sezona 2018

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#61 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 dub 2018, 15:45

foto pátek
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#62 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 dub 2018, 15:49

foto sobota
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#63 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 dub 2018, 15:53

foto neděle
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile.jpg
GetFile (5).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#64 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 dub 2018, 15:56

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen přiznává vinu.
Jak hodnotí dnešní závod v Číně jednotliví jezdci a představitelé týmů?

RED BULL
Daniel Ricciardo, 1. místo
Nevyhrávám nudné závody. Tohle bylo neočekávané. Před 24 hodinami jsem si myslel, že budu startovat z chvostu pole. Díky klukům a dnes to je odměna za tu práci. Mechanici si opravdu zamakali.

Tým mi řekl, že se objeví safety car a ve čtrnácté zatáčce mi řekli ať zajedu do boxů. To bylo velmi rychlé rozhodnutí, které rozhodlo v tomto případě o výhře. Někdy prostě musíte olíznout známku a poslat dopis. Dnes jsem si to hodně užil, věděl jsem, že na měkké sadě jsem mohl při brzdění získat čas. Často máte jen jednu příležitost to zkusit a já využil každou příležitost.

Max Verstappen, 5. místo
Viděl jsem, že se Vettel na těch pneumatikách trápí a zkusil brzdit pozdě. Zablokoval jsem kola a narazil do něj. Byla to samozřejmě moje chyba. Nechtěl jsem to a to se později lehce říká. Měl jsem počkat. To by asi byl nejlepší nápad, ale bohužel stala se kolize. Je to životní lekce.

Christian Horner, šéf týmu
Tohle letošní vítězství v Číně je výsledek fantastického úsilí týmu. Mechanici odváděli úžasnou práci a Daniel jel skvěle a zasloužil si výhru. Jeho předjíždění bylo ukázkové a strategie nám i díky safety caru vyšla perfektně. Skvělá práce. Max měl dobrou první část, bohužel ztratil čas za Lewisem a propadl se za Daniela a při snaze o předjetí Sebastiana došlo ke kolizi a ta vedla k penalizaci. Za manévr se Max už omluvil. I tak ale dojel pátý a jsem si jistý, že je frustrovaný, ale dnešní výkon ukazuje na dobrou sezónu.


MERCEDES
Valtteri Bottas, 2. místo
Závod šel dobře a vypadalo to slibně než všichni během safaty caru zajeli do boxů. Potom jsme byli v potížích ze strany Daniela a skoro i Kimiho. Je to zklamání, dali jsme do toho vše a cítili, že si zasloužíme výhru. Měli jsme to pod kontrolou a bez nějakých problémů, takže si myslím, že bych za sebou bez safety caru Sebastiana udržel.

Lewis Hamilton, 4. místo
Já jsem se dnes nacházel v území nikoho. Neměl jsem rychlost a jen jsem se snažil držet čehokoliv to šlo. Nejsem si jistý svou pozicí v závodě. Měli jsme před sebou těžkou bitvu, obzvlášť na mé straně. Náš výkon byl horší. Včera a dnes to byla z mé strany katastrofa. Musíme to napravit a dostat se zpět do módu běžné výkonnosti, jinak přijdeme o více bodů. Můžeme vděčit několika incidentům před námi, které nás udržely v boji.

Toto Wolff, šéf týmu
Red Bull byl odvážný a zajel do boxů, my si mysleli, že pozice na trati je důležitější. Zvolili jsme špatně a oni správně, pravděpodobně si výhru zasloužili. Po boji jste vždycky chytřejší a tak nyní říkám, že jsme měli také Lewise zavolat do boxů. Po boji je každý generál. Ale celý víkend jsme prostě nebyli dostatečně dobrý, nikde. Byli jsme asi třetí a čtvrtí za Ferrari a tak musíme dát hlavy dohromady.

Mysleli jsme, že výhodou bude zůstat na trati, ráno jsme o tom mluvili, protože v prvním stintu se nepředjíždělo a Räikkönen také nejel do boxů. Myslím, že Valtteri si zasloužil vyhrát, měl dobrý den a jel skvěle. Ale nepřálo nám štěstí a myslím, že safety car vyjel ve špatnou chvíli.


FERRARI
Kimi Räikkönen, 3. místo
Měli jsme dobrý start, ale potom jsem trošku zablokoval kola během prvních zatáček. Měli jsme dlouhý stint a měl jsem i štěstí se safety carem. Nakonec jsme potřebovali měkké pneumatiky, abych na to mohl opravdu šlápnout. Dostal jsem se Valtterimu blízko, ale je těžké být v závěsu za jiným autem. Tohle beru, protože to vypadalo, že z toho nebude nic.

Sebastian Vettel, 8. místo
Maxe jsem neviděl až do poslední chvíle. Také jsem mu tam nechal místo. Čekal jsem, že to zkusí dřív a neměl jsem v úmyslu odolávat, protože to s Danielem bylo jasné a nemělo to smysl - byli na nových pneumatikách prostě příliš rychlí. Nechtěl jsem si pokazit závod, ale udělal chybu, zablokoval kola, což se stává při tomto větru na té rovince a podle mě to špatně odhadl a pokazil závod nám oběma. Není už nováček a mladíček, ale tohle se prostě může stát, když máte najeto 300 závodů, v autě se rozhodnutí dělají obtížně. Ale tyhle věci musíte mít na paměti a ujistit se, že nehavarujete. Měli jsme štěstí.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Dnes to není výsledek, který jsme chtěli, když jsme startovali z první řady. Rychlost nebyla špatná, ale byl to závod s mnoha proměnnými a to rozhodlo. Kimi to zvládl na pódium a Sebastian s poškozeným vozem po kolizi nemohl moc bojovat. Musíme si udržet soustředěnost a odhodlání a už přemýšlet nad závodem v Baku.

RENAULT
Nico Hülkenberg, 6. místo
Všichni měli malou přilnavost na startu a klouzalo to. Jeli jsme na dvě zastávky a museli jsme pneumatiky šetřit a držet si rychlost. Vyplatilo se to, safety car nám vyšel a ulehčil nám to. Ale i bez něj si myslím, že by to vyšlo. Rychlost byla dobrá a byli jsme v čele středu pole, takže nebyl to vůbec špatný den. Osm bodů, to si vezeme. Byla to zábava, to je jisté.

Carlos Sainz jr. 9. místo
Oba vozy zase na bodech. Dobrá práce! Měl jsem dobrý start, ale jeden z Red Bullů mě v prvním kole vytlačil a tak jsem se propadl pár míst za Nica. Od té doby to bylo o udržení strategie a zvládnout safety car. V posledním stintu jsem se zasekl v provozu ve vláčku za Alonsem a Mangussenem a to mi pokazilo pneumatiky a musel jsem je šetřit, abych na konci ještě mohl bojovat. Bylo to s Vettelem hodně těsné. Ještě kolo a dostal bych ho. Celkově jsem rád za body, ale musíme dál s inženýry pracovat na voze.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Dnes to byl dobrý den a získáváme jistotu. Měli jsme slibné startovní pozice a to znamenalo těžkou volbu se strategií, protože jsme museli jet na dvě zastávky, zatímco soupeři kolem jen na jednu. Ale díky silnému startu to fungovalo. Pomohl nám i safety car, ale moc toho nezměnil. Tým sílí. Rychlost byla povzbudivá a výhra Daniela Ricciarda ukazuje, že motor Renault se lepší a je schopen vítězství.

MCLAREN
Fernando Alonso, 7. místo
Opět jsme v neděli podali lepší výkon než během předchozích dní, což je dobré, protože tam se získávají body. Zvládli jsme to dobře, safety car nám moc nepomohl, protože jsme jeli na jednu zastávku a zrovna jsme přezuli na čerstvé pneumatiky a chtěli dojet do cíle. Ale ostatní získali čas a příležitost jet do boxů. Měli jsme dobré souboje s Haasem a Ferrari, i když to nebylo fér, protože Sebastian měl poškozený vůz a trápil se. Dojel jsem ho a viděl šanci a šel do toho. Sedmé místo je dobré, ale musíme se zlepšit. Něměli jsme rychlost během víkendu a ne dostatečnou v závodě. Rád jsem viděl mnohem plnější tribuny než v minulých letech, takže díky fanouškům!

Stoffel Vandoorne, 13. místo
Neměl jsem dobrý start a ztratil pozice. Zvládl jsem pár slušných předjížděcích manévrů a získal pár pozic zpět. Otázkou bylo, zda jet jednu či dvě zastávky v boxech a bohužel nakonec naše volba moc nevyšla, protože ostatní těžili ze zastávky pod safety carem. Mysleli jsme, že bude více příležitostí, ale neměli jsme rychlost a cítil jsem vibrace, takže závěr byl náročný. Nebyl to den podle představ, ale i tak jsme ukázali, že závodní rychlost máme silnější než kvalifikační a pracujeme na zlepšení. Snad budeme mít lepší vůz už v Baku.

Eric Boullier, závodní ředitel
Podle očekávání náročný závod, ale i tak jsme ukázali bojového ducha a získali body. Fernando měl dobrý start a udržel si dobrou rychlost v porovnání se soupeři kolem i před safety car, předvedl pár dobrých předjetí a dojel sedmý. Stoffel takové štěstí neměl. Měl pomalý start a trápil se s posouváním vpřed. I tak na to ale šlápl a získal pozice díky předjetí a dobré práci s pneumatikami. Bojoval tvrdě i ke konci, kdy soupeři byli na novějších pneumatikách a cítil vibrace. Dal do toho vše. Snad bude příště mít více štěstí. Safety car nám nepřál, protože jsme volili strategii jedné zastávky, věděli jsme totiž, že tam máme potenciál. Ale bojovali jsme tvrdě a využili předností našeho balíku. Nyní nás čeká příprava na další závod.

HAAS
Kevin Magnussen, 10. místo
Měl jsem na safety car smůlu. Naše strategie se začala vyplácet, ale potom safety car vyjel ve špatnou chvíli. Proto jsme strategii nevyužili tak, jak jsme mohli. Nevěděl jsem, jestli máme do boxů a bylo to těžké rozhodnutí. Myslím, že to byla smůla a nezískali jsme tak více bodů. Ale je to ok, ale doufali jsme ve víc. Je to dlouhá sezóna a snad budeme dál získávat body. Jsem pyšný na to, jak jako tým fungujeme a to si musíme udržet.

Romain Grosjean, 17. místo
Měli jsme odvážnou strategii a bohužel nás štěstí nepřálo, protože už od poloviny závodu, kdy vyjel safety car, jsme věděli, že už do boxů nepojedeme. Věděl jsem, že to bude náročné a bylo. Snažil jsem se držet jedenáctého místa jako klíště, ale potom mě Force Indie předjely a tak jsme jeli pro další sadu a to bylo povzbudivé, protože ultra měkké se neopotřebovávaly a bylo to dobré. Kvůli safety caru jsem věděl, že to bude náročné.

Günther Steiner, šéf týmu
Náročný konec dne. Safety car nám zničil závod. Kevin mohl být jinak sedmý a Romain osmý či devátý. Renaulty získaly bonusovou zastávku v boxech a tak jsme skončili tam, kde jsme dojeli. Pneumatiky se dostatečně nezahřáli a bylo to těžké. Ale bojovali jsme v pozicích, kde jsme jeli v posledních dvou závodech. Buďme pozitivní a pokusíme se v Baku udělat to, co se nepodařilo v prvních třech závodech.

FORCE INDIA
Esteban Ocon, 11. místo
Byli jsme tak blízko bodům, ale okolnosti nám nepomohli. Byl to zmatený start a ztratili jsme čas a nedokázali se posunout. Potom se to zlepšilo, když jsme do boxů zajeli brzy a vypadalo to, že strategie dvou zastávek bude fungovat. Byli jsme na bodech, když vyjel safety car. Potom jsme na to šlapali až do konce, ale zasekl jsem se za Grosjeanem příliš dlouho, protože dobře bránil. To mě stálo šanci předjet Magnussena a dostat se na body. Nevyšlo nám to, nicméně rychlost byla dobrá, takže se budeme soustředit na pozitiva.

Sergio Pérez, 12. místo
Další závod, kdy bylo po všem v prvním kole. Bylo to chaotické a dostal jsem se do problémů. Vytlačil mě Renault v zatáčce číslo čtyři ztratil jsem tam dost míst. A bylo po víkendu. Byli jsme na slabší sadě pneumatik a nemohli jsme toho moc udělat. Byli jsme blízko bodům, tým zvolil strategii, která mi dala šanci předjet Magnussena, ale nebylo dost času. Můžeme se soustředit na pozitiva, dostali jsme se blíž soupeřům. Včera jsme se zlepšili a jsem si jistý, že jakmile se dostaneme do Evropy, budeme získávat silnější výsledky.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Náročné první kolo znamenalo, že musíme dohánět. I přes rychlost jsme se zasekli v provozu a to znamenalo, že jsme jeli do boxů dříve, abychom s tím něco udělali. Oba jeli na dvě zastávky a po výjezdu safety caru jsme se snažili získat ztracené pozice a dostat se na body. Skoro se to podařilo. Dnes nám štěstěna nepřála, ale rychlost byla slušná a to je pozitivní.

WILLIAMS
Lance Stroll, 14. místo
Byl to dobrý start a jako v Bahrajnu jsme získali na startu pět nebo šest míst. Potom věřím, že jsme získali maximum. Neměli jsme štěstí se safety carem, protože ti se dvěma zastávkami v boxech získali volný vstup to boxové uličky. Myslím, že jsme dnes mohli porazit Force Indie. Nejen rychlostí, ale také díky startu a tak. Je to škoda, ale jsem spokojen. Získali jsme podle mě z auta maximum.

Sergej Sirotkin, 15. místo
Byl to náročný závod. Neměl jsem co ztratit, takže jsem musel bojovat a snažil se získat pozice. Ale když jste ve středu pole, je to těžké a myslím, že jsem to mohl zvládnout lépe. Potom jsme se trápili s rychlostí. Bylo těžké zvládat pneumatiky a chvílemi v čistém vzduchu to bylo stabilizované, ale jinak náročné. Zajeli jsme pro nové pneumatiky a nevím, co se s tou sadou stalo, ale neměli přilnavost a ztratili jsme tam, potom už to bylo jen o dojezdu do cíle.

Paddy Lowe, technický ředitel
I když to není skvělý výsledek a nezískali jsme body, oproti Bahrajnu je to fantastické. Byli jsme v boji, takže je to pozitivní pocit a můžeme na tom stavět. Obě auta měly dobrý start a chtěli jsme jet na jednu zastávku, drželi jsme se toho a vycházelo to. Safety car nám však nepomohl, ale využili jsme příležitost a Sergejovi jsme přezuli pneumatiky. Rychlostí jsme porazili Sauber, ale strategií jsme bojovali s Toro Rosso a Grosjeanem v Haasu.

SAUBER
Marcus Ericsson, 16. místo
Měl jsem dobrý start, ale potom jsem mírně vyjel mimo trať a ztratil pár pozic. Celkově měl závod dvě fáze. První na měkkých pneumatikách, tam jsem se trošku trápil v vyvážením a po změně na střední jsem dojel střed pole a držel si jejich rychlost. Podíváme se na data a začneme se připravovat na další závod.

Charles Leclerc, 19. místo
Nebylo to ideální, ze začátku jsem byl s rychlostí spokojen a po přezutí jsem dostal hodiny a zajel do štěrku. Měl jsem poškozenou podlahu a měl potíže s vyvážením vozu. Bohužel jsem ztratil pozice. Podíváme se na data, abychom se ujistili, že uděláme v dalším závodě maximum.

Frederic Vasseur, šéf týmu
Pro nás měl závod dvě fáze. Oba jezdci jeli na jedu zastávku a pro Charlese byl první stint dobrý. Držel se jezdců před ním a získal pár pozic. Po zastávkách se to začalo měnit. Vyjel safety car a načasování nebylo ideální, protože soupeři využili šance volné zastávky v boxech. Po přezutí Charles vyjel mimo trať a poškodil podlahu. Bohužel tam se toho moc udělat nedalo. Na druhou stranu Marcus měl druhou část dobrou a cítil se lépe. Získal pár pozic a jel dobře. Celkově jsme měli rychlost a bojovali jsme o střed pole. Stále máme co zlepšovat, především kvalifikaci. To je další krok a těšíme se na další závod.

TORO ROSSO
Pierre Gasly, 18. místo
Přes rádio mi řekli: 'OK, Brendon tě pustí na konci rovinky.' Proto jsem očekával, že mě pustí, a šel jsem na vnitřek. Čekal jsem, že mi nechá trochu místa na zatáčení. Když jsem začal zatáčet jako obvykle a byl jsem na vnitřní straně, tak už bylo příliš pozdě a nemohl jsem s tím nic dělat.

Snažil jsem se brzdit a vyhnout se mu, bylo už moc pozdě, došlo ke kontaktu a bylo to. Byla to škoda, protože to je samozřejmě ta poslední věc, kterou si přejete - mít kontakt se svým týmovým kolegou. Je to zkrátka škoda, myslím si ale, že jsme se nepochopili. Očekával jsem, že něco udělá, a on zřejmě čekal něco jiného.

S penalizací jsme nic nemohli udělat. Určitě to v televizi vypadalo z mé strany špatně, ale z toho, co jsme si řekli, bylo jasné, že si tam vyměníme pozice. Nikdy bych nečekal, že takto zahne. Samozřejmě, že kdybychom spolu bojovali, tak bych to takto nezkoušel.

Brendon Hartley, 20. místo
Bylo to samozřejmě trochu nedorozumění. Vyměnili jsme si v prvním stintu pozice, protože jsem se na ultra-měkkých trápil. Nechal jsem ho předjet na výjezdu ze zatáčky č. 14 a podruhé, když jsem byl o to požádán, tak jsem plánoval totéž. Podle mě si musel myslet, že mu nechávám otevřený prostor při nájezdu, což tak nebylo.

Franz Tost, šéf týmu
Gratuluji Red Bullu, fantastická výhra. Strategické rozhodnutí bylo skvělé a Daniel využil příležitost. Měl to pod kontrolou a vyhrál. Bohužel Toro Rosso se nedařilo. Trápili jsme se od začátku víkendu a byli jsme téměř na chvostu startovního pole a během závodu jsme nenašli potřebnou rychlost. Navíc proběhla kolize mezi našimi jezdci kvůli nedorozumění, což je velká škoda. A ke konci jsme zjistili problém s převodovkou v Brendonově autě a musel odstoupit. Snad najdeme důvody tohoto špatného výkonu a v Baku budeme konkurenceschopnější.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#65 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 dub 2018, 15:58

Velkou cenu Číny vyhrál Daniel Ricciardo před Bottasem Räikkönenem.
Z nudy k dramatu: Velkou cenu Číny vyhrál Ricciardo.
Kvalifikaci na Grand Prix Číny poměrně dominantním způsobem vyhrálo Ferrari. Sebastian Vettel jen těsně porazil Kimiho Räikkönena. Druhá řada patřila jezdcům Mercedesu. Valtteri Bottas odstartoval ze třetího místa. Ve třetí řadě stáli jezdci Red Bullu.

První čtyři jezdci do závodu odstartovali jako jediní z první desítky na měkkých pneumatikách.

Měkké pneumatiky nasadili převážně také jezdci z druhé desítky. Jen Hartley zvolil ultraměkké a Gasly střední.

Závod
Sebastian Vettel dobře odstartoval, ale zatlačil na Räikkönena, kterého vyhnal k pravému okraji dráhy. Räikkönen se i kvůli tomu propadl za Bottase a o pár kilometrů později také za Verstappena.

Red Bull si v závodě dvakrát vyzkoušel poměrně riskantní dvojitý pit stop. V 18. kole přezuli oba jeho jezdci. O kolo později zajel k mechanikům Hamilton a následně také Bottas. Ferrari se tím dostalo pod tlak. Vettela zavolalo do boxů hned kolo po Bottasovi, ale Finovi to stačilo k tomu, aby se dostal před Vettela.

Räikkönen zůstával na trati. Během několika kol ho Bottas a Vettel dojeli a předjeli. Räikkönen poté také zajel do boxů. Z nevýhody pozdější zastávky se ke konci závodu vyklubala možná i menší výhoda.

Rozhodla kolize jezdců Toro Rosso
Ve 31. kole totiž došlo ke kolizi jezdců Toro Rosso. Pierre Gasly nedobrzdil a narazil do týmového kolegy. Oba vozy sice pokračovaly v závodě (byť Hartley později odstoupil), ale na trati byly úlomky a ředitelství závodu se rozhodlo vyslat safety car.

Red Bull opět povolal současně oba jezdce do boxů, což byl moment, který rozhodl závod. Rudí býci se vrátili na trať na čerstvých měkkých pneumatikách, zatímco mercedesy a ferrari zůstaly na opotřebovanějších středních pneumatikách, na kterých dojeli až do cíle.

Ve 36. kole došlo k restartu závodu. Max Verstappen zaútočil o tři kola později na Hamiltona, ale dostal se mimo trať. Úspěšnější byl v tomto ohledu Ricciardo. Ve 42. kole se ale Verstappen před Hamiltona na druhý pokus dostal také.

Ricciardo se později dostal i před Vettela. Na toho zaútočil také Verstappen, ale došlo ke kolizi. Oba jezdci se propadli. Vettel až na sedmé místo. Stewardi za incident udělili Verstappenovi penalizaci 10 sekund, která ho nakonec stála 4. místo.

Krátce po incidentu se Ricciardo dostal na první místo před Bottase. Vettel v samotném závěru přišel ještě o jednu pozici ve prospěch Alonsa. Tvrdý souboj prověřili stewardi, ale Španěla nepotrestali.

Závod vyhrál Daniel Ricciardo před Bottasem a Räikkönenem.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#66 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 15 dub 2018, 16:02

Závod ovlivněný Verstappenem vyhrál jeho kolega Ricciardo.
Třetí závod, třetí hattrick? Ferrari má jeden z nejlepších vstupů do sezóny, ačkoliv obě jeho vítězství byla z těch nejtěsnějších. Trať v Šanghaji ale v závodním režimu svědčí Mercedesu, takže karty před celkově 979. Grand Prix v historii byly rozdány.
Pirelli zvolilo neobvyklý přístup - vedle středně tvrdé a měkké směsi nasadilo ultraměkké pneumatiky, což přinášelo značné množství variant. Ve vzduchu naměřily přístroje 19 °C, trať ovšem měla o 20 stupňů více.

Na rozdíl od předchozích závodů se start tentokrát obešel bez nějakých strkanic. Nejhůře dopadl pro Räikkönena, jenž se z druhého místa propadl až na čtvrté. Pole se zformovalo následovně: Vettel, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Grosjean a Magnussen - většina v této desítce jela na měkké směsi, pouze oba Red Bully a Grosjean zvolili ultraměkké.

První výměny pneumatik na špici nastaly na konci 18. kola, kdy Red Bull zvolil opravdu neobvyklé řešení a povolal s odstupem do boxů oba své piloty. Na žlutě označených pneumatikách vyrazili na hon ostatních, kteří vzápětí přešli na středně tvrdou směs (Hamilton - 19. kolo, Bottas - 20. kolo, Vettel - 21. kolo). Ferrari tentokrát zastávku nezvládl, dvě kola stačila Bottasovi, aby se dostal před Vettela.

V čele jel Räikkönen, ale bylo jasné, že o vedení přijde. Stalo se tak v 27. kole, v jeho závěru Kimi zajel do boxů, takže proti konkurenci měl malou výhodu v čerstvějších pneumatikách. Jenže přišlo 31. kolo a další důležitý moment. V zatáčce 14 kolidovaly oba vozy Toro Rosso - Gasly naprosto zbytečně najel do Hartleye a úlomky jeho předního spoileru posely kritické místo. Vedení závodu se rozhodlo vyslat na trať safety car a jak se zdálo, vedoucí dvojice Bottas-Vettel už nestačila zareagovat. Red Bull si zopakoval dvojitý pit-stop a přezul na měkkou směs.

Od 36. kola se opět začalo závodit, Vettel Bottase po restartu na čele neohrozil, naopak se brzo musel zabývat tím, co se děje za jeho zády. Red Bully byly evidentně v silné formě, v 37. kole zahájil jejich postup Ricciardo, jenž se dostal před Räikkönena, ve 39. kole zkusil Verstappen zaútočit na Hamiltona, ale nezvládl bok po boku výjezd ze zatáčky 10 a klesl až za týmového kolegu. Ten si s Hamiltonem, stěžujícím si na stav pneumatik, poradil v okruhu čtyřicátem, o dvě kola později se reparát povedl i jeho holandskému kolegovi. Ve stejném kole, ale na konci dlouhé rovinky, Ricciardo prosvištěl kolem Vettela a začal se přibližovat vedoucímu Bottasovi.

Přišlo 43. kolo a Verstappen až příliš troufale, každopádně zcela zbytečně a nesmyslě v zatáčce 14. narazil levým předním kolem do boku Vettelova Ferrari. Oba skončili v hodinách, Verstappen se vzpamatoval dříve a vrátil se do závodu, Vettel měl evidentně mnohem větší problémy a propadl se až na sedmé místo. Incident byl okamžitě prošetřován a vzápětí bylo indikováno, že Max dostane desetivteřinovou penalizaci.

Boj o vedení rozhodl Ricciardo ve 45. kole, kdy se dostal před Bottase a postupně si vybudoval až čtyřvteřinový náskok. Verstappen s vědomím penalizace také útočil, v 48. kole předjel opět Hamiltona a v samotném závěru se dostal za bojující finskou dvojici Bottas-Räikkönen. I když se zdálo, že Ferrari je o něco rychlejší než Mercedes - Kimi měl také o osm kol "mladší" pneu - nakonec už k žádnému předjetí nedošlo.

Vettel měl se svým vozem evidentní problémy, takže musel přenechat pozici Hülkenbergovi a v předposledním kole vypil kalich hořkosti až do dna, když ho na konci druhé zatáčky vytlačil z trati Alonso. Přes Němcovy stížnosti do vysílačky a následné vyšetřování nakonec Španěl potrestán nebyl. O smysluplnosti Verstappenova trestu, jímž podstatně narušil závod, svědčí i fakt, že po odečtení deseti vteřin klesl vlastně o pouhé jedno pořadí. Dá se předpokládat, že tato událost ještě bude silně komentována.

Ostatní piloti zůstali ve stínu dění na špici, ovšem nějaké zásadní momenty k vidění nebyly. Snad stojí za připomenutí fatální chybu Péreze, který po startu lehounce zavadil o Alonsa, což ho stálo šest pozic, poměrně dramatickou výměnu pozic obou Haasů v 9. kole na základě týmové strategie, což Grosjean neopomněl patřičně okomentovat do radiokomunikace a ještě hodiny s následným výjezdem do kačírku, což předvedl ve 29. kole Leclerc.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#67 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 12:46

4 závod
29.duben Velká cena Evropy Baku
european_union_grunge_flag_by_think0.jpg
getthumbnail.jpg
598955726.jpg
GetFile (1).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#68 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 12:56

kvalifikace
vettel.jpg
hamilton.jpg
1. S.VETTEL
Ferrari
1'41''498
2. L.HAMILTON
Mercedes
1'41''677

3. V.BOTTAS
Mercedes
1'41''837
4. D.RICCIARDO
Red Bull TAG Heuer
1'41''911

5. M.VERSTAPPEN
Red Bull TAG Heuer
1'41''994
6. K.RAIKKONEN
Ferrari
1'42''490

7. E.OCON
Force India Mercedes
1'42''523
8. S.PEREZ
Force India Mercedes
1'42''547

9. C.SAINZ
Renault
1'43''351
10. L.STROLL
Williams Mercedes
1'43''585

11. S.SIROTKIN
Williams Mercedes
1'43''886
12. F.ALONSO
McLaren Renault
1'44''019

13. C.LECLERC
Sauber Ferrari
1'44''074
14. N.HULKENBERG
Renault
1'43''066

15. K.MAGNUSSEN
Haas Ferrari
1'44''759
16. S.VANDOORNE
McLaren Renault
1'44''489

17. P.GASLY
Toro Rosso Honda
1'44''496
18. M.ERICSSON
Sauber Ferrari
1'45''541

19. B.HARTLEY
Toro Rosso Honda
1'57''354
20. R.GROSJEAN
Haas Ferrari
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#69 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 12:59

výsledky závodu
hamilton.jpg
raikkonen.jpg
Perez-Force-India-2017-F1.jpg
1 44 Lewis HAMILTON Mercedes Mercedes 51 1h 43m 44.291s ( 177.012 km/h ) 25
2 7 Kimi RAIKKONEN Ferrari Ferrari 51 1h 43m 46.751s ( +02.460s ) 18
3 11 Sergio PEREZ Force India Mercedes 51 1h 43m 48.315s ( +04.024s ) 15

4 5 Sebastian VETTEL Ferrari Ferrari 51 1h 43m 49.620s ( +05.329s ) 12
5 55 Carlos SAINZ Renault Renault 51 1h 43m 51.806s ( +07.515s ) 10
6 16 Charles LECLERC Sauber Ferrari 51 1h 43m 53.449s ( +09.158s ) 8
7 14 Fernando ALONSO McLaren Renault 51 1h 43m 55.222s ( +10.931s ) 6
8 18 Lance STROLL Williams Mercedes 51 1h 43m 56.837s ( +12.546s ) 4
9 2 Stoffel VANDOORNE McLaren Renault 51 1h 43m 58.443s ( +14.152s ) 2
10 28 Brendon HARTLEY Toro Rosso Honda 51 1h 44m 02.321s ( +18.030s ) 1
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#70 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 13:02

nejrychlejší kolo
Valtteri BOTTAS Mercedes 1'45''149
bottas.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#71 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 13:11

průběžné pořadí jezdců po čtvrtém závodě
hamilton.jpg
vettel.jpg
raikkonen.jpg
1. L. HAMILTON-70
2. S. VETTEL-66
3. K. RAIKKONEN-48
4. V. BOTTAS-40
5. D. RICCIARDO-37
6. F. ALONSO-28
7. N. HULKENBERG-22
8. M. VERSTAPPEN-18
9. S. PEREZ-15
10. C. SAINZ-13
11. P. GASLY-12
12. K. MAGNUSSEN-11
13. C. LECLERC-8
14. S. VANDOORNE-8
15. L. STROLL-4
16. M. ERICSSON-2
17. B. HARTLEY-1
18. E. OCON-1
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#72 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 13:16

průběžné pořadí týmů po čtvrtém závodě
ferrari_r.gif
ferrari_r.gif (1.95 KiB) Zobrazeno 239 x
mercedes-logo-3.gif
mercedes-logo-3.gif (1.15 KiB) Zobrazeno 239 x
redbull.bmp
redbull.bmp (44.19 KiB) Zobrazeno 239 x
1. Ferrari 114
2. Mercedes 110
3. Red Bull TAG Heuer 55
4. McLaren Renault 36
5. Renault 35
6. Force India Mercedes 16
7. Toro Rosso Honda 13
8. Haas Ferrari 11
9. Sauber Ferrari 10
10. Williams Mercedes 4
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#73 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 13:21

foto pátek
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#74 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 13:25

foto sobota
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64777
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2018

#75 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 kvě 2018, 13:30

foto neděle
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Odpovědět

Zpět na „2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti