-logo-3.gif (1.15 KiB) Zobrazeno 290 x
ferrari_r.gif
ferrari_r.gif (1.95 KiB) Zobrazeno 290 x
redbull.bmp
redbull.bmp (44.19 KiB) Zobrazeno 290 x
1. Mercedes 153
2. Ferrari 126
3. Red Bull TAG Heuer 80
4. Renault 41
5. McLaren Renault 40
6. Haas Ferrari 19
7. Force India Mercedes 18
8. Toro Rosso Honda 13
9. Sauber Ferrari 11
10. Williams Mercedes 4
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#85 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:43

foto pátek
GetFile (1).jpg
foto pátek
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#86 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:44

foto sobota
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
GetFile (4).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#87 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:44

foto neděle
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile.jpg
GetFile (5).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#88 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:46

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Nemohli jsme dělat nic jiného," hájí se Vettel.

Lewis Hamilton si dojel v Barceloně pro vítězství. Jak hodnotí své dnešní výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?
MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Nepodařilo by se mi to nebýt tohoto neuvěřitelného týmu. Odvedli úžasnou práci a jsem pyšný na všechny ty kluky. Dnes jsem já i auto byli na stejné vlně a to jsem zatím letos necítil, je to dobrý pocit. Odteď se pokusíme pokračovat a zatlačit na soupeře. Double pro tým, snad budeme podobně pokračovat i dál.

Valtteri Bottas, 2. místo
Chtěl jsem bojovat o výhru, ale celkově pro tým to byl dobrý závod. Měli jsme výborné auto a reagovali jsme dobře se strategií. Nikdy jsem nevěřil, že bychom zvládli jet jen na jednu zastávku v boxech, ale zvládli jsme to a jsem moc spokojen. Pro tým to byl perfektní víkend, jen musíme dál takto pokračovat a výhra přijde.

Toto Wolff, šéf týmu
Nebylo to tak jasné, jak to vypadalo, protože závod byl dobrý. V pátek a v sobotu to bylo náročnější a Valtteri zašel s pneumatikami pěkně daleko. Museli jsme se vypořádat s jejich problémy a vibracemi. Lewis byl ale neuvěřitelný. Viděli jsme, že startovní pozice je klíčová. Když Lewis vyjel za Maxem, měli jsme novější pneumatiky, ale těžko se tu předjíždí. Sebastianova levá přední pneumatika vypadala opravdu špatně, museli do boxů a trošku jsme se báli, že bychom mohli mít defekt, takže jsme se rozhodli, že také přezujeme. S odstupem mohu říci, že jsme mohli jet dál, ale může vám to zničit závod. Já se vždy obávám. V zimě jsme byli dobří, potom v Austrálii každý říkal, že to bude jednoduchá výhra pro Mercedes. A potom jsme měli náročné závody. Myslím, že to dnes bylo velmi dobré, ale musíme zůstat nohami na zemi. Monako může být úplně odlišné a v minulosti jsme se tam hodně trápili. Ale je to pocit, jako bychom byli zpět ve hře. Počkejme si na Monako, protože tam to může být jiné.


RED BULL
Max Verstappen, 3. místo
Auto dnes fungovalo velmi dobře. Hodně těžko se tu předjíždí, ale drželi jsme se aut před námi. Měli jsme štěstí, že Kimi odstoupil. Ale pneumatiky dobře držely a myslím, že to nám dalo dnešní třetí místo. Myslel jsem, že je Valtteri hodně daleko vepředu, ale musel jsem na to šlapat, protože jsem měl za sebou Sebastiana. Chtěl jsem vidět, jak to zvládne moje přední přítlačné křídlo a bylo to v pořádku.

Daniel Ricciardo, 5. místo
Bylo to náročné. Byl jsem rychlý, když se poskládalo vše dohromady, ale bylo lehké dělat chyby. Na hraně. Když jste měl štěstí, mohl jste zajet opravdu rychlé kolo, ale asi jen jedno z pěti, ostatní čtyři to klouzalo a trápili jste se. Na začátku to vypadalo, že se držíme, vypadalo to, že Kimi není zvlášť rychlý a my byli s Maxem rychlejší. Ale vyjel jsem z boxů a tam bojovala tři auta, to mě stálo čas. A potom přišel restart po virtuálním safety caru, hodiny a bylo tak trošku po závodě. Monako by měl být náš nejsilnější okruh, ale uvidíme.

Christian Horner, šéf týmu
Solidní výkon. Získali jsme pódium a čtvrté místo, pro tým skvělý výsledek, jelikož je to naše 150 pódium. Maxovo první v letošní sezóně. Bude to pro něj povzbuzující po těch náročných úvodních závodech. Měli jsme dobrou rychlost a zvládli jsme jet na měkké sadě téměř do poloviny. Přezuli jsme na měkké a to znamenalo ještě lepší rychlost. Bohužel Max měl problém s vozem po kontaktu s Williamsem Lance Strolla při safety caru, ale i tak měl dobrou rychlost a pozici si udržel a nechal za sebou Sebastiana. Daniel měl nejrychlejší kolo a to dokazuje, jak jsou naše novinky silné, bohužel kvůli hodinám trošku ztratil, ale viděli jsme, že máme konkurenceschopný vůz.


FERRARI
Sebastian Vettel, 4. místo
Co se zastávek týče, nebylo možné, abychom zůstali na trati. Pneumatiky nám odcházely rychleji než ostatním. Vypadá to jinak a špatně, ale myslím, že to bylo naše správné rozhodnutí. Celkově jsme byli o něco rychlejší než Max, ale kola ubývala a my neměli dostatečnou rychlost. Jel víceméně podobně a nebylo to dost na to jej předjet, a to ani ke konci to nešlo a to jsem měl nové pneumatiky. Těžko říci, jak by to vypadalo, kdyby se směsi neměnily a myslím, že nám to tu uškodilo víc než ostatním. Nebyl to špatný víkend, jen musíme pochopit, co se dělo s pneumatikami. Myslím, že budeme mít ty samé pro závod na okruzích Paul Ricard a Silverstone a tak se na to musíme podívat.

Kimi Räikkönen, nedokončil
Měl jsem dnes dobrý závod. Slušná pozice a rychlost také. Jel jsem klidně a šetřil pneumatiky. Mohlo to být vše ok, ale bohužel to se nestalo. V jednu chvíli jsem začal ztrácet výkon a sice jsem jel, ale už ne naplno. Tak jsem zajel do garáže a nevíme, co bylo za problém, musíme vzít vůz do továrny a podívat se na to. Co se šampionátu týče, tohle vůbec není ideální a jsem dost zklamaný. Nic jsme však nemohli udělat jinak, musíme se dál snažit a šlapat na to.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
V mnoha směrech je toto víkend, který se vůbec nevydařil. Nyní klidně a přesně musíme zjistit, co se pokazilo a jaké byly důvody, neboť jich bylo několik a ty nám znemožnili využít náš potenciál, který jsme ukázali v předchozích závodech. Potom se připravíme na Monako a budeme odhodlaně bojovat.


HAAS
Romain Grosjean, nedokončil
Ztratil jsem kontrolu nad zadní částí vozu a zkusil se co nejrychleji vrátit, ale nevyšlo to. Nemyslím, že jsem mohl udělat něco víc. Pokud bych zabrzdil, auto by stejně sklouzlo. Pokusil jsem se zůstat na plynu, abych se tomu vyhl a neotočil se do protisměru. Nevyšlo to, ale nic jiného se nedalo dělat.

Je to reflex, to samé udělal v roce 2016 Rosberg nebo 2010 Schumacher. Kdybych zabrzdil, zůstal bych stát uprostřed dráhy. Dopadlo by to stejně. Bohužel potom když se auto zase rozjelo to bylo náročné.

Kevin Magnussen, 6. místo
Měl jsem dobrý start a byl vedle Red Bullů. Ale nechtěl jsem s nimi moc bojovat, protože to nemělo smysl, jsou rychlejší. Mojí prací bylo být sedmí a držet se toho. Dařilo se i dobře bránit a vyhnul se potížím v prvním kole, takže jsem byl spokojen. Byl to dobrý výkon a myslím, že jsme si tyto body zasloužili. Měli jsme bodovat v každém závodě, máme na to auto, ale máme chybky a potíže, takže se do pravidelně nedařilo. Je dobré zase získat body a jsme zpět na zasloužených pozicích v tabulce konstruktérů a musíme si to jen udržet a bodovat pravidelně.

Günther Steiner, šéf týmu
Dobrý den, ale mohlo to být lepší. Romain získal pozice na startu, ale dostal hodiny a to byl konec závodu. Kevin odvedl dobrou práci. Nikdo jeho místo neohrozil. Celkově dobrý den, kde jsme opět ukázali, že jsme v čele středu pole. Nyní se těšíme do Monaka na další body.


RENAULT
Carlos Sainz jr. 7. místo
Myslím, že je to pozitivní výsledek pro mě i tým. Můžeme být pyšní, čeho jsme dosáhli, protože pro nás tento okruh zdaleka nebyl ideální. Ale zvládli jsme to otočit a měli dobrý start. Sedmé místo je to nejlepší, v co jsme mohli doufat. Je to skvělé. Snad si to i fanoušci užili. Děkuji jim za podporu. Děláme pokroky a probojováváme se středem pole, získali jsme navíc důležité body. Máme stále na čem pracovat, ale zlepšujeme se. Jen tak dál.

Nico Hülkenberg, nedokončil
V první zatáčce to byl chaos a ve druhé ještě větší. Viděl jsem tam auto v hodinách a kouř. Bylo to rychlé, takže jsem se mu nemohl vyhnout, když to Grosjean naboural zezadu do mého auta. Je to škoda, protože jsme měli dobrou rychlost a je to frustrující, když jsme ji nemohli ukázat. Těžko se to rozdýchává, zvlášť, když to není vaše chyba. Za dva týdny to zkusíme znovu.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Odjíždíme pozitivně naladěni. Cílem bylo získat body v každém závodě a to se nám podařilo. Carlos opět ukázal dobrý výkon. Jsme za to moc rádi a posunuli se díky tomu před McLaren v tabulce konstruktérů. Poprvé jsme na čtvrtém místě. Bitva je těsná a musíme dál pracovat a vyladit myšky. Třeba takové, jaká pokazila Nicovi kvalifikaci. On chudák v onom incidentu nemohl nic dělat, ale start z horších pozic znamená větší zranitelnost na tyto věci. Celkově dobrý víkend a snad v tom budeme pokračovat i v Monaku.


MCLAREN
Fernando Alonso, 8. místo
Začali jsme na super-měkkých, takže cílem bylo získat pozice a brzy přezout. Ale nakonec jsme ztratili pár míst kvůli nehodě a tak jsem si myslel, že body dnes nezískáme. Ale naštěstí jsme měli dobrý závod a strategii a tak jsme se na ně dostali. Během závodu jsem se více soustředil na oblohu a mraky než na povzbuzování fanoušků, protože v některých místech bylo hodně zamračeno.

Myslel jsem, že možná přijde déšť, který by pomohl, ale bohužel se tak nestalo. Bylo těžké předjíždět, zasekl jsem se dlouho za Leclercem a stále nám chybí rychlost na rovinkách, na tom musíme zapracovat. Víme, kde jsou naše slabiny a snad brzy najdeme řešení. Zlepšili jsme se, ale i tak to bude těžký souboj až do konce. Důležité je sbírat body v každém závodě a to se nám zatím podařilo, takže jsem spokojen.

Stoffel Vandoorne, nedokončil
Byl to smolný konec závodu. Myslel jsem, že to bude dobré díky strategii a dobře jsme pracovali s pneumatikami, ale těžko se předvídá, nicméně jsem věřil, že máme šanci. Poprvé jsem měl dobrý start! První zatáčka byla o vyhýbání se problémům, protože hodně autům to klouzalo. Bylo těžké na začátku udržet vůz na trati. Nevíme zatím, co bylo přesně za problém, který nám předčasně ukončil závod, ale vypadá to na převodovku. Je to škoda. Novinky jsou krokem vpřed a zlepšili jsme se i v kvalifikaci. I tak nás čeká kus práce a musíme v tom dál pokračovat.

Eric Boullier, závodní ředitel
Není to výsledek, ve který bychom doufali. Ale vzhledem k úvodu a špatnému předjíždění bychom měli být spokojeni. Oba jezdci jeli dobře a vyhnuli se incidentům, ale ztratili oba tři místa. I tak však zasáhla technika a Stoffel musel odstoupit. Na zjištění důvodů pracujeme. Fernando jel dobře a i přes horší start se probojoval na body. Bylo to dnes náročné a štěstí nám nepřálo, nicméně i tak jsme získali body. V Monaku začneme nanovo a povzbuzeni výkonem a zlepšeními, která jsme udělali. To je naším cílem - dále se zlepšovat.


FORCE INDIA
Sergio Pérez, 9. místo
Bylo to těžké odpoledne, ale za těchto podmínek nejsou dva body špatný výsledek, je to slušná odměna za náročný závod. Dobře jsem odstartoval, ale musel jsem se vyhnout Grosjeanovi a ztratil hodně pozic. Ve skutečnosti to bylo hodně obtížné, protože mě předjela spousta aut. Zvolili jsme správnou strategii, zejména pit-stop během VSC, ale pak jsem trefil trosky z Verstappenova vozu a utrpěl menší škodu. Bojoval jsem s velkými vibracemi a měl jsem štěstí, že jsem vydržel až do konce.

Je dobré přivézt body po startu ze zadní pozice, ale lituji Estebanova odpadnutí, protože jsme dnes měli velkou šanci bojovat s oběma vozy. Můžeme dosáhnout dalšího zlepšení a věřím, že v Monaku budeme ještě konkurenceschopnější.

Esteban Ocon, nedokončil
Moje část garáže prožívá velké zklamání. Jelo se mi skvěle a vypadalo to na bodovanou příčku. Pak jsem měl problém při zastávce v boxech, kdy došlo k problémům s pravým zadním kolem. Jen díky tomu jsem ztratil dvacet vteřin a spadl na konec startovního pole. Po několika kolech jsem zjistil, že ztrácím výkon a musel jsem zastavit. Vypadá to na problém s tlakem oleje, ale musíme počkat, až budeme mít auto k dispozici, abychom se dozvěděli, co se stalo.

Otmar Szafnauer, závodní ředitel
Vytěžit z tak náročného víkendu dva body, to je nakonec docela dobrý výsledek. Problémy Estebana vyloučily v jeho případě zisk bodů, ale Sergio zajel dobrý závod a získal na strategii dvou zastávek. Musíme ještě důkladně prošetřit potíže při Estebanově pit-stopu, jeho odstoupení mohly způsobit nějaké úlomky v brzdovém potrubí. Poté následoval únik oleje, ale doufáme, že motor poškozen nebude.


SAUBER
Charles Leclerc, 10, místo
Je to skvělý pocit, skončit opět na bodech. Byl to docela zajímavý závod v náročných povětrnostních podmínkách. Řízení bylo náročné, zvláště se to týkalo pneumatik. Od začátku sezóny jsme dosáhli značného pokroku a celý tým je nadšený, že může v této práci pokračovat. Důležité je si udržet soustředění - příští Grand Prix v Monaku jedu vlastně doma a jsem nadšený, že tu pojedu poprvé závod F1.

Marcus Ericsson, 13. místo
V první polovině závodu jsem byl na středně tvrdých pneumatikách hodně silný, ale pak jsme neměli štěstí s VSC, byl ohlášen těsně po naší zastávce, což bylo hodně frustrující. Druhý stint na měkké směsi už byl obtížnější. Výsledkem je určité zklamání, protože jsme bojovali o bodované pozice a nezůstal jsem daleko za nimi. Celkově to byl dobrý závod, měl jsem pár výborných soubojů a dobře se bránil. Skutečnost, že Charles získal body, je hodně pozitivní, já se musím soustředit na Monako.

Frédéric Vasseur, vedoucí týmu
Barcelonu opouštíme s pozitivními pocity. V určitém stádiu závodu jsme měli hodně dobrý rytmus a nakonec získali bod, což jsme před Grand Prix rozhodně nečekali, protože to je hodně náročná trať. Oba jezdci zajeli velmi dobře, takže jsme potřetí bodovali. Tým je motivován jít neustále kupředu, takže se musíme soustředit na další krok.


WILLIAMS
Lance Stroll, 11. místo
Nezískali jsme body, ale byl do dobrý závod. Měl jsem dobrý start a získal hodně pozic. Potom už jsem jen udělal maximum, ale body z toho nebyly. Po safety caru to bylo náročné s teplotami pneumatik, tam jsem se trošku trápil. Ale celkově to bylo dobré. Střední pneumatiky se zvládaly dobře a jsem spokojen. Je to maximum, v co jsme mohli doufat.

Sergey Sirotkin, 14. místo
Byl to těžký den, ale měl jsem dobrý start a bojoval, málem mě pár hodin, co udělaly vozy přede mnou, nachytalo a potřeboval jsem zpomalit. Jakmile jsem měl volnou cestu, byl jsem poslední. Bojoval jsem s Toro Rosso a dostal se před ně. Trápil jsem se však s pohodlím sedačky a bylo to hrozné. Musíme se na to podívat.

Paddy Lowe, technický ředitel
Byl to náročný víkend co se výkonu týče, ale výsledek není špatný a dojeli jsme s oběma vozy, takže dobrá práce. Pro kluky je to stejná práce i když rychlost chybí. Takže jsem rád. Lance jen těsně nebyl na bodech a po skvělém prvním kole dojel skvěle na jedenáctém místě. Sergej měl náročnější den a trápil se s vyvážením. Jakmile jej začali předjíždět o kolo, bylo to ještě horší, protože ztratil teplotu v pneumatikách. Jako tým jsme neodvedli dobrou práci na vývoji FW41 a budeme dál pracovat a zabojujeme, abychom byli silnější.


TORO ROSSO
Brendon Hartley, 12, místo
Odstartoval jsem čistě a v prvním kole získal několik pozic. Mechanici odvedl skvělou práci, abych měl pro dnešek připravený vůz - dokončili ho včera - museli jsme ho dnes ráno ještě nastavit. Rozhodl jsem se, že za safety carem zajedu do boxů a rovnou přejdu na středně tvrdou směs, abychom jeli na jednu zastávku. Zpočátku to fungovalo, ale ztratili jsme pár pozic a některé z vozů byly rychlejší. Takže mi hodně ztrpčovaly život. Měl jsem oproti Marcusovi dost velký náskok, takže jsem dojel dvanáctý a kdybych ho předjel trochu dřív, možná bych byl ještě o místo vpředu. Na konci závod jsem byl docela rychlý.

Pierre Gasly, nedokončil
Po startu z 12. pozice jsem vytěžil dvě místa, takže mým cílem byly body. Nakonec z toho nebylo nic, což je škoda. Kolize s Romainem byla velkou ranou, viděl jsem uvnitř nějaký prostor s Nicem zkusil střihnout zatáčku co nejvíce, ale najednou se vrátil napříč tratí. Takové incidenty jsou plné adrenalinu. Bylo jasné, že jde o velké poškození, je po boji s ostatními a po dobrém výsledku. Byla to velká rána, ale jsem v pořádku, jen zklamán, že jsem skončil už v prvním kole, protože jsem celý víkend tvrdě pracoval a usiloval o body, ale velmi rychle tahle naděje skončila. Teď se musíme soustředit na testy o příštím víkendu.

Franz Tost, vedoucí týmu
Bohužel to nebyl náš víkend, včera jsme měli problémy s Brendonem v kvalifikaci, v dnešním závodě bylo obtížné ho posunout dopředu, protože v Barceloně není předjíždění snadné. Pierre měl smůlu na samotném začátku, nemohl se kolizi s Grosjeanem nijak vyhnout. Myslím, že jinak by mohl získat nějaké body. Teď se musíme soustředit na Monako a především na to, abychom opět bodovali.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#89 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 15:50

Zbytečná zastávka Ferrari? "Šlo o správné rozhodnutí!" tvrdí Vettel, byť po ní přišel o pódium.

Sebastian Vettel se po závodě zastal Ferrari, které jej možná zbytečně povolalo během virtuálního safety caru do boxů. Přitom jej předjel Max Verstappen a přišel tak o místo na stupních vítězů. Zbytečná zastávka? Podle Mercedesu si jejich soupeř nevšiml, že pneumatiky v závodě fungovaly lépe
Pilot Ferrari se ve Velké ceně Španělska držel na třetí příčce za oběma Mercedesy, po výjezdu safety caru ale 25. kol před cílem překvapivě zamířil jako jediný ze špičky opět do boxů. Přitom se před něj dostal Verstappen, kterého už do konce nedokázal předjet - v cíli mu na něj scházelo pouhých 7 desetin sekundy.

Na své středně-tvrdé směsi měl ujeto 23 kol, Bottas s Mercedesem na ní zvládl 47 okruhů. Ferrari obvykle k pneumatikám bývá šetrnější, tentokrát však Vettel hájí rozhodnutí svých stratégů na boxové zídce s tím, že je opotřebovávali rychleji.

"Nedokázali jsme přimět pneumatiky k tomu, aby nám vydržely, proto bylo jasné, že tam [do boxů] zamíříme znovu. Myslím, že šlo o správnou věc,"
hodnotí Vettel po závodě, po němž ztrácí na vedoucího Lewise Hamiltona sedmnáct bodů.


"Samozřejmě, že když se na to podíváte zvenčí, tak je to jednoduché. Ale uvnitř vozu jsme opotřebovávali pneumatiky příliš rychle, a proto bychom nebyli schopni ujet dalších 23 kol. Ani na čerstvější sadě v závěru jsem nebyl schopen až do konce útočit," pokračuje zklamaný pilot Ferrari.

I sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff rozhodnutí svého konkurenta rozumí: "Je to vždy těžké, my jsme to zažili v minulosti, v Číně to bylo o pozici na dráze versus čerstvé pneumatiky. A dnes jsme o tom znovu hovořili. Na základě své zkušenosti, trápení s předjetím Verstappena, pro nás bylo jasné, že pozice na trati e důležitější. Ferrari se rozhodlo opačně. Viděli jste, že to u Ricciarda a Verstappena v Šanghaji fungovalo. To je myslím to, o čem přemýšleli."

"Nemysleli jsme si, že to bude možné odjet závod s jednou zastávkou. Ale podmínky se změnily a pneumatiky dnes fungovaly lépe, než jsme čekali, takže to potom bylo možné. Jsem spokojený s tím, že tým dokázal tak reagovat a povšimnou si toho. A že si to Ferrari nevšimlo," pokračuje Wolff.

Problém s pneumatikami byl podle Vettela nicméně jedním z důvodů, proč Ferrari nebylo ve Španělsku ta konkurenceschopné jako v předchozích závodech. Za zmínku stojí i fakt, že je Pirelli před závodem v Barceloně mírně upravilo - zmenšilo tloušťku běhounu (tj. množství gumy) u slicků o 0,4 mm, aby se chovaly konzistentněji a nepřehřívaly se.

"Zaprvé, nebyli jsme dost rychlí. Pokud bychom to nebyli schopni vidět, tak bychom byli více než slepí, protože v prvním stintu jsme neměli rychlost. Zadruhé, během víkendu jsme se trochu více trápili s pneumatikami. Změnily se, ale změnily se pro všechny. Naší ambicí tedy musí být to, abychom s nimi pracovali spíše lépe než hůře. To je druhá věc, na kterou se musíme zaměřit," upozorňuje Vettel.

"Třetím důvodem je bídný víkend v oblasti spolehlivosti. Kimi měl samozřejmě včera problém s motorem, museli mu ho vyměnit, a pak musel odstoupil ze závodu. Nevím, co se přihodilo. Myslím si, že celkově tam jsou tři věci, které musíme vidět," dodává čtyřnásobný mistr světa.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#90 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 14 kvě 2018, 16:02

Hamilton v Barceloně ukončil Vettelovu kvalifikační nadvládu.
Do nedělní Velké ceny Španělska formule 1 odstartují z první řady vozy stáje Mercedes. Pro pole position si dojel úřadující mistr světa Lewis Hamilton před Valtterim Bottasem a až třetí skončil vítěz předchozích tří kvalifikací Sebastian Vettel z Ferrari.
Do nedělní Velké ceny Španělska formule 1 odstartují z první řady vozy Mercedesu. Kvalifikaci vyhrál Lewis Hamilton.
Hamilton porazil Bottase o pouhé čtyři setiny sekundy. Čtyřnásobný mistr světa je tak v nejlepší pozici obhájit loňský barcelonský triumf a zvýšit náskok v čele průběžného pořadí, kam se dostal díky šťastnému vítězství před dvěma týdny v Baku. Před Vettelem vede o čtyři body.
"Už jsem první místo potřeboval, protože jsem na pole position dlouho nebyl," řekl Hamilton, který letos vyhrál kvalifikaci pouze v prvním závodě sezóny v Austrálii. "Tohle je rozhodující závod, který ukáže, jak na tom jsme. V kvalifikaci se nám to podařilo, teď to musíme potvrdit v neděli. Když vyhrajeme, uděláme si polštářek na pár dalších závodů," dodal poradce Mercedesu Niki Lauda.
Vettel byl dosavadním kvalifikačním suverénem, ale dnes za Hamiltonem zaostal o 132 tisícin. Hned za ním se umístil jeho týmový kolega Kimi Räikkönen, který po problémech v pátečních trénincích dostal nový motor. Penalizace ho však nečeká, protože šlo o jeho první výměnu v sezóně.
"S výkonem jsem byl spokojený, akorát když jsem se pak podíval na tabuli, moje jméno na prvním místě nenaskočilo. Ale čekali jsme, že Mercedes tady bude silný. Uvidíme, jak to dopadne v neděli," řekl Vettel, který sice vyhrál první dva závody v sezóně, ale v dalších dvou nebyl ani na stupních vítězů.
Další příčky patřily jezdcům Red Bullu, který do Španělska přijel s výrazně upravenými vozy, ale na rivaly z Mercedes s Ferarri to nestačilo. Max Verstappen obsadil páté místo, Daniel Ricciardo byl šestý a oba za Hamiltonem zaostali o šest desetin.
Poprvé v sezóně se díky Fernandu Alonsovi dostal do nejlepší desítky McLaren, z poslední příčky naopak odstartuje po těžké havárii z dopoledního závěrečného tréninku Brendon Hartley. Pilot stáje Toro Roso se v rychlosti kolem 160 km/h stočil do zdi a zcela zničil celou zadní část vozu včetně kol i převodovky. "Jsem v pořádku, trochu mě po tom bolela hlava, ale zítra budu moci závodit," uvedl novozélandský pilot.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Odpovědět

Zpět na „2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů