Stránka 1 z 4

Monako

Napsal: 16 kvě 2017, 15:55
od Achard
Monako
Obrázek

Re: Monako

Napsal: 16 kvě 2017, 15:56
od Achard

Re: Monako

Napsal: 19 kvě 2017, 20:47
od showstall
Haas ukázal nové barvy
Tým Haas se rozhodl, že počínaje Velkou cenou Monaka budou jeho vozy oděny v novém hávu. Zmizí z nich většina červené barvy, zůstanou pouze malé prvky a loga hlavního sponzora Haas Automation. Uvolněné místo zaplní nový odstín šedé. Velká část nosu, velký nápis Haas na bočnicích, většina zadního křídla i zkratka jména jezdce na ploutvi budou téměř bílé. Myšlenka na větší úpravu barevného designu vznikla, když se před VC Španělska musely na vozy umístit velké čísla a třípísmenné zkratky jmen jezdců.

"Takhle to zůstane po celý zbytek roku," řekl Guenther Steiner. "Když jsme měnili velikost čísel a jejich umístění, chtěli jsme, aby byl celý vůz trochu víc vidět."
Obrázek

Re: Monako

Napsal: 20 kvě 2017, 12:57
od showstall
GP Monaka v den 28.05.

V Monaku se tento den pojede už potřetí, což není asi nic tak zajímavého, ale zajímavá je odmlka me jednotlivými závody - 11 let :lol:

28.05.1995 - 53 Grand Prix Automobile de Monaco
28.05.2006 - 64 Grand Prix Automobile de Monaco
28.05.2017 - 75 Grand Prix Automobile de Monaco

Re: Monako

Napsal: 21 kvě 2017, 13:18
od Achard
showstall píše:GP Monaka v den 28.05.

V Monaku se tento den pojede už potřetí, což není asi nic tak zajímavého, ale zajímavá je odmlka me jednotlivými závody - 11 let :lol:

28.05.1995 - 53 Grand Prix Automobile de Monaco
28.05.2006 - 64 Grand Prix Automobile de Monaco
28.05.2017 - 75 Grand Prix Automobile de Monaco
A v obou vyhrál jezdec, který se ten rok stal mistrem světa ;-)

Re: Monako

Napsal: 22 kvě 2017, 20:28
od showstall
Schumi a konec. Monako na Ferrari zanevřelo. Změní se to letos?
Ferrari má na svém kontě druhý nejvyšší počet vítězství v Monaku mezi týmy, ale od toho posledního už uplynula spousta času. Změní se to tento víkend?
Ferrari vyhrálo v Monaku celkem 8x – pokud počítáme závody, které byly součástí šampionátu. Od slavného vítězství Gillese Villeneuva se ale jezdec Ferrari v ulicích Monte Carla radoval pouze třikrát! Pokaždé to byl Michael Schumacher: 1997, 1999 a 2001. Od té doby Ferrari na vítězství čeká.
Od posledního vítězství Scuderie uplynulo 16 let. Stejně dlouho čekalo Ferrari na vítězství na přelomu 80. a 90. let. 
Pokud letos Ferrari nevyhraje, nebude to ale nejdelší čekání na monacké vítězství. V roce 1955 vyhrál Maurice Trintignant a dalšího vítězství se Ferrari dočkalo až o 20 let později zásluhou Nikiho Laudy.
Stupně vítězů pro Ferrari po posledním vítězství
2015: Vettel (2.)
2012: Alonso (3.)
2011: Alonso (2.)
2009: Räikkönen (3.) 
2008: Massa (3.) 
2007: Massa (3.)
2004: Barrichello (3.)
2003: Schumacher (3.)
2002: Schumacher (2.)
Poslední pole position získal pro Ferrari v roce 2008 Felipe Massa. Na vítězství to ale v deštivém Monaku tehdy nestačilo.

Re: Monako

Napsal: 23 kvě 2017, 05:58
od showstall
Co jste (možná) nevěděli o GP Monaka
GPF1.cz se ohlédlo za uplynulými 63 velkými cenami v ulicích Monte Carla a přineslo informace, které jste do teď určitě nevěděli, nebo si je rádi oživíte.
1950 – První Velká cena Monaka v historii F1. Na startu jezdci stáli v řadách střídavě po třech a dvou. V prvním kole došlo k havárii poté, co mořská vlna zaplavila trať v zatáčce Tabac. Deset jezdců skončilo v prvním kole. Juan Manuel Fangio vyhrál s náskokem jednoho kola.
1955 – Alberto Ascari vylétl z trati se svou Lancií D50 a skončil v moři. Vyvázl se zlomeným nosem. Zemřel o čtyři dny později po havárii na Monze během původně neplánované jízdy.
1956 – Někteří jezdci si auto během závodu půjčovali mezi sebou.
1958 – Obhájce titulu mistra světa Juan Manuel Fangio neměl angažmá na celou sezonu a v Monaku chyběl. Do cíle dojelo šest vozů. Ne naposled na této trati…
1959 – Do cíle dojelo šest vozů z šestnácti startujících.
1961 – Místa na startu byla garantována pro minulé vítěze a tovární týmy. Ostatních devět jezdců se muselo utkat o čtyři zbývající místa na startu.
1965 – Šampion z roku 1963 Jim Clark Monako vynechal, neboť startoval v závodě 500 mil Indianapolis, který vyhrál. Přesto se ten rok stal opět šampionem.
1966 – Do cíle dojela pouhá čtyři auta Jackieho Stewarta, Lorenza Bandiniho, Grahama Hilla a Boba Bonduranta. Lotus 25 Phila Hilla byl využit pro natáčení záběrů pro film ‚Grand Prix‘. McLaren absolvoval svůj debut.
1967 – Druhý závod sezony se jel pět měsíců po tom úvodním. GP Jižní Afriky se jela 2. ledna, GP Monaka 7. května. V cíli bylo klasifikováno šest vozů.
1967 – V 82. kole havaroval Lorenzo Bandini a v troskách vozu uhořel. Následovala implementace série bezpečnostních zlepšení během závodů F1.
1968 – V cíli bylo klasifikováno pět aut. Závod byl zkrácen ze 100 na 80 kol. Navzdory bezpečnostním úpravám Ferrari odmítlo nastoupit. O měsíc dříve na Hockenheimringu zemřel Jim Clark a tři týdny před Monakem Mike Spence na oválu v Indianapolisu.
1970 – Poslední závod Bruce McLarenu před fatální havárii během testů v Anglii.
1971 – Roman Polanski během víkendu natočil záběry pro dokument ‚Weekend of a Champion‘ o Jimu Clarkovi.
1972 – Nový prostor boxů byl vybudován podél přístavu před zatáčkou Tabac. Francouz Jean-Pierre Maurice Georges Beltoise vyhrál jediný závod kariéry.
1973 – Debut Jamese Hunta.
1975 – Ferrari vítězí v Monaku poprvé od roku 1955.
1979 – Poslední závod Jamese Hunta. Odjel v něm pouhá čtyři kola.
1980 – Do cíle dojelo pouze šest aut.
1982 – Po smrti Gillese Villeneuva Ferrari nasadilo jen jedno auto. Didier Pironu dojel do cíle druhý.
1983 – Závod vyhrál Keke Rosberg, otec Nika Rosberga, který v Monaku vyhrál v letech 2013 a 2014.
1984 – Současný britský komentátor F1 Martin Brundle havaroval během tréninků. Došel do boxů, ale lékaři mu návrat v náhradním voze nepovolili, protože Brundle si nepamatoval, jak se zpátky do boxů dostal. Závod v dešti byl předčasně zastaven, což je moment, o kterém se praví, že sebral první vítězství Ayrtonu Sennovi.
1987 – Počet startujících byl v Monaku omezen původně na 16, později na 20. Tento rok byl počet startujících navýšen na 26. Christian Danner byl po kolizi s Michelem Alboretem z víkendu vyloučen.
1988 – Ayrton Senna v kvalifikaci porazil týmového kolegu Alaina Prosta rozdílem 1,427 sekundy.
1989 – Ayrton Senna vyhrál s náskokem 52,5 sekundy před Alainem Prostem. Třetí Stefano Modena měl jedno kolo ztráty, ostatní přinejmenším dvě.
1990 – Z 26 startujících jich do cíle dojelo jen šest.
1992 – Jinak dominující Nigel Mansell byl poražen Ayrtonem Sennou rozdílem 0,215 sekundy.
1993 – Mistr světa ’92 Nigel Mansell nestartoval, a tak Williamsy dostaly startovní čísla 0 a 2. Nulu si vzal Damon Hill. Před tím tak v sezoně ’73 učinil Jody Scheckter.
1994 – První závod po smrti Ayrtona Senny a Ronalda Ratzenbergera. V boxové uličce byl zaveden rychlostní limit 80 km/h, který shodou náhod platí i letos. Williams a Simtek nasadily po jednom autě.
1996 – V cíli bylo klasifikováno šest vozů, ale přes cílovou čáru skutečně projela jen tři auta.
1997 – Michael Schumacher vyhrál s náskokem 53 sekund před druhým Rubensem Barrichellem. Pátý Mika Salo už měl kolo ztráty.
2003 – Závod, který ve statistikách nemá žádné předjetí zaznamenané na trati.
2004 – Fernando Alonso boural v tunelu při snaze předjet Ralfa Schumachera o kolo. Na trať vyjel safety car, za kterým došlo ke kolizi – opět v tunelu – mezi Michaelem Schumacherem a Juanem Pablem Montoyou. Jediné vítězství kariéry získal Jarno Trulli.
2005 – Vozy Red Bullu jely ve zbarvení promujícím film Star Wars: Epizoda III – Pomsta Sithů. Cílem projeli na čtvrtém až osmém místě Alonso, Montoya, R. Schumacher, M. Schumacher a Barrichello s následujícími odstupy: Montoya + 0,160 sekundy, R. Schumacher +0,530,  M. Schumacher +0,046, Barrichello +0,347 sekundy.
2006 – Michael Schumacher nevytočil zatáčku Rascasse a v důsledku nuceného zpomalení soupeřů mu zůstala pole position. Komisaři závodu ale byli přesvědčeni o úmyslu a Schumachera diskvalifikovali.
2007 – Fernando Alonso si zopakoval vítězství v Monaku, tentokrát místo pro Renault to bylo v McLarenu, kontroverzní sezoně s Lewisem Hamiltonem. Kimi Räikkönen téměř na chlup zopakoval stejný incident jako Schumacher o rok dříve, ale komisaři to neposoudili jako úmysl.
2008 – Kimi Räikkönen po restartu v závěru závodu naboural do Adriana Sutila z týmu Force India, který tehdy jel na čtvrtém místě a byl blízko k prvním bodům týmu. Zklamání bylo natolik silné, že krátce po odstoupení se Sutil rozplakal. Räikkönen se omluvil.
2009 – Události na dráze nebyly tím hlavím v této sezoně: Automobilky v čele s Ferrari se rozhodly opustit F1 a založit vlastní šampionát. To se nakonec nestalo.
2010 – Vedení F1 zamítlo návrh, aby se kvalifikace v Monaku jela na dvě skupiny každá po 12 autech. Michael Schumacher byl penalizován, protože Mercedes správně nepochopil pravidlo safety caru v posledním kole závodu.
2011 – Nový systém DRS (Drag Reduciton System) byl zakázán pro použití v tunelu.
2012 – Mark Webber vyhrál v Monaku a stal se tak šestým vítězem v úvodních šesti závodech po Buttonovi, Alonsovi, Rosbergovi, Vettelovi a Maldonadovi, což se nikdy před tím nestalo.
2014 – Nico Rosberg v závěru kvalifikace vyjel mimo trať v zatáčce Mirabeau a zamezil tím ostatním soupeřům se zlepšit v době, kdy mu patřilo prozatímní pole position. Týmový kolega Lewis Hamilton byl přesvědčen, že to Rosberg udělal schválně a prohlásil, že tuhle aféru vyřeší jako Ayrton Senna, čímž narážel na Velkou cenu Japonska 1990. Svou horkokrevnou hrozbu nenaplnil.
2015 – Chyba v úsudku vedla k rozhodnutí Mercedesu povolat do boxů Lewise Hamiltona, který tak klesl až na třetí místo. Po dojetí do cíle chvíli zůstal stát na stejném místě v zatáčce Portier, kde tak slavně boural Ayrton Senna v roce 1988.
2016 – Jen o rok později další neuvěřitelná chyba připravila o vítězství Daniela Ricciarda z Red Bullu, když pro něj tým neměl připravené pneu ve stísněném prostoru monackých boxů. Vítězství spadlo do klína… Lewisi Hamiltonovi.

Re: Monako

Napsal: 24 kvě 2017, 20:20
od showstall

Re: Monako

Napsal: 24 kvě 2017, 20:25
od showstall

Re: Monako

Napsal: 25 kvě 2017, 11:52
od showstall
1. trénink v Monaku ukořistil Hamilton. Jak si vedou soupeři?
Během prvního tréninku v ulicích Monte-Carla byl nejrychlejší Lewis Hamilton s Mercedesm. Za ním Ferrari Sebastiana Vettela a oba Red Bully. Rozestupy jsou těsné.

V prvním tréninku byl v Monaku nejrychlejší Hamilton před Vettelem
Tradičně už ve čtvrtek začaly v Monaku tréninky na Velkou cenu. V tom prvním byl nejrychlejší Lewis Hamilton.

V Monaku na úvod najrýchlejší Hamilton, Ferraristi bozkali bariéry

F1 se vrátila do Monte Carla

1. trénink: Hamilton před Vettelem, třetí Verstappen
Poklidný první trénink byl k vidění v rámci Grand Prix Monaka. Výsledky čtvrtečních dopoledních jízd nakonec navázaly na poslední závod ve Španělsku, když na špici skončil mercedes Lewise Hamiltona před Ferrari a Red Bullem.

Re: Monako

Napsal: 25 kvě 2017, 11:57
od showstall
Připomínka úmrtí motorkáře Nicky Haydena v týmu Red Bull a teroristického útoku v Manchesteru.
Mon_2017.jpg
Mon_2017_2.jpg
Mon_2017_3.jpg

Re: Monako

Napsal: 25 kvě 2017, 13:26
od showstall
Perla formule 1 - Monte Carlo má zvláštnosti, pro které bude vždy výjimečným
Azurové moře tísní Monte Carlo k vysokým horám. Od prvního ročníku mají možnost fanoušci F1 vídat rychlé vozy v uličkách přístavního města. Šílenost? Přežitek? Laciná reklama? Omyl, tradice, která je zdánlivě trpěna, ale podvědomě vyhlížena a vítána.

Re: Monako

Napsal: 25 kvě 2017, 14:34
od Achard
1. měřený trénink

Obrázek

Re: Monako

Napsal: 25 kvě 2017, 16:11
od Achard
2. měřený trénink

Obrázek

Re: Monako

Napsal: 25 kvě 2017, 20:20
od showstall
Kimi Räikkönen už zaplatil dvě pokuty