Chapman Antony Colin Bruce (1928-1982)
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Chapman Antony Colin Bruce (1928-1982)
Chapman Antony Colin Bruce
19.5.1928-16.12.1982
S talentem stavět závodní podvozky se Chapman snad narodil.Konstruktérský věhlas získal již v 50 letech,kdy jeho rýsovací prkno opouštěla celá řada téměř flustrujících sportovně-závodních automobilů.Slovo geniální provází značnou část jeho života.Moderní doba není nakloněna jedincům.Jako jedinci nejsou schopni konkurovat a jsou pohlceni automobilovými koncerny.Chapman to popřel.dokázal dokázat svou individualitu a vládl svému království.Ačkoliv Chapmanových služeb využívaly giganty mezinárodního formátu,Chapman udržel Lotus ve svých rukou.Lotus představuje nejen automobilku a závodní tým,ale také prodejní organizaci a výzkumné centrum.Chapman ve své firmě zastává funkci ředitele továrny,šéfkonsrtuktora i šéfa závodního týmu.Za 54 let života strávil Chapman 35 let činností mezi automobily.Do světa F1 vstoupil v roce 1958 s vozem Lotus 12 a strávil v ní 24 let.Už před touto premierou připravoval podvozky pro tým Vanwall a působil jako poradce týmu BRM.Chapmanovi konstruktérské nápady hejbaly vývojem vozů a hlavně monopostů F1.Jeho konstrukce jsou vychvalované i zatracované.ale základy jeho nápadů,nebo dokonce celé přebírá většina konstruktérů vozů F1.Samonosná skořepina,uříznutá skořepina zakončená motorem,který tvořil nosný díl podvozku,auto ve tvaru klínu,podvozek ving-car a jiné, určovaly vývoj vozů F1.
Chapmanova éra ve F1 1958-1982
Vozy Lotus absolvovaly 302 VC a zaznamenaly 72 vítězství,8 dvojtých vítězství,84 postavení na čele startu a 62 nejrychlejších kol.
6x se stali jezdci na Lotusech mistry světa a 7x slavil C.Chapman vítězství v Poháru konstruktérů.
19.5.1928-16.12.1982
S talentem stavět závodní podvozky se Chapman snad narodil.Konstruktérský věhlas získal již v 50 letech,kdy jeho rýsovací prkno opouštěla celá řada téměř flustrujících sportovně-závodních automobilů.Slovo geniální provází značnou část jeho života.Moderní doba není nakloněna jedincům.Jako jedinci nejsou schopni konkurovat a jsou pohlceni automobilovými koncerny.Chapman to popřel.dokázal dokázat svou individualitu a vládl svému království.Ačkoliv Chapmanových služeb využívaly giganty mezinárodního formátu,Chapman udržel Lotus ve svých rukou.Lotus představuje nejen automobilku a závodní tým,ale také prodejní organizaci a výzkumné centrum.Chapman ve své firmě zastává funkci ředitele továrny,šéfkonsrtuktora i šéfa závodního týmu.Za 54 let života strávil Chapman 35 let činností mezi automobily.Do světa F1 vstoupil v roce 1958 s vozem Lotus 12 a strávil v ní 24 let.Už před touto premierou připravoval podvozky pro tým Vanwall a působil jako poradce týmu BRM.Chapmanovi konstruktérské nápady hejbaly vývojem vozů a hlavně monopostů F1.Jeho konstrukce jsou vychvalované i zatracované.ale základy jeho nápadů,nebo dokonce celé přebírá většina konstruktérů vozů F1.Samonosná skořepina,uříznutá skořepina zakončená motorem,který tvořil nosný díl podvozku,auto ve tvaru klínu,podvozek ving-car a jiné, určovaly vývoj vozů F1.
Chapmanova éra ve F1 1958-1982
Vozy Lotus absolvovaly 302 VC a zaznamenaly 72 vítězství,8 dvojtých vítězství,84 postavení na čele startu a 62 nejrychlejších kol.
6x se stali jezdci na Lotusech mistry světa a 7x slavil C.Chapman vítězství v Poháru konstruktérů.
dali 1951
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Výroky C.Chapmana:
Smyslem mého života je být vedoucí osobností mezi konstruktéry.Miluji dobrodružství,úspěch.Ostatně vždy jsem byl hráč.
Ze závodů jsem spěchal domů a nakreslil něco co hoši stavěli.A když jsem se příště vrátil všechno jsem zahodil.
Jakýpak génius!Vždyť nejsem ani Leonardo,ani Mozart a už vůbec né Einštein.Jsem prostě návrhář,konstruktér.
Stavěl jsem auta,abych se přesvědčil,zda postavím něco lepšího než ostatní.To znamenalo sednout si za volant a závodit.Ale vždy jsem si připadal jako konstruktér a né závodník.
Abych se radoval na to nemám čas.Musím za sebe vydat všechny myšlenky a nápady,abych postavil to,co považuji za nejlepší vůz.A jakmile to udělám,musím začít přemýšlet s čím přijdu příště.
Ve čtyřicítce budu milionářem
Kčertu proč stále hledat vyníky?Nehody všech odstínů patří k všednímu dni automobilových závodů.
Spím nanejvýš šest hodin denně,ale když o něčem přemýšlím,zůstanu tak hodinu v posteli a problém přemílám.
Od svých pětatřiceti odsouvám hranici stáří.Vždycky s pětiletým intervalem.Stárnutí má snad jednu přednost:člověk se stává schovívavějším.
Jakmile se začnete zajímat o minulost,začínáte v ní žít a přestanete jít kupředu.
Měl jsem úspěchy,ale taky hořké a smutné chvíle.Získal jsem přátele,ale i nepřátele.Myslím,že jsem měl a mám dost štěstí a tak se mi podařilo dosáhnout více,než jsem si před lety trpofal přát.
Jiní o Chapmanovi:
Kdykoliv mě předběhne vlastní kolo,vím že sedím v Lotusu-G.Hill
Buď se na Lotusu stanu mistrem světa,nebo zemřu-J.Rindt
Je komplikovaný jako jeho závěsy-jiný konstruktér
S C.Chapmanem neodošel jenom tvůrce Lotusu,který vyhrál několik mistrovství světa automobilů F1 a velká osobnost světového automobilového sportu,ale také velký konstruktér jehož vynálezy přejímali všichni a který se více než kdo jiný zasloužil o koncepci soudobého závodního automobilu-Mezinárodní federace automobilového srortu
Smyslem mého života je být vedoucí osobností mezi konstruktéry.Miluji dobrodružství,úspěch.Ostatně vždy jsem byl hráč.
Ze závodů jsem spěchal domů a nakreslil něco co hoši stavěli.A když jsem se příště vrátil všechno jsem zahodil.
Jakýpak génius!Vždyť nejsem ani Leonardo,ani Mozart a už vůbec né Einštein.Jsem prostě návrhář,konstruktér.
Stavěl jsem auta,abych se přesvědčil,zda postavím něco lepšího než ostatní.To znamenalo sednout si za volant a závodit.Ale vždy jsem si připadal jako konstruktér a né závodník.
Abych se radoval na to nemám čas.Musím za sebe vydat všechny myšlenky a nápady,abych postavil to,co považuji za nejlepší vůz.A jakmile to udělám,musím začít přemýšlet s čím přijdu příště.
Ve čtyřicítce budu milionářem
Kčertu proč stále hledat vyníky?Nehody všech odstínů patří k všednímu dni automobilových závodů.
Spím nanejvýš šest hodin denně,ale když o něčem přemýšlím,zůstanu tak hodinu v posteli a problém přemílám.
Od svých pětatřiceti odsouvám hranici stáří.Vždycky s pětiletým intervalem.Stárnutí má snad jednu přednost:člověk se stává schovívavějším.
Jakmile se začnete zajímat o minulost,začínáte v ní žít a přestanete jít kupředu.
Měl jsem úspěchy,ale taky hořké a smutné chvíle.Získal jsem přátele,ale i nepřátele.Myslím,že jsem měl a mám dost štěstí a tak se mi podařilo dosáhnout více,než jsem si před lety trpofal přát.
Jiní o Chapmanovi:
Kdykoliv mě předběhne vlastní kolo,vím že sedím v Lotusu-G.Hill
Buď se na Lotusu stanu mistrem světa,nebo zemřu-J.Rindt
Je komplikovaný jako jeho závěsy-jiný konstruktér
S C.Chapmanem neodošel jenom tvůrce Lotusu,který vyhrál několik mistrovství světa automobilů F1 a velká osobnost světového automobilového sportu,ale také velký konstruktér jehož vynálezy přejímali všichni a který se více než kdo jiný zasloužil o koncepci soudobého závodního automobilu-Mezinárodní federace automobilového srortu
dali 1951
-
- 1958 M.Hawthorn
- Příspěvky: 75
- Registrován: 12 bře 2007, 14:46
- Bydliště: Hradec Kralove
- Kontaktovat uživatele:
Genialni konstrukter ktery hodne posunul techniku v F1 dopredu. Jeho zivotnim pilotem byl Jim Clark, ktery jednak v kokpitu Lotusu 2x ziskal titul mistra sveta ale ktery take v jeho kokpitu tragicky zahynul. Docela by me zajimalo, jak by si vedla jeho posledni konstrukce - vuz se dvema nezavislymi sasi, ktery byl ale pred zahajenim sezony zakazan. Takze vlastne jeho posledni konstrukci na zavodni draze byl Lotus 79, v jehoz kokpitu ziskal M. Andretti titul mistra sveta.
Chapman byl jiste osobnost, ktera se hned tak nevidi...a nejenom v F-1. Lotus 72 byl mozna nejvice kopirovany zavodni vuz vubec, jak v F-1 tak v IndyCars, protoze se hodil pro oba typy zavodu. Bohuzel, po jeho smrti vyslo najevo, ze byl zapleten do nejakych nelegalnich financnich machinaci, ktere ho v Britanii mohly dostat do vezeni...mozna i to prispelo k jeho infarktu.
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chapman Antony Colin Bruce (1928-1982)
Technický génius s vyvinutým čichem na peníze
Geniální Colin Chapman a jeho revoluční Lotus: Od oprav ojetin až k F1
ÚSPĚCH, SMRT I SKANDÁL. TAKOVÝ BYL COLIN CHAPMAN A JEHO LOTUS
Příběh génia Colina Chapmana: Jeho technická řešení fascinují dodnes
Stavěl nejrychlejší formule a nejzábavnější sporťáky. Jeho smrt byla stejně tajemná jako Elvisova
Geniální Colin Chapman a jeho revoluční Lotus: Od oprav ojetin až k F1
ÚSPĚCH, SMRT I SKANDÁL. TAKOVÝ BYL COLIN CHAPMAN A JEHO LOTUS
Příběh génia Colina Chapmana: Jeho technická řešení fascinují dodnes
Stavěl nejrychlejší formule a nejzábavnější sporťáky. Jeho smrt byla stejně tajemná jako Elvisova
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23025
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chapman Antony Colin Bruce (1928-1982)
Geniální Colin Chapman a jeho revoluční Lotus: Od oprav ojetin až k F1
Colin Chapman a jeho Lotus: 60. léta a dominance ve formuli 1. A problémy s motorem
Tajemnější stránka Colina Chapmana. Stále se řeší, zda skutečně zemřel
Osobnosti F1: Průkopník a génius Colin Chapman
Colin Chapman a jeho Lotus: 60. léta a dominance ve formuli 1. A problémy s motorem
Tajemnější stránka Colina Chapmana. Stále se řeší, zda skutečně zemřel
Osobnosti F1: Průkopník a génius Colin Chapman
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti