Pravidla ve F1
- Ardyx
- 2006 F.Alonso
- Příspěvky: 765
- Registrován: 13 bře 2013, 15:04
- Bydliště: ČR, Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Pravidla ve F1
Zdravím, neví někdo, kdy se zavedlo pravidlo modrých vlajek? Koukal jsem na pár závodů z přelomu 80. a 90. let a všiml jsem si, že jezdci o kolo nemuseli uhýbat. A co odklízení vozů? Jezdec odstavil vůz na okraj tratě ke svodidlům, chvíli vlály žluté vlajky a pak se tam i předjíždělo, i když tam formule pořád stála.
Re: Pravidla ve F1
Na fóru motorsports.com (http://www.motorsport.com/f1/news/opini ... ow-669216/) přišlo na přetřes několik různých témat jak vylepšit Formuli 1, a mimo jiné tam padl návrh zkombinovat umístění v kvalifikaci s obráceným postavením v celkovém hodnocení...tedy pokud nejrychlejší pilot v kvalifikaci (1 bod) je druhý v celkovém pořadí (19 bodů) dostane 20 bodů, sedmý v kvalifikaci (7 bodů) a osmý celkově (12 bodů) dostane 19 bodů, atd...čím méně bodů, tím lepší postavení na startu. Přestože se považuju za tradicionalistu, přiznám se, že si něco podobného dovedu představit a smířit se s tím. Upravil bych to tak, že bych sečetl samotný kvalifikační čas (ve vteřinách) s umístěním v kvalifikaci a odečetl postavení v celkovém pořadí. Tedy v prvním případě by kvalifikační čas byl třeba 1:28.313 (88.313 bodů) plus 1 bod za umístění v kvalifikaci mínus 2 body za celkové pořadí = 87.313 bodů. Druhý případ s časem 1:30.007 (90.007 bodů) plus 7 minus 8 = 89.007 bodů. Došlo by k určitému promíchání startovního roštu, ale alespoň by to bylo na základě faktického výkonu v kvalifikaci a v sezoně. Určitě lepší, než jednoduše obrácený startovní rošt, ballast, a podobné nesmysly, o kterých se mluví.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23122
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidla ve F1
Kvalifikace má být POUZE na základě časů, kdo je zrovna nejrychlejší, startuje první. Jsem proto proti jakémukoli kandicapu a toto svým způsobem je, znevýhodňuje toho nejlepšího.
Mě osobně současný formát kvaldy vyhovuje (až na nesmyslný start na použitých gumách)
Spousta lidí nebude souhlasit, protože pro ně by to bylo nepřehledné, ale dokázal bych si představit více kvalifikačních jízd (jak to kdysi bylo). Dokonce bych si představil zrušení tréninku a ze všech čtyř (předzávodních) jízd sčítat časy. Pole by měl ten, kdo by byl ve všech nejlepší (měl nejnižší sečtený čas). Ti, co by nezajeli žádní čas by dostanou "penalizační" čas (třeba 3 minuty). Všichni jezdci by se museli snažit ve všech jízdách naladit vůz a zajet alespoň jeden dobrý čas a kdo by v jedné jízdě zaváhal, měl by prostě smůlu...
Mě osobně současný formát kvaldy vyhovuje (až na nesmyslný start na použitých gumách)
Spousta lidí nebude souhlasit, protože pro ně by to bylo nepřehledné, ale dokázal bych si představit více kvalifikačních jízd (jak to kdysi bylo). Dokonce bych si představil zrušení tréninku a ze všech čtyř (předzávodních) jízd sčítat časy. Pole by měl ten, kdo by byl ve všech nejlepší (měl nejnižší sečtený čas). Ti, co by nezajeli žádní čas by dostanou "penalizační" čas (třeba 3 minuty). Všichni jezdci by se museli snažit ve všech jízdách naladit vůz a zajet alespoň jeden dobrý čas a kdo by v jedné jízdě zaváhal, měl by prostě smůlu...
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23122
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidla ve F1
K modré vlajce - zkusím zjistit podrobnosti, ale používala se i dříve, jen ne tolik...
Tady je jasně vidět při GP Itálie 1981...
F1 Italian GP 1981 Carlos Reutemann vs Didier Pironi
Tady je jasně vidět při GP Itálie 1981...
F1 Italian GP 1981 Carlos Reutemann vs Didier Pironi
Re: Pravidla ve F1
Pokud vím, signalizační vlajky byly v automobilovém sportu poprvé zavedeny už v roce 1900 v sérii Gordon Bennet Cup. Nemám sice potuchy, jaké barvy a signály byly tehdy používány, ale v principu jde o velmi starý systém. Takže modrá vlajka mohla teoreticky ve Formuli 1 existovat už od začátku, akorát nebyla tak často používána, protože až do 90tých let byli piloti v tomto směru ukázněnější a zbytečně neblokovali. Těžko říct.Ardyx píše:Zdravím, neví někdo, kdy se zavedlo pravidlo modrých vlajek? Koukal jsem na pár závodů z přelomu 80. a 90. let a všiml jsem si, že jezdci o kolo nemuseli uhýbat. A co odklízení vozů? Jezdec odstavil vůz na okraj tratě ke svodidlům, chvíli vlály žluté vlajky a pak se tam i předjíždělo, i když tam formule pořád stála.
Re: Pravidla ve F1
To je právě to...kvalifikace už dávno není jednoduchým a přímočarým procesem. Prvních deset musí startovat na gumách použitých k dosažení nejrychlejšího času, dříve musely vozy startovat s množstvím paliva použitým v kvalifikaci, atd...bylo toho víc. Já jenom myslím, že v atmosféře, kdy se zcela vážně uvažuje o naprosto idiotských krocích k vylepšení 'show' by toto bylo mnohem menší zlo. Přiznám se, že sezonu 2017 očekávám skoro se strachem...v krajním případě by mohla vypadat docela bizardně.Achard píše:Kvalifikace má být POUZE na základě časů, kdo je zrovna nejrychlejší, startuje první. Jsem proto proti jakémukoli kandicapu a toto svým způsobem je, znevýhodňuje toho nejlepšího.
Mě osobně současný formát kvaldy vyhovuje (až na nesmyslný start na použitých gumách)
Spousta lidí nebude souhlasit, protože pro ně by to bylo nepřehledné, ale dokázal bych si představit více kvalifikačních jízd (jak to kdysi bylo). Dokonce bych si představil zrušení tréninku a ze všech čtyř (předzávodních) jízd sčítat časy. Pole by měl ten, kdo by byl ve všech nejlepší (měl nejnižší sečtený čas). Ti, co by nezajeli žádní čas by dostanou "penalizační" čas (třeba 3 minuty). Všichni jezdci by se museli snažit ve všech jízdách naladit vůz a zajet alespoň jeden dobrý čas a kdo by v jedné jízdě zaváhal, měl by prostě smůlu...
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23122
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidla ve F1
To je přesně ono - nejmenší zlo.
Kdy konečně někomu dojde, že je rozdíl mezi sportem a show. Copak lidi chodí na atletiku, aby viděli show? Chtějí vidět výkony na hranici možností, to je vzrušuje a to je něco jiného, než cirkus. A F1 je totéž - výkony na hranici možností. Bohužel, dnešní F1 nevypadá, že je na hranici lidských možností, které zvládne jen několik mimořádných jedinců. Kde jsou ty doby, kdy divák trnul, jestli se vůz ve smyku projíždějící zatáčku utrhne, nebo to jezdec zvládne. Pokud uspěje sedmnáctiletý puberťák, nebo kdokoli, kdo si to zaplatí, tak to není znak vrcholu motorsportu. Je rozdíl, mezi cirkusem a sportem. Bohužel, na cirkusu se víc vydělává a tak se F1 změnila v cirkus. Je potřeba jí opět přeměnit ve sport, na boj výjimečných jedinců na výjimečných strojích, pak se k ní diváci vrátí. A kdo chce show, ať si jde na demoliční derby.
Kdy konečně někomu dojde, že je rozdíl mezi sportem a show. Copak lidi chodí na atletiku, aby viděli show? Chtějí vidět výkony na hranici možností, to je vzrušuje a to je něco jiného, než cirkus. A F1 je totéž - výkony na hranici možností. Bohužel, dnešní F1 nevypadá, že je na hranici lidských možností, které zvládne jen několik mimořádných jedinců. Kde jsou ty doby, kdy divák trnul, jestli se vůz ve smyku projíždějící zatáčku utrhne, nebo to jezdec zvládne. Pokud uspěje sedmnáctiletý puberťák, nebo kdokoli, kdo si to zaplatí, tak to není znak vrcholu motorsportu. Je rozdíl, mezi cirkusem a sportem. Bohužel, na cirkusu se víc vydělává a tak se F1 změnila v cirkus. Je potřeba jí opět přeměnit ve sport, na boj výjimečných jedinců na výjimečných strojích, pak se k ní diváci vrátí. A kdo chce show, ať si jde na demoliční derby.
Re: Pravidla ve F1
Ani dnešní systém nezaručuje, že nejrychlejší čas v kvalifikaci získá pole position. V dávnějších časech se postavení na startu většinou losovalo...takže v historii byly ty metody různé. Pokud by byl tento nebo podobný systém zaveden do praxe, ti nejrychlejší by byli odsouzeni k limitaci škody, protože by bylo skoro vyloučeno, aby získali postavení v prvních dvou řadách...možná ani třech. Takže by se to mohlo zmírnit tím, že by tři nejrychlejší alespoň dostali nějaké body...třeba 3-2-1.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23122
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidla ve F1
Ano, startovní pořadí se losovalo, dokonce se startovalo v handicapu, případně v opačném pořadí. Ale to bylo ještě před F1, v ní se "pole" muselo vyjet...
Já tento systém považuji za nejlepší a první by měl vyjíždět ten nejrychlejší...
Otázkou je, jestli by se za "pole" nemělo získávat body. Precedentem je udělování bodu za nejrychlejší kolo... Osobně si myslím, že ne. Už získání "pole" je určitou výhodou do závodu a nemyslím, že by měl někdo získat hned dvojí výhodu - nejlepší postavení a ještě body.
Body by se měly získávat za závod, za nic jiného. Otázkou je kolik (současný inflační systém považuji za nešťastný) a další otázkou je, zda by se opět neměl udělovat dob za nejrychlejší kolo.
Já tento systém považuji za nejlepší a první by měl vyjíždět ten nejrychlejší...
Otázkou je, jestli by se za "pole" nemělo získávat body. Precedentem je udělování bodu za nejrychlejší kolo... Osobně si myslím, že ne. Už získání "pole" je určitou výhodou do závodu a nemyslím, že by měl někdo získat hned dvojí výhodu - nejlepší postavení a ještě body.
Body by se měly získávat za závod, za nic jiného. Otázkou je kolik (současný inflační systém považuji za nešťastný) a další otázkou je, zda by se opět neměl udělovat dob za nejrychlejší kolo.
Re: Pravidla ve F1
S tím se dá těžko argumentovat...samozřejmě, že kvalifikace by měla být od toho, aby ten kdo ji vyhraje startoval z pole position. Já jenom opakuju, že na horizontu vidím děsivé návrhy všeho druhu a menší zlo by alespoň bylo menším zlem...nic víc, nic míň. Možná je to jenom paranoia v mojí hlavě, ale na Formuli 1 jaká bývala před 30 a více lety můžeme myslím zapomenout. Co se týče bodů tak musím říct, že mi ten současný systém vyhovuje...v době téměř neprůstřelné spolehlivosti je myslím fér, aby bodovalo prvních deset. Body za kvalifikaci...jak říkám, nebránil bych se tomu, zvláště pokud by startovní rošt byl ovlivněn nějakým vnějším zákrokem. Největší problém vidím v tom, že by mohlo dojít k tomu, že by se o titulu mohlo rozhodnout už v kvalifikaci, místo v závodě...nepříliš ideální. Body za nejrychlejší kolo by mi taky nevadily. Ostatně, když se podíváš na moje GPfn (http://www.gpfactsandnumbers.com/home/championship/) mistrovství...dávám tam body i za kilometry v čele.
Re: Pravidla ve F1
Jedna věc, které OPRAVDU nerozumím je, proč FIA dovoluje týmům měnit gumy a vůbec dělat jakékoli úpravy na voze během červené vlajky. To jde přímo proti každé logice, která mě napadá.
Re: Pravidla ve F1
Podle dubnového čísla časopisu 'F1 Racing' a knihy 'Formula 1 The Knowledge' byla v mistrovství světa zavedena vlajková signalizace v roce 1963...detaily ohledně barev a funkcí jednotlivých vlajek nejsou uvedeny, ale snad se dá předpokládat, že modrá už byla mezi nimi.Ardyx píše:Zdravím, neví někdo, kdy se zavedlo pravidlo modrých vlajek? Koukal jsem na pár závodů z přelomu 80. a 90. let a všiml jsem si, že jezdci o kolo nemuseli uhýbat. A co odklízení vozů? Jezdec odstavil vůz na okraj tratě ke svodidlům, chvíli vlály žluté vlajky a pak se tam i předjíždělo, i když tam formule pořád stála.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů