Stupně vítězů 1955

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Stupně vítězů 1955

#1 Příspěvek od showstall » 14 zář 2016, 11:50

Argentina

jezdci: Juan Manuel Fangio - Jose-Froilan Gonzalez - Giuseppe Farina - Maurice Trintignant - Giuseppe Farina - Umberto Maglioli - Maurice Trintignant
týmy: Mercedes - Ferrari - Ferrari - Ferrari - Ferrari - Ferrari - Ferrari
motor: Mercedes - Ferrari - Ferrari - Ferrari - Ferrari - Ferrari - Ferrari
národnost: Argentina - Argentina - Itálie - Francie - Itálie - Itálie - Francie
startovní číslo: 2 - 12 - 10
pneumatiky: Continental - Englebert - Englebert - Englebert - Englebert - Englebert - Englebert
Dělili se o vůz píše:Nový ročník, plný tragických událostí, otevřela Argentina 1955. Rošádou týmů Maserati, Ferrari a Mercedes se nám představilo šest „trojiček“ a dvě dvojice. Farina a Trintignant díky tomu získali 3,33 body a Maglioli 1,33 bodu. Příčinou toho bylo nezvykle horké počasí, které se vyšplhalo až na 40C. Pouze domácí jezdci Fangio a Mieres vydrželi bez střídání celý závod. Fangio se navíc popálil o výfuk a zranění léčil tři měsíce.

O druhou pozici za Fangiem se dělili jezdci Ferrari. Gonzalez s 60 koly, Farina přidal 20 kol a Trintignant dalších 16 kol. Závod byl dosti nepřehledný, protože Gonzales byl vyčerpán a předal vůz Farinimu, který pro vyčerpání předal svůj vůz (st.č.10) Magliolimu. Farina tedy pokračoval v Gonzalezově voze (st.č.12), a pak jej předal Trintignantovi. Poté si jej vzal Gonzalez zpět a stahoval Fangia, ale měl lehkou nehodu a tak předal vůz zase Farinimu, který ho dostal do cíle.

Druhou trojici tvořil „polmen“ Farina, který předal Magliolimu. V zápisu startovní listiny se o vůz měli dělit. Ve svém voze odkroužil 50 kol, střídající Maglioli 22 kol a třetí v sestavě Trintignant si připsal také 22 kol. Trintignant odstartoval na voze (st.č.14), ale po 36 kolech ho vyřadil ventil jeho motoru. Byl tedy jediným jezdcem Ferrari, který se objevil ve všech třech vozech typu 625. Do cíle vůz dovezl Maglioli.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1955

#2 Příspěvek od showstall » 14 zář 2016, 11:54

Monako

jezdci: Maurice Trintignant - Eugenio Castellotti - Jean Behra - Cesare Perdisa
týmy: Ferrari - Lancia - Maserati - Maserati
motor: Ferrari - Lancia - Maserati - Maserati
národnost: Francie - Itálie - Francie - Itálie
startovní číslo: 44 - 30 - 34
pneumatiky: Englebert - Pirelli - Pirelli - Pirelli
Dělili se o vůz píše:GP Evropy, označení pro Velkou cenu Monaka 1955, která otevřela po čtyřech měsících závody na starém kontinentu. Závod, který se zapsal do historie havárií Alberta Ascariho. V 80 kole měl problémy s kouřícím motorem Stirling Moss. Olejová skvrna nejspíše napomohla nehodě Ascariho, kterému selhaly před přístavní šikanou brzdy. Prorazil bariéry ze slámy a s vozem spadl do moře. O deset let později to zopakoval Paul Hawkins z Austrálie. V kvalifikaci měl nehodu také Hans Herrmann, který si zlomil nohy a sezóna pro něj skončila.

V samotném závodě se ve vozech vystřídali jezdci Maserati. Jean Behra odjel 42 kol a předal vůz Perdisovi. V jeho voze přidal 46 kol, než jej vyřadila nehoda. Před výměnou vozu Cesare Perdisa odkroužil 40 kol a dalších 57 kol na voze Behry. U Ferrari se jednalo o plánovanou výměnu, když v polovině závodu, po 50 kolech, převzal od Taruffiho auto týmový kolega Paul Frere a přidal 36 kol.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1955

#3 Příspěvek od showstall » 14 zář 2016, 12:32

Indianapolis

jezdci: Bob Sweikert - Tony Bettenhausen - Paul Russo - Jimmy Davies
týmy: Kurtis Kraft - Kurtis Kraft - Kurtis Kraft - Kurtis Kraft
motor: Offenhauser - Offenhauser - Offenhauser - Offenhauser
národnost: USA - USA - USA - USA
startovní číslo: 6 - 10 - 15
pneumatiky: Firestone - Firestone - Firestone - Firestone
Dělili se o vůz píše:Tragické události pokračovali i v Indianapolis 1955. Před smrtí Ascariho, který se zabil při testování sportovního vozu Ferrari čtyři dny po monacké GP, zastihla svět zpráva o smrti jezdce týmu Peter Schmidt. V sobotní kvalifikaci 15.května měl nehodu Manuel „Manny“ Ayulo a druhý den zraněním podlehl. V samotném závodě pak po srážce zemřel obhájce vítězství z posledních dvou ročníku, Bill Vukovich. Získal zde i svůj poslední bod za nejrychlejší kolo, které zaznamenal ve 27 okruhu z 59 odkroužených.

Startovní listina obsahovala tři dvojice, které se o vůz měly dělit. O Kurtis Kraft 500C (st.č.10) se podělili Tony Bettenhausen, který odkroužil 123 kol, než si od něj převzal vůz Paul Russo. Na něho čekalo ještě 77 kol a v cíli si rozdělili 3 body za druhé místo. Znamenalo to další pódiové umístění u vozu, o který se jezdci dělili. Druhou dvojici, která se v závodě ukázala, tvořili Walt Faulkner se 176 koly a Bill Homeier, který dokončil zbývajících 24 kol. I přesto, že do cíle dovezli svůj KK500C s plným počtem kol, zbyla na ně pouze pátá pozice se ztrátou 5m17s. Každý si tak rozdělil jeden bod.

Poslední dvojicí, která se měla dělit o vůz KK500C (st.č.9) byli Johnnie Parsons, vítěz z roku 1950 a Spider Webb. Oba dva však vůz týmu Ed Walsh nedokázali kvalifikovat. Parsons se nakonec kvalifikoval s jiným KK500C týmu Trio Brass Foundry / Anderson a Webb se závodu neúčastnil.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1955

#4 Příspěvek od showstall » 14 zář 2016, 12:32

Belgie

jezdci: Juan Manuel Fangio - Stirlig Moss - Giuseppe Farina
týmy: Mercedes - Mercedes - Ferrari
motor: Mercedes - Mercedes - Ferrari
národnost: Argentina - Velká Británie - Itálie
startovní číslo: 10 - 14 - 2
pneumatiky: Continental - Continental - Englebert
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1955

#5 Příspěvek od showstall » 14 zář 2016, 12:32

Holandsko

jezdci: Juan Manuel Fangio - Stirlig Moss - Luigi Musso
týmy: Mercedes - Mercedes - Maserati
motor: Mercedes - Mercedes - Maserati
národnost: Argentina - Velká Británie - Itálie
startovní číslo: 8 - 10 - 18
pneumatiky: Continental - Continental - Pirelli
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1955

#6 Příspěvek od showstall » 14 zář 2016, 12:32

Velká Británie

jezdci: Stirlig Moss - Juan Manuel Fangio - Karl Kling
týmy: Mercedes - Mercedes - Mercedes
motor: Mercedes - Mercedes - Mercedes
národnost: Velká Británie - Argentina - Německo
startovní číslo: 12 - 10 - 14
pneumatiky: Continental - Continental - Continental
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
10 vítězství
10 vítězství
Příspěvky: 10803
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1955

#7 Příspěvek od showstall » 14 zář 2016, 12:33

Itálie

jezdci: Juan Manuel Fangio - Piero Taruffi - Eugenio Castellotti
týmy: Mercedes - Mercedes - Ferrari
motor: Mercedes - Mercedes - Ferrari
národnost: Argentina - Itálie - Itálie
startovní číslo: 18 - 14 - 4
pneumatiky: Continental - Continental - Englebert
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zamčeno

Zpět na „1955“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host