2018

Moderátoři: TOP10, V.I.P.

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#31 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:25

kvalifikace
hamilton.jpg
Räikkönen.jpg
1. L.HAMILTON
Mercedes
1'21''164

2. K.RAIKKONEN
Ferrari
1'21''828

3. S.VETTEL
Ferrari
1'21''838
4. M.VERSTAPPEN
Red Bull TAG Heuer
1'21''879
5. K.MAGNUSSEN
Haas Ferrari
1'23''187
6. R.GROSJEAN
Haas Ferrari
1'23''339
7. N.HULKENBERG
Renault
1'23''532
8. D.RICCIARDO
Red Bull TAG Heuer
1'22''152
9. C.SAINZ
Renault
1'23''577
10. F.ALONSO
McLaren Renault
1'23''692
11. S.VANDOORNE
McLaren Renault
1'23''853
12. S.PEREZ
Force India Mercedes
1'24''005
13. L.STROLL
Williams Mercedes
1'24''230
14. E.OCON
Force India Mercedes
1'24''786
15. V.BOTTAS
Mercedes
16. B.HARTLEY
Toro Rosso Honda
1'24''532
17. M.ERICSSON
Sauber Ferrari
1'24''556
18. C.LECLERC
Sauber Ferrari
1'24''636
19. S.SIROTKIN
Williams Mercedes
1'24''922
20. P.GASLY
Toro Rosso Honda
1'25''295
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#32 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:25

výsledky závodu
1 5 Sebastian VETTEL Ferrari Ferrari 58 1h 29m 33.283s ( 206.069 km/h ) 25
2 44 Lewis HAMILTON Mercedes Mercedes 58 1h 29m 38.319s ( +05.036s ) 18
3 7 Kimi RAIKKONEN Ferrari Ferrari 58 1h 29m 39.592s ( +06.309s ) 15
4 3 Daniel RICCIARDO Red Bull TAG Heuer 58 1h 29m 40.352s ( +07.069s ) 12
5 14 Fernando ALONSO McLaren Renault 58 1h 30m 01.169s ( +27.886s ) 10
6 33 Max VERSTAPPEN Red Bull TAG Heuer 58 1h 30m 02.228s ( +28.945s ) 8
7 27 Nico HULKENBERG Renault Renault 58 1h 30m 05.954s ( +32.671s ) 6
8 77 Valtteri BOTTAS Mercedes Mercedes 58 1h 30m 07.622s ( +34.339s ) 4
9 2 Stoffel VANDOORNE McLaren Renault 58 1h 30m 08.204s ( +34.921s ) 2
10 55 Carlos SAINZ Renault Renault 58 1h 30m 19.005s ( +45.722s ) 1
vettel.jpg
hamilton.jpg
raikkonen.jpg
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#33 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:25

nejrychlejší kolo
Daniel RICCIARDO Red Bull TAG Heuer 1'25''945
riccia.jpg
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#34 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:26

průběžné pořadí jezdců po prvním závodě

1. S. VETTEL 25
2. L. HAMILTON 18
3. K. RAIKKONEN 15
4. D. RICCIARDO 12
5. F. ALONSO 10
6. M. VERSTAPPEN 8
7. N. HULKENBERG 6
8. V. BOTTAS 4
9. S. VANDOORNE 2
10. C. SAINZ 1
vettel.jpg
hamilton.jpg
Räikkönen.jpg
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#35 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:26

průběžné pořadí týmů po prvním závodě

1. Ferrari 40
2. Mercedes 22
3. Red Bull TAG Heuer 20
4. McLaren Renault 12
5. Renault 7
ferrari_r.gif
ferrari_r.gif (1.95 KiB) Zobrazeno 37 x
mercedes-logo-3.gif
mercedes-logo-3.gif (1.15 KiB) Zobrazeno 37 x
redbull.bmp
redbull.bmp (44.19 KiB) Zobrazeno 37 x
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#36 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:26

foto pátek
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (7).jpg
GetFile.jpg
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#37 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:27

foto sobota
GetFile (3).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (16).jpg
GetFile (19).jpg
GetFile (21).jpg
GetFile (22).jpg
GetFile (19).jpg
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#38 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:27

foto neděle
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (16).jpg
GetFile (19).jpg
GetFile (22).jpg
GetFile (23).jpg
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#39 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:27

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Měli jsme problém v systému", vysvětluje Mercedes

V prvním závodě roku zvítězil Sebastian Vettel. Jak hodnotí své dnešní výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?
FERRARI
Sebastian Vettel, 1. místo
Samozřejmě jsem měl trošku štěstí se safety carem, ale dnes jsem si to hodně užil. Doufal jsem, že můj start bude trošku lepší, ale nevyšlo to, takže jsem byl třetí. Na konci prvního stintu mi Lewis a Kimi trošku ujeli. Já se modlil za safety car a potom někdo zastavil v první zatáčce a potom Haas na výjezdu ze druhé a když jsem to viděl, byl jsem plný adrenalinu. Závod je zastaven, ale vjel jsem do boxů na limitu a když jsem vyjel, věděl jsem, že se tu těžko předjíždí. Lewis si udržoval tlak, obzvlášť na konci prvního stintu, ale alespoň posledních pět kol jsem si mohl pořádně užít. Štěstí to bylo, ale bereme to. Nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale je to dobrý start a čerstvá motivace.

Kimi Räikkönen, 3. místo
Bylo to ok. Neměli jsme moc štěstí, ale co naděláte. Naštěstí to byl Seb, komu štěstí přálo, takže to je alespoň náš tým. Myslím, že jsem měl slušnou rychlost po celou dobu a je jen těžké tu předjíždět. Safety car bylo opravdu štěstí, ale udržel jsem si třetí místo. To beru. S autem jsem byl spokojen.

MERCEDES
Lewis Hamilton, 2.místo
Byl to neuvěřitelný víkend a gratuluji Sebastianovi a Ferrari. Dnes odvedli lepší práci, musíme se podívat a zapracovat na tom, co se stalo. Stále máme dobrou rychlost a během závodu jsem na to mohl tlačit, ale tady se velmi těžko předjíždí. Nakonec jsem se smířil s tím bojovat jindy a šetřit motor.

Toto Wolff, šéf týmu
Těžko se to vstřebává, protože rychlost jsme měli. Z nějakého důvodu, musíme přijít na to, co nás stálo vítězství. Mysleli jsme, že jsme tři sekundy v limitu, nevím, co se s nimi stalo. Musíme se zeptat počítačů a pokud máme někde softwarovou chybu, musíme to napravit. Podle mě máme v systému chybu, protože tvrdil, že máme 15 sekund náskok, abychom zůstali na čele. Měli jsme dvanáct... Mělo to být dost, ale nebylo, jak jsme potom uviděli na obrazovkách. Lewis jel potom naplno, ale tady se těžko předjíždí. Ani ti nejlepší tu nemohou předjet. Musel to vzdát, protože pneumatiky by to do konce nezvládly.

RED BULL
Daniel Ricciardo, 4. místo
Samozřejmě jsem udělal co to šlo, abych se dostal před Kimiho. Ale je to úzká trať a těžko se tu předjíždí, ale zajeli jsme nejrychlejší kolo a to je dobré znamení do budoucích týdnů. Myslím, že jsme hodně blízko rychlosti Ferrari. Máme nejrychlejší kolo, takže jsme rozhodně jedni z nejrychlejších, ne-li nejrychlejší auto. Snad to potvrzuje pokrok. Myslím, že musíme najít kvalifikační rychlost, ale závodní je dobrá.

Max Verstappen, 6. místo
Po celkem slušném startu jsem měl smůlu v první zatáčce a nechal se nachytat - ztratil jsem pozici. Najednou jsem měl s vozem potíže - s vyvážením - o pár kol později jsme zjistili, že se na autě něco rozbilo. Uprostřed zatáčky jsem ztrácel přilnavost a v jednu chvíli jsem dostal i hodiny. Není to ideální, ale příliš pozic jsem neztratil. A i když jste tu v souboji, předjíždění je tu těžké. Je to škoda. Přestože jsme měli poškozený vůz, získali jsme body. A jakmile jsme byli v čistém vzduchu, byla rychlost dobrá. Není třeba se obávat, musíme se soustředit na dobrou kvalifikaci a v závodě to potom nějak samo dopadne.

MCLAREN
Fernando Alonso, 5. místo
Šlo to víceméně podle očekávání. Věděli jsme, že máme dobrou závodní rychlost, lepší než kvalifikační. Těžili jsme i z potíží, které měli ostatní. Útočil na nás v posledních dvaceti kolech Verstappen a ubránili jsme se. Jsem spokojen, tým odvedl skvělou práci - nový motor a předělání vozu během minulou zimu. Nyní jsme konečně tam - oba vozy na bodech. Páté místo - jsem spokojen a je to dobrý začátek. Rozhodně to bude lepší a lepší. Máme potenciál, který musíme ještě odemknout. Je to první závod a snad už v Bahrajnu uvidíme další pokrok směrem k Red Bullu, což je další cíl.

Stoffel Vandoorne, 9. místo

Pro tým je skvělým výsledkem, že má na bodech obě auta. Je to oproti loňskému roku velký kontrast a myslím, že to naznačuje do budoucna obrovský potenciál. Já osobně jsem trochu rozladěn virtuálním safety carem, protože myslím, že bychom mohli dojet ještě výš, ale s ohledem na úvodní závod můžeme být šťastní.

Do sezóny vstupuji s optimismem. Ještě nás toho hodně čeká a partnerství s Renaultem je pořád značně čerstvé. Byl to první závod, víme, že budeme pracovat s některými novými komponenty, takže doufám, že se to na trati promítne. Momentální stav je dobrý, je třeba pokračovat ve zlepšování a dosažení většího výkonu - a pochopitelně i bodů. Bojovali jsme úspěšně s vozy Renault a Red Bull, což je pozitivní, myslím, že pořád existuje určitá rezerva pro další zlepšení. Začátek je to skvělý a po tomto závodě se domnívám, že máme v budoucnu dost možností. Jako tým musíme být ambiciózní, já osobně se těším na to, co nás čeká.

Eric Boullier, sportovní ředitel
Výhodou bylo, že oba Haasy měly problém, i když je mi líto kluků v tom týmu, protože odvedli skvělou práci a není moc dobrou odměnou za to mít tak špatný závod. Ale my využili všechny možnosti. Věděli jsme, že máme rychlost a potenciál i do budoucna, proto jsme mohli příležitosti využít. Během tří kol, kdy jsme Fernandovi řekli jet naplno, a ty kola byla velmi rychlá. Stoffelova rychlost byla dobrá. Během druhé části závodu se Fernandovi vyrovnal, ale když jste o pár pozic dál a máte za svými zády Bottase, není to lehké si to místo udržet a proto je výsledek jiný. Musíme se Stoffelem pracovat, aby mohl svoji rychlost ukázal už dřív během víkendu.

RENAULT
Carlos Sainz jr, 10. místo
Moje láhev na vodu se zasekla a od prvního kola mi do pusy pumpovala vodu, tak jsem pil, až jsem měl žaludek plný vody. Vůbec jsem se necítil dobře a bylo to hodně náročné. Během safety caru už jsem myslel, že se pozvracím. Od té chvíle už to bylo jen o dojezdu do cíle. Byla to smůla, ale musíme se z toho poučit. Co se rychlosti týče, tak je to pozitivní start. Myslím, že bez všech těch potíží a s lepším vyvážením v prvním stintu to mohlo být lepší. Ale poučíme se.

FORCE INDIA
Sergio Pérez, 11. místo

Byl to pro nás poměrně nešťastný víkend, ale také jsme z tohoto závodu vytěžili pozitiva. Dojeli jsme na dosah bodů, i když jsme je nakonec nezískali. Celý závod jsem se o to opravdu snažil a hlavně v posledních kolech jsem tlačil na Sainze. Byl jsem blízko, ale nestačilo to. V Melbourne je předjíždění hodně obtížné, totéž jste mohli vidět u Bottase, který mě v prvních fázích také nemohl předjet.

Vůbec nám nepomohl virtuální safety car, ale tak to někdy chodí. S mým výkonem a jízdou jsem spokojen, také s týmovou prací. Musíme se nadále zlepšovat, ale věřím, že už brzy budeme bojovat o body. Doufám, že náš progres nastane už v Bahrajnu. Je to závod, kde se dá předjíždět a strategie hraje větší roli než v Melbourne.

Esteban Ocon, 12. místo

Nebylo to dnes vůbec snadné. Těžko se předjíždělo a přestože se mi v prvním kole podařilo dostat před Lance Strolla, všichni se mi až do VSC poměrně dost vzdálili. S Bottasem jsem chvíli bojoval a po restartu safety caru jsem byl blízko za Sergiem. Rozhodně jsme měli lepší závodní tempo ve srovnání s kvalifikační rychlostí, ale pořád nám nějaký výkon chybí k tomu, abychom byli v první desítce. Ve Formuli 1 se ale věci mohou rychle obrátit, takže v následujících dvou týdnech budeme usilovně pracovat, abychom byli v Bahrajnu úspěšnější.

Robert Fernley, zástupce vedoucího týmu

Náš cíl jsme v tomto víkendu nesplnili, chtěli jsme bojovat v první desítce, nakonec jsme skončili těsně za nimi. Sezóna sotva začala a ve dvaceti následujících závodech bude dost příležitostí k vývoji vozu a prokázat své silné stránky. Jak jsem řekl včera, pohybujeme se na vývojové křivce a pro Bahrajn máme další plán. Oba piloti dnes jeli dobře, ale nepřálo nám štěstí, zvláště se to týká výjezdu safety caru. Ostatní vozy byly dost vzdálené, Sergio se v posledních kolech vozil v závětří Sainze, ale nepovedlo se mu ho předjet. Čeká nás tvrdá práce, abychom byli v Bahrajnu silnější.

SAUBER
Charles Leclerc, 13. místo

Dnešek byl pro mě šťastným. Začátek nebyl ideální - musel jsem se chytit soupeřů a pomalu jsem je dotahoval. Maximalizovali jsme náš potenciál a náš odstup byl velmi dobrý. Byl jsem některé soupeře schopen předjet, což bylo opravdu zábavné. Celkově hodnotím víkend pozitivně, od pátku jsme dosáhli určitého pokroku a nacházíme se na dobrém výchozím bodě. Získal jsem hodně zkušeností a nabýval jistotu i pro další závod v Bahrajnu.

Marcus Ericsson, nedokončil

Po dobré přípravě to byl závodní víkend plný zklamání. Solidně jsem odstartoval a z vozu jsem měl skutečně dobrý pocit - byl jsem připraven bojovat o pozice. V šestém kole ale na mém voze došlo k problému s hydraulikou a závod pro mě skončil. Nyní budeme všechna data analyzovat. Dokázali jsme se potýkat se soupeři, což je pozitivní, takže se jen můžeme těšit do Bahrajnu.

Frédéric Vasseur, vedoucí týmu

Vyvážení celého závodního víkendu vidím pozitivně, zejména s ohledem na pokrok, kterého jsme od pátku dosáhli. Pokud jde o závod, pocity jsou smíšené, protože Marcus po startu předvedl impozantní práci. Nyní musíme prověřit veškerá data. Charlesovi blahopřejeme k jeho debutu, bylo důležité, aby závod dokončil - skvěle se vyrovnal s pneumatikami a úsporou paliva. Celkově lze výkon týmu hodnotit dobře a pro Bahrajn máme patřičnou motivaci.

WILLIAMS
Lance Stroll, 14. místo
V prvním kole jsme měli nastaven špatný mód a tak mě Ocon dostal. Také jsme neměli ten výkon navíc, který jsme potřebovali při re-startu a tam jsem ztratil místo proti Leclercovi. Jen jsme se snažili dostat auto do cíle místo abychom závodili. Dnes se toho hodně dělo a ty problémy nás stály čas. Snad to do Bahrajnu vyřešíme.

Sergej Sirotkin, nedokončil
Nešlo to podle očekávání a to ani nemluvím o výsledcích i když ty samozřejmě chceme získávat dobré. Mluvím o učení se, což se nestalo. Je to škoda a jsem zklamaný, protože to není ideální a nebyl to lehký víkend. Bylo důležité mít dobrý závod... Nyní se budu připravovat na Bahrajn, tak se těším. Už za dva týdny... Budeme pracovat ještě usilovněji a jsem si jist, že se dostaneme tam, kde si zasloužíme být.

Paddy Lowe, technický ředitel
Odpoledne, které chcete zapomenout. Sergej měl problém s brzdami a vypadá to, že se mu tam zamotal igelitový sáček a zablokoval chlazení. Zakže zadní pravá čas chytla a kvůli tomu přestala fungovat hydraulika. Plnový pedál šel až na podlahu a musel vyjet na únikovou cestu. Konec závodu. Je to smůla, protože během svého prvního závodu potřeboval najet co nejvíc, aby získal zkušenosti a to se nám dnes nepovedlo. Lance se trápil s rychlostí a museli jsme hlídat spotřebu paliva. Bojovali jsme o třinácté místo, ale Lance předjel nakonec při restartu Leclerc. Snažil se ji vybojovat zpět, ale nepodařilo se.

TORO ROSSO
Brendon Hartley, 15. místo

Nebyl to dnes dobrý závod, zablokoval jsem brzdy v nájezdu do první zatáčky a poškodil si pneumatiky, takže jsem neměl jinou možnost, než zajet do boxů, protože to byly snad největší probrzděné plochy, jaké jsem kdy způsobil. V druhém stintu mě postihl defekt pneumatiky, takže na zadní straně vozu došlo k menšímu poškození. Z tohoto hlediska by bylo nesmírně těžké vůbec pomýšlet na body.

Pierre Gasly, nedokončil

Sezóna nezačala nijak dobře. Za zatáčkou 12 mi zhasl motor, pak zase naskočil, ale byl jsem opravdu pomalý a nemohl jsem se posunout kupředu. Snažil jsem se vrátit do boxů a tam jsme se rozhodli skončit. Je to škoda, protože při testech jsme žádné potíže neměli. Myslím, že všichni v týmu jsou zklamaní kvůli problémům hned v prvním závodě, ale je třeba se na vše podívat a poučit se z negativních okolností - v Bahrajnu se chceme vrátit mnohem silnější.

Franz Tost, vedoucí týmu

Po velmi úspěšných testech v Barceloně jsme pochopitelně očekávali mnohem lepší závodní výsledek v Melbourne, ale z různých důvodů to nevyšlo. Určitě nám nepomohlo, že ve třetím tréninku pršelo, protože jsme potřebovali suchou trať k vyhodnocení funkce pneumatik a zda připravené změny správně fungují. Pokud jde o kvalifikaci, odvedl Brendon adekvátní práci, ale Pierre měl problém ve třetí zatáčce. Právě on dobře odstartoval a získal pár pozic, ale bohužel jsme se potýkali s motory a kvůli tomu musel odstoupit. Brendon hned v první zatáčce zablokoval brzdy a musel do boxů měnit pneumatiky, pak se ocitl zcela na konci startovního pole. Teď je třeba na víkendové zklamání zapomenout - je třeba udělat hodně práce, abychom mohli v Bahrajnu dosáhnout lepšího výsledku.

HAAS
Kevin Magnussen, nedokončil
Tohle se opravdu těžko skousává. A to platí pro celý tým. Oba vozy nedokončily a to z takových míst... Měli jsme taková očekávání. Láme to srdce, když to skončilo takto. Ale dostaneme se zase nahoru, zabojujeme a zvládneme to. Co konkrétního se stalo zatím nevím.

Romain Grosjean, nedokončil
Celý víkend jsem byl tak spokojen s autem s plnou i prázdnou nádrží. Dnes jsme měli dobrou rychlost a věřím, že jsem mohl držet krok s předními ještě víc, kdybych byl na startu před Kevinem. Musíme to prozkoumat a pochopit, co se přesně stalo a vrátit se silnější. Problém v boxech musíme vyřešit. Dnes jsme přišli o dost bodů, ale výkon můžeme zopakovat, brzy na to zapomeneme.

Günther Steiner, šéf týmu
Jde o to, že kolo nebylo upevněno správně a v obou případech to byl závit křížem. Byla to velká smůla. Necvičili jsme dostatečně zastávky v boxech, to si myslím. Ale neměli jsme šanci a tak jsme se tomu nemohli vyhnout. Když máte 100 zastávek tak i přes nějaké potíže je to ok. Ale ta tíha v závodě je mnohem větší a je škoda, že nám chybělo testování. Je to lidská chyba... podle něj bylo vše v pořádku, ale nebylo. Přes zimu jsme nic v této oblasti nezměnili. Je neuvěřitelné, že se to stalo dvakrát. Kdyby dvakrát na levé zadní, tak je tam něco špatně, ale když to bylo na pravé a potom levé, to je prostě neuvěřitelné.
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#40 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:28

Vettel překvapivě porazil Hamiltona. Děkuje virtuálnímu safety caru.
Překvapivé rozuzlení nabídl první závod mistrovství světa formule 1. Na okruhu v australském Melbourne ovlivnil závod virtuální safety car, Ferrari této situace perfektně využilo a Vettel po své zastávce v boxech už první místo nepustil. Druhý dojel obhájce titulu a největší favorit Lewis Hamilton. Na třetím místě dokončil závod Kimi Räikkönen.
Všechno podle předpokladů. Od startu až do první zastávky v boxech. Lewis Hamilton potvrzoval svoji suverenitu z kvalifikace a ujal se vedení. Oba jeho největší soupeři na Ferrari na Brita ztráceli a předpokládaná One man show byla na spadnutí.
Brit poté zamířil do boxů a nic nenasvědčovalo tomu, že by se situace na špici měla míchat. Poté však vstoupil do závodu faktor virtuálního safety caru. V té chvíli musí všechny formule zpomalit na okruhu na omezenou rychlost. Stratégové ze stáje Ferrari právě v tento okamžik stáhli německého čtyřnásobného mistra světa z trati. Ten se po zastávce u mechaniků, k překvapení všech, vrátil do čela závodu.
Obhájce titulu Hamilton na Mercedesu dlouho nemohl uvěřit tomu, co se stalo. Třiatřicetiletý rodák ze Stevenage se však nevzdal a vytvářel na Vettela velký tlak. To se změnilo zhruba pět kol před cílem, Hamiltonovi přestal fungovat monopost a místo, aby se soustředil na boj o vítězství, musel hlídat druhé místo před dotírajícím Kimi Räikkönenem. To nakonec s vypětím všech sil udržel.
Velmi smolnou Velkou cenu prožili oba jezdci stáje Haas, kteří se na startovní roštu nečekaně seřadili na pátém a šestém místě. Kevin Magnussen musel kvůli špatně upevněnému kolu odstoupit ve 22. okruhu ze čtvrtého místa, na které se tak posunul jeho týmový kolega Romain Grosjean. Vydržel na něm ale jen tři kola a poté i on kvůli špatně upevněnému kolu předčasně skončil.
„Samozřejmě jsme měli štěstí se safety carem. Myslel jsem, že ze začátku to bude lepší, trošku jsem se trápil na začátku závodu. Když jsem viděl safety car, vjel jsem do boxů a adrenalin mě strašně pohltil, byl jsem nervózní po celou dobu, co jsem byl v boxech, když jsem viděl, že jsem se vrátil před Lewisem, bylo to fantastické," zhodnotil úvodní podnik sezóny Vettel. „Nejsme s autem tam, kde bychom úplně chtěli být, ale ten začátek není rozhodně špatný," doplnil zajímavý postřeh vítěz závodu.
Obhájce titulu mistra světa byl překvapivě spokojený i druhým místem. „Gratuluji Sebastianovi, musíme tvrdě makat. Je to úžasný okruh, ale je strašně těžké na něm předjíždět. Jsem moc rád za britské vlajky v hledišti. Byli jsme rychlí, v kvalifikaci i v závodě, v závěru jsem se už rozhodl šetřit pneumatiky na další závody," rekapituloval Hamilton dění v Melbourne. Těžko říci, jestli trochu nemlžil, v závěru ztrácel a nevypadalo to pouze na to, že by chtěl šetřit pneumatiky.
„Seb měl ještě větší štěstí, než já. Snažil sem se neustále vyvíjet tlak, ale tohle třetí místo beru, s autem jsem spokojený a těším se na další závod," stručně zhodnotil závod třetí Kimi Räikkönen."
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#41 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 19 bře 2018, 14:28

GP Austrálie
Australské drama do posledních metrů přineslo vavříny Vettelovi.

Jakkoli se v první polovině závodu zdálo, že australská Grand Prix bude nudným podnikem, dvojí katastrofické zastávky v boxech týmu Haas změnily ráz úvodního klání a do posledního kola nebylo jisté, jaké bude složení na stupních vítězů.
Po kvalifikaci měl nejlepší výchozí pozici Hamilton, ovšem dalo se čekat, že Ferrari zkusí vytěžit maximum ze startu. To se také téměř povedlo Räikkönenovi, jenž v nájezdu do první zatáčky atakoval obhájce titulu, ale neuspěl, takže Lewis mohl pomalu střádat desetiny náskoku a vzdalovat se dvojici rudých vozů - Räikkönen se možná překvapivě držel nadále před Vettelem. Dodejme, že kromě pilotů Red Bullu jela první osmička na ultraměkkých pneu, takže se po výměnách dal čekat přechod na měkké, případně superměkké.
Pro závod byla rozhodující pasáž kolem jeho poloviny. Ve 23. kole zamířil do boxů Magnussen, ale mechanici mu špatně připevnili levé zadní kolo. Dán dojel zatáčky Marina, kde musel svůj vůz odstavit. Mechanici Haasu se nejspíš nedokázali dostatečně vzpamatovat z fatální situace, když o dvě kola později odbavovali Grosjeana. Tomu pro změnu nezajistili dostatečně levé přední kolo a Francouz dojel pouze za druhou zatáčku. Jeho stojící vůz přinutil vedení aktivovat režim virtuálního safety caru. U Ferrari dokázali zareagovat dostatečně pružně a povolali Vettela do boxů. A ten se k velkému překvapení Mercedesu a Hamiltona objevil na prvním místě. Jen dodejme, že Hamilton byl v boxech ve 20. kole, o jeden okruh později než Räikkönen.
Značně rozladěný Hamilton se neustále dotazoval, jak se mohl Vettel dostat před něj, ale poté se soustředil na snahu vybojovat si vedení zpět. Na trati se tak vytvořily tři páry: Vettel a Hamilton, Räikkönen a Ricciardo, Alonso a Verstappen, k nimž se v závěrečné fázi přidali Hülkenberg a Bottas. Ačkoliv Hamilton v některých pasážích visel za Vettelem se ztrátou 0,6 vteřiny a mohl využívat systému DRS, udělal také ve 47. kole chybu v zatáčce 9 a ztratil téměř dvě vteřiny. I když se záhy dotáhl zpět za vedoucí Ferrari, vlastně se k žádnému útoku nedostal. Navíc pět kol před cílem začal zpomalovat a nakonec se musel o své místo strachovat, protože dvojice Räikkönen/Ricciardo smazala šestivteřinovou ztrátu a v posledním kole už byla těsně za zádí Mercedesu.
Red Bull prožil kontroverzní den. Verstappen po startu ztratil místo ve prospěch Magnussena, navíc v 10. kole nezvládl nájezd do první zatáčky a k vlastnímu štěstí jeho hodiny skončily pouze poklesem na 8. místo. Max si poté stěžoval na značnou přetáčivost v zatáčkách. Ricciardo rovněž vydělal na výjezdu Safety Caru, který se na trati objevil po dvou kolech režimu virtuálního kolegy, aby pak systematicky pronásledoval Räikkönena. Ačkoliv jejich odstup byl jako na pouťové gumičce a nikdy se nenatáhl více než na 1,5 vteřiny, Australan před domácími diváky několikrát lehce chyboval a neměl šanci si připravit pozici pro atak. Navzdory povzbuzování z boxové zídky a prognóze Kimi před ním žádnou chybu neudělal, takže Daniel si i nadále musel nechat zajít chuť na stupně vítězů ve své rodné zemi.
S výkonem McLarenu a hlavně Fernanda Alonsa se pojí i menší incident. Španěla totiž v režimu žlutých vlajek mezi zatáčkami 4 a 5 předjel Verstappen. Vedení závodu se ale rozhodlo k neobvyklé situaci, ještě když byl SC na trati, umožnilo Maxovi vrátit pozici Alonsovi. Ten to také pilotovi McLarenu vehementně naznačoval, ale tomu se do akce příliš nechtělo. Nakonec ale zkušený dvojnásobný mistr světa holandskému mladíkovi dokázal odolávat a pro McLaren s francouzským motorem (mimochodem poprvé od roku 1994, kdy v útrobách vozu "tepala" pohonná jednotka Peugeot) zajistil velice kvalitní umístění, které podtrhl i Vandoorne, ačkoliv Belgičan jel vlastně osamocený závod.
Valtteri Bottas se dlouho trápil v druhé desítce a nepostupoval kupředu asi tak, jak by si přál. Nakonec se dotáhl na sedmého Hülkenberga, ale vylámal si na něm zuby, protože Nico předvedl vyzrálý výkon a nenechal se zaskočit. Němcům týmový kolega Carlos Sainz jr. si prožil značné martyrium. Po závodní stránce chyboval ve 22. kole v nájezdu do deváté zatáčky zvané Clark a musel to vzít přes kačírek, deset kol před cílem pak hlásil do boxů, že ho sužují velké žaludeční potíže. Nakonec udržel bodovanou pozici před finišujícím Pérezem, ale nejspíš to bylo za cenu osobního sebezapření.
Force India se ztratila ve středu startovního pole, Haas naopak předvedl brilantní výkon a dlouho obhajoval 4. a 5. pozici, aby nakonec o tato skvělá místa přišel vlastní chybou - a nejspíš ještě z rozpočtu odečte značnou finanční částku, protože minimálně Grosjean byl podle oficiálního prohlášení po závodě vyšetřován. Toro Rosso zažilo nepovedený víkend, protože Brendon Hartley v nájezdu do první zatáčky notně probrzdil své pneumatiky a na konci prvního kola musel do boxů, čímž přišel o jakékoli šance nějak zasáhnout do pořadí. Gasly pak skončil po 14. kole kvůli poruše převodovky. Williams byl naprosto neviditelný a dá se předpokládat, že ho čeká krušný rok.
Další závod se jede za dva týdny v Bahrajnu, kde si piloti poprvé v sezóně vyzkoušejí závodění pod umělým osvětlením.
Nejrychlejší kolo: Daniel Ricciardo, Red Bull - 1:25,945 (54. kolo)
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#42 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 09 dub 2018, 11:48

bahrain_90.gif
bahrain_90.gif (5.69 KiB) Zobrazeno 17 x
2 závod
8.dubna Velká cena Bahrajnu (Sáchir)[/b]
bahr.jpg
bahr.jpg (5.64 KiB) Zobrazeno 17 x
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile.jpg
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#43 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 09 dub 2018, 12:01

kvalifikace
vettel.jpg
raikkonen.jpg
1. S.VETTEL
Ferrari
1'27''958
2. K.RAIKKONEN
Ferrari
1'28''101

3. V.BOTTAS
Mercedes
1'28''124
4. D.RICCIARDO
Red Bull TAG Heuer
1'28''410

5. P.GASLY
Toro Rosso Honda
1'29''329
6. K.MAGNUSSEN
Haas Ferrari
1'29''358

7. N.HULKENBERG
Renault
1'29''570
8. E.OCON
Force India Mercedes
1'29''874

9. L.HAMILTON
Mercedes
1'28''220
10. C.SAINZ
Renault
1'29''986

11. B.HARTLEY
Toro Rosso Honda
1'30''105
12. S.PEREZ
Force India Mercedes
1'30''156

13. F.ALONSO
McLaren Renault
1'30''212
14. S.VANDOORNE
McLaren Renault
1'30''525

15. M.VERSTAPPEN
Red Bull TAG Heuer
16. R.GROSJEAN
Haas Ferrari
1'30''530

17. M.ERICSSON
Sauber Ferrari
1'31''063
18. S.SIROTKIN
Williams Mercedes
1'31''414

19. C.LECLERC
Sauber Ferrari
1'31''420
20. L.STROLL
Williams Mercedes
1'31''503
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#44 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 09 dub 2018, 12:05

výsledky závodu

1 5 Sebastian VETTEL Ferrari Ferrari 57 1h 32m 01.940s ( 200.954 km/h ) 25
2 77 Valtteri BOTTAS Mercedes Mercedes 57 1h 32m 02.639s ( +00.699s ) 18
3 44 Lewis HAMILTON Mercedes Mercedes 57 1h 32m 08.452s ( +06.512s ) 15
4 10 Pierre GASLY Toro Rosso Honda 57 1h 33m 04.174s ( +1m 02.234s ) 12
5 20 Kevin MAGNUSSEN Haas Ferrari 57 1h 33m 16.986s ( +1m 15.046s ) 10
6 27 Nico HULKENBERG Renault Renault 57 1h 33m 40.964s ( +1m 39.024s ) 8
7 14 Fernando ALONSO McLaren Renault 56 6
8 2 Stoffel VANDOORNE McLaren Renault 56 4
9 9 Marcus ERICSSON Sauber Ferrari 56 2
10 31 Esteban OCON Force India Mercedes 56 1
vettel.jpg
bottas,.jpg
hamilton.jpg
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
55 vítězství
55 vítězství
Příspěvky: 55152
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV

Re: 2018

#45 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 09 dub 2018, 12:09

nejrychlejší kolo
Valtteri BOTTAS Mercedes Mercedes 1'33''740
bottas.jpg
Obrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Odpovědět

Zpět na „2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host