O čem se hovoří
Moderátor: V.I.P.
O čem se hovoří
Ford promluvil k účasti v F1
"O Formuli 1 nijak vážně neuvažujeme, nezdá se, že bychom se jí v dohledné době nějak zabývali. Proč? Je to příliš drahá záležitost. Pokud se podíváte na všechny závodní série, ve kterých máme své zastoupení, naprosto plní naše záměry a cíle v oblasti našeho vývoje, technologie a lidí se zaměřením na uplatnění v silniční dopravě. Každý šampionát, kde závodíme, tuto okolnost podtrhuje," vysvětluje ředitel Ford Performance Dave Pericak.
"O Formuli 1 nijak vážně neuvažujeme, nezdá se, že bychom se jí v dohledné době nějak zabývali. Proč? Je to příliš drahá záležitost. Pokud se podíváte na všechny závodní série, ve kterých máme své zastoupení, naprosto plní naše záměry a cíle v oblasti našeho vývoje, technologie a lidí se zaměřením na uplatnění v silniční dopravě. Každý šampionát, kde závodíme, tuto okolnost podtrhuje," vysvětluje ředitel Ford Performance Dave Pericak.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10798
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: O čem se hovoří (2018 a další roky)
Cosworth se připravuje na návrat do F1
Uvidíme ve formuli 1 opět motory Cosworth? Existuje velká šance, že ano.
Uvidíme ve formuli 1 opět motory Cosworth? Existuje velká šance, že ano.
V současné době se intenzivně jedná o motorových pravidlech, která vstoupí v platnost v roce 2021. To je sice ještě daleko, ale vývoj pohonných jednotek nějakou dobu trvá a to zejména, pokud jste úplně novým nebo staronovým dodavatelem.
Jednání se účastní také Cosworth, který má na svém kontě 176 vítězství v F1 a naposledy dodával v roce 2013 Marussii.
Jednodušší a levnější motory a také diskuse s konkrétními týmy Cosworth navnadily. Chce se vrátit d F1.
Hal Reisiger uvedl pro Motorsport.com, že má podporu od některých týmů, což Cosworthu umožňuje připravovat návrat do F1.
„Máme pár ústních dohod o partnerství s některými stávajícími i budoucími týmy, které by nám umožnily stát se udržitelným dodavatelem pohonných jednotek,“ řekl Reisiger.
„Vážíme si toho, že jsme zapojení do tohoto procesu. Myslím, že jsem připraveni vrátit se do F1, pokud se změní pravidla. Změna musí nastat u MGU-H, protože ten je nákladově a časově nejnáročnější.“
Do projektu Cosworthu by mohl později vstoupit i další partner. Logickou možností by byl Red Bull. Cosworth dodal motor pro vůz Valkyrie, který postavil Aston Martin ve spolupráci s Adrianem Neweym.
Definitivní rozhodnutí o návratu Cosworthu ještě nepadlo. Podle Resigera by bylo vhodné začít na motoru pracovat přibližně za rok, i když Cosworth dokáže motor připravit rychle. Jako příklad uvádí motor pro LMP1. Po 11 měsících vývoje už byl motor na dynamometru.
Re: O čem se hovoří (vyhlídky na další roky)
Nové vozy budou vypadat senzačně i s Halo
Musíme ale čekat do roku 2021
V roce 2017 jsme se dočkali nejen rychlých, ale i docela hezkých vozů F1, přestože někomu mohly vadit žraločí ploutve a T-křídla. Ploutve i s jejich křidélky letos zmizí, ale estetice nejspíš uštědří pořádnou ránu Halo, ochranná konstrukce, která má chránit hlavu jezdce před velkými letícími objekty, například utrženou pneumatikou. Ross Brawn nás ujišťuje, že jeho tým již pracuje na vozech, které nejen umožní rychlou jízdu vozů v závěsu či v celém vláčku, ale budou vypadat parádně dokonce i s Halo. Všechny velké technické změny jsou ale plánované až na vzdálený rok 2021.
"Máme designéry, kteří už nějaký čas pracují na estetice vozů a tu považujeme za velmi důležitou," řekl ředitel sportovních záležitostí F1 v rozhovoru pro Sky Sports. "Myslím si, že jsme udělali ohromný pokrok ve způsobu, jak integrovat Halo. V současnosti vypadá, jakoby ho někdo prostě přišrouboval na karoserii vozu, což je v podstatě pravda."
Máme se připravit na radikální změnu, návrat ke kořenům nečekejte.
"Když mluvíme s fanoušky, říkají nám, že vozy by měly vypadat úžasně. Měly by vypadat téměř jako něco převzatého z videohry inspirované formulí 1, ne naopak. Podle mě budou vypadat senzačně! Pro nás je to důležité."
Musíme ale čekat do roku 2021
V roce 2017 jsme se dočkali nejen rychlých, ale i docela hezkých vozů F1, přestože někomu mohly vadit žraločí ploutve a T-křídla. Ploutve i s jejich křidélky letos zmizí, ale estetice nejspíš uštědří pořádnou ránu Halo, ochranná konstrukce, která má chránit hlavu jezdce před velkými letícími objekty, například utrženou pneumatikou. Ross Brawn nás ujišťuje, že jeho tým již pracuje na vozech, které nejen umožní rychlou jízdu vozů v závěsu či v celém vláčku, ale budou vypadat parádně dokonce i s Halo. Všechny velké technické změny jsou ale plánované až na vzdálený rok 2021.
"Máme designéry, kteří už nějaký čas pracují na estetice vozů a tu považujeme za velmi důležitou," řekl ředitel sportovních záležitostí F1 v rozhovoru pro Sky Sports. "Myslím si, že jsme udělali ohromný pokrok ve způsobu, jak integrovat Halo. V současnosti vypadá, jakoby ho někdo prostě přišrouboval na karoserii vozu, což je v podstatě pravda."
Máme se připravit na radikální změnu, návrat ke kořenům nečekejte.
"Když mluvíme s fanoušky, říkají nám, že vozy by měly vypadat úžasně. Měly by vypadat téměř jako něco převzatého z videohry inspirované formulí 1, ne naopak. Podle mě budou vypadat senzačně! Pro nás je to důležité."
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host