sezona 2017

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#226 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:49

foto pátek
Přílohy
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#227 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:50

foto sobota
Přílohy
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
GetFile (3).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#228 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:50

foto neděle
Přílohy
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#229 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:50

Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!
Grand Prix USA vyhrál Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem. Mercedes získal titul mezi týmy.
Lewis Hamilton odstartoval do GP USA z prvního místa, o které ale už v prvních metrech přišel. Do čela se dostal Sebastian Vettel. Hamilton se ho ale držel a v 6. kole se vrátil na první pozici.
K velkému souboji docházelo také za těmito muži. Daniel Ricciardo útočil na Valtteriho Bottase. Australan se ale na třetí pozici nedostal a později musel ze závodu odstoupit kvůli technickému problému.
Max Verstappen odstartoval z 16. místa ale velmi rychle se dostával dopředu. Během prvních deseti kol získal deset pozic.
Sebestian Vettel zajel do boxů dříve než Hamilton. Brit se po svých zastávkách vrátil jen těsně před Vettela, což se mu vůbec nelíbilo. Tím souboj mezi oběma skončil. Hamilton se začal vzdalovat. Ferrari vyzkoušelo agresivní strategii a povolalo Vettela do boxů ještě k druhé zastávce. Jezdec Ferrari tak musel dojet a předjet Bottase.
Max Verstappen stavěl také dvakrát, takže ke konci závodu měl stejnou strategii jako Vettel. Také on si poradil s Bottasem a v posledních metrech závodu předjel i Räikkönena. O stupně vítězů ale přišel. Podle sportovních komisařů se před Fina dostal tak, že nedodržel limity tratě a za to od nich dostal penalizaci pěti sekund.
Technické problémy potkaly v závodě také Fernanda Alonsa, který odstupoval z bodované pozice a Nika Hülkenberga. Naopak úspěšný debut zažil Carlos Sainz, který svedl pěkný souboj s Pérezem a dojel na sedmém místě.
Cíl závodu neviděl ani Pascal Wehrlein, který odstoupil krátce po kontaktu s Magnussenem.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#230 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:50

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austinu. "Okradli tady všechny fanoušky," zuří Red Bull.

Jak hodnotí Velkou cenu Spojených států amerických piloti a zástupci týmů?
MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Nejdřív bych chtěl všem v týmu pogratulovat - jak těm v továrně, tak ostatním přímo na trati. Letos jsme vyvinuli opravdu neuvěřitelný tlak, abychom zvítězili. Semkli jsme se dohromady víc, než jsem čekal a za posledních pět let vytvořili něco zcela zvláštního. Jsem opravdu pyšný na každého, během každé části té éry, od jednoho vozu ke druhému. Je to něco, co tu ještě nebylo a jsem hrdý, že mohu i já být součástí toho úkazu.


Závod byl skvělý, jeden z nejzábavnějších závodů, které jsem absolvoval - a těch bylo letos opravdu málo. Neměl jsem nejlepší start, ale tušil jsem díky zkušenostem z minulých let, kde bude nejlepší předjíždět. Nečekal jsem, že dnes budeme oproti Sebastianovi tak rychlí, ale auto bylo fantastické, zejména v úseku Esses. Bylo zábavné se přiblížit a pokusit se předjet. Dnes se změnil vítr o 180 stupňů, takže nastaly zvláštní podmínky. Ale stále zbývají tři závody - tři, které chceme vyhrát. Jdeme to toho!

Valtteri Bottas, 5. místo
Dnes to byl obzvlášť těžký den. První tři čtvrtiny závodu šlo všechno dobře a odstup od soupeřů nebyl špatný. Ale na mojí strategii jedné zastávky se podepsaly všechny ty souboje se Sebastianem a Kimim. Moje měkká směs začala postupně degradovat a bylo jasné, že na ní nebudu schopen klást větší odpor. Zkoušel jsem všechno možné, abych se ubránil, ale už bylo pozdě, takže jsem nakonec musel ještě jednou do boxů. Výsledkem jsem zklamaný, budu potřebovat nějaký čas, abych to strávil, ale těší mě, že jsme dobyli Pohár konstruktérů. Je úžasné být součástí týmu, který dosáhl takového úspěchu.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Děkuji všem v Brackley a v Brixworthu. Společně jsme to dokázali. Neuvěřitelný výsledek, jsem opravdu šťastný. Bylo to těsné mezi dvěma a jednou zastávkou. Lewis měl vše pod kontrolou. Bottas možná mohl použít jinou strategii, ale už na tom nezáleží. Pro nás jde o fantastický výsledek.

Toto Wolff, šéf týmu
Jsem tak šťastný! Banda v Brackley a Brixworthu odvedla fantastickou práci, pracovala non stop sedm ní v týdnu a obětovala hodně. Jsem prostě šťastný. Je to nová realita. Měli jsme pár dobrých let s novými motory a výhodou a nyní nás ostatní dohnali. Mohli jste vidět, že Red Bull byl na konci hodně rychlý. Taková je realita a asi to tak bude pokračovat letos i příští rok.

Lewis je na vrcholu a od letní pauzy neudělal žádnou chybu, je rychlý v sobotu a dnes skvěle pracoval s pneumatikami. Ale je to tým, který dělá vůz rychlým, spolehlivým a Lewis je perfektní. Je to poprvé za dlouhá léta, co nebyla jasná strategie. Ferrari nás mohlo dojet víc a neměli jsme moc dat, zda měkké vydrží až do konce.

Za ty roky úspěchů musí vše sednou dohromady, pracovní morálka, zdroje a myšlení. Musíte držet slovo a své hodnoty. Možná nám pomohlo Maďarsko. Hodně k úspěchu přispívají různí lidé. Paddy v minulosti, před ním Ross jako technický ředitel. James Allison je jako moje naprosto odlišné dvojče. Jsme tak odlišní, ale máme stejné myšlení a je fantastické s ním pracovat. Užíváme si chodit do práce.


FERRARI
Sebastian Vettel, 2. místo
Dnes se mi povedl start, myslím, že i v Japonsku to bylo dobré, ale prostě nám chyběl výkon, takže buďme rádi za to, čeho jsme dosáhli. Podařilo se mi najít správný rytmus, ale několik kol jsem se potýkal s pneumatikami, které se přehřívaly.

Jsem rozladěný, že jsem tu neměl šanci vyhrát, jak jsem si přál, ale jsme na správné cestě, všechny nepříjemné věci, které se nám v poslední době staly, ať kvůli smůle nebo někomu jinému, pocházejí od nás a to si musíme připustit. Byly závody, ve kterých jsme byli silnější a skončily dříve, než jsme mohli závodit, to je špatné. Pozitivní aspekty tu jsou, ale nepatří mezi ně výsledek, očekávali jsme jiný, takže to pro nás nebyl ten nejlepší den.

Kimi Räikkönen, 3. místo
Můj vůz celý závod pracoval dobře, jízda mě bavila a řídilo se mi dobře. Cítil jsem, že jsme rychlí a pneumatiky mi až do konce držely. Mám dojem, že kdybych mohl startovat z pozice o něco lepší, naše rychlost by nám vynesla o něco lepší výsledek.

Když jsem mohl útočit na soupeře, byl to dobrý pocit. V závěru závodu jsem mohl jet i rychleji, ale bylo nutné šetřit palivo, proto jsem poněkud zpomalil, což byl zásadní faktor. Celkový výsledek mohl být o něco lepší, ale máme dva vozy na stupních vítězů, takže nemůžeme být příliš zklamaní. V příštím závodě se budeme snažit, abychom dosáhli ještě lepšího umístění.

Co se týče incidentu s Verstappenem v posledním kole, nemohu se k němu odpovědně vyjádřit, protože z mého pohledu jsem přesně neviděl, oč šlo. Pochopitelně jsem byl zklamaný, protože jsem si myslel, že jsem přišel o třetí místo.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Dnešní závod byl bojem až do posledního okamžiku a byl vybojován úspěšně. Sebastianovi se podařilo jít do vedení a Kimi se postaral o vzrušení v závodě, oběma se povedlo několik předjížděcích manévrů. Tým, ať šlo o chlapce přímo na trati nebo v továrně v Maranellu, odvedl dobrou práci po všech těch nepříjemnostech, které nás v pátečním tréninku provázely. Nejdůležitější je, že jsme se nevzdali a dostali oba vozy na pódium zásluhou boje do posledních metrů. I když to není ideální výsledek, dosáhli jsme ho díky vozu, který se ukázal být opět konkurenceschopný. Stejně jako dnes budeme pokračovat i ve zbývajících závodech, až do toho posledního.


RED BULL
Max Verstappen, 4. místo
Cítím se dobře, ačkoliv nikdy není příjemné, když se chystáte vystoupit na pódium a oni vás z něho odvolají. Měli bychom nejdřív o věci promluvit za přítomnosti stewardů a říci svůj názor. Závod byl skvělý a jsem se čtvrtým místem spokojený, ale jak jsem k němu přišel, to opravdu bolí. Mám pětivteřinovou penalizaci a jeden trestný bod, ale za co? Vjel jsem zeširoka do zatáčky, což dělali po celý víkend všichni, tak proč mě trestají? Pravidla ale říkají, že nelze protestovat, to je divné, ale nezbývá nám, než se přesunout do Mexika.


Byl to opravdu úžasný závod s velkým množstvím předjížděcích manévrů a akcí, a pak kvůli pěti nebo deseti centimetrům na obrubníku dojde ke změně výsledku, to se lidem nebude líbit. Ale koneckonců jsem si to řádně užil, byl to skvělý závod. Mám pocit, že jsem odvedl opravdu hodně dobrý výkon, podařilo se mi chytit skutečně dobrý rytmus, rychlost byla výborná, nastavení také. Pokud vezmeme v úvahu všechny tyto faktory a odmyslíme si penalizaci, doufám, že budeme v Mexiku opět velice blízko čelu závodního pole.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Nikdy není příjemné odstoupit ze závodu tak brzy. Došlo k několika nárazům a kontaktům, takže nevěřím, že šlo o mechanickou závodu. Pochopitelně jsem zklamán. Hodně jsem se snažil a chtěl využít nabízené příležitosti - kola, která jsem absolvoval, byla zábavná, ale také mi přinesla zklamání. Cítil jsem, že jsem rychlejší než Bottas, ale vždy jsem k němu dorazil z tak velké dálky, že nebylo snadné ho předjet. Snažil jsem se ho těsně držet, ale překonat se mi ho nedařilo. Nechtěl jsem za ním jet celý závod, ale žádný z pokusů mi nevyšel. Proto je tak obtížné se vyrovnat s tím, že ta bitva skončila předčasně. Pokaždé, když jsem se ho pokusil předjet, vždy zůstal přede mnou a já si jenom řekl "Fajn, příště to zkusíš znovu!" Myslím, že z mého odstoupení vyplyne nějaký trest, takže v Mexiku asi začneme zezadu. Udělám ale vše, co je v mých silách, abych se pokusil projet celým polem a doufám, že v Mexiku se mi bude dařit podstatně lépe.

Christian Horner, šéf týmu
Byl to mimořádně vzrušující závod, zvláště pro Maxe, kterému se povedl neuvěřitelný posun ze 16. místa až k boji o stupně vítězů v posledních dvou kolech. Povedly se mu některé vynikající manévry a v posledním kole se prosmýkl kolem Kimiho, ale pak dostal pětivteřinový trest. To je skutečně těžké přijmout, zvláště když si uvědomíme, kolik vozů tu jezdilo mimo trať a to nejen při závodě, aniž by došlo k nějakému potrestání. Nicméně jsme odvedli další skvělý výkon a po celý závod byli konkurenceschopní.

Samozřejmě jsme velice zklamáni odstoupením Daniela, který srdnatě útočil na Bottase. Bez oněch potíží by nejspíš byl opět na stupních vítězů, takže nás může uklidnit, že jsou naše vozy konkurenceschopné, jen nás mrzí kvůli Maxovi a našim fanouškům, že nemáme stupně vítězů, které jsme si dnes zasloužili. Gratulujeme Mercedesu, počtvrté za sebou získat Pohár konstruktérů je obrovským úspěchem, letošní titul si opravdu zasloužili.


FORCE INDIA
Esteban Ocon, 6. místo
Umístění je více než uspokojivé, protože závod nebyl vůbec snadný, navíc Sainz v závěrečné části hodně tlačil. Strávil jsem většinu závodu starostí o pneumatiky podřízené strategii jedné zastávky. Tým mi dával pokyny, kdy přidat a kdy si držet náskok, takže šesté místo lze považovat za naprosto dokonalý výsledek.


Před závodem jsem měl na startovním roštu problémy s řídící jednotkou na mém voze, ale týmu se podařilo všechno včas opravit. Mé auto dnes bylo hodně rychlé, je to další závod, který jsme odjeli výborně a cítím, že jsme dosáhli maximálního možného výsledku.

Sergio Pérez, 8. místo
Byl to těžký závod a jsem velice šťastný, že se nám podařilo získat tolik bodů. Zkoušeli jsme hodně agresívní strategii, která se nabízela po včerejší kvalifikaci a velmi brzy jsem tak zajel do boxů, abych se dostal před Massu a Sainze. To se podařilo, předjel jsem Alonsa a dostal se blízko k Estebanovi. V té době jsem měl za to, že jsem rychlejší, protože jsem víc šetřil pneumatiky, ale v balíku několika vozů mi rychle odešly a kvůli tomu jsem začal ztrácet. Těžko říci, jak by se závod vyvíjel, kdyby mě Esteban pustil dopředu - možná bych si je mohl pošetřit.

Když se za mnou ocitl Sainz, nešlo nic dělat, protože měl mnohem čerstvější gumy. Ke konci jsem se obtížně bránil útokům Massy a Kvjata, několik posledních kol jsem držel Felipeho opravdu ze všech sil. Moje pneumatiky byly na hranici životnosti, ale jsem šťastný, že jsem dokázal dojet osmý. Pro tým je to dobrý výsledek, že kterého se můžeme radovat.

Robert Fernley, zástupce vedoucího týmu
Byl to další víkend, ve kterém oba vozy předvedly solidní tempo a celé odpoledne skvěle závodily. Strategie jedné zastávky pro oba vozy se vyplatila, získali jsme 12 bodů a upevnili si tak pozici v Poháru konstruktérů. Práce s pneumatikami byla dnes hodně kritická a oba piloti přesně plnili příkazy. Estebanova bitva se Sainzem byla hodně intenzivní a bylo potěšitelné vidět, jak ho dokázal udržet za sebou - zvláště proto, že Esteban na tom nebyl po zdravotní stránce nejlépe. Podobně zajel i Sergio a bránil se Massovi, což byla fantastická demonstrace závodního řemesla. Dnešní výsledek je ideální způsob jak se připravit na další závod v Mexiku, což je pro každého v týmu zásadní záležitostí.


RENAULT
Carlos Sainz, 7. místo
Byl to skvělý debut s Renaultem a opravdu jsem si ho užil. Od samého začátku, každé další kolo, jsem se cítil stále jistěji, takže jsem byl schopen i vyvinout větší tlak na soupeře. Mohl jsem i bojovat s piloty Force Indie, které byly několik předchozích závodů mimo naše možnosti, takže jeden vůz předjet a druhého atakovat, to je skvělý výsledek.


Celý víkend šlo všechno opravdu hladce, věděl jsem, že mohu být rychlý a proto jsem byl i sebevědomý. Tým mi ale velice pomohl, to byl klíčový bod k rychlé adaptaci. Že jsem zvládl tak dobrou kvalifikaci a závod, což mě nesmírně těší, za to musím poděkovat celému týmu.

Nico Hülkenberg, nedokončil
Potkala mě opravdu hodně nemilá věc, těšil jsem se, jak si tu zazávodím, ale bohužel z toho nic nebylo. Měl jsem problém s tlakem oleje, takže jsem velice záhy musel zajet do boxů a odstoupit. Někdy se věci obrátí proti vám, to se stává. Ale už se těším, jak se vrátím do boje v Mexiku.

Cyril Abiteboul, výkonný ředitel
Je to víkend smíšených pocitů. Na jedné straně debut Carlose ověnčený fanfárami a bezchybný víkend - přišel do týmu s dobrou motivací a skvěle připravený. Od chvíle, kdy byl při GP Japonska oznámen jeho příchod se zvládlo obdivuhodné množství práce. Jel agresívně, ale velmi inteligentně. Ačkoliv po startu přišel o několik pozic, dokázal je brilantní jízdou opět získat zpět.

Na druhou stranu nás nespolehlivost přišla hodně draho, kromě penalizací musel velice brzy odstoupit Nico kvůli problémům s motorem, pořád ten problém řešíme. Na první pohled nedošlo k poškození pohonné jednotky, je to velká škoda, protože Nico by určitě měl šanci bodovat. Omlouváme se mu, jsme zklamaní stejně jako on. Tento víkend jenom dokazuje, že máme všechny předpoklady na boj o bodované pozice a postup v Poháru konstruktérů.


WILLIAMS
Felie Massa, 9. místo
Rozhodně dobrý výsledek. Odjeli jsme slušný závod a přivezli nějaké body. Něco jsme ale ztratili na Renault, i tak jsem ale spokojený s výsledkem. Kvůli modrým vlajkám jsem již neměl příležitost předjet další vozy, takže jsem nakonec neskončil třeba osmý. Jsem ale se svým výkonem spokojeným.

Lance Stroll, 11. místo
Byl to nakonec slušný závod vzhledem k tomu, že jsem startoval z 15. příčky. Samozřejmě je zklamání skončit na 11. místě bez bodu. Měl jsem problémy s pneumatikami a kvůli tomu jsem stavěl dvakrát. Prostě tu byla větší degradace. Nakonec jsme získali nějaké pozice, bohužel to na body nestačilo. Předjetí Grosjeana a Vandoornea ke konci bylo pozitivním přínosem. Doufám, že příště to bude již bezproblémový víkend.

Paddy Lowe, technický ředitel
Myslím si, že to byl skvělý závod pro fanoušky. Byl to skvělý víkend s několika novými prvky. Jsme spokojení s 9. a 11. místem, i když to mohlo být lepší. Zvolili jsme jinou strategii než většina pilotů. Začali jsme na super-měkké směsi. Poslední stint jsme pak chtěli jet na ultra-měkké sadě. U Felipeho to docela vyšlo. U Lance to bylo horší s prvním stintem a museli jsme zvolit strategii na dvě zastávky. Nakonec získal nějaká místa a skončil jedenáctý.


TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 10. místo
Byl to můj nejlepší závod v sezóně a určitě jsem s výsledkem spokojen. Udělal jsem všechno pro to, abych dovezl nějaké body. Jízdu jsem si užíval, bylo to čisté a pohodové závodění, tým odvedl dobrou práci. Všechno jsme podřídili snaze získat body. Je škoda, že jsem nedokázal předjet Massu, ale ztrácel jsem přilnavost a na měkkých pneumatikách jsem měl horší záběr - navíc jsem měl potíže s obnovou energie a na rovinkách mi chyběla rychlost.

Přijel jsem do USA s čistou myslí, v týmu jsme změnili pár věcí, každý přišel s nějakou novou motivací a zaměřil se na určitou věc. Všechno dopadlo fantasticky a výsledkem je skvělý závod.

Brendon Hartley, 13. místo
Můj závodní debut v F1 byl dost těžký. Teprve teď na mě všechno doléhá, asi večer vůbec neusnu a nepodaří se mi zavřít oči, aniž bych to všechno znovu neprocházel... Start se mi zvlášť nepovedl, už dlouho se mi nepodařilo odjet z roštu takhle! Pak jsem vybojoval několik míst a začal výt se závodem spokojen - zvláště v závěru bylo tempo velice slibné.

Myslím, že jedinou chybu, kterou jsem udělal, bylo nechat se asi ve čtvrtině předjet Strollem, pak už jsem ho nedokázal zpětně překonat a on mě poněkud pozdržel. Musel jsem zvládnout spoustu úkolů a zároveň se hodně věcí přiučit, doufám, že zkušenosti budu moci už brzy zúročit! Každou chvíli závodního víkendu jsem prožíval naplno a chtěl bych všem v týmu poděkovat, bylo to něco úžasného.

Jody Egginton, šéf výkonnosti vozu
Dnešní závod provázejí smíšené pocity: ty pozitivní představuje zisk bodu díky Daniilovi a Brendonův solidní debut. Bohužel na druhé straně bodoval jak Williams, tak Renault. Pokud jde o samotný závod, strategie pro oba vozy se vyvíjely víceméně dle předpokladu, očekávali jsme, že se Brendon dostane do balíku vozů, takže jsme byli připraveni ho odvolat do boxů, aby se dostal na volnou trať. Nečekaně jsme však ztratili nějaký čas za Ericssonem a proto se Brendon nemohl dostat před Strolla.

Náš nováček byl závodem nadšený, jel naprosto konzistentně a odpovědně plnil všechny příkazy, určitě tak získal cenné zkušenosti a dále se učil porozumět vozu... je to od něj dobrý přístup! Daniilův závod se odehrál v duchu souboje se Sainzem, Massou a oběma Force Indiemi. Až do posledních kol držel deváté místo, kdy ho Massa na novějších pneumatikách dostihl. Pak ho za pomoci DRS dokázal předjet a Daniil na to kvůli problémům s baterií nemohl reagovat. Boj ve středu pole zůstává těsný, pořád je o co hrát a nadále uděláme vše, co je v našich silách, abychom svedli souboj s týmy kolem nás. V posledních závodech chceme potvrdit splnění našeho cíle.


MCLAREN
Stoffel Vandoorne, 12. místo
Dneska to pro mě byl hodně zábavný závod i přes to, že jsem nedosáhl na body. Myslím si, že po ne úplně povedené kvalifikaci jsme předvedli dobrý výkon. Dokázali jsme předjíždět, což jsme neočekávali kvůli naší rychlosti. Zvolili jsme dobrou strategii a užil jsem si nějaké souboje. Rychlost byla dobrá a jel jsem na maximum. Je škoda, že jsme nakonec nedosáhli na body, vždycky je to ale těžké, když startujete z chvostu.

Fernando Alonso, nedokončil
Udělali jsme vše, co bylo v našich silách. Odjeli jsme velmi dobrou kvalifikaci, start se povedl též a rychlost byla slušná. Bohužel nám uteklo dalších 6 bodů ze závodu, kde se nám dobře dařilo. Děkuji týmu a fanouškům za neutuchající nasazení.

Eric Boullier, sportovní ředitel
Dnes jsme opět viděli, jak talent našich pilotů přišel vniveč. Fernando odstartoval skvěle, držel tempo se zbytkem. Po prvním pit stopu to vypadalo, že si udrží sedmé nebo osmé místo, čímž by týmu zajistil slušné body, bohužel to nedokázal kvůli problému s motorem. Navzdory potenciálu letos Fernando neměl v USA štěstí. Je to pro nás srdcervoucí. Stoffel měl smůlu a startoval s penalizací 25 míst, ke které přidal ještě 5. Museli jsme mu měnit motor, aby vůbec mohl jet. V této situaci nebylo možné získat body. I tak ale Stoffel odjel velmi slušný závod. Je to pro něj první zkušenost z Okruhu Amerik. Celkově dokázal čtyřikrát předjet, v TV to nebylo vidět.


HAAS
Romain Grosjean, 14. místo
Auto tentokrát nejelo nijak zvlášť dobře, navíc jsem trpěl masivní degradací pneumatik, zejména na levé přední. Snažil jsem se zůstat na trati co nejdéle, ale posledních pár kol už jsem cítil, že to je hodně nebezpečné. Celý víkend jsem s radostí sledoval nadšení fanoušků, takže je mi líto, že jsme jim jako tým nemohli poskytnout lepší představení. Budeme ale nadále tvrdě pracovat. Víme, že v Mexiku to bylo loni hodně obtížné, ale doufám, že letos najdeme nějaké řešení. Bohužel i přes veškerou snahu je momentální situace hodně neuspokojivá, zvláště když jsme na domácí půdě nepředvedli to, co se od nás čekalo.

Kevin Magnussen, 16. místo
Nebyl to pro nás nejlepší závodní den a výsledek, ale auto bylo aspoň o poznání lepší než v kvalifikaci. V prvním kole jsem zajel do boxů, pokoušeli jsme se odjet zbytek Grand Prix na jedné, měkké sadě, ale tento strategický předpoklad nevyšel. Ale chtěli jsme to zkusit, byla to vlastně jediná možná věc, která se v dané situaci dala vyzkoušet. Takže teď už se soustředíme na další závod.

Günther Steiner, manažer týmu
Je naprosto zřejmé, že pro celý tým to byl hodně těžký víkend. Bohužel jsme nebyli dost rychlí. Potkaly nás snad všechny možné problémy, které byly myslitelné. Táhlo se to od prvního tréninku, snad jsme doufali, že se nám potíže dnes vyhnou a dostaneme se do hry, ale nestalo se tak. Musíme přeskupit síly, pokusíme se najít nějaké zlepšení a vrátit se na pozici, na níž jsme se nacházeli před několika závody.


SAUBER
Marcus Ericsson, 15. místo
Já tento závod považuji za dobrý. Byli jsme schopni bojovat s našimi přímými konkurenty po většinu závodu a dokázali jsme držet konzistentní tempo. Bohužel poté, co jsem měl kolizi v zatáčce 12 s Magnussenem, náraz chování vozu ovlivnil, tak bylo obtížné udržet nastavenou rychlost až do konce. Celkově hodnotím tento víkend za pozitivní a závod jako jeden z mých letošních nejlepších. Určitě je to dobrý krok vpřed a je třeba nadále ve zlepšování pokračovat, abychom byli v Mexiku ještě silnější.

Pascal Wehrlein, nedokončil
Dnes to pro mě bylo hodně krátké. Postihla mě hned na začátku kolize, vůz byl poškozen, takže jsem ho musel odstavit. Bylo to hodně nešťastné a kvůli tomu jsem možná přišel o dobrý výsledek. Chci ale zůstat pozitivní a vrátit se za pár dní v dobré formě v Mexiku. Doufám, že tam budu absolvovat mnohem lepší závod.

Frédéric Vasseur, vedoucí týmu
V porovnání s ostatními závody byl tento víkend pozitivní. Dnes jsme se našim soupeřům v přímých soubojích přiblížili, Marcus odvedl dobrý výkon a měl slušné tempo. U Pascala došlo po kolizi po startu k poškození šasi a dál nemohl pokračovat. Další závodní víkend je doslova za rohem, takže se opět uvidíme v Mexiku.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#231 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:50

Korunovace se odkládá, Hamilton ale udělal další výrazný krok k titulu .
Stane se Lewis Hamilton počtvrté mistrem světa? Podaří se Vettelovi odvrátit první matchball a zachovat si naděje vyšplhat se po čtyřech letech na mistrovský trůn? Jak si povedou piloti, kteří buď změnili působení, po pauze se vrátili nebo prožili debut v F1? To byly americké otázky.
Celebritami nabitá Grand Prix USA - v hledišti jsme viděli mimo jiné herce Woody Harelsona, Michaela Douglase či George Clooneyho - se těšila velice hezkému počasí a diváci byli poprávu natěšeni na souboj, ze kterého mohl vyjít nový mistr světa. Napínavý souboj ostatně slibovali i dva největší rivalové v první řadě.
Vettelovi se povedl nadmíru dobře start a v první zatáčce se mu podařilo proklouznout před Hamiltona. Chvíli to vypadalo, že by se Němec mohl vedoucímu pilotovi průběžné klasifikace utrhnout, dokonce měl téměř dvě vteřiny odstup, ale to byla jen chvilková naděje.
V šestém kole využil Hamilton skvělých vlastností svého Mercedesu a pomalu se začal Vettelovi vzdalovat. Sebastian zamířil do boxů na konci 17. kola, když si předtím stěžoval na problémy s levou přední pneumatikou, a během tří okruhů, o které zajel Hamilton do boxů později, dokázal stáhnout poměrně výrazný odstup, takže ještě jednou v nájezdu do 21. kola zkusil získat vedení na svou stranu, ale Lewis jeho útok odrazil a od té chvíle bylo jasné, že pokud ho nestihne nějaký technický problém, nebude mít soupeře. Což se potvrdilo.
O strhující podívanou se tak starali jiní. Především kvarteto Vettel, Räikkönen, Verstappen a Bottas. Nejhorší pozici měl zdánlivě Verstappen, ale velice rychle se prodral přes své soupeře o deset příček kupředu a ze šestého místa začal skutečně usilovat o dobrý výsledek. V 25. kole zajel do boxů pro měkké pneumatiky a dotáhl se na dohled Kimi Räikkönena, druhou výměnu provedl v 38. kole s jasným cílem zaútočit v závěru. U Ferrari na to reagovali stejně - na trati zůstal Kimi a Vettel o kolo později okopíroval Maxovu strategii. A zatímco čtyřkolový finský duel nakonec ve 42. kole pro sebe rozhodl Räikkönen, záhy musel poražený Bottas hltat další hořké pilulky: Vettel a Verstappen na nových pneumatikách byli k nezastavení.
Vettel šest kol před cílem smazal desetivteřinovou ztrátu na Bottase a úseku mezi zatáčkami 12 - 16 se rozhořely souboje kolo na kolo. Ale Vettelovi se útok na Bottase povedl v nájezdu do první zatáčky, když využil přítomnosti Vandoornea jedoucího o kolo zpět a zaváhání Bottase. V 52. kole přišel očekávaný pokyn, aby Räikkönen přepustil Vettelovi svou pozici, ale Hamilton byl na míle daleko.
Ferrari naopak měly stále více potíží se spurtujícím Verstappenem. Ten si v 53. kole poradil rovněž s Bottasem, i když ho v zatáčce 12 vyhnal mimo trať - ale bez kontaktu, a začal se nebezpečně blížit Räikkönenovi. Bottas poté zajel do boxů, protože jeho pneumatiky byly na samém konci životnosti, ale na ultraměkké směsi ani nedokázal překonat nejrychlejší kolo Vettela.
Souboj o stupně vítězů vygradoval v posledním kole - Räikkönen se rovněž potýkal s přilnavostí notně opotřebovaných pneumatik, navíc hlásil týmu blíže nespecifikované potíže, kvůli kterým jeho vůz nebyl v nejlepší kondici. Konečný duel se odehrál v zatáčce 18, kde Holanďan argesívním manévrem doslova podjel Finovo Ferrari, ale ze zisku vynikajícího třetího místa se Max dlouho neradoval - přesně do chvíle, kdy se chystal vystoupit na stupně vítězů. Přišlo rozhodnutí od sportovních komisařů, že vůz se startovním číslem 33 projel zatáčku 17 všemi koly za bíle vyznačenou linií, za což následovala pětivteřinová penalizace, takže Verstappen se vrátil na čtvrté místo a mimo "bednu", kde ho nahradil právě Räikkönen.
Jako už letos poněkolikáté se přímo na trati setkali oba piloti Force Indie. Esteban Ocon vpředu zkoušel útočit na Massu a Pérez sledující tento souboj z povzdálí žádal tým, aby ho pustil před Ocona, protože měl pocit, že je rychlejší. Nakonec se Esteban před Brazilce dostal a Pérez místo posunu vpřed musel čelit skvěle jedoucímu Carlosu Sainzovi jr. Španěl se v kokpitu Renaultu předvedl výborně a vrcholem jeho výkonu byl ve 34. kole duel právě s Mexičanem, který svou pozici nedokázal ubránit - šlo o jeden z nejtvrdších a nejpohlednějších soubojů, který začal za zatáčkou 12 a táhl se až do předposlední zatáčky. Ačkoliv se Sainz jr. poté přiblížil i k Oconovi, Francouz soustředěnou jízdou svou pozici uhájil.
Dramatická situace se odehrála ve 47. kole, kdy na konci dlouhé rovinky dojel Vettel o kolo zpět jedoucí dvojici Magnussen - Ericsson. Těžko říci, zda byl Dán jeho náhlým vybočením překvapen nebo Ferrari ve snaze ubránit se útokům pilota Sauberu přehlédl, v každém případě došlo po projetí Vettela mezi Kevinem a Marcusem ke kolizi, na kterou doplatil pilot Haasu hodinami, naštěstí bez vážnějšího poškození. I tady se dostali do akce sportovní komisaři a Ericsson za tento atak vyfasoval rovněž pětivteřinovou pokutu.
Nenápadný, ale účelný závod jel navrátilec Daniil Kvjat. I on svedl několik soubojů a pohyboval se mezi osmou a dvanáctou příčkou. V samotném závěru se přiblížil na dosah Massovi, ale nenašel cestu kupředu. Stroll na druhém Williamsu v podstatě působil na konci startovního pole a měl co dělat, aby odolal nováčkovi Hartleymu, jehož šance na výborné umístění zhatila druhá zastávka v boxech, která jeho snažení poněkud zkreslila.
Určité propojení můžeme najít mezi Alonsem a Hülkenbergem. Pokud se Španěl těší na příští rok a motory Renault, asi mu pohasl úsměv, když Nico Hülkenberg musel jako první odstavit svůj vůz. A když se k němu přidal i Ricciardo, který mohl zajet velmi dobrý závod a chvílemi si statečně troufal i na v té době třetího Bottase, nejspíš si Fernando liboval, že má za svými zády ještě stále Hondu. Ale jen do 24. kola, kdy i jeho motor odmítl pokračovat v závodě na plný výkon. Alonso si tak jenom upevnil nelichotivou pozici "krále odpadlíků".
Jestliže Hamilton ještě titul mistra světa nezískal, Mercedes už mohl v USA slavit, protože se definitivně stal držitelem Poháru konstruktérů. K nablýskané atmosféře v Austinu přispěl někdejší prezident USA Bill Clinton, který předal cenu vítězi, a pak fenomenální sprinterský ďábel Usain Bolt, který na stupních vítězů vyzpovídal Hamiltona - kterému věnoval zlatostříbrné tretry - a oba piloty Ferrari. Britský pilot nyní vede s náskokem 66 bodů a za týden v Mexiku bude k zisku titulu o další krůček blíž.
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#232 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:51

18 závod
29.10. Velká cena Mexika
Přílohy
mexico_691.jpg
Autódromo_Hermanos_Rodríguez_2015.svg.png
collage AHR.jpg
formula.jpg
942668_NpAdvHover.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#233 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:51

kvalifikace
Nejrychlejšího kvalifikačního času 1:16,488 dosáhl Sebastian VETTEL na Ferrari.Společně s ním bude startovat z první řady Max VERSTAPPEN na Red Bullu s časem 1:16,574.
Přílohy
Vettel-.jpg
Verstappen,.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#234 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:51

výsledky závodu

1.Max VERSTAPPEN Red Bull
2.Valtteri BOTTAS Mercedes
3.Kimi RAIKKONEN Ferrari
4.Sebastian VETTEL Ferrari
5.Esteban OCON Force India
6.Lance STROLL Williams
7.Sergio PEREZ Force India
8.Kevin MAGNUSSEN Haas
9.Lewis HAMILTON Mercedes
10.Fernando ALONSO McLaren
Přílohy
Verstappen,.jpg
Bottas.jpg
Räikkönen.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#235 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:52

nejrychlejší kolo
Sebastian VETTEL Ferrari čas 1:18,785
Přílohy
Vettel-.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#236 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:52

průběžné pořadí jezdců po osumnáctém závodě

1.Lewis HAMILTON Mercedes 333 bodů
2.Sebastian VETTEL Ferrari 277 bodů
3.Valtteri BOTTAS Mercedes 262 bodů
4.Daniel RICCIARDO Red Bull 192 bodů
5.Kimi RAIKKONEN Ferrari 178 bodů
6.Max VERSTAPPEN Red Bull 148 bodů
7.Sergio PEREZ Force India 92 bodů
8.Esteban OCON Force India 83 bodů
9.Carlos SAINZ Toro Rosso 54 bodů
10.Lance STROLL Williams 40 bodů
11.Felipe MASSA Williams 36 bodů
12.Nico HULKENBERG Renault 34 bodů
13.Romain GROSJEAN Haas 28 bodů
14.Kevin MAGNUSSEN Haas 19 bodů
15.Stoffel VANDOORNE McLaren 13 bodů
16.Fernando ALONSO McLaren 11 bodů
17.Jolyon PALMER Renault 8 bodů
18.Pascal WEHRLEIN Sauber 5 bodů
19.Daniil KVYAT Toro Rosso 5 bodů
Přílohy
hamilton.jpg
Vettel-.jpg
Bottas.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#237 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:52

průběžné pořadí týmů po osmnáctém závodě

1.Mercedes 595 bodů
2.Ferrari 455 bodů
3.Red Bull TAG Heuer 340 bodů
4.Force India Mercedes 175 bodů
5.Williams Mercedes 76 bodů
6.Toro Rosso Renault 53 bodů
7.Renault 48 bodů
8.Hass Ferrari 47 bodů
9.McLaren Honda 24 bodů
10.Sauber Ferrari 5 bodů
Přílohy
mercedes-logo-3.gif
mercedes-logo-3.gif (1.15 KiB) Zobrazeno 561 x
ferrari_r.gif
ferrari_r.gif (1.95 KiB) Zobrazeno 561 x
redbull.bmp
redbull.bmp (44.19 KiB) Zobrazeno 561 x
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#238 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:52

foto pátek
Přílohy
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#239 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:53

foto sobota
Přílohy
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
GetFile (3).jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Uživatelský avatar
Nekolny Rostislav
70 vítězství
70 vítězství
Příspěvky: 64778
Registrován: 27 lis 2008, 21:25
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Re: 2017

#240 Příspěvek od Nekolny Rostislav » 30 led 2017, 15:53

foto neděle
Přílohy
GetFile (1).jpg
GetFile (2).jpg
GetFile (3).jpg
GetFile (4).jpg
GetFile (5).jpg
GetFile.jpg
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
dali 1951

Odpovědět

Zpět na „2017“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti