Pravidla ve F1

Přesunuté staré příspěvky z diskuzního fora
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Ardyx
2006 F.Alonso
2006 F.Alonso
Příspěvky: 765
Registrován: 13 bře 2013, 15:04
Bydliště: ČR, Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Pravidla ve F1

#1 Příspěvek od Ardyx » 22 lis 2013, 15:10

Zdravím, neví někdo, kdy se zavedlo pravidlo modrých vlajek? Koukal jsem na pár závodů z přelomu 80. a 90. let a všiml jsem si, že jezdci o kolo nemuseli uhýbat. A co odklízení vozů? Jezdec odstavil vůz na okraj tratě ke svodidlům, chvíli vlály žluté vlajky a pak se tam i předjíždělo, i když tam formule pořád stála.
ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#2 Příspěvek od GPfacts » 24 led 2016, 15:19

Na fóru motorsports.com (http://www.motorsport.com/f1/news/opini ... ow-669216/) přišlo na přetřes několik různých témat jak vylepšit Formuli 1, a mimo jiné tam padl návrh zkombinovat umístění v kvalifikaci s obráceným postavením v celkovém hodnocení...tedy pokud nejrychlejší pilot v kvalifikaci (1 bod) je druhý v celkovém pořadí (19 bodů) dostane 20 bodů, sedmý v kvalifikaci (7 bodů) a osmý celkově (12 bodů) dostane 19 bodů, atd...čím méně bodů, tím lepší postavení na startu. Přestože se považuju za tradicionalistu, přiznám se, že si něco podobného dovedu představit a smířit se s tím. Upravil bych to tak, že bych sečetl samotný kvalifikační čas (ve vteřinách) s umístěním v kvalifikaci a odečetl postavení v celkovém pořadí. Tedy v prvním případě by kvalifikační čas byl třeba 1:28.313 (88.313 bodů) plus 1 bod za umístění v kvalifikaci mínus 2 body za celkové pořadí = 87.313 bodů. Druhý případ s časem 1:30.007 (90.007 bodů) plus 7 minus 8 = 89.007 bodů. Došlo by k určitému promíchání startovního roštu, ale alespoň by to bylo na základě faktického výkonu v kvalifikaci a v sezoně. Určitě lepší, než jednoduše obrácený startovní rošt, ballast, a podobné nesmysly, o kterých se mluví.
Obrázek Obrázek ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23122
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#3 Příspěvek od Achard » 24 led 2016, 16:08

Kvalifikace má být POUZE na základě časů, kdo je zrovna nejrychlejší, startuje první. Jsem proto proti jakémukoli kandicapu a toto svým způsobem je, znevýhodňuje toho nejlepšího.

Mě osobně současný formát kvaldy vyhovuje (až na nesmyslný start na použitých gumách)

Spousta lidí nebude souhlasit, protože pro ně by to bylo nepřehledné, ale dokázal bych si představit více kvalifikačních jízd (jak to kdysi bylo). Dokonce bych si představil zrušení tréninku a ze všech čtyř (předzávodních) jízd sčítat časy. Pole by měl ten, kdo by byl ve všech nejlepší (měl nejnižší sečtený čas). Ti, co by nezajeli žádní čas by dostanou "penalizační" čas (třeba 3 minuty). Všichni jezdci by se museli snažit ve všech jízdách naladit vůz a zajet alespoň jeden dobrý čas a kdo by v jedné jízdě zaváhal, měl by prostě smůlu...
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23122
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#4 Příspěvek od Achard » 24 led 2016, 16:17

K modré vlajce - zkusím zjistit podrobnosti, ale používala se i dříve, jen ne tolik...


Tady je jasně vidět při GP Itálie 1981...

F1 Italian GP 1981 Carlos Reutemann vs Didier Pironi
Přílohy
obrazek070.jpg
obrazek071.jpg
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#5 Příspěvek od GPfacts » 24 led 2016, 16:40

Ardyx píše:Zdravím, neví někdo, kdy se zavedlo pravidlo modrých vlajek? Koukal jsem na pár závodů z přelomu 80. a 90. let a všiml jsem si, že jezdci o kolo nemuseli uhýbat. A co odklízení vozů? Jezdec odstavil vůz na okraj tratě ke svodidlům, chvíli vlály žluté vlajky a pak se tam i předjíždělo, i když tam formule pořád stála.
Pokud vím, signalizační vlajky byly v automobilovém sportu poprvé zavedeny už v roce 1900 v sérii Gordon Bennet Cup. Nemám sice potuchy, jaké barvy a signály byly tehdy používány, ale v principu jde o velmi starý systém. Takže modrá vlajka mohla teoreticky ve Formuli 1 existovat už od začátku, akorát nebyla tak často používána, protože až do 90tých let byli piloti v tomto směru ukázněnější a zbytečně neblokovali. Těžko říct.
Obrázek Obrázek ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#6 Příspěvek od GPfacts » 24 led 2016, 16:47

Achard píše:Kvalifikace má být POUZE na základě časů, kdo je zrovna nejrychlejší, startuje první. Jsem proto proti jakémukoli kandicapu a toto svým způsobem je, znevýhodňuje toho nejlepšího.

Mě osobně současný formát kvaldy vyhovuje (až na nesmyslný start na použitých gumách)

Spousta lidí nebude souhlasit, protože pro ně by to bylo nepřehledné, ale dokázal bych si představit více kvalifikačních jízd (jak to kdysi bylo). Dokonce bych si představil zrušení tréninku a ze všech čtyř (předzávodních) jízd sčítat časy. Pole by měl ten, kdo by byl ve všech nejlepší (měl nejnižší sečtený čas). Ti, co by nezajeli žádní čas by dostanou "penalizační" čas (třeba 3 minuty). Všichni jezdci by se museli snažit ve všech jízdách naladit vůz a zajet alespoň jeden dobrý čas a kdo by v jedné jízdě zaváhal, měl by prostě smůlu...
To je právě to...kvalifikace už dávno není jednoduchým a přímočarým procesem. Prvních deset musí startovat na gumách použitých k dosažení nejrychlejšího času, dříve musely vozy startovat s množstvím paliva použitým v kvalifikaci, atd...bylo toho víc. Já jenom myslím, že v atmosféře, kdy se zcela vážně uvažuje o naprosto idiotských krocích k vylepšení 'show' by toto bylo mnohem menší zlo. Přiznám se, že sezonu 2017 očekávám skoro se strachem...v krajním případě by mohla vypadat docela bizardně.
Obrázek Obrázek ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23122
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#7 Příspěvek od Achard » 24 led 2016, 17:58

To je přesně ono - nejmenší zlo.

Kdy konečně někomu dojde, že je rozdíl mezi sportem a show. Copak lidi chodí na atletiku, aby viděli show? Chtějí vidět výkony na hranici možností, to je vzrušuje a to je něco jiného, než cirkus. A F1 je totéž - výkony na hranici možností. Bohužel, dnešní F1 nevypadá, že je na hranici lidských možností, které zvládne jen několik mimořádných jedinců. Kde jsou ty doby, kdy divák trnul, jestli se vůz ve smyku projíždějící zatáčku utrhne, nebo to jezdec zvládne. Pokud uspěje sedmnáctiletý puberťák, nebo kdokoli, kdo si to zaplatí, tak to není znak vrcholu motorsportu. Je rozdíl, mezi cirkusem a sportem. Bohužel, na cirkusu se víc vydělává a tak se F1 změnila v cirkus. Je potřeba jí opět přeměnit ve sport, na boj výjimečných jedinců na výjimečných strojích, pak se k ní diváci vrátí. A kdo chce show, ať si jde na demoliční derby.
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#8 Příspěvek od GPfacts » 25 led 2016, 22:39

Ani dnešní systém nezaručuje, že nejrychlejší čas v kvalifikaci získá pole position. V dávnějších časech se postavení na startu většinou losovalo...takže v historii byly ty metody různé. Pokud by byl tento nebo podobný systém zaveden do praxe, ti nejrychlejší by byli odsouzeni k limitaci škody, protože by bylo skoro vyloučeno, aby získali postavení v prvních dvou řadách...možná ani třech. Takže by se to mohlo zmírnit tím, že by tři nejrychlejší alespoň dostali nějaké body...třeba 3-2-1.
Obrázek Obrázek ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23122
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#9 Příspěvek od Achard » 25 led 2016, 22:59

Ano, startovní pořadí se losovalo, dokonce se startovalo v handicapu, případně v opačném pořadí. Ale to bylo ještě před F1, v ní se "pole" muselo vyjet...
Já tento systém považuji za nejlepší a první by měl vyjíždět ten nejrychlejší...

Otázkou je, jestli by se za "pole" nemělo získávat body. Precedentem je udělování bodu za nejrychlejší kolo... Osobně si myslím, že ne. Už získání "pole" je určitou výhodou do závodu a nemyslím, že by měl někdo získat hned dvojí výhodu - nejlepší postavení a ještě body.
Body by se měly získávat za závod, za nic jiného. Otázkou je kolik (současný inflační systém považuji za nešťastný) a další otázkou je, zda by se opět neměl udělovat dob za nejrychlejší kolo.
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#10 Příspěvek od GPfacts » 25 led 2016, 23:46

S tím se dá těžko argumentovat...samozřejmě, že kvalifikace by měla být od toho, aby ten kdo ji vyhraje startoval z pole position. Já jenom opakuju, že na horizontu vidím děsivé návrhy všeho druhu a menší zlo by alespoň bylo menším zlem...nic víc, nic míň. Možná je to jenom paranoia v mojí hlavě, ale na Formuli 1 jaká bývala před 30 a více lety můžeme myslím zapomenout. Co se týče bodů tak musím říct, že mi ten současný systém vyhovuje...v době téměř neprůstřelné spolehlivosti je myslím fér, aby bodovalo prvních deset. Body za kvalifikaci...jak říkám, nebránil bych se tomu, zvláště pokud by startovní rošt byl ovlivněn nějakým vnějším zákrokem. Největší problém vidím v tom, že by mohlo dojít k tomu, že by se o titulu mohlo rozhodnout už v kvalifikaci, místo v závodě...nepříliš ideální. Body za nejrychlejší kolo by mi taky nevadily. Ostatně, když se podíváš na moje GPfn (http://www.gpfactsandnumbers.com/home/championship/) mistrovství...dávám tam body i za kilometry v čele.
Obrázek Obrázek ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#11 Příspěvek od GPfacts » 20 bře 2016, 17:10

Jedna věc, které OPRAVDU nerozumím je, proč FIA dovoluje týmům měnit gumy a vůbec dělat jakékoli úpravy na voze během červené vlajky. To jde přímo proti každé logice, která mě napadá.
Obrázek Obrázek ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1523
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla ve F1

#12 Příspěvek od GPfacts » 30 dub 2016, 19:08

Ardyx píše:Zdravím, neví někdo, kdy se zavedlo pravidlo modrých vlajek? Koukal jsem na pár závodů z přelomu 80. a 90. let a všiml jsem si, že jezdci o kolo nemuseli uhýbat. A co odklízení vozů? Jezdec odstavil vůz na okraj tratě ke svodidlům, chvíli vlály žluté vlajky a pak se tam i předjíždělo, i když tam formule pořád stála.
Podle dubnového čísla časopisu 'F1 Racing' a knihy 'Formula 1 The Knowledge' byla v mistrovství světa zavedena vlajková signalizace v roce 1963...detaily ohledně barev a funkcí jednotlivých vlajek nejsou uvedeny, ale snad se dá předpokládat, že modrá už byla mezi nimi.
Obrázek Obrázek ObrázekObrázekObrázek

Zamčeno

Zpět na „Diskuzní fórum - archiv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů