Formule E - 2017/18
Re: Formule E - 2017/18
Agag: Bejrút by byl skvělou kulisou
Zájem o pořádání e-prix ve světě roste
Hned tři arabská města mají údajně zájem uspořádat podnik Formule E. Alespoň to tvrdí promotér Alejandro Agag. Nejdále pokročila jednání s představiteli Bejrútu. Agag se již sešel s libanonským ministerským předsedou Saadem Haririm. „Byla by to skvělá kulisa pro naše mistrovství. Posuzujeme teď různé varianty realizace. Doufejme, že všechno klapne. Bejrút je nádherná metropole,“ prohlásil po setkání.
O e-prix v Dauhá usiluje především letecká společnost Qatar Airways, která se již nyní angažuje v závodě v Paříži. Zprávy o tom, že by pan starosta rád viděl v ulicích elektrické monoposty, přicházejí rovněž z Káhiry.
Formule E má ovšem ambice zakotvit i v jiných regionech. Vedle Hong Kongu by se chtěla vrátit rovněž do čínského vnitrozemí, v němž se zatím dvakrát představila v Pekingu. Ve hře je také závod na západním pobřeží Spojených států.
Zájem o pořádání e-prix ve světě roste
Hned tři arabská města mají údajně zájem uspořádat podnik Formule E. Alespoň to tvrdí promotér Alejandro Agag. Nejdále pokročila jednání s představiteli Bejrútu. Agag se již sešel s libanonským ministerským předsedou Saadem Haririm. „Byla by to skvělá kulisa pro naše mistrovství. Posuzujeme teď různé varianty realizace. Doufejme, že všechno klapne. Bejrút je nádherná metropole,“ prohlásil po setkání.
O e-prix v Dauhá usiluje především letecká společnost Qatar Airways, která se již nyní angažuje v závodě v Paříži. Zprávy o tom, že by pan starosta rád viděl v ulicích elektrické monoposty, přicházejí rovněž z Káhiry.
Formule E má ovšem ambice zakotvit i v jiných regionech. Vedle Hong Kongu by se chtěla vrátit rovněž do čínského vnitrozemí, v němž se zatím dvakrát představila v Pekingu. Ve hře je také závod na západním pobřeží Spojených států.
Re: Formule E - 2017/18
Agag: Pro nová auta potřebujeme jiné tratě
Centra měst však Formule E nemíní opustit
Při příležitosti blížící se premiéry nového vozu Formule E 6. března na ženevském autosalonu poskytl promotér série Alejandro Agag médiím svoji úvahu o perspektivách šampionátu. Vybíráme z ní některé zajímavé pasáže.
„S novým autem lze teoreticky dosáhnout maximální rychlosti až 300 km/h,“ píše Agag. „To ovšem znamená, že monopost druhé generace přerostl možnosti současných tratí. Bude proto třeba začít hledat jiné. Zpočátku ale zůstaneme na těch stávajících. Jezdci se jim budou muset přizpůsobit, což by jim nemělo činit žádné potíže.“
„Přicházejí další výrobci, další partneři a další fanoušci. Údaje o sledovanosti strmě rostou a skvělé závody, jako ten v Chile, tomu výrazně napomáhají. Ještě k Santiagu: dvojitý triumf Techeetahu znovu ukázal, jak důležité pro Formuli E je chránit nezávislé týmy, především důslednou kontrolou výše rozpočtů. To je aktuální zvláště dnes, kdy do ní vstupují další automobilky. Pokud na to včas nezareagujeme, lehko se stane, že vznikne výlučně značkový šampionát. Zpočátku to třeba bude pěkné. Ale vyhrává vždycky jen jeden. Ostatní mohou být z neúspěchů frustrováni a odejít. Dokud ovšem máme vedle továrních rovněž silné privátní stáje, jsme schopni toto riziko podstoupit,“ je přesvědčen španělský manažer.
Ten se ve svém článku nevyhnul ani ožehavé otázce zrušeného podniku v Montrealu: „Když nastoupí do funkce nový starosta, může se stát, že mínění vedení města o Formuli E se změní. Naučme se s tím žít. Samozřejmě, rádi bychom měli od počátku neměnný kalendář, nicméně akceptujeme, že to není možné. Ptali jsme se týmů, sponzorů a dalších důležitých činitelů, co preferují. Zda závody na autodromech a pevnou termínovou listinu, nebo centra metropolí a méně stability. Jednoznačně se vyjádřily pro druhou alternativu.“
Centra měst však Formule E nemíní opustit
Při příležitosti blížící se premiéry nového vozu Formule E 6. března na ženevském autosalonu poskytl promotér série Alejandro Agag médiím svoji úvahu o perspektivách šampionátu. Vybíráme z ní některé zajímavé pasáže.
„S novým autem lze teoreticky dosáhnout maximální rychlosti až 300 km/h,“ píše Agag. „To ovšem znamená, že monopost druhé generace přerostl možnosti současných tratí. Bude proto třeba začít hledat jiné. Zpočátku ale zůstaneme na těch stávajících. Jezdci se jim budou muset přizpůsobit, což by jim nemělo činit žádné potíže.“
„Přicházejí další výrobci, další partneři a další fanoušci. Údaje o sledovanosti strmě rostou a skvělé závody, jako ten v Chile, tomu výrazně napomáhají. Ještě k Santiagu: dvojitý triumf Techeetahu znovu ukázal, jak důležité pro Formuli E je chránit nezávislé týmy, především důslednou kontrolou výše rozpočtů. To je aktuální zvláště dnes, kdy do ní vstupují další automobilky. Pokud na to včas nezareagujeme, lehko se stane, že vznikne výlučně značkový šampionát. Zpočátku to třeba bude pěkné. Ale vyhrává vždycky jen jeden. Ostatní mohou být z neúspěchů frustrováni a odejít. Dokud ovšem máme vedle továrních rovněž silné privátní stáje, jsme schopni toto riziko podstoupit,“ je přesvědčen španělský manažer.
Ten se ve svém článku nevyhnul ani ožehavé otázce zrušeného podniku v Montrealu: „Když nastoupí do funkce nový starosta, může se stát, že mínění vedení města o Formuli E se změní. Naučme se s tím žít. Samozřejmě, rádi bychom měli od počátku neměnný kalendář, nicméně akceptujeme, že to není možné. Ptali jsme se týmů, sponzorů a dalších důležitých činitelů, co preferují. Zda závody na autodromech a pevnou termínovou listinu, nebo centra metropolí a méně stability. Jednoznačně se vyjádřily pro druhou alternativu.“
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule E - 2017/18
e Formuli E bude povolen systém Brake by Wire
Týmy musejí jeho vývoj zvládnout v šibeničním termínu
V sezoně 2018/19 učiní Formule E další technologický krok vpřed. Poprvé bude povolen systém Brake by Wire, známý z nasazení ve formuli 1 nebo WEC.
Současné elektrické monoposty řeší rekuperaci energie na úrovni raného stupně zařízení KERS, dříve používaného ve F1. Znamená to, že pilot musí ručně přenastavovat brzdové tlaky mezi zadní a přední nápravou. V úvodu je třeba více zatížit zadní nápravu, protože plně nabitý elektromotor nemůže sloužit jako generátor. V dalším průběhu závodník postupně přelaďuje na přední nápravu. Celý proces na něj klade nemalé nároky a výsledný efekt je nedokonalý.
V případě Brake by Wire se zvolí předem jedna hodnota rozložení brzdného účinku (obvykle 50 až 55 procent ve prospěch přední nápravy) a o zbytek se už stará elektronika. Tu vyvinula německá firma LSP.
Ne všichni jsou ale z novinky nadšeni. Technický ředitel týmu DS Virgin Xavier Mestelan-Pinon ji sice pochválil, ale současně vyslovil obavu, že může způsobit výraznější výkonnostní rozdíly mezi vozy. „Každý si to bude vyvíjet po svém a malí těm velkým v tom nebudou stačit,“ prohlásil. Dalším zádrhelem je poměrně krátká doba k implementaci. Homologační okno se uzavře už v červenci. Navíc zde moc nepomohou simulace, většinu parametrů je totiž potřeba prověřit přímo na trati.
Týmy musejí jeho vývoj zvládnout v šibeničním termínu
V sezoně 2018/19 učiní Formule E další technologický krok vpřed. Poprvé bude povolen systém Brake by Wire, známý z nasazení ve formuli 1 nebo WEC.
Současné elektrické monoposty řeší rekuperaci energie na úrovni raného stupně zařízení KERS, dříve používaného ve F1. Znamená to, že pilot musí ručně přenastavovat brzdové tlaky mezi zadní a přední nápravou. V úvodu je třeba více zatížit zadní nápravu, protože plně nabitý elektromotor nemůže sloužit jako generátor. V dalším průběhu závodník postupně přelaďuje na přední nápravu. Celý proces na něj klade nemalé nároky a výsledný efekt je nedokonalý.
V případě Brake by Wire se zvolí předem jedna hodnota rozložení brzdného účinku (obvykle 50 až 55 procent ve prospěch přední nápravy) a o zbytek se už stará elektronika. Tu vyvinula německá firma LSP.
Ne všichni jsou ale z novinky nadšeni. Technický ředitel týmu DS Virgin Xavier Mestelan-Pinon ji sice pochválil, ale současně vyslovil obavu, že může způsobit výraznější výkonnostní rozdíly mezi vozy. „Každý si to bude vyvíjet po svém a malí těm velkým v tom nebudou stačit,“ prohlásil. Dalším zádrhelem je poměrně krátká doba k implementaci. Homologační okno se uzavře už v červenci. Navíc zde moc nepomohou simulace, většinu parametrů je totiž potřeba prověřit přímo na trati.
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule E - 2017/18
O víkendu pokračuje Formule E
Formule E se stěhuje do Mexika, některé piloty čekají penalizace
Šampionát závodů elektrických formulí zavítá do Mexika.
Živý přenos kvalifikace (19:00) i závodu (22:45) Formule E v Mexico City nabídne v sobotu kanál Eurosport 1.
Formule E se stěhuje do Mexika, některé piloty čekají penalizace
Šampionát závodů elektrických formulí zavítá do Mexika.
Živý přenos kvalifikace (19:00) i závodu (22:45) Formule E v Mexico City nabídne v sobotu kanál Eurosport 1.
Re: Formule E - 2017/18
Pitstopy ve Formuli E nebudou
Místo toho se zavedou dva různé jízdní režimy
Na zasedání Světové rady motoristického sportu se diskutovalo rovněž o úpravách pravidel Formule E. Ta se od příští sezony obejde bez nutné zastávky k výměně monopostů. Hledal se proto jiný prvek, který by klání dodal potřebné napětí.
Bylo rozhodnuto, že pitstop se, ani v nějaké odlišné podobě, nevrátí. Místo toho budou jezdci využívat dva jízdní režimy. V tom bonusovém dojde ke zvýšení výkonu a zlepšení času na kolo o zhruba sekundu. Zatím ovšem není známo, jak to prakticky bude fungovat, ani jaký rozdíl v kW mezi oběma módy bude.
Délka e-prix zůstane stejná, takže místo dosavadních 50 až 60 minut ji účastníci zvládnou, teď už bez povinnosti zajíždět k mechanikům, zhruba za tři čtvrtě hodiny. Zachován je i stávající formát podniku, kdy se tréninky, kvalifikace i vlastní závod uskuteční během jediného dne.
Zrušen od ročníku 2018/19 je naopak dodatkový bod za nejrychlejší kolo. Místo toho bude odměněn pilot, který prokáže nejlepší schopnost hospodařit s energií. I zde ještě bližší specifikace chybí.
Místo toho se zavedou dva různé jízdní režimy
Na zasedání Světové rady motoristického sportu se diskutovalo rovněž o úpravách pravidel Formule E. Ta se od příští sezony obejde bez nutné zastávky k výměně monopostů. Hledal se proto jiný prvek, který by klání dodal potřebné napětí.
Bylo rozhodnuto, že pitstop se, ani v nějaké odlišné podobě, nevrátí. Místo toho budou jezdci využívat dva jízdní režimy. V tom bonusovém dojde ke zvýšení výkonu a zlepšení času na kolo o zhruba sekundu. Zatím ovšem není známo, jak to prakticky bude fungovat, ani jaký rozdíl v kW mezi oběma módy bude.
Délka e-prix zůstane stejná, takže místo dosavadních 50 až 60 minut ji účastníci zvládnou, teď už bez povinnosti zajíždět k mechanikům, zhruba za tři čtvrtě hodiny. Zachován je i stávající formát podniku, kdy se tréninky, kvalifikace i vlastní závod uskuteční během jediného dne.
Zrušen od ročníku 2018/19 je naopak dodatkový bod za nejrychlejší kolo. Místo toho bude odměněn pilot, který prokáže nejlepší schopnost hospodařit s energií. I zde ještě bližší specifikace chybí.
- showstall
- 10 vítězství
- Příspěvky: 10803
- Registrován: 26 srp 2010, 20:34
- Bydliště: Jiříkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule E - 2017/18
Uruguay se vrací po dvou letech Formule E
Chystá se souboj o krále šikan
Jen čtrnáct dní po povedené e-prix v Mexico City zakončí Formule E svoji americkou misi v Uruguayi. Konkrétně v u nás sice neznámém, ale v regionu mimořádně oblíbeném přímořském letovisku Punta del Este na jihovýchodě země.
Tato destinace se dostala do kalendáře jako náhrada za zrušený podnik v Sao Paulu. Nejde ovšem o žádného pořadatelského nováčka. Závodilo se zde už v sezonách 2014/15 a 2015/16. V obou případech zvítězil Sébastien Buemi (Renault e.dams). Druhý ročník navíc utkvěl v paměti i kvůli divoké havárii Nélsinha Piqueta.
Chystá se souboj o krále šikan
Jen čtrnáct dní po povedené e-prix v Mexico City zakončí Formule E svoji americkou misi v Uruguayi. Konkrétně v u nás sice neznámém, ale v regionu mimořádně oblíbeném přímořském letovisku Punta del Este na jihovýchodě země.
Tato destinace se dostala do kalendáře jako náhrada za zrušený podnik v Sao Paulu. Nejde ovšem o žádného pořadatelského nováčka. Závodilo se zde už v sezonách 2014/15 a 2015/16. V obou případech zvítězil Sébastien Buemi (Renault e.dams). Druhý ročník navíc utkvěl v paměti i kvůli divoké havárii Nélsinha Piqueta.
Re: Formule E - 2017/18
Rosberg se sveze ve formuli E druhé generace
Mistr světa formule 1 z roku 2016 se sveze ve voze formule E nové generace, který uvidíme v závodech elektrických formulí v páté sezóně.
Formule E nedávno představila vůz formule E pro pátou sezónu (Gen 2). Ve voze se sveze Nico Rosberg a to v rámci desetiminutové demonstrační jízdy před závodem formule E v Berlíně. Závod je naplánován na 19. května.
Mistr světa formule 1 z roku 2016 se sveze ve voze formule E nové generace, který uvidíme v závodech elektrických formulí v páté sezóně.
Formule E nedávno představila vůz formule E pro pátou sezónu (Gen 2). Ve voze se sveze Nico Rosberg a to v rámci desetiminutové demonstrační jízdy před závodem formule E v Berlíně. Závod je naplánován na 19. května.
Re: Formule E - 2017/18
ROSBERG SE STAL AKCIONÁŘEM FORMULE E. ZA VOLANT USEDNE V BERLÍNĚalfa píše: ↑10 dub 2018, 12:47Rosberg se sveze ve formuli E druhé generace
Mistr světa formule 1 z roku 2016 se sveze ve voze formule E nové generace, který uvidíme v závodech elektrických formulí v páté sezóně.
Formule E nedávno představila vůz formule E pro pátou sezónu (Gen 2). Ve voze se sveze Nico Rosberg a to v rámci desetiminutové demonstrační jízdy před závodem formule E v Berlíně. Závod je naplánován na 19. května.
Mistr světa F1 2016 Nico Rosberg se stal akcionářem šampionátu elektrických formulí. Detaily transakce nejsou ale zveřejněny. Vítěz 23 velkých cen usedne za volant elektrické formule během ePrix v Berlíně.
ROSBERG SE STAL PODÍLNÍKEM FORMULE E, V BERLÍNĚ OTESTUJE DRUHOU GENERACI MONOPOSTU
Okamžik, kdy přijde oznámení podobného rázu, ve vzduchu visel prakticky od samého ukončení kariéry ve formuli 1. Nico Rosberg se netají velkým zájmem o e-mobility skrze formuli E, a proto se rozhodl do ní investovat. V Berlíně se navíc veřejnosti ukáže v monopostu druhé generace.
Re: Formule E - 2017/18
Tým Formule E Renault e.dams se (asi) 11.4.2018 setkal v Římě s papežem Františkem
- Achard
- 23 vítězství
- Příspěvky: 23156
- Registrován: 13 lis 2006, 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů