1977 - Wolf WR1,2,3
- enzo66
- 2 vítězství
- Příspěvky: 2438
- Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
- Bydliště: Koryčany
- Kontaktovat uživatele:
1977 - Wolf WR1,2,3
konstruktér: Harvey Postlethwaite
motor: Ford Cosworth DFV V8
pneumatiky: GoodYear
V polovině roku 1976 se Kanadský milionář rakouského původu Walter Wolf rozešel s Frankem Williamsem,v jehož stáji měl 60% podíl a 5.června 1976 založil vlastní tým Walter Wolf Racing.Na pozici manažera angažoval Petera Warra,který do té doby působil u Lotusu a konstruktérem se stal Harwey Postlethwaite,který měl zkušenosti z týmů March a Hesketh.
Postlethwaite se ihned pustil do konstrukce nového vozu.Ten byl veřejnosti představen již v listopadu.Konvenční vůz klínového tvaru poháněl nejrozšířenější motor 70-tých let Ford Cosworth vybavený převodovkou Hewland.Kromě ladných tvarů monopost nijak nevynikal.Jedinou inovací bylo použití těsnících lišt na bocích vozu,čímž se podařilo vytvářet pod vozem menší podtlak a tím se zvětšilo přisávání vozu k trati.Postlethwaitova konstrukce ale vynikala výbornou ovladatelností a spolehlivostí konstrukce,což z části nahrazovalo menší maximální rychlost.
Peteru Warrovi se za 120 tisíc liber ročního platu podařilo přetáhnout k Wolfovi k nelibosti Kena Tyrrella z jeho týmu uznávaného pilota,Jihoafričana Jody Schecktera.
Prvním závodem roku 1977 byla GP Argentiny ve sluncem rozpáleném Buenos Aires.Teploty přes víkend dosahovaly až 42°C ve stínu.U WR1,který měl tým k dispozici jenom v jednom exempláři se projevily velké problémy s chlazením.Důsledkem bylo až 11. místo Jody Schecktera na startovním roštu.V polovině závodu,který se vyznačoval velkou úmrtností vozů,Scheckter kroužil na čtvrté pozici se ztrátou jednoho kola na vedoucí trio Hunt,Watson a Pace.Hunt a Watson ale postupně ze závodu odstoupili.Vedrem vyčerpaného Carlose Paceho na Brabhamu pak Scheckter jenom pět kol před cílem předjel a dovedl WR1 do cíle na první pozici při jeho prvním startu v GP!!!
Následující GP Brazílie ale Scheckter nedokončil.Navíc se začaly projevovat nedostatky,které měly příčinu ve špatném sladění podvozku s pneumatikami.Toto se podařilo odstranit až při jarních testech na zkušební dráze Ferrari ve Fioranu,které Walter Wolf s pomocí rodáka a pilota Ferrari Nikiho Laudy dohodnul přímo s šéfem Fiatu Giovannim Agnellim.
V dalších závodech ale Jody Scheckter dokazoval,že vítězství v Argentině nebyla náhoda,když skončil druhý v Jižní Africe,dvakrát třetí v Long Beach a Španělské Jaramě a v Monaku po souboji s Laudou a Reutemannem opět zvítězil.Následovala ale smolná série čtyř závodů,které nedokončil buď pro závadu na motoru nebo kvůli havárii.
Na čelní pozice se Scheckter vrátil až na Německém Hockenheimringu,kde pro tým vybojoval v kvalifikaci první pole-position a závod dokončil na 2.místě za vítězným Laudou na Ferrari.V závěru sezóny Jody Scheckter ještě vybojoval třetí místa v Holandském Zandvoortu a v Americkém Watkins Glen.V Kanadském Mosportu potřetí v roce zvítězil.
Pro malý tým,čítající 30 zaměstnanců byla premiérová sezóna 1977 obrovským úspěchem.Jody Scheckter dosáhl na 3 vítězství,jednou obsadil v kvalifikaci první místo na startu a v šampionátu skončil se ziskem 55 bodů druhý za mistrem světa Nikim Laudou.Stáj,i když nasazovala jen jeden vůz,obsadila v Poháru konstruktérů čtvrté místo.
Tým značil vozy ne podle typu,ale podle čísla podvozku.Proto se v sezóně postupně objevily typy WR1,WR2,WR3
motor: Ford Cosworth DFV V8
pneumatiky: GoodYear
V polovině roku 1976 se Kanadský milionář rakouského původu Walter Wolf rozešel s Frankem Williamsem,v jehož stáji měl 60% podíl a 5.června 1976 založil vlastní tým Walter Wolf Racing.Na pozici manažera angažoval Petera Warra,který do té doby působil u Lotusu a konstruktérem se stal Harwey Postlethwaite,který měl zkušenosti z týmů March a Hesketh.
Postlethwaite se ihned pustil do konstrukce nového vozu.Ten byl veřejnosti představen již v listopadu.Konvenční vůz klínového tvaru poháněl nejrozšířenější motor 70-tých let Ford Cosworth vybavený převodovkou Hewland.Kromě ladných tvarů monopost nijak nevynikal.Jedinou inovací bylo použití těsnících lišt na bocích vozu,čímž se podařilo vytvářet pod vozem menší podtlak a tím se zvětšilo přisávání vozu k trati.Postlethwaitova konstrukce ale vynikala výbornou ovladatelností a spolehlivostí konstrukce,což z části nahrazovalo menší maximální rychlost.
Peteru Warrovi se za 120 tisíc liber ročního platu podařilo přetáhnout k Wolfovi k nelibosti Kena Tyrrella z jeho týmu uznávaného pilota,Jihoafričana Jody Schecktera.
Prvním závodem roku 1977 byla GP Argentiny ve sluncem rozpáleném Buenos Aires.Teploty přes víkend dosahovaly až 42°C ve stínu.U WR1,který měl tým k dispozici jenom v jednom exempláři se projevily velké problémy s chlazením.Důsledkem bylo až 11. místo Jody Schecktera na startovním roštu.V polovině závodu,který se vyznačoval velkou úmrtností vozů,Scheckter kroužil na čtvrté pozici se ztrátou jednoho kola na vedoucí trio Hunt,Watson a Pace.Hunt a Watson ale postupně ze závodu odstoupili.Vedrem vyčerpaného Carlose Paceho na Brabhamu pak Scheckter jenom pět kol před cílem předjel a dovedl WR1 do cíle na první pozici při jeho prvním startu v GP!!!
Následující GP Brazílie ale Scheckter nedokončil.Navíc se začaly projevovat nedostatky,které měly příčinu ve špatném sladění podvozku s pneumatikami.Toto se podařilo odstranit až při jarních testech na zkušební dráze Ferrari ve Fioranu,které Walter Wolf s pomocí rodáka a pilota Ferrari Nikiho Laudy dohodnul přímo s šéfem Fiatu Giovannim Agnellim.
V dalších závodech ale Jody Scheckter dokazoval,že vítězství v Argentině nebyla náhoda,když skončil druhý v Jižní Africe,dvakrát třetí v Long Beach a Španělské Jaramě a v Monaku po souboji s Laudou a Reutemannem opět zvítězil.Následovala ale smolná série čtyř závodů,které nedokončil buď pro závadu na motoru nebo kvůli havárii.
Na čelní pozice se Scheckter vrátil až na Německém Hockenheimringu,kde pro tým vybojoval v kvalifikaci první pole-position a závod dokončil na 2.místě za vítězným Laudou na Ferrari.V závěru sezóny Jody Scheckter ještě vybojoval třetí místa v Holandském Zandvoortu a v Americkém Watkins Glen.V Kanadském Mosportu potřetí v roce zvítězil.
Pro malý tým,čítající 30 zaměstnanců byla premiérová sezóna 1977 obrovským úspěchem.Jody Scheckter dosáhl na 3 vítězství,jednou obsadil v kvalifikaci první místo na startu a v šampionátu skončil se ziskem 55 bodů druhý za mistrem světa Nikim Laudou.Stáj,i když nasazovala jen jeden vůz,obsadila v Poháru konstruktérů čtvrté místo.
Tým značil vozy ne podle typu,ale podle čísla podvozku.Proto se v sezóně postupně objevily typy WR1,WR2,WR3
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64758
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1977 - Wolf WR1,2,3
testování (Fiorano), 1976
Wolf WR1 - Ford Cosworth,
Na konci roku 1976 byl tým Walter Wolf Racing pozván k testování na soukromém okruhu Fiorano. Ferrari poprvé umožnilo otestovat na svém okruhu další tým.
Zleva doprava: Phil Jennings, Peter Warr, Harvey Postlethwaite, Roy Tope, John Red, Enzo Ferrari, Jody Scheckter, Phil Boer, Vic Warren a Ian Gillingham.
Wolf WR1 - Ford Cosworth,
Na konci roku 1976 byl tým Walter Wolf Racing pozván k testování na soukromém okruhu Fiorano. Ferrari poprvé umožnilo otestovat na svém okruhu další tým.
Zleva doprava: Phil Jennings, Peter Warr, Harvey Postlethwaite, Roy Tope, John Red, Enzo Ferrari, Jody Scheckter, Phil Boer, Vic Warren a Ian Gillingham.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host