Pohár míru a přátelství

Jezdci F1 - vítězové dalších sérií, nebo významných závodů

Moderátoři: V.I.P., TOP10

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
GPfacts
jedno vítězství
jedno vítězství
Příspěvky: 1325
Registrován: 26 bře 2009, 17:24
Kontaktovat uživatele:

Pohár míru a přátelství

#1 Příspěvek od GPfacts » 27 bře 2016, 15:40

PMP.jpg
Nic lepšího nemám k dispozici...
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
showstall
9 vítězství
9 vítězství
Příspěvky: 9607
Registrován: 26 srp 2010, 20:34
Bydliště: Jiříkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohár Míru a Přátelství

#2 Příspěvek od showstall » 27 bře 2016, 16:23

Zrovna jsem prohlížel STOP 1/1979 :-), tak sem dám toto.
038.jpg
039.jpg
040.jpg
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Achard
15 vítězství
15 vítězství
Příspěvky: 15940
Registrován: 13 lis 2006, 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohár Míru a Přátelství

#3 Příspěvek od Achard » 10 led 2017, 09:25

Formule Easter (Wikipedie)

Formule Easter byl seriál závodů automobilových monopostů, který se jezdil v letech 1972 až 1990 v zemích bývalého východního bloku. Byl součástí soutěže o Pohár míru a přátelství, které se místo profesionálních stájí účastnily národní reprezentace: Československo, Německá demokratická republika, Polsko, Svaz sovětských socialistických republik, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko. Také se v této formuli pořádaly národní šampionáty, v Československu se jezdila třída Formule Easter a nižší Formule Škoda.

Od roku 1963 jezdily země sovětského bloku vlastní seriál Formule 3. V roce 1971 však nepřijaly změnu pravidel Formule 3 a založily vlastní formuli, nazvanou Easter (zkratka anglického East Europe, východní Evropa), která byla odstartována následujícího roku a v roce 1974 získala registraci Mezinárodní automobilové federace. Zdvihový objem motoru byl stanoven na maximálně 1300 kubických centimetrů a výkon do 44 kW, pohotovostní hmotnost vozu musela přesáhnout 420 kg a palivová nádrž nesměla pojmout víc než třicet litrů.

Účastnit se mohly jen vozy, které si jednotlivé země postavily samy za použití součástek z produkce RVHP. Většinou se užívaly motory Lada 21011, pneumatiky dodával Barum nebo závod Prostor ve Vladivostoku, který měl licenci firmy Dunlop, odpružení bylo upraveno z vozů Barkas. Československé vozy vyráběl plzeňský podnik Metalex, ale někteří závodníci (např. Václav Lím) používali vozy vlastní konstrukce. Závodilo se na okruzích v Mostě a Havířově, východoněmeckém Sachsenringu a Schleizu, polských Kielcích, v SSSR byly tratě v Minsku a na Vrabčích horách v Moskvě, po roce 1986 přibyl maďarský Hungaroring.

Po zániku komunistických režimů byla Formule Easter zrušena a většina závodníků přešla do Formule Ford.

Seznam vítězů Poháru míru a přátelství

1972 Heinz Melkus (NDR)
1973 Albín Patlejch (Československo)
1974 Karel Jílek (Československo)
1975 Madis Laiv (SSSR)
1976 Jiří Červa (Československo)
1977 Karel Jílek (Československo)
1978 Ulli Melkus (NDR)
1979 Václav Lím (Československo)
1980 Ulli Melkus (NDR)
1981 Jiří Moskal (Československo)
1982 Jan Veselý (Československo)
1983 Ulli Melkus (NDR)
1984 Ulli Melkus (NDR)
1985 Ulli Melkus (NDR)
1986 Václav Lím (Československo)
1987 Toomas Napa (SSSR)
1988 Viktor Kozankov (SSSR)
1989 Viktor Kozankov (SSSR)
1990 Viktor Kozankov (SSSR)
Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Vítězové dalších serií“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host