Divila Richard (1945 - 2020)

Moderátoři: TOP10, V.I.P.

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64761
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Divila Richard (1945 - 2020)

#1 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 úno 2017, 15:23

Richard Divila -konstruktér
Fittipaldi Automotive(1975-1976)
* 30.5.1945
+ 25.4.2020
Přílohy
Divila.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64761
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: Divila Richard

#2 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 01 úno 2017, 17:39

Richard Divila -konstruktér
Ligier (1989-1990)
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951


Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10842
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Divila Richard (1945 - 2020)

#4 Příspěvek od showstall » 26 dub 2020, 23:20

Zaujala mě ta Česká linie z otcovi strany, ale nic jsem nedohledal.
Našel jsem jeho kartu u Copersucaru, kde je psaný se dvěma "LL"


Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23836
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Divila Richard (1945 - 2020)

#5 Příspěvek od Achard » 27 dub 2020, 22:04

Ricardo Ramsey "Richard" Divila (30. května 1945 - 25. dubna 2020)

Ve věku nedožitých 75 let po krátké nemoci zemřel ve Francii brazilský konstruktér Ricardo Divila, rodák ze Sao Paula, jehož výtvory závodily ve F1, F2, F3, F3000, A1GP, IndyCar, závodech cestovních vozů, včetně závodů na ledě Andros Trophy i vytrvalostních závodech sportovních vozů a dokonce Rally Paříž - Dakar. Ve F3 a F3000 působil např. v týmech March, Ralt a Jordan. Divila se přátelil s Wilsonem i Emersonem Fittipaldim a jeho prvním výtvorem byla v 60. letech Formule V (Vee, Vau či Volkswagen, využívající dílů z VW Brouk), kterou následovaly také různé sportovní vozy pro závody v Brazílii pro zmíněnou bratrskou dvojici. Od roku 1975 působil ve F1 tým Fittipaldi štědře sponzorovaný cukrárenským koncernem Copersucar, za který v první sezóně závodil Wilson Fittipaldi, který byl od následujícího roku vystřídán svým úspěšnějším bratrem Emersonem. Ricardo Divila se stal technickým ředitelem týmu a zkonstruoval první 4 monoposty FD01 - FD04 pro první tři sezóny, přičemž jeho jméno se projevilo písmenem D v názvu daného typu. Vzhledem ke štědrému rozpočtu a angažmá bývalého dvojnásobného mistra světa F1 Emersona Fittipaldiho nebyly tyto monoposty příliš úspěšné. První sezónu tým nebodoval vůbec a v roce 1976 Emerson získal 3 body za 3 šestá místa, skončil v šampionátu na 17. a tým na 11. místě. Následující rok byl o něco lepší: Emo bodoval celkem 4x - 2x byl čtvrtý a 2x pátý, čímž získal 11 bodů, skončil celkově 12. a tým v poháru konstruktérů na 9. místě. Druhý jezdec týmů Ingo Hoffmann byl nasazován jen příležitostně a nikdy nebodoval. Od roku 1978 Divila již nebyl technickým ředitelem ani šefkonstruktérem tohoto týmu, avšak pracoval pro něj na různých technických pozicích až do roku 1982, tedy po celou dobu působení týmu Fittipaldi ve F1. Ani s angažováním nového technického ředitele a šéfkonstruktéra se výsledky týmu Fittipadli nezlepšily, umístění, počet bodů i umístění v šampionátu zůstávala podobná. Ricardo Divila potom vystřídal celou řadu týmů ve F1, např. Ligier, i v jiných kategoriích, např. Nissan ve vytrvalostních závodech sportovních vozů. Na sezónu 1989 Divila zkonstruoval monopost F1 pro tým First Racing GP Lamberta Leoniho, který se nakonec F1 nezúčastnil, vozy převzal tým Life Racing Engines a po provedení určitých změn s nimi bez zisku bodu absolvoval ve F1 sezónu 1990. I když First Racing GP do F1 nenastoupil, vrátil se Divila od roku 1989 do F1 v týmech Ligier, Fondmetal a Minardi. Od 90. let pracoval Ricardo Divila pro japonské závodní týmy Nismo, SARD a Dome. Velké úspěchy získal zejména Nissan Primera v závodech cestovních vozů. Pro Nissan a Nissmo pracoval na různých projektech od vozu pro GT4, přes úspěšné GT3 a zejména SuperGT až po LMP1. Úspěšně si vedl také jako závodní inženýr týmu Greaves Motorsport v LMP2. Svými kolegy i soupeři byl velmi oblíben pro svou vysokou inteligenci, přátelskou povahu a zejména svůj pověstný smysl pro humor a také znám jako velký milovník kávy, které denně zkonzumoval velké množství, což vzhledem k jeho brazilské národnosti asi nepřekvapí. Ricardo Divila bojoval se zákeřnou rakovinou a zemřel na následky mozkové mrtvice.

Text: Jan Vajner
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „A - G“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti