Gordini Amédée (1899-1979)

Moderátoři: TOP10, V.I.P.

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64769
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Gordini Amédée (1899-1979)

#1 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 02 úno 2017, 16:09

Gordini
Amédée Gordini (1899-1979)-zakladatel týmu
Přílohy
Amédée Gordini(1899-1979).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12448
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Gordini Amédée (1899-1979)

#2 Příspěvek od alfa » 05 dub 2023, 14:22

Poslední odpočinek

Cimetière de Montmartre
Paris, City of Paris, Île-de-France, France
Přílohy
g1.jpg
g2.jpg
g3.jpg
g4.jpeg
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12448
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Gordini Amédée (1899-1979)

#3 Příspěvek od alfa » 05 dub 2023, 14:31

Inženýr a konstruktér sportovních vozů. V 11 letech začal pracovat v garáži a později nastoupil do dealerství Fiat v Bologni a dostal se pod vedení Eduarda Webera, který se později proslavil jako výrobce karburátorů. Ve 14 letech přešel do Isotta-Fraschini, kde pracoval s Alfieri Maserati a poté, co sloužil v italské pěchotě v první světové válce, se vrátil do Isotta-Fraschini a postavil svůj první vůz. Poté se přestěhoval do Mantovy a tam začal podnikat s tuningem pro Hispano-Suiza. Na začátku 20. let se přestěhoval do Paříže. Začal upravovat a ladit Fiaty a v roce 1934, a když Pigozzi začal stavět kopie Fiatu pod jménem Simca, začal ladit motory Simca. Jeho první úspěchy přišly toho roku s vítězstvím v Bol d'Or v Saint-Germain a následovalo mnoho dalších vítězství ve své třídě, včetně Le Mans v letech 1938 a 1939. V září 1945 se Gordini stal prvním mužem, který vyhrál poválečný závod, když triumfoval v Poháru Roberta Benoista v Bois de Boulogne. V roce 1953 se stal muž, kterému se přezdívalo „Čaroděj“ rytířem čestné legie. V roce 1956 Simca zastavil veškerou podporu pro Gordini, ale Renault ho zachránil a požádal Gordiniho, aby vyvinul Renault Dauphine jako soutěžního vůz. V následujících letech vyvinul Renault 8 pro závodění a pomohl Alpine s jejím úsilím v Le Mans. Na konci roku 1968 byla společnost Gordini sloučena s Renaultem.
Přílohy
gor.jpg
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „A - G“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host