IndyCar 2019

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

IndyCar 2019

#1 Příspěvek od alfa » 14 srp 2018, 17:54

Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#2 Příspěvek od alfa » 14 srp 2018, 17:55

Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#3 Příspěvek od alfa » 18 srp 2018, 17:05

Toyota ukončuje partnerství s Grand Prix Long Beach

Americké zastoupení Toyoty se rozhodlo ukončit dlouholeté partnerství s nejslavnějším americkým městským okruhem. Po 44 letech končí s podporou závodu IndyCar Series v ulicích kalifornského Long Beach. Titulárním sponzorem závodu bylo 39 let.
„Toyota se k nám přidala v roce 1975 jako oficiální dodavatel pace caru a v roce 1980 se stala titulárním sponzorem. V této pozici zůstala 39 let,“ uvedl v prohlášení prezident a výkonný ředitel závodu v Long Beach Jim Michaelian. „Měli jsme fenomenální vztah. Ale Toyota se po posledních jednáních rozhodla smlouvu o sponzorování závodu neprodloužit.“
Toyota kromě poskytnutí zpomalovacího vozu a sponzorování hlavního závodu zajišťovala i bohatý doprovodný program, včetně známého charitativního klání celebrit, z něhož profitovala třeba dětská nemocnice v Los Angeles.
„Za celou asociaci, která závod pořádá, chci poděkovat Toyotě, že nám pomohla vybudovat podnik, kterým dnes velká cena je. Jsme hrdí na to, že nás Toyota tak dlouho podporovala,“ dodal Michaelian.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#4 Příspěvek od alfa » 24 srp 2018, 17:49

Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Uživatelský avatar
Achard
23 vítězství
23 vítězství
Příspěvky: 23125
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#6 Příspěvek od Achard » 09 zář 2018, 13:06

Obrázek ObrázekObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#7 Příspěvek od alfa » 23 zář 2018, 11:31

Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#8 Příspěvek od alfa » 29 zář 2018, 19:08

Dixonovým stájovým kolegou bude Rosenqvist

Za stáj Chipa Ganassiho budou v příští sezoně bojovat úřadující šampion Scott Dixon a nováček Felix Rosenqvist. Stáj angažmá švédského závodníka oznámila v pátek. Manažerem obou pilotů je Rosenqvistův krajan Stefan Johansson, který sám v amerických formulích na začátku 90. let závodil.
„Říct, že jsem nadšený, že udělám tento krok ve své kariéře, je slabé vyjádření. Přijít do IndyCar a jet pro Ganassiho, to je splněný sen. Sledoval jsem ten tým, co si pamatuju, a je to prostředí, v jakém chce být každý jezdec,“ prozradil šestadvacetiletý Švéd.
„Dostat tuhle šanci po boku prověřeného a mnohonásobného šampiona, jakým je Scott Dixon, je neuvěřitelná možnost. Nemůžu se dočkat, až začnu týmu pomáhat a strávím více času se všemi s NTT Data,“ dodal.
Právě společnost NTT Data oznámila zároveň prodloužení spolupráce s Ganassiho stájí a Rosenqvist tak bude řídit bílomodrý vůz se startovním číslem 10. Ten v letošní sezoně pilotoval Ed Jones, ale stáj mu už s předstihem řekla, aby si hledal jiné angažmá.
Ganassi už má s jedním švédským závodníkem zkušenost. V roce 2002 za stáj závodil Kenny Bräck. Ten největší úspěchy sbíral s týmy A.J. Foyta a Bobbyho Rahala, když se stal šampionem IRL, vítězem Indy500 a vicemistrem CART. Bräck byl Dixonovým stájovým kolegou při jeho první sezoně u Ganassiho. Od jeho posledního závodu v roce 2005 žádný Švéd do IndyCar nezasáhl.
Rosenqvist už dvakrát vůz týmu Chipa Ganassiho testoval, konkrétně v letech 2016 a 2017. Stáj o něj stála už před letošní sezonou, nemohl se ale vyvázat ze smlouvy ve formuli E.
„Felix se s naším týmem seznámil při minulých testech. Náš management, inženýři a celý tým byli jeho schopnostmi ohromeni. Nastala správná chvíle posadit ho do vozu číslo 10. A myslím, že mluvím za hodně lidí, když řeknu, že se těšíme, až ho uvidíme příští rok za volantem,“ komentoval novou akvizici Chip Ganassi.
Rosenqvist přichází do IndyCar s bohatými zkušenostmi. Je šampionem formule Renault a evropské F3. Závodil také v DTM, sérii Blancpain GT, formuli E, japonské Super Formuli a půl sezony odjel i v Americe v Indy Lights.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#9 Příspěvek od alfa » 17 říj 2018, 10:40

Scuderia Corsa se spojí s týmem Eda Carpentera

Závodní tým Giacoma Mattioliho Scuderia Corsa, který je dobře známý fanouškům vytrvalostních závodů, by v příští sezoně IndyCar měl spolupracovat se stájí Eda Carpentera. Scuderia si už IndyCar vyzkoušela letos v květnu, když se tým ve spolupráci se stájí Rahal Letterman Lanigan Racing představil v Indy500.
To za volantem seděl čtyřiačtyřicetiletý veterán Oriol Servia. Ačkoliv španělský pilot doufal, že se mu podaří spolupráci přetavit v něco většího, už sám uznal, že se Mattioli a jeho tým rozhodli jít jinou cestou.
V příští sezoně bude spolupracovat na voze číslo 20 se stájí Eda Carpentera. Na oválech by měl vůz pilotovat Ed Carpenter. Na městských a silničních okruzích dostane podle webu Racer.com šanci Ed Jones. Oficiálně by stáje měly představit své plány ve středu.
Nepřímo ale spolupráci Scuderia a Eda Carpentera potvrdili dva jezdci, kteří si hledají jiné angažmá. „Slyšel jsem to samé. A vím, že oni (Scuderia Corsa) sháněli peníze. Já ale žádné nemám. Bolí to, protože jsem doufal v příští sezoně v něco většího, ale už tu nějaký pátek jsem a vím, jak věci jsou,“ řekl Raceru Oriol Servia.
„Bylo hezké je mít za sebou, když jsem sháněl sponzory. Nevím, na čem teď jsem, ale budu v Indianapolisu a budu shánět sedačku. Myslím, že pořád můžu ten závod vyhrát,“ dodal Servia.
Že si hledá jiné místo, potvrdil také Jordan King, který se letos dělil o vůz s Edem Carpenterem. „Koukáme se po našich možnostech na rok 2019. Ed Carpenter mi dal letos skvělou příležitost se hodně naučit. Tento rok byl skvělý základ, ale příští rok je nová kapitola, máme skvělé plány, které nám umožní ještě lépe ukázat můj potenciál,“ uvedl King.
Potenciál King ukazoval letos hlavně v kvalifikacích. Ačkoliv pro něj byl každý okruh novým, dvakrát postoupil mezi šest nejlepších.
Třiadvacetiletý Ed Jones je předloňským šampionem Indy Lights. Vloni startoval za tým Dale Coyne Racing. Ačkoliv jej stáj chtěla mít ve voze i letos, Jones dostal po skončení loňské sezony nabídku, která se neodmítá – vybral si jej Chip Ganassi. Jones, který byl vloni třetí v Indy 500, ale zajel jen dvě třetí místa a ve voze mistrovského týmu skončil na 13. místě konečného pořadí šampionátu. Ganassi už na jeho místo angažoval Švéda Rosenqvista.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#10 Příspěvek od alfa » 19 říj 2018, 23:20

Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#11 Příspěvek od alfa » 07 lis 2018, 09:33

První přímé srovnání: o kolik jsou pomalejší vozy IndyCar oproti F1?

Hned druhý závod příštího ročníku IndyCar se na konci března pojede na Okruhu Amerik v Austinu. Budeme tak mít srovnání časů americké série a vozů formule 1.
První ochutnávka se odehrála už před několika dny. Na okruhu testovali Tony Kanaan (AJ Foyt), RC Enerson (Carlin) a Alexander Rossi (Andretti).
Nejrychlejší čas zajel Alexander Rossi – 1:47.8, což bylo o 15 sekund pomaleji, než Hamiltonův čas letošní pole position (1:32.237).
Vozdy IndyCar by ztrácely dokonce i při srovnání s nejrychlejšími časy ze závodu. Nejrychlejší kolo zajel Hamilton (1:37.392). Nejhorší nejrychlejší kolo z jezdců, kteří dokončili závod, zajel Stroll (1:40.433).
Je pravděpodobné, že skutečné časy vozů americké série budou v březnu o něco lepší.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek



Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#14 Příspěvek od alfa » 06 pro 2018, 15:26

Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
alfa
12 vítězství
12 vítězství
Příspěvky: 12207
Registrován: 22 led 2008, 11:08
Kontaktovat uživatele:

Re: IndyCar 2019

#15 Příspěvek od alfa » 19 pro 2018, 14:00

IndyCar přilákala další tým z vytrvalostních závodů

Vyzkoušet si závody IndyCar Series se v příští sezoně rozhodl tým DragonSpeed. V roce 2019 odjede stáj pětici závodů, včetně slavné pětistovky v Indianapolisu. V roce 2020 už by stáj ráda absolvovala celý ročník americké formulové série.
V kokpitu se představí třiatřicetiletý Brit Ben Hanley, který už čtyři roky startuje pro DragonSpeed ve vytrvalostních závodech. Závodil ale také v GP2, Euroserii F3000, Světové sérii Renault nebo Superleague Formula. Právě závody v sérii, kde jezdci reprezentovali fotbalové kluby, byly v roce 2010 jeho poslední zkušeností s monoposty.
Kromě Indy500 bude Hanley startovat v úvodním závodě v St. Petersburgu, v Barber Motorsports Parku, na Road Americe a na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course. Nevynechá ani vytrvalostní závody.
Tým založil v roce 2017 Američan narozený na Kanárských ostrovech Elton Julian. Na kontě má vítězství ve třídě GTA v Pirelli World Challenge v roce 2015 a loňský triumf v European Le Mans Series ve třídě LMP2.
„IndyCar teď zažívá velký růst díky kvalitnímu závodění, které současná pravidla umožňují,“ řekl Elton Julian. „Fanoušci to vidí, týmy to vidí, výrobci a sponzoři to vidí a myslím, že NBC to také viděla, když se rozhodla koupit exkluzivní práva na televizní přenosy. Vzhledem k velkému zájmu nových týmů jsem vděčný, že IndyCar podpořila naši přihlášku a Chevrolet nám poskytl svůj motor,“ dodal.
Pro amerického výrobce není nový tým, který byl měl startovat v pěti závodech, problém. K Hondě se totiž přesune tým Harding Racing, který spolupracuje se stájí Michaela Andrettiho a týmy a výrobci nechtěli, aby Andrettiho mechanici měli přístup k datům obou dodavatelů motorů.
Obrázek ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Další série - archiv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů