Historie Penske Racing

1974 - 1977

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2416
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

Historie Penske Racing

#1 Příspěvek od enzo66 » 11 bře 2008, 18:30

Penske Racing

zakladatel : Roger Penske
ředitel: Mark Donohue
vedoucí týmu : Heinz Hofer
sezóny:
1974 - Penske PC-1 Ford
1975 - Penske PC-1 Ford,March 751 Ford
1976 - Penske PC-3 Ford,Penske PC-4 Ford
1977 - Penske PC-4 Ford

počet GP: 41
získané body: 23
stupně vítězů: 3
vítězství: 1
první závod: 22.září 1974 GP Kanady
první body: 8.červen 1975 GP Švédska,Anderstorp
první vítězství: 15.srpen 1976 GP Rakouska Osterreichring
poslední závod: 9.říjen 1977 GP Kanady,Mosport
jezdci:
Mark Donohue (1974,1975)
John Watson (1975,1976)
Boy Hayje (1976)
Danny Ongais (1977)
J.P.Jarier (1977)
Hans Binder (1977)
Hans Heyer (1977)

Po úspěšném prologu s pronajatým McLarenem M19,kdy Mark Donohue obsadil 3.místo v GP Kanady 1971 se Roger Penske rozhodl vstoupit do MS F1.Formování prvního amerického týmu F1 ale trvalo dlouhé tři roky.
Teprve v roce 1974 se tým sídlící v britském Poole zúčastnil posledních dvou GP s vozem PC-1 konstruktéra Geoffreye Ferrise.Mark Donohue,který se po ukončení kariéry opět vrátil k závodění však ani jeden z těchto závodů nedokončil.
V roce 1975 typ PC-1 na konkurenci nestačil a Roger Penske proto koupil starší March 751,než byl k dispozici nový vůz PC-3.Ten byl ale nasazen jen do kvalifikace na poslední závod roku v USA.Navíc tým postihla tragédie,když Mark Donohue havaroval při zahřívacím treninku na GP Rakouska a tři dny po závodě zemřel na krvácení do mozku.
S novým PC-3 a jezdcem Johnem Watsonem vstoupil tým do sezóny 1976.Po změně technických předpisů tým připravil nový vůz PC-4 a dostavily se první úspěchy.Ve Francii a Velké Británii vystoupil Watson na pódium,když skončil na třetím místě a v GP Rakouska,rok po smrti Donohua,vybojoval pro tým první (a jediné) vítězství.
Široké pole působnosti Rogera Penskeho v různých závodních sériích především v USA,mělo za důsledek značný pokles výkonnosti týmu.PC-4 v roce 1977 na konkurenci ztrácelo,Johna Watsona vystřídal Jean Pierre Jarier a několik dalších jezdců,ale bez úspěchu.Navíc dlouholetý sponzor First National City Bank odešel k Tyrrellovi a tak Roger Penske působení týmu v F1 koncem roku ukončil.
Ještě v roce 1978 ale dvě šasi PC-4 nasazoval do závodů nově vzniklý tým ATS Guntera Schmidta.

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Elio de Maky
2011 S.Vettel
2011 S.Vettel
Příspěvky: 849
Registrován: 08 úno 2008, 18:35
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Elio de Maky » 31 kvě 2008, 04:16

Dovoluji si udělat drobnou opravu. Zdroj, ze kterého jsi čerpal Tě uvedl v omyl. Tým Penske ukončil své působení ve formuli 1 už po sezoně 1976, tedy překvapivě po té nejúspěšnější. Důvodem odchodu tak nebyl pokles výkonnosti, ale hlavně velké pracovní vytížení. Penskeho aktivity byly zaměřeny převážně na Americký kontinent, kde se jeho tým zúčastňoval šampionátů Can-Am, NASCAR a USAC. Více času chtěl mít Roger i na svou rodinu. Nemalou měrou se na odchodu z F1 podílelo i neúspěšné jednání z hlavním sponzorem. First National City Bank měla zájem podporovat Penskeho tým i v roce 1977, ale zároveň chtěla být i hlavním sponzorem týmu v šampionátu NASCAR. Tady však měl Penske podepsanou smlouvu s olejářskou společností Cam2. K dohodě nedošlo, a tak Penske tým rozprodal (dvě šasí stáji ATS, jedno Danny Ongaisovi) a First National City Bank se na spolupráci dohodla s týmem Tyrrell. V roce 1978 se již žádný z vozů Penske ve startovním poli neobjevil.

Uživatelský avatar
enzo66
2 vítězství
2 vítězství
Příspěvky: 2416
Registrován: 26 kvě 2007, 16:44
Bydliště: Koryčany
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od enzo66 » 21 čer 2008, 18:57

Elio de Maky : díky za upřesnění,většinou vycházím ze starých časopisů,především z časopisu Motor a jeho ročenek.A v případě Penske jsem z článků špatně pochopil jak k ukončení činnosti týmu došlo.Takže ještě jednou díky.

Uživatelský avatar
Roman
1978 M.Andretti
1978 M.Andretti
Příspěvky: 312
Registrován: 15 úno 2013, 13:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie Penske Racing

#4 Příspěvek od Roman » 17 zář 2015, 13:58

Na podzim roku 1975 testoval v Silverstone John Watson monopost formule 1, který pro mnohé experty dodnes představuje velký otazník: nový Penske-Ford PC2. Šťouralové hned věděli, proč Roger Penske před měsíci zakoupil ke „studijním účelům“ March 751: nový vůz „navržený“ Geoffem Ferrisem se mu totiž na první a i na druhý pohled podobal jako vejce vejci! Na tom nic nezměnily ani menší aerodynamické skotačiny, které vykazoval. „PC2 byl postaven v našich dílnách v Poole a až na přední závěsy jsme vyrobili všechno sami,“ bránil podivnou konstrukci Watson. Historikové však dodnes stojí před otázkou: byl PC2 opravdu novou konstrukcí, či byl jen věrnou kopií Marche 751? Nebo: jednalo se dokonce jen o March 751 s menšími kosmetickými modifikaceni...?
Přílohy
1974.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek


Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23064
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie Penske Racing

#6 Příspěvek od Achard » 04 bře 2024, 18:46

Továrna Penske 1977
Přílohy
Penske Factory 1977 1.jpg
Penske Factory 1977 2.jpg
Penske Factory 1977 3.jpg
Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Penske“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti