Jiná zbarvení vozů
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23025
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jiná zbarvení vozů
To není ze závodu, ale z nějaké PR akce. Nevíte někdo z jaké?
- Elio de Maky
- 2011 S.Vettel
- Příspěvky: 849
- Registrován: 08 úno 2008, 18:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jiná zbarvení vozů
Jedná se o propagaci Holandské firmy, která se zabývá prodejem a pronájem simulátorů, ukázkami závodních vozů, a mnoha dalšími „zážitkovými akcemi“ v oblasti motoristického sportu.
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23025
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jiná zbarvení vozů
Ani Ferrari nebylo vždy rudé...
Belgie 1961 Mexiko 1964 Belgie 1958 Gendenbien USA 1959 Phil Hill Tony Vandervell a jeho britská zeleň nesmí chybět. Écurie Rosier
Belgie 1961 Mexiko 1964 Belgie 1958 Gendenbien USA 1959 Phil Hill Tony Vandervell a jeho britská zeleň nesmí chybět. Écurie Rosier
- Funferr
- 1976 J.Hunt
- Příspěvky: 274
- Registrován: 01 srp 2007, 16:55
- Bydliště: Mladkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jiná zbarvení vozů
nevím v jakém roce, ale v USA startovalo Ferrari modré, tuším kvůli sponzorům...
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23025
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jiná zbarvení vozů
A není to USA a Mexiko 1964, ta fotka nahoře?Funferr píše:nevím v jakém roce, ale v USA startovalo Ferrari modré, tuším kvůli sponzorům...
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10794
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jiná zbarvení vozů
Je , Surtees a Bandini startovali ve dvou GP v zámoří (1964), jak jsi uvedl. Označení Surtees - Ferrari 158, Bandini s Ferrari 1512, tým North American Racing Team.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23025
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jiná zbarvení vozů
V tomto zbarvení nestartovalo Ferrari kvůli sponzorům. Kdysi jsem o tom psal, tak pro upřesnění to sem dávám:
Pote, co sešlo z prodeje automobilky Ferrari Fordu, začali Američané budovat gigantický projekt v oblasti sportovních vozů. Připomínám, že závody sportovních vozů byly v 60. letech stejně významné jako Formule 1 a pro některé výrobce (Ford, Porsche) ještě důležitější… E.Ferrarimu bylo jasné, že se chystá konkurence, jaká v této sportovní oblasti od dob Mercedesu (1954-55) nebyla. Věděl, že se starým Ferrari GTO nebude moci konkurovat. Rozhodl se pro stavbu nového Ferrari 250 LM (=Le Mans) s V12-motorem uprostřed. Podmínkou k připuštění vozu do závodu byla homologace a její součástí klauzule o výrobě sto kusů vozu. Tato klauzule se všeobecně nedodržovala, vždy stačilo vyrobit jen několik kusů. Důvodem bylo i to, že prodat 100 vozů, jejichž cena byla tehdy astronomických 90 000 Marek, bylo nemožné. Homologaci běžně uděloval domácí autoklub (v Itálii ACI), který nad počtem kusů přivíral oči… (např. vozů Ferrari GTO bylo při homologaci vyrobeno jen 36 kusů.) Podobně to však bylo při homologacích u ostatních výrobců. Když požádal Ferrari v dubnu 1964 o homologaci vozu 250LM, existovalo pouze několik kusů. FIA však homologaci odmítla a druhý pokus se uskutečnil v červenci.
Italský ACI tentokrát Ferrarimu nemohl (nebo nechtěl) pomoci a stalo se něco, co nebylo běžné - k homologaci se dostavila delegace pod vedením člena švýcarského autoklubu a nikoli italského… Delegace konstatovala, že je 7 vozů skutečně hotových, 7 se nacházelo v konečné fázi montáže a dalších asi 20 vozů je v různém stupni výroby. Závěrem bylo, že Ferrari 250LM homologaci neobdržel. Enzo Ferrari zuřil a vystoupil z Italského autoklubu. Odmítl startovat v Itálii a nasazovat své vozy v zahraničí v italské červené. Nechtěl proto poslat svůj tým Formule 1 na poslední zámořské závody. Nakonec se nechal obměkčit, ale tým nastoupil v americké bílo-modré kombinaci týmu NART dovozce vozů Ferrari Luigiho Chinettiho a pod jeho přihláškou.
Spor se nakonec vyřešil šalamounsky - FIA zavedla novou třídu "sportovních vozů", ve které mohl Ferrari 250LM startovat…
Pote, co sešlo z prodeje automobilky Ferrari Fordu, začali Američané budovat gigantický projekt v oblasti sportovních vozů. Připomínám, že závody sportovních vozů byly v 60. letech stejně významné jako Formule 1 a pro některé výrobce (Ford, Porsche) ještě důležitější… E.Ferrarimu bylo jasné, že se chystá konkurence, jaká v této sportovní oblasti od dob Mercedesu (1954-55) nebyla. Věděl, že se starým Ferrari GTO nebude moci konkurovat. Rozhodl se pro stavbu nového Ferrari 250 LM (=Le Mans) s V12-motorem uprostřed. Podmínkou k připuštění vozu do závodu byla homologace a její součástí klauzule o výrobě sto kusů vozu. Tato klauzule se všeobecně nedodržovala, vždy stačilo vyrobit jen několik kusů. Důvodem bylo i to, že prodat 100 vozů, jejichž cena byla tehdy astronomických 90 000 Marek, bylo nemožné. Homologaci běžně uděloval domácí autoklub (v Itálii ACI), který nad počtem kusů přivíral oči… (např. vozů Ferrari GTO bylo při homologaci vyrobeno jen 36 kusů.) Podobně to však bylo při homologacích u ostatních výrobců. Když požádal Ferrari v dubnu 1964 o homologaci vozu 250LM, existovalo pouze několik kusů. FIA však homologaci odmítla a druhý pokus se uskutečnil v červenci.
Italský ACI tentokrát Ferrarimu nemohl (nebo nechtěl) pomoci a stalo se něco, co nebylo běžné - k homologaci se dostavila delegace pod vedením člena švýcarského autoklubu a nikoli italského… Delegace konstatovala, že je 7 vozů skutečně hotových, 7 se nacházelo v konečné fázi montáže a dalších asi 20 vozů je v různém stupni výroby. Závěrem bylo, že Ferrari 250LM homologaci neobdržel. Enzo Ferrari zuřil a vystoupil z Italského autoklubu. Odmítl startovat v Itálii a nasazovat své vozy v zahraničí v italské červené. Nechtěl proto poslat svůj tým Formule 1 na poslední zámořské závody. Nakonec se nechal obměkčit, ale tým nastoupil v americké bílo-modré kombinaci týmu NART dovozce vozů Ferrari Luigiho Chinettiho a pod jeho přihláškou.
Spor se nakonec vyřešil šalamounsky - FIA zavedla novou třídu "sportovních vozů", ve které mohl Ferrari 250LM startovat…
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23025
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jiná zbarvení vozů
Williams - Německo 2013
Tým slavil 600 start v Grand Prix F1 číslovkou na voze
Tým slavil 600 start v Grand Prix F1 číslovkou na voze
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- Nekolny Rostislav
- 70 vítězství
- Příspěvky: 64782
- Registrován: 27 lis 2008, 21:25
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10794
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jiná zbarvení vozů
Prolítnul jsem to jen zběžně, ale určitě by sem měl patřit závod v Anglii 1984, kde Tyrrell nasadil dva odlišně zbarvené vozy. To by bylo téma asi pro Elia
3 - Johanson - SYSTIME
4 - Bellof - DeLonghi
3 - Johanson - SYSTIME
4 - Bellof - DeLonghi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti